Europe car sales 2019
node/38239

Η Ευρώπη ξεπέρασε σε πωλήσεις την παγκόσμια αγορά το 2019!

Οι αγορές της τελευταίας στιγμής τον Δεκέμβριο βοήθησαν στην αντιστροφή της αρνητικής τάσης που παρατηρήθηκε καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου στη Γηραιά Ήπειρο.

• Η ευρωπαϊκή αγορά ξεπέρασε όλες τις άλλες, παρά τις δυσκολίες που δημιουργούνται από τις αυστηρότερες ρυθμίσεις και την παγκόσμια αβεβαιότητα. 
• Τα SUV αντιπροσώπευσαν το 38,3% της συνολικής αγοράς, νέο ρεκόρ για την κατηγορία.
• Συνολικά 1,28 εκατομμύρια εξηλεκτρισμένα οχήματα ταξινομήθηκαν το 2019

 
Η αναταραχή που έπληξε την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία το 2019 δεν ήταν αρκετά δυνατή για να επηρεάσει αρνητικά τη ζήτηση για καινούργια αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Στην πραγματικότητα, ο όγκος των πωλήσεων αυξήθηκε κατά 1,1% για την αγορά επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ των 27, γεγονός που έρχεται σε αντίθεση με τα αρνητικά αποτελέσματα που σημειώθηκαν στην Κίνα και στις ΗΠΑ, όπου οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 8% και 2% αντίστοιχα.

Επιπλέον, το 2019 ήταν η πέμπτη συνεχής χρονιά ανάπτυξης για την Ευρώπη, με το υψηλότερο αποτέλεσμα να το έχουμε δει 12 χρόνια πίσω, το 2007, όταν η αγορά υπερέβη το όριο των 16 εκατομμυρίων μονάδων. Συνολικά, 15.757.412 νέα αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν τη χρονιά που μας πέρασε, 171.452 περισσότερες πωλήσεις απ’ ό,τι το 2018.

Europe Car  Sales 2019

Ωστόσο, τα θετικά αυτά αποτελέσματα εξηγούνται σε μεγάλο βαθμό από τις αγορές που πραγματοποιήθηκαν τον Δεκέμβριο για να αποφύγουν οι αγοραστές τους νέους κανονισμούς της ΕΕ για τις εκπομπές που τέθηκαν σε ισχύ στις αρχές του 2020.

Στην πραγματικότητα, τα ετήσια στοιχεία από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο του 2019 έδειχναν ότι οι ταξινομήσεις είχαν μειωθεί σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018 κατά 0,4%. Οι πράξεις που έγιναν όμως τον τελευταίο μήνα του 2019 για την αντικατάσταση ρυπογόνων οχημάτων που θεωρούνταν απαράδεκτα σύμφωνα με τους κανονισμούς της ΕΕ για τις εκπομπές, ώθησαν τις συνολικές πωλήσεις σε θετικό πρόσημο.

Ο Felipe Munoz, παγκόσμιος αναλυτής της JATO Dynamics, δήλωσε: «Παρά την τεχνητή επίδραση των στοιχείων του Δεκεμβρίου, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη παρέμειναν σταθερές μέχρι τον Νοέμβριο. Το περασμένο έτος δεν ήταν εύκολη περίοδος για τη βιομηχανία, αλλά η Ευρώπη απέδειξε τη δύναμή της παρά τις προκλήσεις. Το ερώτημα είναι αν αυτή η δυναμική θα συνεχιστεί με ακόμη πιο αυστηρούς κανονισμούς».

Europe Car  Sales 2019

Τα δεδομένα μας δείχνουν ότι τέσσερις αγορές εμφάνισαν αριθμούς ρεκόρ για τις ταξινομήσεις του 2019. Η Πολωνία έγινε η έκτη μεγαλύτερη αγορά στην Ευρώπη, προσπερνώντας το Βέλγιο, τη Δανία, τη Σλοβακία και το Λουξεμβούργο. Η Ουγγαρία παρουσίασε επίσης τα καλύτερα αποτελέσματα από το 2007. Η Ρουμανία και η Κροατία έκαναν ρεκόρ πωλήσεων που ίσχυε από το 2008, ενώ και η Γερμανία έδειξε επίσης υψηλότερο επίπεδο ταξινομήσεων από το προηγούμενο ρεκόρ του 2009.

