node/40697

Η βαλίτσα-αυτοκίνητο της Mazda

Μια αντισυμβατική ιδέα για φορητό όχημα ατομικής μετακίνησης που χωρούσε σε μια βαλίτσα!

Στις αρχές της δεκαετίας του '90, η Mazda παρουσίασε την βαλίτσα-αυτοκίνητο, ένα φορητό μέσο ατομικής μετακίνησης που σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε για προωθητικούς σκοπούς. Το project ξεκίνησε από τον εσωτερικό διαγωνισμό ιδεών Fantasyard που πραγματοποιήθηκε μεταξύ 1989 και 1991. Εμπνευστές της βαλίτσας-αυτοκίνητο ήταν επτά μηχανικοί από το τμήμα δοκιμών και έρευνας των χειροκίνητων κιβωτίων της Mazda.

Το αποτέλεσμα ήταν άκρως εντυπωσιακό, αφού οι μηχανικοί κατάφεραν να χωρέσουν ένα τρίκυκλο όχημα με θερμικό μοτέρ μέσα σε μια βαλίτσα Samsonite διαστάσεων 57 x 75 cm. Η συναρμολόγησή του απαιτούσε μόλις ένα λεπτό και το συνολικό βάρος ήταν 32 kg. Το μόνο που χρειαζόταν ήταν το άνοιγμα της βαλίτσας, η περιστροφή του μπροστινού τροχού στην όρθια θέση μέσω ενός αφαιρούμενου τμήματος και η τοποθέτηση των πίσω τροχών και του καθίσματος.

Κίνηση στο όχημα που ήταν κατασκευασμένο από εξαρτήματα ποδηλάτου, έδινε ένας δίχρονος κινητήρας 34 cc που απέδιδε 1,7 PS. Το χαμηλό κέντρο βάρους του αντισυμβατικού μονοθεσίου χάριζε διασκεδαστική οδική συμπεριφορά ενώ η τελική άγγιζε τα 30 km/h.

Mazda

Η βαλίτσα-αυτοκίνητο δεν προοριζόταν για την παραγωγή, όμως το όχημα γνώρισε εκτεταμένη κάλυψη από τα μέσα ενημέρωσης, εξυπηρετώντας τη Mazda ως κινητή διαφήμιση. Η διοίκηση της εταιρείας έδωσε το πράσινο φως για την κατασκευή  δύο ακόμη από αυτές τις βαλίτσες, για τις ΗΠΑ και την Ευρώπη, με την τελευταία να εκτίθεται στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1991 μαζί με το Mazda 787B που κέρδισε το Le Mans. Σήμερα σώζεται μόνο το αμερικανικό μοντέλο, με το αρχικό να αναφέρεται ως «καταστροφή από ατύχημα», ενώ το ευρωπαϊκό αντίγραφο εξαφανίστηκε κάτω από άγνωστες συνθήκες.

[Πηγή: Mazda]

TAGS