H οικογένεια Peugeot αφήνει τον έλεγχο της PSA στην General Motors;

H οικογένεια Peugeot αφήνει τον έλεγχο της PSA στην General Motors;

Το πρακτορείο Reuters αναφέρει ότι η PSA Peugeot-Citroën ξεμένει ταχέως από λειτουργικό κεφάλαιο, κάτι που σημαίνει ότι απαιτούνται δραστικές ενέργειες για την ανάταξη της κατάστασης

Η οικογένεια Peugeot, ιδρυτές της PSA Peugeot Citroën, θα μπορούσαν να αφήσουν τα ηνία της εταιρείας στην GM. Πηγές από το Σίτι έχουν προειδοποιήσει ήδη ότι η PSA είναι πολύ κοντά στο να μην έχει την απαραίτητη ρευστότητα για να τρέξει η επιχείρηση μέχρι το τέλος του 2013.

Αναφορά από το πρακτορείο ειδήσεων Reuters υποθέτει ότι εάν η GM έπαιρνε τον έλεγχο της PSA στα χέρια της, θα μπορούσε να προχωρήσει σε κλείσιμο των εργοστασίων και σε περιορισμό των θέσεων εργασίας σε Γαλλία και σε Γερμανία, κάτι που η γαλλική κυβέρνηση είναι αμφίβολο αν θα επέτρεπε στην οικογένεια Peugeot, τουλάχιστον για τη γαλλική αγορά.

Η Peugeot, αναφέρεται, ότι είχε αναζητήσει χρηματοδότηση από διάφορους χρηματοδότες, αλλά η απροθυμία των τελευταίων την έκαναν τελικά να στραφεί προς την General Motors, η οποία κατέχει πλέον και το 7% της επιχείρησης. Η τελεσφόρηση αυτής της «συνεργασίας» έγινε με την υποστήριξη του τωρινού διευθύνοντος συμβούλου της PSA, Φιλίπ Βαρέν, αναφέρει το Reuters.
Μια παρόμοια απόπειρα πώλησης ενός σημαντικού πακέτου μετοχών που προτάθηκε σε ένα κονσόρτσιουμ, του οποίου ηγείτο η κινεζική Dongfeng Motor Group έχει ήδη αποτύχει.

Συνολικά, η οικογένεια Peugeot κατέχει το 25,4% των μετοχών της PSA, αλλά ελέγχει το 38,1% των ψήφων στο ΔΣ.

Πηγές που μίλησαν στο Reuters και έχουν ιδέα από πρώτο χέρι τι διαμείβονται στις συζητήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη, είπαν: «Η οικογένεια Peugeot αποδέχτηκε πλέον ότι θα χάσει τον έλεγχο. Η PSA θα χρειαστεί να παρουσιάσει ένα νέο βιομηχανικό σχέδιο παραγωγής και να προχωρήσει σε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, οπότε η μόνη ελπίδα της είναι η GM. Αυτοί (η GM) είναι έτοιμοι να επενδύσουν περισσότερο χρήμα, αν ο έλεγχος περάσει στα χέρια τους, ενοποιώντας Peugeot και Opel και εξορθολογίζοντας την παραγωγή».

Μια συγχώνευση μεταξύ της PSA και της GM ήταν στα σκαριά και παλιότερα, αλλά η γαλλική κυβέρνηση παρενέβη με χρηματικές εγγυήσεις και το σταμάτησε την τελευταία στιγμή. Η Peugeot που βασίζεται στον τομέα των πωλήσεων σημαντικά στην εγχώρια αγορά, αγωνίζεται για να επιβιώσει, σύμφωνα μe την αναφορά.

Η ολοκλήρωση μιας συμφωνίας βασίζεται πλέον στην GM, που αναφέρει ότι χρειάζεται εγγυήσεις ότι θα μπορεί να προχωρήσει σε μείωση των εργοστασίων και των θέσεων εργασίας «με λογικό κόστος». Εξάλλου, η θέση του Νταν Άκερσον, προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της GM, για τερματισμό των επενδύσεων στην PSA, ύστερα από την αναφορά του Reuters θα μπορούσαμε να την ερμηνεύσουμε ως δημιουργία τετελεσμένων, προκειμένου η PSA, αλλά και η γαλλκή κυβέρνηση να ενδώσουν μια ώρα αρχύτερα.
    
Οι εκτεταμένες περικοπές στη Γαλλία, οι οποίες πρέπει να θεωρούνται δεδομένες εάν ο έλεγχος της PSA περάσει στα χέρια της GM, θα μπορούσαν να συναντήσουν τη σθεναρή αντίσταση της κυβέρνησης του προέδρου Ολάντ. Ωστόσο, η γαλλική κυβέρνηση έλεγε ότι κατανοεί την ανάγκη μιας πιο σφιχτής συνεργασίας με την GM ή κάποιον αντίστοιχο κατασκευαστή  προκειμένου η Peugeot να επιστρέψει στην κερδοφορία.

Η Peugeot που απασχολεί 77.000 εργαζομένους στη Γαλλία, έχει ήδη παγώσει την παραγωγή στο εργοστάσιο του Ολνέ, ενώ μειώνει την παραγωγή και σε άλλα εργοστάσια.

Μέχρις στιγμής δεν έχει υπάρξει καμία αντίδραση ή σχολιασμός των αναφορών του πρακτορείου Reuters ούτε από την Peugeot ούτε από την General Motors.

[Πηγή Reuters]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube