Η Ferrari λέει ότι δεν έχει νόημα να αγοράσει άλλη μάρκα με σούπερκαρ
Η Ferrari δεν θέλει να έχει άλλες μάρκες κάτω από την εταιρική της ομπρέλα, αλλά δεν αποκλείει τις συνεργασίες.
Η Ferrari έγινε μια ανεξάρτητη εταιρεία στις αρχές του 2016, μετά την απόφαση που έλαβε στα τέλη του 2014 η καταργηθείσα πλέον Fiat Chrysler Automobiles να αποσχίσει τη θρυλική ιταλική μάρκα. Η FCA -Stellantis σήμερα μετά τη συγχώνευση με τον όμιλο PSA- πούλησε το 10% του μεριδίου της Ferrari σε μια δημόσια εγγραφή, ενώ ένα άλλο 10% εξακολουθεί να ανήκει στον γιο του Enzo Ferrari, Piero. Το υπόλοιπο 80 τοις εκατό διανεμήθηκε στους μετόχους της FCA.
Από τον Φεβρουάριο του 2023, ο μεγαλύτερος μέτοχος είναι η Exor N.V. με 24,4%. Πρόκειται για μια ολλανδική εταιρεία χαρτοφυλακίου που ελέγχεται από την οικογένεια Agnelli. Μετά από μια χρονιά ρεκόρ το 2022, όταν πούλησε 13.221 αυτοκίνητα, η Ferrari ξεπέρασε την πρώην μητρική της εταιρεία Stellantis σε αξία στο χρηματιστήριο του Μιλάνου πριν από λίγες εβδομάδες. Με τη Ferrari να τα πηγαίνει καλύτερα από ποτέ και να απολαμβάνει την ανεξαρτησία της, ο διευθύνων σύμβουλός της είναι λογικό να μην θέλει να αλλάξει το καθεστώς.
Σε ένα συνέδριο που διοργάνωσε το Bloomberg, ο Benedetto Vigna ρωτήθηκε αν η Ferrari σκοπεύει να αγοράσει άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα των σούπερκαρ. Ο 54χρονος το απέκλεισε λέγοντας ότι «Δεν νομίζω ότι έχει νόημα για εμάς να αγοράσουμε άλλους κατασκευαστές σούπερκαρ». Και συμπλήρωσε ότι η εταιρεία του θα συνεχίσει να εστιάζει σε συνεργασίες με άλλες εταιρείες, αλλά τόνισε ότι είναι σημαντικό για μια μάρκα πολυτελείας να διατηρεί το DNA της.
Μιλώντας για άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, η Ferrari θα σταματήσει να προμηθεύει με κινητήρες τη Maserati στο τέλος του έτους, όταν λήξει η υπάρχουσα σύμβαση τους. Οι Ghibli 334 Ultima και Levante V8 Ultima που θα παρουσιαστούν τον Ιούλιο στο Goodwood Festival of Speed θα είναι οι τελευταίες Maserati που θα χρησιμοποιούν τον twin-turbo, 3,8 lt V8 κινητήρα που συναρμολογείται στο Maranello.
Όσον αφορά τα λανσαρίσματά της, η Ferrari θα παρουσιάσει τρία νέα μοντέλα μέχρι το τέλος του έτους, συμπεριλαμβανομένης μιας σκληροπυρηνικής SF90 που ενδεχομένως να φέρει την κατάληξη «LM» (Le Mans) και τον αντικαταστάτη της 812 Superfast. Κατασκοπευτικές φωτογραφίες και βίντεο έχουν αποκαλύψει ένα νέο hypercar βρίσκεται ήδη σε δοκιμές και θα παρουσιαστεί εκτός απροόπτου το 2024.
Το πρώτο EV του Μαρανέλλο θα λανσαριστεί το 2025 με τον Benedetto Vigna να δηλώνει κατά τη διάρκεια του ίδιου συνεδρίου ότι το «e-building» όπου θα κατασκευάζεται το η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Ferrari θα είναι έτοιμο τον επόμενο Ιούνιο.