Honda: «συγγνώμη» από CEO για τις ζημιές, διατηρεί την εμπιστοσύνη των μετόχων

Honda: «συγγνώμη» από CEO για τις ζημιές, διατηρεί την εμπιστοσύνη των μετόχων

Ο Toshihiro Mibe απολογήθηκε δημόσια για την πρώτη ετήσια ζημιά της Honda εδώ και 70 χρόνια, ωστόσο οι μέτοχοι ανανέωσαν τη θητεία του, ενώ προχωρούν οι συνομιλίες με Nissan και Mitsubishi Motors για τις τεχνολογίες της επόμενης γενιάς.

Honda Toshihiro Mibe

Σε μία από τις πιο κρίσιμες γενικές συνελεύσεις της σύγχρονης ιστορίας της, η Honda επέλεξε να στηρίξει τον διευθύνοντα σύμβουλό της, παρά τις έντονες πιέσεις που δέχεται η εταιρεία μετά την ανακοίνωση της πρώτης ετήσιας ζημιάς εδώ και επτά δεκαετίες.

Ο CEO της Honda, Toshihiro Mibe, εξασφάλισε την επανεκλογή του στο διοικητικό συμβούλιο κατά την ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων, αφού προηγουμένως προχώρησε σε δημόσια απολογία για τα οικονομικά αποτελέσματα της προηγούμενης χρήσης. «Θα ήθελα να εκφράσω τη βαθύτατη συγγνώμη μου προς τους μετόχους μας για τη μεγάλη ανησυχία και την αναστάτωση που προκάλεσε η καθαρή ζημιά που καταγράφηκε στα οικονομικά αποτελέσματα της προηγούμενης χρήσης», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Toshihiro Mibe, ανοίγοντας τις εργασίες της συνέλευσης.

Η Honda παραδέχεται ότι το αρχικό της πλάνο για τα EV δεν βγήκε, όμως οι μέτοχοι δείχνουν διατεθειμένοι να δώσουν στον Toshihiro Mibe μία ακόμη ευκαιρία

Η Honda ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα την πρώτη ετήσια ζημιά της εδώ και περίπου 70 χρόνια, αποτέλεσμα κυρίως των υψηλών δαπανών αναδιάρθρωσης της στρατηγικής της στην ηλεκτροκίνηση.

Honda Toshihiro Mibe

Σύμφωνα με την εταιρεία, οι σχετικές επιβαρύνσεις ξεπέρασαν τα 9 δισ. δολάρια, καθώς η Honda αναθεώρησε τα επενδυτικά της σχέδια για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Την ίδια στιγμή, η αυξανόμενη πίεση από τους Κινέζους κατασκευαστές και η χαμηλότερη του αναμενομένου ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε βασικές αγορές επιβάρυναν περαιτέρω την οικονομική της εικόνα.

Ο Toshihiro Mibe εξήγησε στους μετόχους ότι η απόφαση για τη μεγάλη απομείωση επενδύσεων συνδέεται άμεσα με την επιβράδυνση της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες, ιδιαίτερα μετά τη μείωση των κρατικών κινήτρων αγοράς.

Όπως ανέφερε, εάν η Honda προχωρούσε κανονικά με το αρχικό πλάνο λανσαρίσματος των νέων ηλεκτρικών μοντέλων, θα απαιτούνταν ιδιαίτερα υψηλές εμπορικές επιδοτήσεις ώστε να επιτευχθούν οι προβλεπόμενοι όγκοι πωλήσεων.

«Αυτό θα διατηρούσε τον τομέα αυτοκινήτου σε ζημιογόνο πορεία για τουλάχιστον πέντε χρόνια, ίσως ακόμη και επτά, δημιουργώντας μία εξαιρετικά κρίσιμη κατάσταση για την εταιρεία», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Πιέσεις για παραίτηση
Το τελευταίο διάστημα η διοίκηση της Honda έχει βρεθεί στο στόχαστρο ακόμη και πρώην κορυφαίων στελεχών της εταιρείας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Reuters, ο πρώην διευθύνων σύμβουλος Nobuhiko Kawamoto επισκέφθηκε τα κεντρικά γραφεία της Honda στο Τόκιο τον περασμένο Απρίλιο, καλώντας τον Toshihiro Mibe να παραιτηθεί.

Οι επικρίσεις εστιάζουν κυρίως στην απώλεια δυναμικής της Honda στην κινεζική αγορά, αλλά και στη στρατηγική που ακολούθησε η εταιρεία στην ηλεκτροκίνηση. Παράλληλα, αρκετά πρώην στελέχη θεωρούν ότι η κερδοφορία της Honda στηρίζεται πλέον σε μεγάλο βαθμό στον ιδιαίτερα επιτυχημένο τομέα των μοτοσυκλετών, γεγονός που αναδεικνύει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η αυτοκινητιστική δραστηριότητα.

Κατά τη διάρκεια της συνέλευσης ένας μέτοχος πρότεινε ακόμη και την κατάθεση πρότασης για την απομάκρυνση του Toshihiro Mibe από τη θέση του. Ο επικεφαλής της Honda αρνήθηκε να θέσει το αίτημα σε ψηφοφορία, επισημαίνοντας ότι δεν περιλαμβανόταν στην ημερήσια διάταξη και, ως εκ τούτου, δεν μπορούσε να εξεταστεί.

Παρά τις αντιδράσεις, οι μέτοχοι ενέκριναν την επανεκλογή του Toshihiro Mibe, καθώς και των υπόλοιπων δέκα υποψηφίων για το διοικητικό συμβούλιο, επιβεβαιώνοντας την εμπιστοσύνη τους στη σημερινή διοίκηση. Η στάση αυτή ήταν ευθυγραμμισμένη και με τις συστάσεις των διεθνών συμβούλων εταιρικής διακυβέρνησης Glass Lewis και ISS, οι οποίοι είχαν εισηγηθεί την υπερψήφιση όλων των υποψηφίων.

Συζητήσεις με Nissan και Mitsubishi
Παράλληλα, ο Toshihiro Mibe αποκάλυψε ότι οι συνομιλίες συνεργασίας με τις Nissan Motor και Mitsubishi Motors, που βρίσκονται σε εξέλιξη από τα μέσα του 2024, έχουν πλέον προχωρήσει σε ιδιαίτερα ώριμο στάδιο.

Οι τρεις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες εξετάζουν τη διεύρυνση της συνεργασίας τους στην ανάπτυξη τεχνολογιών επόμενης γενιάς, με στόχο τη μείωση του κόστους εξέλιξης και την επιτάχυνση της μετάβασης προς τα λογισμικά οχήματα, τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης και την ηλεκτροκίνηση.

Η Honda βρίσκεται σήμερα σε μία κρίσιμη καμπή της ιστορίας της. Η επιβράδυνση της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η ενίσχυση των κινεζικών κατασκευαστών και οι τεράστιες επενδύσεις που απαιτεί η νέα τεχνολογική εποχή αναγκάζουν ακόμη και τους πιο ισχυρούς ιαπωνικούς ομίλους να επαναπροσδιορίσουν τη στρατηγική τους. Οι αποφάσεις που θα ληφθούν τους επόμενους μήνες αναμένεται να καθορίσουν όχι μόνο το μέλλον της Honda, αλλά και τις ισορροπίες στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube

ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ ΑΠΟ ΕΜΠΙΣΤΟΥΣ ΕΜΠΟΡΟΥΣ by