Γιατί οι αυτοκινητοβιομηχανίες εγκαταλείπουν την Ευρώπη;

Γιατί οι αυτοκινητοβιομηχανίες εγκαταλείπουν την Ευρώπη;

Η μεταφορά της παραγωγής οχημάτων ή εξαρτημάτων από τη Γερμανία στις ΗΠΑ λόγω υψηλών επιδοτήσεων, βάζει σε κίνδυνο χιλιάδες θέσεις εργασίας. 

«Δεν σκοπεύουμε να μεταφέρουνε την παραγωγή στις ΗΠΑ, αλλά τα επόμενα εργοστάσιά μας θα κατασκευαστούν σίγουρα εκεί. Είναι υπαρκτός ο κίνδυνος η Ευρώπη να αποδειχθεί ο χαμένος των επικείμενων αλλαγών», σημειώνει σε ανακοίνωσή του ο επικεφαλής της εταιρείας Schaeffler, μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες προμηθευτών στην αυτοκινητοβιομηχανία, με περισσότερους από 80.000 εργαζόμενους. 

«Οι λόγοι της μεταφοράς παραγωγής σε άλλες χώρες ποικίλουν», εξηγεί ο Στέφαν Σνέμπεργκερ, μάνατζερ στην εταιρία συμβούλων της αυτοκινητοβιομηχανίας Berylls Strategy Advisors. Ένα από τα κύρια κίνητρα αφορά το υψηλό κόστος ενέργειας στην ΕΕ που είναι διπλάσιο ή τριπλάσιο από εκείνο στις ΗΠΑ. Και η γραφειοκρατία κάνει ωστόσο δύσκολη την ζωή των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών.

Σε πρόσφατη ανάλυση της Berylls αναφέρεται ότι τα σχέδια μεταφοράς παραγωγής στο εξωτερικό σημαίνουν για την ΕΕ την περίοδο 2023-2029 συρρίκνωση του σχεδιαζόμενου αριθμού παραγωγής οχημάτων. Δεν ισχύει ωστόσο για άλλες περιοχές του πλανήτη, στις οποίες αναμένεται αύξηση της παραγωγής οχημάτων, όχι όμως και στα επίπεδα του 2021.

Γερμανία: Σε κίνδυνο 100.000 θέσεις εργασίας
Σύμφωνα με την ανάλυση, μεταξύ Γερμανίας και βόρειας Αμερικής αναμένεται μέσα στα επόμενα χρόνια ένα χάσμα παραγωγής περίπου 4.000.000 οχημάτων. Ας σημειωθεί ότι τόσο η Audi, όσο και η Ford έχουν ήδη ανακοινώσει ότι θα ενισχύσουν την παραγωγή οχημάτων στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στις ΗΠΑ, όπου καταβάλλονται στους κατασκευαστές γενναιόδωρες επιδοτήσεις στο πλαίσιο της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση. Κατά συνέπεια στη Γερμανία κινδυνεύουν 100.000 θέσεις εργασίας.

Παράλληλα, στη διαδικασία ψηφιοποίησης της παραγωγής η τάση για ενίσχυση εναλλακτικών κινητήρων είναι περισσότερο από σαφής, παρά το γεγονός ότι στις ΗΠΑ η μετάβαση από τους θερμικούς κινητήρες στα ηλεκτροκίνητα οχήματα συμβαίνει με πολύ πιο αργούς ρυθμούς απ΄ ότι στην Ευρώπη και την Κίνα.

Τα δεδομένα αυτά ενδέχεται ωστόσο να αλλάξουν το επόμενο διάστημα. «Οι εποχές, στις οποίες η ηλεκτροκίνηση αφορούσε αποκλειστικά τη δυτική ακτή των ΗΠΑ έχουν παρέλθει», δηλώνει ειδικός συνεργάτης της Berylls Strategy Advisors.

Σύμφωνα με την ανάλυση, ΗΠΑ και Ευρώπη συναγωνίζονται για τη δεύτερη θέση στην κατάταξη των σημαντικών αγορών ηλεκτροκίνητων οχημάτων στον κόσμο μετά τη Κίνα. Στις ΗΠΑ οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να ξεπεράσουν μέχρι το 2030 τις 6 εκατομμύρια μονάδες το χρόνο. Οι πρόσφατες ανακοινώσεις της Αμερικανικής Αρχής Ενεργειακών Ζητημάτων για χαμηλότερα όρια κατανάλωσης καυσίμων καθώς, και οι ανακοινώσεις της Αμερικανικής Υπηρεσίας Περιβαλλοντικής Προστασίας για χαμηλότερες τιμές ρύπων διοξειδίου του άνθρακα δεν αποκλείεται να εκτοξεύσουν στο 60% το ποσοστό πωλήσεων ηλεκτροκίνητων οχημάτων στις ΗΠΑ μέχρι το 2030.

Πρόκληση για την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί επίσης η κατανόηση των αναγκών του αμερικανικού αγοραστικού κοινού, το οποίο στην πλειονότητά του δεν γνωρίζει και πολλά για την ηλεκτροκίνηση. Στις ανάγκες περιλαμβάνονται και συγκεκριμένα μοντέλα οχημάτων. Σε αντίθεση με την Ευρώπη, στις ΗΠΑ το ποσοστό ηλεκτρικών SUV και pickup αναμένεται να ξεπεράσει το 75%. Χαρακτηριστικό ότι το pickup F-150 της Ford ήταν και παραμένει το δημοφιλέστερο όχημα στην αγορά των ΗΠΑ.

Πηγή: Deutsche Welle

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube