node/27745

H VW θέλει να περιορίσει τον ανταγωνισμό από τη Skoda!

Θέλει να αυξήσει το κόστος παραγωγής της θυγατρικής της και ζητάει περισσότερα για την τεχνολογία που μοιράζεται μαζί της.

Η διοίκηση και τα συνδικάτα της Volkswagen αναζητούν τρόπους να περιορίσουν τον ανταγωνισμό από τη χαμηλότερου κόστους θυγατρική της, μεταφέροντας μέρος της παραγωγής της στη Γερμανία και ζητώντας από την τσέχικη μάρκα να πληρώνει περισσότερα για την τεχνολογία που μοιράζεται μαζί της, είπαν στο Reuters πηγές μέσα από τη γερμανική εταιρεία.

Καθώς η VW δυσκολεύεται να κόψει έξοδα και θέσεις εργασίας από τα γερμανικά της εργοστάσια, και να ξεπεράσει τις συνέπειες του σκανδάλου Dieselgate, η κερδοφορία της Skoda και οι καλύτερες κριτικές που παίρνουν τα μοντέλα της εντείνουν τον ανταγωνισμό μέσα στο VW Group.

H VW θέλει τώρα να περιορίσει αυτά που θεωρεί αθέμιτα πλεονεκτήματα της Skoda –το συνδυασμό γερμανικής τεχνολογίας με φθηνότερα εργατικά– και να επιβεβαιώσει την κυριαρχία της γερμανικής μάρκας πριν έρθει το κύμα των παρουσιάσεων νέων ηλεκτρικών μοντέλων, λένε οι πηγές.

Η διαμάχη μεταξύ της VW και της Skoda αναβιώνει τις εντάσεις στην καρδιά του VW Group, ανάμεσα στα κέρδη και τις θέσεις εργασίας και ανάμεσα στον κεντρικό έλεγχο και την αυτονομία των 12 μαρκών του ομίλου.

«Αντί να επικεντρώνουμε τις προσπάθειές μας στην αντιμετώπιση της Τesla, ξεκινάμε μια ανώφελη εσωτερική διαμάχη», δήλωσε κορυφαίο διοικητικό στέλεχος.

Ενώ ήταν κάποτε αποδέκτης ειρωνικών σχολίων, η Skoda έχει ανθίσει τα τελευταία 26 χρόνια που είναι στην ιδιοκτησία του VW Group κι έχει μεταμορφωθεί σε έναν επιτυχημένο κατασκευαστή μεσαίων μοντέλων, κερδίζοντας πωλήσεις από τους αντιπάλους της –συμπεριλαμβανομένης της VW– και ξεπερνώντας πέρσι σε περιθώριο λειτουργικού κέρδους ακόμα και την Audi.

Την ίδια στιγμή, η VW αντιμετωπίζει την ανάγκη κατάργησης χιλιάδων θέσεων εργασίας καθώς η διοίκηση θέλει να περιορίσει το υπερβάλλον δυναμικό παραγωγής σε γερμανικά εργοστάσια. Τα πανίσχυρα τοπικά συνδικάτα βλέπουν την επιτυχία της Skoda ως απειλή, αλλά και ως δυνητική σανίδα σωτηρίας.

Οι εκπρόσωποι των εργατών της VW τώρα απαιτούν τη μεταφορά μέρους της παραγωγής της Skoda στα υποαπασχολούμενα γερμανικά εργοστάσια, δήλωσε στο Reuters πηγή προσκείμενη στο ελεγκτικό συμβούλιο. Η πρόταση στοχεύει στο να αντισταθμίσει τη μειούμενη παραγωγή του VW Passat και του σχετικά γερασμένου Golf, που θα μπορούσε να απειλήσει κι άλλες θέσεις εργασίας.  

Υποστηρίζουν επίσης  ότι η Skoda θα πρέπει να πληρώνει υψηλότερα δικαιώματα για τη χρήση της κοινής πλατφόρμας της VW. H πλατφόρμα MQB αποτελεί επίσης τη βάση για μικρά και μεσαία μοντέλα της Audi και της SEAT.

Το συμβούλιο εργαζομένων της VW αρνήθηκε να σχολιάσει.

Ο CEO της μάρκας VW, Herbert Diess, ηγείται μιας παράλληλης διοικητικής προσπάθειας να προστατευθούν τα μελλοντικά μοντέλα της VW από τον άμεσο ανταγωνισμό με τα φθηνότερα Skoda.

Σε πρόσφατη συνέλευση εκτελεστικής επιτροπής του ομίλου, ο Diess ζήτησε μεγαλύτερη διαφοροποίηση ανάμεσα στις αγορές και την πελατεία που στοχεύουν η VW και η Skoda, ειδικά σε ό,τι αφορά στα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα (EV), είπαν τρεις διευθυντές με γνώση του θέματος.

«Η μελλοντική τοποθέτηση των μαρκών εξετάζεται, αλλά οι συζητήσεις συνεχίζονται», δήλωσε εκπρόσωπος του VW Group, αρνούμενος να κάνει περαιτέρω σχόλια.

Η ένταση αναμένεται να αυξηθεί πριν από τη συνεδρίαση του εποπτικού συμβουλίου στις 17 Νοεμβρίου, που έχει σκοπό την έγκριση των ετήσιων επενδυτικών προϋπολογισμών για όλο τον όμιλο.

Πλεονέκτημα στο περιθώριο κέρδους
Το λειτουργικό κέρδος της Skoda έχει υπερδιπλασιαστεί τα τρία τελευταία χρόνια, φτάνοντας τα 1.2 δις ευρώ το 2016 και ανεβάζοντας το περιθώριο κέρδους της εταιρείας στο 8,7%. Μόνο η Porsche έχει υψηλότερο περιθώριο κέρδους μέσα στον όμιλο.

Το περιθώριο κέρδους της VW έπεσε στο 1,8% αφού τα έσοδά της μειώθηκαν κατά το ένα τρίτο. Εξακολουθεί να έχει πολύ μεγαλύτερες πωλήσεις από τη Skoda παγκοσμίως, αλλά αναπτύσσεται πιο αργά στην Ευρώπη.

Τα μεγάλα κέρδη της Skoda αντανακλούν τις οικονομίες κλίμακας από τη χρήση της κοινής πλατφόρμας MQB που έχει σχεδιαστεί από μηχανολόγους της VW στη Γερμανία και χρησιμοποιείται από το 2012.

Όμως η Skoda παίρνει ώθηση και από τα φθηνότερα εργατικά. Το μέσο εργατικό ημερομίσθιο είναι €10,10 την ώρα στην Τσεχία, όπου συναρμολογούνται τα περισσότερα αυτοκίνητα της φίρμας για την Ευρώπη, ενώ η αντίστοιχη μέση αμοιβή στη Γερμανία είναι στα €38,70, σύμφωνα με την επίσημη στατιστική υπηρεσία του Βερολίνου,

Το πώς θα λύσει το πρόβλημα ο CEO VW Group, Matthias Mueller, δεν είναι ακόμα γνωστό. Η μεγάλη δύναμη των γερμανικών συνδικάτων, που κατέχουν τις μισές από τις 20 θέσεις του Δ.Σ., σημαίνει ότι η επιτυχία της Skoda μπορεί να θεωρηθεί μάλλον ως πρόβλημα παρά ως παράδειγμα προς μίμηση.

Το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας, που κατέχει άλλες δύο θέσεις στο Δ.Σ., το απασχολεί και η διατήρηση των θέσεων εργασίας στη VW.

Την ανησυχία στα κεντρικά της VW, στο Wolfsburg, έχουν εντείνει και οι αξιολογήσεις των ΜΜΕ, όπου τα μοντέλα της φίρμας έχουν αρκετές φορές χάσει από τα φθηνότερα «εξαδέλφια» τους της Skoda, σε τομείς που περιλαμβάνουν και την ποιότητα κατασκευής.

Η Skoda αρνείται το ότι μπαίνει επί τούτου στα χωράφια της VW:

«Προσελκύουμε πελάτες κυρίως έξω από το VW Group, και αυτή είναι η αποστολή μας», δήλωσε σε συνέντευξη στο Reuters o CEO της μάρκας, Bernhard Maier.

[Πηγή: Automotive News Europe]

TAGS
node/39933

VW Group: Πουλάει την Bugatti;

Η Bugatti ίσως αλλάξει χέρια πολύ σύντομα σύμφωνα με δημοσιεύματα του βρετανικού Τύπου.

Πέμπτη, 17 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

VW Group: Πουλάει την Bugatti;

Σύμφωνα με δημοσίευμα του βρετανικού Car, το Volkswagen Group ετοιμάζεται να πουλήσει την Bugatti και πιθανότερος αγοραστής φαίνεται πως είναι η Rimac Automobili από την Κροατία (εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών υπεραυτοκινήτων και προμηθευτής εξαρτημάτων σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες). Πηγές του περιοδικού αναφέρουν πως η συμφωνία έχει κλέισει από την προηγούμενη εβδομάδα, και μένει η επικύρωσή της από το διοικητικό συμβούλιο. Αν η είδηση επιβεβαιωθεί, ο Stephan Winkelmann είναι πολύ πιθανό πως θα εγκαταλείψει τη θέση του CEO της Bugatti.

Στόχος του Volkswagen Group είναι να ανταλλάξει τη Bugatti με μεγαλύτερο μερίδιο μετοχών στη Rimac η οποία αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παίχτες όσον αφορά την τεχνολογία ηλεκτροκίνησης στην αυτοκινητοβιομηχανία. Με αυτό τον τρόπο, η VW θα εξοικονομήσει χρήματα από την κοστοβόρα Bugatti και θα τα επενδύσει στους τομείς της ηλεκτροκίνησης, της ψηφιακής τεχνολογίας και της αυτόνομης οδήγησης.

Η αναγέννηση της Bugatti ήταν μια πρωτοβούλία του Ferdinand Piëch ο οποίος διετέλεσε CEO του Volkswagen Group από το 1993 μέχρι το 2002 και παρέμεινε ενεργό μέλος του διοικητικού συμβουλίου μέχρι την οριστική συνταξιοδότησή του το 2015, εν μέσω σκανδάλου dieselgate, πριν φύγει από τη ζωή το 2019. Ο Piëch πέτυχε το όνειρό του που ήταν να κατασκευάσει το ταχύτερο αυτοκίνητο του κόσμου - την Buggati Veyron (2005-2015) - όμως για να γίνει αυτό χρειάστηκε να επενδυθούν υπέρογκα ποσά σε έρευνα και εξέλιξη επιβαρύνοντας τον προυπολογισμό του ομίλου.

Bugatti and Rimac
Αριστερά η Bugatti Chiron και δεξιά το Rimac C_Two

Η πώληση της Bugatti στη Rimac Automobili φαίνεται πως θα γίνει μέσω της Porsche. Εξάλλου, η εταιρεία από τη Στουτγάρδη εξαγόρασε το 10% της Rimac Automobili το 2018, ενώ αύξησε το ποσοστό της σε 15,5% το 2019. Ως αντάλλαγμα για την Bugatti (εμπορικό σήμα και κεντρικές εγκαταστάσεις στο Molsheim), η Porsche θα πάρει σημαντικά μεγαλύτερο μερίδιο της Rimac που μπορεί να φτάσει ακόμα και το 49% - αν το επτρέψει φυσικά ο Mate Rimac που διατηρεί το 51% της εταιρείας του και οι υπόλοιπες εταιρείες που έχουν επενδύσει σε αυτή (ανάμεσά τους οι Hyundai, Jaguar, Koenigsegg, και Magna Steyr).

Εκτός από την Bugatti, το Volkswagen Group εξετάζει το ενδεχόμενο να πουλήσει και άλλες μάρκες όπως οι Lamborghini, SEAT, Cupra, Italdesign, Bentley και Ducati.

[Πηγή: CarMagazine.co.uk]

node/39923

Τα δέκα δημοφιλέστερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για το 2019

Έρευνα της Deutsche Welle με βάση τις πωλήσεις - Οι πρώτοι των πρώτων και οι εκπλήξεις στην κατάταξη.

Τετάρτη, 16 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

Τα δέκα δημοφιλέστερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για το 2019

Με την ηλεκτροκίνηση να έχει πλέον μπει δυναμικά στη ζωή μας, η Deutsche Welle έκανε ένα ρεπορτάζ για τα δέκα δημοφιλέστερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έτσι όπως αυτά ταξινομήθηκαν με βάση τις συνολικές τους πωλήσεις. 

Βέβαια, όπως θα δείτε παρακάτω, μέσα στη δεκάδα δεν υπάρχουν μόνον αμιγώς ηλεκτρικά αλλά και υβριδικά αλλά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά. 

Ωστόσο η κατάταξη κρύβει κάποιες εκπλήξεις, καθώς κάποια αυτοκίνητα τα περιμέναμε να είναι σε υψηλότερες θέσεις, αλλά φαίνεται ότι οι καναταλωτές έχουν διαφορετικά άποψη. 

Ας δούμε λοιπόν την κατάταξη. 

Tesla Model 3

model3
Mε 445.000 νέα οχήματα το Tesla Model 3 σημείωσε πέρσι τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην κατηγορία του. Στις ΗΠΑ το Model 3 ξεκινά από 37.990 δολάρια. Ο ίδιος ο επικεφαλής της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Elon Musk παραδέχθηκε πως αυτό που τον ενοχλεί περισσότερο είναι «ότι τα αυτοκίνητά μας δεν είναι προσιτά. Πρέπει να το αλλάξουμε αυτό».

Nissan Leaf

leaf
Σε απόσταση αναπνοής το 2019 ακολούθησε το Nissan Leaf με 434.000 πωλήσεις. Φέτος όμως τα πράγματα δεν πάνε καλά για τους Ιάπωνες: Για πρώτη φορά μετά από 11 χρόνια ο κολοσσός καταγράφει ζημίες ύψους 6 δις ευρώ.

Tesla Model S 

model s
Στην τρίτη θέση των δημοφιλέστερων ηλεκτροκίνητων του 2019 επίσης ένα Tesla: το Model S. Η Tesla -όπως άλλωστε και η Porsche- συγκαταλέγεται στους ξεκάθαρους νικητές της κρίσης. Όσο όλοι οι υπόλοιποι μειώνουν την παραγωγή, η Τesla σημειώνει κατακόρυφη ανάπτυξη και μάλιστα επενδύει τώρα σε ένα νέο εργοστάσιο στο Βρανδεμβούργο όπου θα κατασκευάζεται το Model Y.

Mitsubishi Outlander Plug-in-Hybrid

outlander
Το επαναφορτιζόμενο υβριδικό Outlander δεν είναι μια αμιγώς ηλεκτρική πρόταση, ωστόσο οι πωλήσεις του δείχνουν ότι πολλοί είναι αυτοί που το προτιμούν ως μια «συμβιβαστική λύση». Τα επόμενα δυο χρόνια η Mitsubishi θέλει να προσφέρει αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, ωστόσο μόνο για την ασιατική αγορά. Οι λοιπές περιοχές του πλανήτη καλύπτονται από τους εταίρους της, Renault και Nissan.

Toyota Prius 

toyota
«Ο παλιός είναι αλλιώς»: το Toyota Prius έκανε το ντεμπούτο του στην Ιαπωνία ήδη το 1997 ενώ από το 2001 άρχισε να λανσάρεται και στη Γερμανία. Το 2019 πουλήθηκαν συνολικά 210.000 υβριδικά Toyota Prius. Και εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη λύση, αλλά το Prius είναι από τους πρωτοπόρους της υβριδικής τεχνολογίας.

BAIC

baic
Στην Κίνα κυκλοφορούν οχήματα τα οποία είναι παντελώς άγνωστα στον υπόλοιπο κόσμο. Ωστόσο, με την κινεζική αγορά να είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο το BAIC EC ήταν το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις, οπότε δεν μπορούμε να το αγνοήσουμε. Από το 2025 η BAIC θα κατασκευάζει πλέον μόνο ηλεκτροκίνητα.

Chevrolet Volt

volt
Στην 8η θέση των δημοφιλέστερων ηλεκτροκίνητων του 2019 βρίσκεται το Chevrolet Volt της GM. Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2010, ωστόσο στο μεταξύ δεν κατασκευάζεται πια. Μέχρι το 2023 όμως η General Motors σχεδιάζει να λανσάρει τουλάχιστον 23 νέα ηλεκτροκίνητα.

Renault Zoe

zoe
Ιδιαίτερα δημοφιλές στην Ευρώπη το Renault Zoe. Το πρώτο εξάμηνο του 2020 ήταν το ηλεκτροκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στη γηραιά ήπειρο. Στην παγκόσμια κατάταξη το μικρό Renault βρέθηκε πέρσι στην 9η θέση. Ιδιαίτερα αγαπητό και στη Γερμανία.

BMW i3

bmwi3
«Επιτέλους και ένα γερμανικό» σημειώνει με νόημα το ρεπορτάζ της Deutsche Welle. Το BMW i3 είναι το πρώτο ηλεκτρικό των Βαυαρών, αλλά φαίνεται πως ούτε στη Γερμανία οι καταναλωτές το προτιμούν. Όπως σημειώνει το ρεπορτάζ «οι γερμανοί κατασκευαστές κατηγορούνται εδώ και χρόνια ότι έχασαν το τρένο της ηλεκτροκίνησης. Και τώρα τρέχουν να προλάβουν...».