Για παράτυπο λογισμικό σε 60.000 GLK 220 CDI κατηγορείται η Mercedes-Benz

Συνεργαζόμαστε με τις αρχές, λέει η εταιρεία απαντώντας στο δημοσίευμα της Bild am Sonntag. 

Η γερμανική αρχή KBA ερευνά την Daimler για την πιθανότητα 60.000 GLK να ήταν εφοδιασμένες με λογισμικό που αποσκοπούσε στην αλλοίωση των αποτελεσμάτων στις μετρήσεις εκπομπών ρύπων.

Σύμφωνα με την εφημερίδα Bild am Sonntag το «ύποπτο» λογισμικό είχε τοποθετηθεί στις GLK 220 CDI που παρήχθησαν μεταξύ 2012 και 2015. Οι δοκιμές σε αυτά τα αυτοκίνητα έδειξαν ότι πληρούσαν τα  όρια εκπομπών μόνον όταν ενεργοποιείται κάποια «παράλληλη λειτουργία του κινητήρα», η οποία αφαιρέθηκε αργότερα κατά τη διάρκεια ενημερώσεων λογισμικού που πραγματοποίησε η Daimler.

Εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία εξετάζει τα γεγονότα και πως συνεργάζεται πλήρως με την KBA.

Ο ίδιος δήλωσε ότι η εταιρεία είχε συμμορφωθεί με μια διαδικασία που συμφωνήθηκε με την KBA και το γερμανικό Υπουργείο Μεταφορών, όταν της ζητήθηκε το 2017 να ανακαλέσει 3 εκατομμύρια οχήματα για την ενημέρωση λογισμικού για τη μείωση των εκπομπών NOx. «Ο ισχυρισμός ότι θέλαμε να κρύψουμε κάτι δεν ισχύει», είπε. 

Δεδομένου ότι ο όμιλος Volkswagen αναγνώρισε το 2015 ότι εξαπάτησε στις δοκιμές εκπομπών στις ΗΠΑ, το σκάνδαλο έχει εξαπλωθεί σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Η Daimler διέταξε την ανάκληση τριών εκατομμυρίων οχημάτων για να διορθώσουν τις εκπομπές που προέρχονται από τους πετρελαιοκινητήρες τους. Αυτό το μήνα οι ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την αντιμονοπωλιακή πολιτική κατηγόρησαν την BMW, την Daimler και τη Volkswagen ότι είχαν συστήσει καρτέλ για να εμποδίσουν την ανάπτυξη της τεχνολογίας περιορισμού εκπομπών ρύπων.