Η διαδρομή για τη δουλειά προκαλεί περισσότερο άγχος στους ευρωπαίους από όσο η ίδια η δουλειά

Η διαδρομή για τη δουλειά προκαλεί περισσότερο άγχος στους ευρωπαίους από όσο η ίδια η δουλειά

Νέα έρευνα της Ford αποκαλύπτει ότι οι εργαζόμενοι σε μεγάλες Ευρωπαϊκές πόλεις θεωρούν τη διαδρομή για τη δουλειά μεγαλύτερη πηγή στρες από όσο η ίδια η δουλειά τους ή μια επίσκεψη στον οδοντίατρο!

Ευρωπαϊκή έρευνα που διεξήγαγε η Ford (European Commuter Survey) μεταξύ 5.503 εργαζομένων σε Βαρκελώνη, Βερολίνο, Λονδίνο, Μαδρίτη, Παρίσι και Ρώμη αποκάλυψε ότι το 26% αγχώνεται εξ αιτίας της διαδρομής για τη δουλειά έναντι του 23% που θεωρεί τη δουλειά πηγή στρες. Στη Ρώμη, οι περισσότεροι ανέφεραν ότι η διαδρομή για τη δουλειά τους προκαλεί περισσότερο στρες από όσο η μετακόμιση σε νέο σπίτι. Για τους Λονδρέζους η διαδρομή για τη δουλειά είναι μεγαλύτερη πηγή άγχους από όσο η επίσκεψη στον οδοντίατρο. Συνολικά, ο ένας στους τρεις θεωρεί τις καθημερινές μετακινήσεις όλο και πιο αγχωτικές, ενώ ο ένας στους τέσσερις επεσήμανε ότι γίνονται όλο και πιο απρόβλεπτες.

Η Ford συνεργάζεται με πόλεις σε όλο τον κόσμο στο πλαίσιο του Ford Smart Mobility. Αυτό είναι  το σχέδιο της εταιρίας για την αντιμετώπιση των προκλήσεων μεταφορών που δημιουργούνται από την αύξηση του πληθυσμού και την αστικοποίηση, μέσω καινοτομιών σε τομείς όπως συνδεσιμότητα, μετακίνηση, αυτόνομα οχήματα, εμπειρία πελατών και μεγάλα δεδομένα. Ο Andreas Ostendorf, vice president, Sustainability, Environment & Safety Engineering, Ford Ευρώπης, παρουσίασε σήμερα το σχέδιο στο συνέδριο Sustainable Brands Barcelona, στην Ισπανία.

«Πολλοί νιώθουν ήδη την κόπωση μιας ολόκληρης ημέρας πριν καν πατήσουν το πόδι τους στο γραφείο» δήλωσε ο Ostendorf. «Η κοινωνία αστικοποιείται όλο και περισσότερο με πόλεις που αυξάνονται σε μέγεθος και αριθμό, και χρειαζόμαστε μία υποδομή μεταφορών που θα μπορεί να συμβαδίζει με αυτή την επέκταση. Η προστασία της ελευθερίας μετακινήσεων απαιτεί πολύ περισσότερα από νέες διαδρομές τρένων και δρόμους, όλοι πρέπει να συνεργαστούμε πάνω σε ένα δίκτυο διασυνδεδεμένων και βιώσιμων λύσεων.»

Sustainable Brands Barcelona
Στο συνέδριο Sustainable Brands Barcelona, η Ford διοργάνωσε ημερίδα με το Δημαρχείο της Βαρκελώνης προκειμένου να εξετάσουν λύσεις μετακίνησης για την πόλη. Ο Ostendorf συμμετείχε στη συζήτηση με θέμα ‘From Positioning to Purpose’ όπου αναδείχτηκε πόσο σημαντικό είναι για τις εταιρίες να εντάξουν τη βιωσιμότητα στη βασική φιλοσοφία τους.

«Συνεργαζόμαστε με αρκετούς φορείς της πόλης θέλοντας να προσφέρουμε μεγαλύτερη ποικιλία προσιτών, ρεαλιστικών και βιώσιμων λύσεων μετακίνησης» δήλωσε ο Ostendorf. «Πεζόδρομοι, ποδήλατα, λεωφορεία, τρένα, οχήματα, τραμ – όλα αυτά πρέπει να συνδέονται μεταξύ τους και να εντάσσονται σε ένα ενιαίο δίκτυο ώστε να βελτιστοποιηθούν οι αστικές μετακινήσεις στο μέλλον.»

Ford Smart Mobility
Η Ford έχει ήδη ανακοινώσει από την αρχή της χρονιάς ένα μεγάλο αριθμό παγκόσμιων πειραμάτων για τη δοκιμή λύσεων μεταφοράς με σκοπό τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών, την ευελιξία των μετακινήσεων και την κοινωνική συνεργασία που θα ανταμείβει τους πελάτες.

Για την Ευρώπη μόνο, ένα τέτοιο πείραμα είναι το Handle on Mobility το οποίο μελετά πώς τα ηλεκτρικά ποδήλατα μπορούν να συνεργάζονται ομαλά με τα αυτοκίνητα και τα δημόσια μέσα μεταφοράς για να προσφέρουν ταχύτερες και ευκολότερες καθημερινές μετακινήσεις και να βοηθούν στην εύρυθμη λειτουργία των επιχειρήσεων στα αστικά κέντρα.

