node/44088

Η Ford πατεντάρει ένα Drift Mode για συμβατικά και ηλεκτρικά μοντέλα

Ένα αντίστοιχο σύστημα μπορεί να γνωρίσαμε στο Focus RS, η Ford όμως δείχνει να πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα, αναφορικά με τα συστήματα πλαγιολίσθησης ή Drift Mode.

Η είδηση αυτή μας έρχεται από τις Ηνωμένες Πολιτείες και θέλει τη Ford να καταθέτει μία πατέντα στο αντίστοιχο γραφείο ευρεσιτεχνιών. Ένα δίπλωμα σχετικό με ένα Drift Mode που θα μπορεί να τοποθετείται τόσο σε αυτοκίνητα με συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, όσο και σε σύγχρονα, αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. 

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται η πατέντα αφορά «ένα όχημα που περιλαμβάνει ένα κινητήρα με στροφαλοφόρο άξονα, έναν ηλεκτρικό κινητήρα με άξονα, ένα μπροστινό εξάρτημα μετάδοσης κίνησης (FEAD) που έχει ένα σύνδεσμο να ενώνει λειτουργικά τον στροφαλοφόρο άξονα και τον άξονα, ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης που συνδέει λειτουργικά τον κινητήρα με τους κινητήριους τροχούς».

Με βάση την περιγραφή του συστήματος, όταν ο οδηγός επιλέξει τη λειτουργία drift τότε το αυτοκίνητο θα μπορεί να απεμπλέκει τους κινητήριους τροχούς και να χρησιμοποιεί τα φρένα ώστε να τους μπλοκάρει για να προκαλέσει μία αρχική ολίσθηση. Στη συνέχεια, το σύστημα θα προσθέτει ισχύ για να μεγιστοποιήσει αυτή την ολίσθηση. Τα πάντα θα ελέγχονται ηλεκτρονικά, χάρη σε αισθητήρες που θα υπολογίζουν τη γωνιακή ταχύτητα των τροχών και την ταχύτητα του αυτοκινήτου, μεταξύ άλλων, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται η βέλτιστη δυνατή ολίσθηση.

Αυτή η φιλοσοφία έρχεται σε αντίθεση με τα όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Κατασκευαστές όπως η Mercedes-AMG (E63) ή η Volkswagen (Golf R) χρησιμοποιούν Drift Mode σε τετρακίνητα κατά κανόνα μοντέλα, στέλνοντας επιπρόσθετη ισχύ στον πίσω άξονα. Δεν επεμβαίνουν όμως στα φρένα. Λογικά, δεν θα αργήσουμε πολύ να δούμε τα πρώτα μοντέλα της Ford να χρησιμοποιούν το εν λόγω σύστημα. Πιθανά κάποια Mustang ή ένα αυτοκίνητο της σειράς ST.