Γη και ύδωρ έδωσε η Τουρκία στην VW για να φτιάξει εργοστάσιο στο έδαφός της

Γη και ύδωρ έδωσε η Τουρκία στην VW για να φτιάξει εργοστάσιο στο έδαφός της

Ο Ερντογάν έδωσε ακόμη και δημόσιες εγγυήσεις  - Γιατί αντιδρούν τα συνδικάτα των εργαζομένων της VW.

Στις αρχές του μήνα ανακοινώθηκε πως το εποπτικό συμβούλιο της VW πήρε απόφαση να φτιάξει ένα καινούργιο εργοστάσιο στην Τουρκία, πολύ κοντά στη Σμύρνη.
Το εργοστάσιο που θα κατασκευάσει αυτοκίνητα για τις VW, Škoda και SΕΑΤ θα κατασκευαστεί στην Manisa που απέχει περίπου 40 χιλιόμετρα από τη Σμύρνη.

Σύμφωνα με το πρώτο πρόγραμμα της γερμανικής τηλεόρασης (ARD), ο Εντογάν για να πείσει τη VW να επιλέξει το τουρκικό έδαφος για την τεράστια επένδυσή της, έδωσε πολύ γενναία ανταλλάγματα.

Εδώ και καιρό Τουρκία, Βουλγαρία και Σαουδική Αραβία διεκδικούσαν την κατασκευή ενός νέου μεγάλου εργοστασίου της VW στο έδαφός τους. Η ειδησεογραφική ιστοσελίδα του ARD σημειώνει, επικαλούμενη κυβερνητικούς κύκλους στο Βερολίνο, ότι νικήτρια της διελκυστίνδας αναδεικνύεται η Τουρκία. Το μόνο που εκκρεμεί ακόμα είναι το αίτημα της VW για μείωση του ΦΠΑ αγοράς νέων αυτοκινήτων, που στην περίπτωση του Passat, ανάλογα με το μοντέλο, ανέρχεται μέχρι και στο 40% της συνολικής αξίας του οχήματος. Η νέα μονάδα της Volkswagen που θα εδρεύει στην Manisa αντιπροσωπεύει μια επένδυση πολλών δισεκατομμυρίων, η οποία θα δημιουργήσει αρκετές χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.

Παρά το χαμηλότερο μισθολογικό κόστος στη Βουλγαρία η πλάστιγγα έγειρε προς την πλευρά της Τουρκίας με κύριο επιχείρημα την πρόσβαση στην τουρκική αγορά. Η Volkswagen υπολογίζει με 40.000 πωλήσεις Passat το χρόνο μόνο στην Τουρκία. Ένα μεγάλο μέρος από αυτά τα οχήματα αναμένεται να απορροφήσει το τουρκικό δημόσιο, μιας και το Passat είναι ιδιαίτερα δημοφιλής σε υψηλόβαθμους δημοσίους υπαλλήλους.

man
Στην Manisa που απέχει περίπου 40 χιλιόμετρα από τη Σμύρνη θα χτιστεί τελικά το νέο εργοστάσιο της VW στην Τουρκία.

Βροχή τα ανταλλάγματα για τη VW

Πληροφορίες λομπίστα, ο οποίος εργάζεται για λογαριασμό της Άγκυρας στη Γερμανία, θέλουν τον προέδρο Ερντογάν να προτίθεται κατ΄ εξαίρεση να δώσει στην VW για όλες τις μεταξύ τους συμφωνίες ένα είδος «δημόσιας εγγύησης». Ο λομπίστας ισχυρίζεται μάλιστα ότι η τουρκική κυβέρνηση έδωσε στην γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία όλα τα ανταλλάγματα που ζήτησε, ακόμα και εκείνο της έγγραφης δέσμευσης του τουρκικού δημοσίου.

Διαφωνούν τα συνδικάτα

Η απόφαση υπέρ της Manisa φαίνεται ότι ελήφθη παρά τις αντιρρήσεις που εξέφρασε το συμβούλιο εργαζομένων στη VW. Λέγεται ότι οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στην VW αμφισβητούν τον σεβασμό δικαιωμάτων των εργαζομένων στην Τουρκία. Όπως όμως σημειώνει η ιστοσελίδα tagesschau.de, η Volkswagen διαθέτει εργοστάσια και σε πολλές άλλες χώρες στον κόσμο, όπου τα ανθρώπινα δικαιώματα και η δικαιοσύνη λειτουργούν διαφορετικά από ό,τι στη Γερμανία. Πάντως τόσο το Βερολίνο όσο και ο σοσιαλδημοκράτης πρωθυπουργός της Κάτω Σαξωνίας δεν έχουν διατυπώσει -  μέχρι στιγμής τουλάχιστον -  αντιρρήσεις στην επιλογή της Τουρκίας.

Η υπογραφή των συμβολαίων για την κατασκευή της μονάδας στην Τουρκία τοποθετείται χρονικά περί τα τέλη Σεπτεμβρίου, αρχές Οκτωβρίου. Θα είναι η στιγμή που στο προεδρικό μέγαρο στην Άγκυρα θα ανοίξουν οι σαμπάνιες. Όχι επειδή δημιουργήθηκαν μερικές χιλιάδες θέσεις εργασίας, αλλά επειδή με αυτή την επένδυση δείχνουν να επιστρέφουν οι μεγάλες γερμανικές επενδύσεις στην Τουρκία, οι οποίες είχαν παγώσει τα τελευταία χρόνια λόγω των εντάσεων στις γερμανοτουρκικές σχέσεις.

[Πηγή: Deutsche Welle]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube