node/33982

«Χωματερή» ρυπογόνων οχημάτων η ανατολική Ευρώπη

Τα παλαιότερης τεχνολογίας ντίζελ αυτοκίνητα πωλούνται δύσκολα στη Γερμανία , όμως η ζήτηση σε κεντρική και ανατολική Ευρώπη χτυπά «κόκκινο».

Η καλή φήμη του ντίζελ στην Γερμανία έχει δεχθεί ισχυρό πλήγμα τα τελευταία χρόνια. Το σκάνδαλο παραποίησης ρύπων και η απαγόρευση κυκλοφορίας σε παλαιότερης τεχνολογίας ντιζελοκινητήρες στο κέντρο πολλών γερμανικών πόλεων έχει συρρικνώσει τις τιμές μεταπώλησης γύρω στο 20% στη Γερμανία. Πολλά από τα οχήματα, για τα οποία η ζήτηση έχει μειωθεί σημαντικά στη γερμανική αγορά, καταλήγουν στις αντιπροσωπίες και τις μάντρες της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης προς μεγάλη απογοήτευση όσων ασχολούνται με την προστασία του περιβάλλοντος.

Στη Ρουμανία, όπου καταλήγουν παραδοσιακά τα περισσότερα μεταχειρισμένα από τη δυτική Ευρώπη, τα ντιζελοκίνητα αυξήθηκαν στη διετία 2017-2018 ξεπερνώντας τις 30.000. Παρόμοια εικόνα παρουσιάζει και η Τσεχία. Ο Πετρ Πρίκρυλ από τον εμπορικό σύνδεσμο μεταχειρισμένων κάνει μάλιστα λόγο για εισβολή: «Οι Τσέχοι εισαγωγείς πηγαίνουν στη Γερμανία και εκμεταλλεύονται την αβεβαιότητα των γερμανών καταναλωτών».

Στη Σερβία οι καταναλωτές θέλουν να αγοράσουν φθηνά, υποστηρίζει ο έμπορος μεταχειρισμένων Σλόμπονταν Κουργκούζ. Η Σερβία είναι μια από τις λίγες χώρες των Βαλκανίων, στις οποίες επιτρέπεται η εισαγωγή οχημάτων τεχνολογίας Euro 3. Σύμφωνα με τον σύνδεσμο εισαγωγέων αυτοκινήτων ο μέσος όρος των μεταχειρισμένων είναι περίπου 12 ετών.

Στη Ρουμανία ο μέσος όρος των οχημάτων υπολογίζεται από τον Σύνδεσμο Ευρωπαϊκής Αυτοκινητοβιομηχανίας ACEA σε περίπου 16 χρόνια παρά το γεγονός ότι εδώ και χρόνια εφαρμόζεται το μέτρο της απόσυρσης. Η κατάσταση δεν είναι καλύτερη στη Τσεχία όπου τα αυτοκίνητα είναι κατά μέσο όρο 14 ετών. Στην Πολωνία ξεπερνούν τα 13 χρόνια και στην Κροατία τα 14. Στη Γερμανία ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων τοποθετείται στα 9 χρόνια.

Η μεγάλη ζήτηση για παλαιότερα γερμανικά ντίζελ έχει αντίκτυπο και στους γερμανούς εμπόρους. Περίπου το 30% δηλώνει ότι δέχεται τηλεφωνήματα ενδιαφερομένων από το εξωτερικό που θέλουν να αγοράζουν ντιζελοκίνητα.

Οι μαζικές πωλήσεις γερμανικών αυτοκινήτων παλαιότερης τεχνολογίας στη κεντρική και ανατολική Ευρώπη εξοργίζει περιβαλλοντικές οργανώσεις. Ο Γιαν Πίνος από το κίνημα Ουράνιο Τόξο (Hnuti Doha) στην Πράγα τονίζει ότι «η νότια, κεντρική και ανατολική Ευρώπη δεν μπορεί να γίνεται χωματερή ρυπογόνων οχημάτων». Δυστυχώς όμως, συνεχίζει ο Τσέχος ακτιβιστής, στην ευρύτερη περιοχή δεν υπάρχει ευαισθητοποίηση για την προστασία του περιβάλλοντος. Το αυτοκίνητο ήταν και παραμένει σύμβολο στάτους. Όσο μεγαλύτερο το όχημα, τόσο το καλύτερο».

[Πηγή: Deutsche Welle]

TAGS
node/39640

Γιατί κάποιος να αγοράσει 5 Mercedes-Benz SLR McLaren; [video]

Ο Manny Khoshbin βγάζει τις SLR του για βόλτα και για μια αναμνηστική φωτογραφία.

Τετάρτη, 05 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Γιατί κάποιος να αγοράσει 5 Mercedes-Benz SLR McLaren; [video]

Ο Manny Khoshbin, γνωστός επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται στον κλάδο του real estate, τα τελευταία χρόνια αρέσκεται στο να παρουσιάζει μέσω YouTube την πανάκριβη συλλογή υπεραυτοκινήτων που διατηρεί στο γκαράζ του. Ανάμεσα σε σπάνια μοντέλα όπως ειδικές εκδόσεις των Bugatti Veyron, Bugatti Chiron, Pagani Huayra κ.α., είναι και κάτοχος όχι μίας, αλλά πέντε (!) Mercedes-Benz SLR McLaren.

Στο τελευταίο του βίντεο, ο Khoshbin έβγαλε τις πέντε SLR από το γκαράζ με σκοπό να τις τραβήξει μια ομαδική φωτογραφία σε διπλανή αλάνα. Με αφορμή τη φωτογράφιση, κάθε SLR έκανε μια σύντομη βόλτα ώστε να λειτουργήσει ο κινητήρας καθώς από ότι καταλαβαίνουμε τα αυτοκίνητα περνούν το μεγαλύτερο χρόνο της ζωής τους σε ακινησία. Όπως λέει και ο ίδιος «Λοιπόν παιδιά, έχω πέντε από αυτές και πρέπει να τις οδηγώ!».

Να θυμίσουμε πως η Mercedes-Benz SLR McLaren ήταν ο πρώτος καρπός συνεργασίας των δύο εταιρειών που για πολλά χρόνια συμμάχησαν στην Formula 1. Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε σε μορφή πρωτοτύπου το 1999 ενώ η έκδοση παραγωγής ακολούθησε το 2003 με ανθρακονημάτινο αμάξωμα. Κάτω από το μακρύ καπό βρίσκεται ένας supercharged κινητήρας V8 5,4 λίτρων με απόδοση 626 PS και 780 Nm (στην "απλή" έκδοση). Μεταξύ 2003 και 2010, κατασκευάστηκαν συνολικά 2.157 μονάδες της SLR.

SLR

Οι δύο από τις SLR του Kohoshbin είναι εκδόσεις Roadster και οι υπόλοιπες τρεις Coupe, ενώ έχουν διαφοροποιήσεις όσον αφορά το συνδυασμό εξωτερικών και εσωτερικών αποχρώσεων. Αν και έχουν αρκετά χρόνια στην πλάτη τους, τα μοντέλα έχουν διατηρήσει τον εξωτικό τους χαρακτήρα. Το μόνο πρόβλημα που φαίνεται να ισχύει για όλες τις SLR είναι το υδραυλικό σύστημα με το οποίο ανοίγουν οι πόρτες, το οποίο δε λειτουργεί το ίδιο αποδοτικά μετά από 15 χρόνια.

Αν αναρωτιέστε γιατί ο Manny Khoshbin αγόρασε 5 SLR, όπως έχει αποκαλύψει σε παλαιότερο βίντεο λόγος είναι απλός - εκτός του ότι είναι ένα από τα αυτοκίνητα που του αρέσουν πολύ και ήθελε να το έχει σε διαφορετικά χρώματα, πιστεύει πως η αξία του θα ανέβει στο χρηματιστήριο των υπεραυτοκινήτων (όπως έγινε με τις ανταγωνιστικές Porsche Carrera GT και Ferrari Enzo από την ίδια χρονική περίοδο) οπότε βλέπει την αγορά τους ως επένδυση. Πάντως για να ξέρετε, η αγαπημένη του SLR είναι η λευκή Roadster.

node/39637

100 χρόνια Mazda: Κατεβάστε δωρεάν το βιβλίο-αφιέρωμα

Όλη η ιστορία της μάρκας σε ένα βιβλίο που μπορείτε να το αποκτήσετε δωρεάν. 

Τετάρτη, 05 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

100 χρόνια Mazda: Κατεβάστε δωρεάν το βιβλίο-αφιέρωμα

H Mazda ιδρύθηκε το 1920 και οδηγήθηκε από την τόλμη, την αμφισβήτηση της κοινής πρακτικής και την αναζήτηση νέων δρόμων στους τομείς της μηχανολογίας και του σχεδιασμού.

Σε όλη αυτή τη διαδρομή, η Mazda κατέγραψε σημαντικές διακρίσεις. Ήταν η πρώτη Ασιατική μάρκα που κέρδισε το Le Mans το 1991. Παρουσίασε το εμβληματικό Cosmo Sport 110S, τον περιστροφικό κινητήρα σε μοντέλο μαζικής παραγωγής και δημιούργησε ένα παγκόσμιο best-seller: το διθέσιο roadster Mazda MX-5, με πάνω από ένα εκατομμύριο πωλήσεις από το λανσάρισμά του το 1989. Είναι η μάρκα που παρουσίασε τον πρώτο βενζινοκινητήρα στον κόσμο που συνδυάζει τις τεχνολογίες αυτανάφλεξης με συμπίεση, και ανάφλεξη με σπινθήρα, τον κινητήρα Skyactiv-X.

Όλη η ιστορία της θρυλικής μάρκας που ακολουθεί το ασυμβίβαστο και προκαλεί το κατεστημένο, φιλοξενείται σε ένα πολύ όμορφο αφιέρωμα που ετοιμάστηκε από την Mazda Motor Europe. Ξεκινώντας από την πόλη καταγωγής της μάρκας, την ηρωική Χιροσίμα, οι σελίδες του βιβλίου μας ξεναγούν σε όλα τα σημαντικά γεγονότα που χάραξαν την αιωνόβια ιστορία της μάρκας. 

Μέσα σε 7 ενότητες φιλοξενείται όλη η διαδρομή της Mazda μέχρι το σήμερα.

Κατεβάστε το βιβλίο-αφιέρωμα στα 100 χρόνια της Mazda ΕΔΩ.

TAGS