Ένα παγκόσμιο πείραμα είναι το Innovate Mobility Series. Η Ford κάλεσε πρωτοπόρους και προγραμματιστές από όλο τον κόσμο με σκοπό την ανεύρεση λύσεων για χώρες όπως η Αγγλία, Πορτογαλία, Β. & Ν. Αμερική, Αφρική, Ινδία και Κίνα, και φέτος η Αυστραλία. Ανάμεσα στις προκλήσεις ήταν η ανεύρεση τεχνολογικών λύσεων για τον εντοπισμό ανοιχτών χώρων στάθμευσης σε αστικές περιοχές, καλύτερους τρόπους μετακίνησης σε συνωστισμένες πόλεις και η χρήση συστημάτων πλοήγησης και άλλων εργαλείων για πρόσβαση σε ιατρική περίθαλψη σε απομονωμένες περιοχές.

Η Ford αποτελεί μέρος του Sustainable Mobility Project 2.0, που έχει διοργανώσει το Παγκόσμιο Επιχειρηματικό Συμβούλιο για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη. Το project στοχεύει στη συνεργασία εταιριών του τομέα μεταφορών και σχετικών ενδιαφερομένων μερών προκειμένου να επιτευχθεί η ασφάλεια και βιωσιμότητα των μετακινήσεων.

Το στρες των καθημερινών μετακινήσεων
Πρόσφατη μελέτη της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Βρετανίας δείχνει ότι κάθε λεπτό που προστίθεται στο χρόνο μιας διαδρομής επηρεάζει την ανησυχία, την καλή διάθεση και τη γενικότερη ευεξία ενός ατόμου. **Και σύμφωνα με μία άλλη έρευνα, οι συνολικοί χρόνοι των διαδρομών για τους κατοίκους των πόλεων στις οποίες έκανε πειράματα η Ford μπορεί να ξεπεράσει το μέσο όρο κατά 111 λεπτά στην περίπτωση της Ρώμης, 104 λεπτά στο Λονδίνο, και 100 λεπτά στη Μαδρίτη.

Η έρευνα της Ford έδειξε επίσης ότι σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, οι εργαζόμενοι στη Ρώμη θεωρούν περισσότερο από όλους τη διαδρομή για τη δουλειά όλο και πιο στρεσογόνο (57%), και ακολούθησαν οι Λονδρέζοι (41%), και οι εργαζόμενοι του Παρισιού (35%). Η έρευνα αποκάλυψε επίσης ότι το 49% όσων χρησιμοποιούν τρία ή περισσότερα μέσα μεταφοράς θεωρεί τις καθημερινές μετακινήσεις όλο και πιο αγχωτικές, με το 38% να τις χαρακτηρίζει όλο και πιο απρόβλεπτες.

Για πολλούς αυτό σημαίνει αργοπορημένη άφιξη στη δουλειά. Από τους ερωτηθέντες, το 63% δήλωσε ότι φτάνει αργοπορημένα τουλάχιστον μία φορά το μήνα λόγω καθυστερήσεων της κυκλοφορίας, ενώ για το 27% αυτό συμβαίνει τουλάχιστον τρεις φορές το μήνα. Σχεδόν όλοι οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι φεύγουν για τη δουλειά νωρίς. Τα 30+ λεπτά που προστίθενται στο 15% των μετακινήσεων ισοδυναμεί με σχεδόν πέντε ολόκληρες ημέρες σε διάρκεια ενός χρόνου.

Από τους εργαζόμενους ηλικίας 16-24 ετών, μόνο το 10% δεν αγχώνεται από τη διαδρομή για τη δουλειά (συγκριτικά με το 19% του συνόλου), και το 43% παραδέχτηκε ότι δεν κατάφερε να φτάσει στη δουλειά τουλάχιστον μία φορά τους τελευταίους 12 μήνες. Οι ηλικίας 25-34 ετών σε μεγαλύτερο ποσοστό ξεκινούν πολύ νωρίς για τη δουλειά προκειμένου να αποφύγουν τις καθυστερήσεις της κυκλοφορίας, ενώ θεωρούν τις καθημερινές διαδρομές όλο και πιο στρεσογόνες (39%), και απρόβλεπτες (34%).

Οι ερωτηθέντες στη Ρώμη και το Λονδίνο ανέφεραν τις  μεγαλύτερες δυσκολίες. Πάνω από τους μισούς περιέγραψαν με μελανά χρώματα τις καθημερινές διαδρομές στην Ιταλική πρωτεύουσα, ενώ το 8% των εργαζομένων στη Ρώμη ξεκινούν πάνω από μία ώρα νωρίτερα. Στο Λονδίνο, το 80% δήλωσε ότι αργοπορημένη άφιξη τουλάχιστον μία φορά το μήνα, με το 49% να μην έχει καταφέρει να φτάσει καν στη δουλειά σε μία περίπτωση τουλάχιστον κατά τη διάρκεια του τελευταίου χρόνου. Σε όλη την Ευρώπη, όσοι χρησιμοποιούν κυρίως λεωφορείο ή τρένο στις μετακινήσεις τους, είχαν τα μεγαλύτερα ποσοστά αργοπορίας και πλήρους αδυναμίας άφιξης στη δουλειά.

[Πηγή: Ford]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube