node/36820

H BMW απαγορεύει στους ντίλερ της να τοπoθετούν κιτ αναβάθμισης ντίζελ. Και το κάνει η... Mercedes!

Σύμφωνα με το Der Spiegel, η BMW απαγόρευσε στους Γερμανούς αντιπροσώπους της να προτείνουν και να τοποθετούν κιτ αναβάθμισης για μια «δεύτερη ευκαιρία» στα ρυπογόνα ντίζελ έναντι των περιορισμών κυκλοφορίας. Και η Mercedes-Benz επωφελείται.

Τους τελευταίους μήνες, ο KBA (ο γερμανικός οργανισμός πιστοποίησης αυτοκινήτων) ομολογκάρει πακέτα αναβάθμισης για μοντέλα ντίζελ, στα οποία περιλαμβάνονται και premium φίρμες. Ο στόχος; Να πιστοποιηθούν έναντι των κανονισμών τα αυτοκίνητα που δεν θα έχουν πρόσβαση σε μεγάλες πόλεις με περιορισμούς της κυκλοφορίας μέσω καλύτερης αντιμετώπισης των ρυπογόνων εκπομπών. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα πιστοποιημένα οχήματα Euro 5, τα οποία θα απαγορευτούν στο μέλλον από κάποιες μεγάλες γερμανικές πόλεις.

Σύμφωνα με το Spiegel Online, η BMW «απαγόρευσε» στους αντιπροσώπους της να προτείνουν και να προχωρούν την εγκατάσταση του κιτ (το οποίο κοστίζει περίπου 3.000 ευρώ). Aυτά τα κιτ αναβάθμισης που έχουν εγκριθεί από τον KBA αφορούν τις 3 και 5 Series, αλλά και τις X1 και Χ3, και επιτρέπουν την απόκτηση του κατάλληλου σήματος και, κυρίως, τη συνεχή κυκλοφορία για αρκετά χρόνια χωρίς το φόβο των περιορισμών κυκλοφορίας.

Άμεση συνέπεια; Πολλοί αντιπρόσωποι της Mercedes-Benz αναλαμβάνουν τους πελάτες της BMW για να τους «εξυπηρετήσουν». Αλλά το ερώτημα που τίθεται είναι το εξής: Πρέπει υποχρεωτικά ο κατασκευαστής και οι ντίλερ του να αναβαθμίσουν ένα αυτοκίνητο που δεν είναι πλέον στην εγγύηση εδώ και πολύ καιρό και που δεν παρουσιάζει καμία ανωμαλία στην αρχική δοκιμή πιστοποίησης; Δεν θα ήταν καλύτερο αυτή η εργασία και διαδικασία να δοθεί στα ανεξάρτητα συνεργεία και επισκευαστές;