node/39831

H VW, το σκάνδαλο ηχογραφημένων υποκλοπών, o θάνατος-μυστήριο και ο προμηθευτής Prevent

Ένα άρθρο της Deutsche Welle αποκαλύπτει μια υπόθεση που θυμίζει αστυνομικό μυθιστόρημα.

Με αστυνομικό μυθιστόρημα μοιάζει το σκάνδαλο ηχητικών υποκλοπών του μεγαλύτερου στην Ευρώπη κατασκευαστή αυτοκινήτων, της Volkswagen. Ποια είναι τα συστατικά του; Καταρχάς ένα πτώμα σε ένα καμένο αυτοκίνητο ενός φερόμενου ως κατασκόπου σε βάρος του οποίου η εισαγγελία του Μπράουνσβαϊγκν έχει ξεκινήσει έρευνες. Μετά από ανάλυση DNA η υπηρεσία επιβεβαίωσε για τον νεκρό ότι πρόκειται για τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου και κατά συνέπεια πρώην μάνατζερ της VW, τον οποίο κατηγορεί η αυτοκινητοβιομηχανία ότι παρέδωσε σε τρίτους εσωτερική πληροφόρηση της εταιρείας. 

Σύμφωνα με την εισαγγελία επρόκειτο για αυτοκτονία, απομένει όμως η οριστική επιβεβαίωση. Ήδη πριν από τρεις μήνες είχε γίνει εμπρηστική επίθεση με στόχο το σπίτι του υπόπτου. Εκείνη την περίοδο είχε απαλλαγεί των καθηκόντων του γιατί το 2017 και 2018 ηχογράφησε συζητήσεις σε ομάδα εργασίας της VW. Θέμα ήταν ο τρόπος αντιμετώπισης του «αντιπαθητικού» προμηθευτή, του ομίλου Prevent. Η VW βρίσκεται εδώ και χρόνια στα μαχαίρια με την Prevent που ελέγχεται από τη βοσνιακή οικογενειακή επιχείρηση Χάστορ.

Κακή δημόσια εικόνα 
Από το σκάνδαλο με τη χειραγώγηση των ρύπων, η εικόνα της VW έχει πληγεί. Το ίδιο και για την Prevent, στην πατρίδα του επιχειρηματία. Στη Βοσνία θεωρείται ως πρότυπο ενός παίκτη, κατάλοιπου του επιθετικού καπιταλισμού μετά το τέλος του πολέμου από το 1992 μέχρι το 1996. Η εταιρεία που ίδρυσε ο Νιγάζ Χάστορ έχει τη φήμη ενός αντικοινωνικού εργοδότη με ανίκανο μάνατζερ που προκαλεί συνεχώς απεργίες και αγωγές. Ο ίδιος ο Χάστορ ήταν παλαιότερα μάνατζερ της αυτοκινητοβιομηχανίας TAS στο Σεράγιεβο, όπου επί 20 χρόνια, επί κομμουνιστικού καθεστώτος, έφτιαχνε μοντέλα για την VW. Η οικογένεια Χάστορ κατάφερε να μείνει εκτός κοινωνικής πρόσληψης διότι κανένα από τα μέλη της δεν ζει στη Βοσνία. Ο Νιγάζ Χάστρο και οι γιοι του Νταμίρ και Κενάν κάνουν σποραδικές εμφανίσεις στη χώρα για να συμμετάσχουν σε εποπτικά συμβούλια αλλά δεν εμφανίζονται ποτέ δημοσίως. Για θέματα εξωτερικών επαφών ασχολούνται ηγετικά στελέχη του ομίλου Prevent.

Αμφιβολίες για τις οικονομικές επιτυχίες της εταιρείας δεν υπάρχουν στη Βοσνία, αλλά ούτε κάπου αλλού στα δυτικά Βαλκάνια. Η ίδια η Prevent ανεβάζει τον αριθμό των απασχολούμενων στους 7.500 χιλιάδες. Ένας σημαντικός εργοδότης στην περιοχή που μαστίζονταν από ανεργία ύψους 18% προ κορονοϊού. Οι γερμανικές θυγατρικές του ομίλου Prevent, ES Automobilguss και Car Trimm, σταμάτησαν για κάποιο διάστημα, τον Αύγουστο του 2016, την προμήθεια κιβωτίων ταχυτήτων και καλυμμάτων θέσεων, κάτι που οδήγησε την VW σε πολυήμερο και κοστοβόρο σταμάτημα της παραγωγής στο βασικό εργοστάσιό της στο Βόλφσμπουργκ αλλά και σε άλλες πόλεις. Οι εταιρείες κατηγόρησαν την VW για κατάχρηση εξουσίας, λόγω καταγγελίας, χωρίς προθεσμία και λόγο, των παραγγελιών και άρνησης να καταβάλει ανταλλάγματα. Το επιχείρημά τους ήταν η αυτοπροστασία τους στον αγώνα για ένα καλύτερο μέλλον των συνεργατών τους.

Συμφωνία αλλά με χωρισμό
Ο  επικεφαλής του ΔΣ της VW επιτέθηκε εναντίον των δύο εταιρειών λέγοντας ότι «κατά την άποψή μας η ευθύνη βρίσκεται καθαρά στο τερέν του προμηθευτή», όπως είπε σε συνέντευξη του. Είναι άγνωστο εάν πίσω από τη διένεξη υπάρχουν ανταγωνισμοί σε θέματα τιμών, αυτή είναι πάντως μέχρι σήμερα η επίσημη εκδοχή που κυκλοφορεί. Λόγω του σκανδάλου με τους ρύπους που ξέσπασε το φθινόπωρο του 2015, αναγκάστηκε η VW να ακολουθήσει πολιτική λιτότητας. «Δεν βλέπω καμιά σχέση με το σκάνδαλο ντίζελ» είχε πει τότε στη DW, αντίθετα, ο αναλυτής της NordLB Φρανκ Σβόπε, «βέβαια οι αρνητικές ειδήσεις επιβαρύνουν οικονομικά τη VW». Μετά από όλα αυτά η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έκανε μια σειρά από κινήσεις που οδήγησαν μεταξύ άλλων στην προμήθεια κομματιών για το Golf από έναν και μόνον προμηθευτή (single sourcing). Ο ειδικός στον κλάδο Φέρντιναρντ Ντουντενχόφερ  έκανε από το 2016 λόγο για λάθος επιλογές από την VW. «Όταν εξαρτάται κανείς από έναν προμηθευτή χρειάζεται μια πολύ σταθερή και στενή επιχειρηματική σχέση» είπε.

Μετά από δύσκολες διαπραγματεύσεις οι δύο αντίπαλοι κατάφεραν να τα βρουν με μια συμφωνία. Λεπτομέρειες δεν έγιναν γνωστές. Ωστόσο η εφημερίδα Hannoversche Allgemeine Zeitung, επικαλούμενη πηγές από τους διαπραγματευτές, κάνει λόγο για συμφωνία μιας μακρόχρονης συνεργασίας. Εκείνο πάντως που είναι βέβαιο είναι ότι το Μάρτιο του 2018 η VW κατήγγειλε όλες τις συμφωνίες με τον όμιλο Prevent. Από τότε οι δύο εταίροι εμφανίστηκαν πολλές φορές στα δικαστήρια ζητώντας αποζημιώσεις και εκτοξεύοντας εκατέρωθεν κατηγορίες. Πριν συμβούν όλα αυτά η αυτοκινητοβιομηχανία εξέταζε για καιρό, αν και πώς θα βγάλει από τη μέση τον προμηθευτή Prevent. Σε αυτή τη φάση προέκυψαν οι παράνομες ηχογραφήσεις 50 ωρών και η δημοσιοποίησή τους στη διαδικτυακή πύλη Business Insider. Ο κύριος ύποπτος για τις παράνομες  ηχογραφήσεις και δημοσιοποιήσεις είναι νεκρός. Τα κίνητρα και το υπόβαθρο της υπόθεσης βρίσκονται στο σκοτάδι.

[Πηγή: Deutsche Welle]

TAGS
node/40201

Το VW Group αναζητά αγοραστές για την Ducati

Στο πλαίσιο της γενικότερης αναδιάρθρωσης που προβλέπει το νέο πενταετές της πρόγραμμα. 

Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Το VW Group αναζητά αγοραστές για την Ducati

Το Volkswagen Group αναζητά πιθανούς πλειοδότες για τη μάρκα Ducati σκοπεύοντας να την πουλήσει πριν προχωρήσει τον επόμενο μήνα στην ανακοίνωση του νέου πενταετούς προγράμματος αναδιάρθρωσης της πολιτικής του. Όπως αναφέρει το Reuters, στο πλαίσιο του παραπάνω προγράμματος, η VW θα επανεξετάσει το μέλλον της μάρκας Ducati καθώς και αυτό της Lamborghini και της Bugatti.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Volkswagen Group: Θα πουλήσει τις Lamborghini και Bugatti;

Η Volkswagen αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο στάδιο ενδελεχούς ανάλυσης των στοιχείων που αφορούν στο μέλλον των Lamborghini, Bugatti και Ducati στο πλαίσιο της ευρύτερης αναζήτησης οικονομιών κλίμακας καθώς μετατοπίζεται σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής.

Το αν η Volkswagen θα ξεκινήσει μια επίσημη διαδικασία πώλησης είναι ακόμα αβέβαιο, σημειώνει το δημοσίευμα. Να σημειώσουμε πως η Volkswagen επιχείρησε να πουλήσει τη Ducati το 2017, όταν η Bajaj Auto BAJA.NS σε συνεργασία με την KTM, καθώς και οι Polaris και ιδιωτικοί επενδυτικοί όμιλοι Bain, PAI και Investindustrial εξέφρασαν το ενδιαφέρον τους να αγοράσουν την ιταλική μάρκα. Η πώληση τότε σκόνταψε στην αντίδραση των εργαζομένων. 

node/40198

EuroNCAP: Πέντε αστέρια για το VW ID.3 [video]

Δείτε αναλυτικά τη βαθμολογία που πήρε το VW ID.3 από τον EuroNCAP.

Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

EuroNCAP: Πέντε αστέρια για το VW ID.3 [video]

«Το ID.3 αντιπροσωπεύει το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η κλιματική αλλαγή μας ωθεί να προσαρμοστούμε σε ένα καθαρότερο μέλλον και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα γίνουν ο κανόνας τα επόμενα χρόνια. Ο οργανισμός EuroNCAP θα συνεχίσει να δοκιμάζει αυτά τα αυτοκίονητα για να διασφαλίσει ότι η διάσωση του πλανήτη από ρύπους δεν επιβαρύνει την ασφάλεια και χαίρομαι που βλέπω ότι το ID.3 δεν συμβιβάζεται στις προδιαγραφές ασφαλείας».

Με αυτά τα λόγια ο Michiel van Ratingen, γενικός γραματέας του EuroNCAP σχολιάσε τα αποτελέσματα των δοκιμών πρόσκρουσης του VW ID.3, του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου της VW, το οποίο και συγκέντρωσε την ανώτερη βαθμολογία των 5 αστεριών. 

id.3 crash

Συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα αποτελέσματα των δοκιμών το ID.3 διατήρησε ακέραιο το χώρο των επιβατών, παρέχοντας σε αυτούς καλή προστασία τόσο σε μετωπική όσο και σε πλάγια σύγκρουση. Η βαθμολογία που συγκέντρωση για τους επιβάτες έφτασε το 87%. 

Αντίστοιχα η βαθμολόγια για την προστασία των παιδιών (με αυτά να κάθονται στα ειδικά καθίσματα) έφτασε το 89%, με την αξιολόγηση για την προστασία των πεζών να φτάνει το 71%, ενώ στο 88% κυμάνθηκε η βαθμολογία των συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. 

Ειδική μνεία γίνεται από τον οργανισμό στο σύστημα multi-collision braking system, που επεμβαίνει στα φρένα μετά από μία σύγκρουση, ώστε να αποτρέψει ανεξέλεγκτη περαιτέρω κίνηση του οχήματος, καθώς και στο σύστημα e-Call που στέλνει αυτόματα μήνυμα σε υπηρεσίες άμεσης βοήθειας, ενημερώνοντας και για το σημείο που σημειώθηκε το ατύχημα.