Εν τούτοις, δεν κατεγράφη θετική η πορεία σε όλες τις αγορές, καθώς 12 χώρες παρουσίασαν μείωση των αριθμών σε σύγκριση με το 2018, περιλαμβανομένων του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ισπανίας.

Ο Munoz σημείωσε: «Τα καλά αποτελέσματα μπορούν να εξηγηθούν εν μέρει από καλύτερες προσφορές και, ουσιαστικά, από τις περισσότερες εταιρικές ταξινομήσεις που αυξήθηκαν κατά 4%, φτάνοντας το 58% της αγοράς. Αξίζει μάλιστα να θυμόμαστε ότι ιδιωτικές ταξινομήσεις αποτελούν μεγάλο μέρος των εταιρικών ταξινομήσεων».

Europe Car  Sales 2019

Περισσότερα από 350.000 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τα εξηλεκτρισμένα οχήματα απετέλεσαν για το 2019 το 8,1% των συνολικών ταξινομήσεων, ορίζοντας ένα νέο παγκόσμιο ρεκόρ γι’ αυτόν τον τύπο αυτοκινήτου. Ο όγκος ανήλθε στις 1.277.908 μονάδες, αυξημένος κατά 35% σε σύγκριση με το 2018. Αυτή η ισχυρή ανάπτυξη έρχεται σε αντίθεση με τη μείωση κατά 12% που σημειώθηκε στις ταξινομήσεις των πετρελαιοκίνητων οχημάτων και τη δειλή αύξηση της τάξης του 5% που σημειώθηκε στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα.

Ο Munoz σημειώνει: «Οι αυξανόμενες πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην Ευρώπη εδραιώνουν τη βασική θέση τους στην παγκόσμια αγορά. Εκτός από τη σημασία της Ευρώπης ως αναπτυξιακού κόμβου, η Γηραιά Ήπειρος γίνεται πλέον και η πιο σημαντική αγορά για τη διείσδυση των EV, πίσω μόνο από την Ιαπωνία και τα δημοφιλή υβριδικά της».

Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευσαν το 28% όλων των ταξινομήσεων EV, με συνολικό όγκο 356.300 μονάδων. Αποτέλεσαν δε το 2,3% των συνολικών ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, ρεκόρ γι’ αυτό το είδος οχήματος. Η Κίνα ήταν η μόνη αγορά που ξεπέρασε τα ποσοστά αυτά, ενώ τα νούμερα της Ευρώπης ήταν υψηλότερα από το σύνολο των BEV που πουλήθηκαν στις ΗΠΑ.

Europe BEV Sales 2019

Η Tesla είναι η φίρμα-κλειδί στα εξαιρετικά αποτελέσματα, καθώς το Model 3 κατήγαγε τεράστια επιτυχία κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους του στην αγορά και έγινε το top-selling αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η καλιφορνέζικη εταιρεία ταξινόμησε πάνω από 95.000 μονάδες από τη μεσαία premium μπερλίνα της, φέρνοντάς την στην 51η θέση στη γενική κατάταξη των μοντέλων.

Ο Munoz δήλωσε: «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το Model 3 διάτρησε την ευρωπαϊκή αγορά, καθώς έγινε το top-selling EV, εκτοπίζοντας άλλα μοντέλα-κλειδιά στην premium κατηγορία. Ωστόσο, πρέπει να θεωρήσουμε ότι πρόκειται για μια μπερλίνα, αμάξωμα που δεν είναι απαραιτήτως αυτό που αναζητούν οι καταναλωτές. Η επιτυχία του θα μετρηθεί με ακρίβεια μόνο όταν τα ηλεκτρικά SUV μπουν για τα καλά στην αγορά και οι καταναλωτές θα έχουν περισσότερες επιλογές». Άλλα BEV που έλαμψαν εμπορικά το 2019 ήταν το Renault Zoe, το BMW i3 και το Hyundai Kona.

Η υβριδική αγορά συνέχισε να κυριαρχείται από την Toyota, η οποία ελέγχει το 70% των ταξινομήσεων για αυτή την αγορά, πάντα σε συνδυασμό με τη Lexus. Ωστόσο, η Toyota έχασε μερίδιο αγοράς λόγω των εξαιρετικών αποτελεσμάτων της Mercedes-Benz και της Land Rover, των οποίων τα υβριδικά και ελαφρά υβριδικά έφτασαν τις 86.700 ταξινομήσεις.

Μόνο ένας κατασκευαστής, η Toyota, είχε πάνω από το ήμισυ των συνολικών του ταξινομήσεων εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα -εξαιρουμένης της Tesla που κατασκευάζει αποκλειστικά EV. Ακολούθησαν οι JLR, η Hyundai-Kia, η Honda και το Nissan Group. Αυτού του είδους τα αυτοκίνητα απετέλεσαν το 2% των συνολικών ταξινομήσεων του Ομίλου Volkswagen, το 3% του Groupe Renault και 0,2% του Groupe PSA.

Ο Munoz δήλωσε: «Ενώ η αγορά EV είναι αναμφισβήτητα αναπτυσσόμενη, είμαστε ακόμα πολύ μακριά από τον πλήρη εξηλεκτρισμό του στόλου των κατασκευαστών αυτοκινήτων. Οι κορυφαίοι σε πωλήσεις αυτοκινητικοί όμιλοι στην Ευρώπη δεν κατασκεύασαν τον αναμενόμενο συνδυασμό που προέβλεπε ο κλάδος».

Europe Car  Sales 2019

Έξι εκατομμύρια SUV
Η κατηγορία SUV βίωσε το έβδομο κατά σειρά έτος διψήφιας ανάπτυξης το 2019, καταλαμβάνοντας το 38% της συνολικής αγοράς. Οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 6.030.481 μονάδες, αυξημένες κατά 12% -αυτή όμως είναι και η πρώτη φορά που οι ταξινομήσεις υπερβαίνουν το φράγμα των έξι εκατομμυρίων μονάδων. Όμως, ενώ τα SUV κέρδισαν 3,6 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2018, τα σουπερμίνι, τα MPV, τα μικρά οικογενειακά και executive μοντέλα έχασαν σε σύνολο 3,6%.

Τα SUV αποτελούν βασική κινητήρια δύναμη για την αύξηση του όγκου και των κερδών και επομένως είναι εξαιρετικά σημαντικά για τη δύναμη των κατασκευαστών στην Ευρώπη. Τα SUV κέρδισαν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στον Όμιλο Volkswagen, όπου το μερίδιό τους στις πωλήσεις του ομίλου αυξήθηκε κατά 8,7%, ακολουθούμενος από τη Volvo (+8,2%) και τη Suzuki (+6,5%).

Η δυναμική προσέγγιση της Volkswagen αποδίδει, δεδομένου ότι ταξινόμησε 1,38 εκατομμύρια μονάδες, αύξηση 37% από το 2018 και έγινε ο μόνος κατασκευαστής αυτοκινήτων που πούλησε περισσότερα από ένα εκατομμύριο SUV στην Ευρώπη.

Europe Sales Top 25 brands 2019

Ο όγκος αυξήθηκε με διψήφιο ρυθμό για μικρά και κόμπακτ SUV, των οποίων το χορό σέρνουν το Renault Captur και το Volkswagen Tiguan αντίστοιχα. Η κατηγορία premium έχει επικεφαλής την BMW X1, παρά τις απώλειες από το Audi Q3 και το Volvo XC40, το δεύτερο και το τρίτο στην κατάταξη των πωλήσεων premium SUV.

Η συνεχής άνοδος των SUV έρχεται σε βάρος των ταξινομήσεων για τα παραδοσιακά «ΙΧ» στην Ευρώπη, με τα SUV να ξεπερνούν τα χάτσμπακ και τις μπερλίνες, με τις τελευταίες να ξεπερνούν για πρώτη φορά τα MPV.

Ο Munoz σχολίασε: «Η συνεχιζόμενη επιτυχία των SUV αναδιαμορφώνει την αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη. Αυτό αντιπροσωπεύει νέες προκλήσεις, περιλαμβανομένου του τρόπου με τον οποίο η βιομηχανία θα αντιμετωπίζει ολοένα και πιο σκληρούς στόχους σχετικά με τις εκπομπές».

node/39679

IONIQ: Ξεχωριστή μάρκα για EV από την Hyundai [video]

Έρχονται τρία νέα ηλεκτρικά μοντέλα μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια.

Δευτέρα, 10 Αυγούστου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

IONIQ: Ξεχωριστή μάρκα για EV από την Hyundai [video]

H Hyundai εγκαινιάζει τη νέα μάρκα IONIQ που θα προσφέρει αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα, ανακοινώνοντας δύο SUV και ένα σεντάν που θα κυκλοφορήσουν από το 2021 μέχρι το 2024.

Το Project IONIQ (από τις λέξεις ion και unique) οδήγησε στο ομώνυμο μοντέλο παραγωγής της Hyundai που παρουσιάστηκε το 2016 και ήταν το πρώτο που προσέφερε τρια διαφορετικά συστήματα κίνησης - υβριδικό, plug-in hybrdi και αμιγώς ηλεκτρικό. Τώρα, η IONIQ εξελίσσεται σε ξεχωριστή μάρκα του ομίλου, κάτι παρόμοιο δηλαδή με την Genesis για τα πολυτελή μοντέλα.

Ο Wonhong Cho, αντιπρόεδρος και υπεύθυνος marketing της Hyundai, δήλωσε: «Η μάρκα IONIQ θα αλλάξει την εμπειρία ιδιοκτησίας ηλεκτρικών μοντέλων. Με έμφαση στο συνδεδεμένο τρόπο ζωής, θα προσφέρουμε εξηλεκτρισμένες εμπειρίες ως ένα αναπόσπαστο κομμάτι σε ένα φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο ζωής».

IONIQ

Ας δούμε όμως τα τρία μοντέλα που θα εγκαινιάσουν τη νέα μάρκα του Hyundai Motor Group:

  • IONIQ 5: Το πρώτο μοντέλο της φίρμας θα είναι ένα μικρομεσαίο crossover που θα παρουσιαστεί στις αρχες του 2021 ως η έκδοση παραγωγής του πρωτοτύπου '45' που πρωτοείδαμε στην έκθεση Φρανκφούρτης το 2019.
  • IONIQ 6: Το πρώτο σεντάν της φίρμας θα παρουσιαστεί το 2022 και θα αποτελεί την έκδοση παραγωγής του πρωτοτύπου Prophecy που πρωτοείδαμε τον Μάρτιο του 2020.
  • IONIQ 7: Ένα μεγάλο SUV που θα παρουσιαστεί στις αρχές του 2024.

Τα τρία μοντέλα της IONIQ θα υιοθετούν την σχεδιαστική φιλοσοφία "Timeless Value" παίρνοντας έμπνευση από παλαιότερα μοντέλα ως μια γέφυρα προς το μέλλον. Όλα τους θα βασίζονται στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα E-GMP που θα προσφέρει δυνατότητα ταχείας φόρτισης και μεγάλη αυτονομία. Παράλληλα θα χαρακτηρίζεται από εξαιρετική εκμετάλευση των εσωτερικών χώρων με ρυθμιζόμενα καθίσματα και πρακτικές λύσεις όπως το συρταρωτό ντουλαπάκι του συνοδηγού. Όσο για τα ονόματα, η εταιρεία επέλεξε μονούς αριιθμούς για SUV και πεζούς για σεντάν.

H IONIQ θα βοηθήσει το Hyundai Motor Group να πετύχει τον στόχο που έχει θέσει μέσω του "Strategy 2025", και θέλει 1 εκατομμύριο πωλήσεις BEV (battery electric vehicles) που θα εξασφαλίσουν μερίδιο αγοράς 10% μέχρι το 2025. Τα 560.000 από αυτά θα έχουν το σήμα της Hyundai, καθιστώντας την τον τρίτο μεγαλύτερο κατασκευαστή ηλεκτρικών στον κόσμο.

 

Παρακάτω μπορείτε να δείτε το βίντεο παρουσίασης της νέας μάρκας IONIQ το οποίο γυρίστηκε στη ρόδα London Eye της βρετανικής πρωτεύουσας, με μια σειρά από φώτα να δημιουργούν ένα μεγάλο Q.

[Πηγή: Hyundai]

node/39677

Porsche 911 GT3 RS MR: Το καλό έγινε ακόμα καλύτερο [video]

Η Manthey-Racing βελτιώνει την κορυφαία έκδοση πίστας της Porsche 991.2 στη δύση της καριέρας της.

Κυριακή, 09 Αυγούστου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Porsche 911 GT3 RS MR: Το καλό έγινε ακόμα καλύτερο [video]

Μετά από τη βελτιωμένη Porsche 911 GT2 RS MR που το 2018 έκανε ρεκόρ γύρου 6’ 40” 33 στο Nürburgring (7" πιο γρήγορη από την εργοστασιακή 911 GT2 RS), η Manthey-Racing επιστρέφει με ένα πλήρες βελτιωτικό πακέτο για την Porsche 911 GT3 RS το οποίο απευθύνεται σε εκείνους που θέλουν ένα όχημα απόλυτα στημένο για την πίστα.

Το μοντέλο βασίζεται στην GT3 RS της γενιάς 991.2 καθώς αυτή βρίσκεται στη δύση της καριέρας της λίγο πριν από την πρεμιέρα της αντίστοιχης έκδοσης της 992.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την 991.2 Porsche 911 GT3 RS [video]

Αισθητικά, η 911 GT3 RS MR ξεχωρίζει χάρη στους προαιρετικούς τροχούς από μαγνήσιο με αεροδυναμικά καλύμματα από ανθρακονήματα, τα επιπλέον πτερύγια στον προφυλακτήρα, τις προεκτάσεις των μαρσπιέ, τη μεγάλη σταθερή φτερούγα στην ουρά από ανθρακονήματα και το νέο ανθρακονημάτινο κάλυμμα του κινητήρα.

Porsche 911 GT3 RS MR

Όλα αυτά προστέθηκαν με γνώμονα τη βελτίωση της παραγωγής κάθετης δύναμης στην πίστα και τη διατήρηση του βάρους σε χαμηλά επίπεδα, όμως οι επεμβάσεις δε σταματούν εκεί. Το πακέτο περιλαμβάνει επίσης ρυθμιζόμενη ανάρτηση MR coilover kit με σφιχτότερα ελατήρια και αναβαθμισμένα τακάκια των φρένων. Η Manthey-Racing εξέλιξε τα εν λόγω εξαρτήματα μετά από δοκιμές σε διάφορες πίστες ανά τον κόσμο, χρησιμοποιώντας την εμπειρία της από τους αγώνες.

Όσοι ενδιαφέρονται για αναβάθμιση της δικής τους GT3 RS μπορούν να επικοινωνήσουν με την εταιρεία για αγορά και τοποθέτηση του kit. Δε γνωρίζουμε το κόστος του πακέτου αλλά αν κρίνουμε από την 911 GT2 RS MR δεν θα είναι φθηνό καθώς εκεί οι επεμβάσεις κόστιζαν €95.000!

[Πηγή: Manthey-Racing]