node/42770

GM: Tέλος εποχής για τον ισχυρότερο κινητήρα LT5 του ομίλου

H GM τελειώνει τον ισχυρότερο κινητήρα της Corvette, αλλά ετοιμάζει διάδοχο που θα συνδυάζεται και με υβριδική τεχνολογία.

Αναμφισβήτητα ένα από τα σημαντικότερα και πιο γνωστά μοτέρ από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, είναι ο LT5 κινητήρας του ομίλου GM. Στην τελευταία του γενιά, αυτός βρέθηκε κάτω από το καπό της εντυπωσιακής Corvette ZR1 του 2019 με απόδοση 755 PS, ενώ από το 1990 που πρωτοπαρουσιάστηκε, έβρισκε θέση αποκλειστικά κάτω από το καπό των ισχυρότερων Vettes συμπεριλαμβανομένων και των αγωνιστικών τους εκδόσεων, ενώ βρέθηκε και ελάχιστες φορές και κάτω από το καπό άλλων μοντέλων του ομίλου με μικρότερη ωστόσο απόδοση.

Όπως όλα δείχνουν όμως, ο 6,2 lt V8 υπερτροφοδοτούμενος LT5 θα μπει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, άσχετα αν θα μπορούσε ακόμη να προσφέρει τις υπηρεσίες του σε μοντέλα του ομίλου, όπως για παράδειγμα της Camaro, συμπληρώνοντας την γκάμα της που στηρίζεται στους μικρότερους LT4 κινητήρες.

C8 Stingray

Η παύση του LT5 όπως τον γνωρίζουμε σήμερα, σηματοδοτεί την έναρξη και μιας νέας εποχής. Με την υβριδική τεχνολογία να έχει μπει για τα καλά στο παιχνίδι των Supercars, είναι λογικό και για την GM να κινείται προς αυτή τη λύση για τα επικείμενα κορυφαία μελλοντικά μοντέλα της.

C8 Stingray engine

Αρχικά λοιπόν η νέα C8 Corvette E-Ray που αναμένεται το 2023, φημολογείται πως θα τροφοδοτείται από έναν ατμοσφαιρικό 6,2 lt κινητήρα που θα συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα, αποδίδοντας συνδυαστικά 650 PS σε αυτή την έκδοση, κάτι που σημαίνει πως με χρήση 2 ηλεκτρικών μοτέρ η έκδοση ZR1 της C8 θα μπορούσε να ξεπεράσει τους 800 PS απόδοσης.

Mην ξεχνάμε επίσης πως αναμένεται και νέα έκδοση Zora (τοποθετείται πάνω από Ζ06 και ZR1) με απόδοση που αναμένεται να ξεπερνά τους 1.000 ίππους.