Γερμανία: Η κυβέρνηση επιμένει ηλεκτρικά, αλλά οι καταναλωτές γυρίζουν την πλάτη στην Tesla

Γερμανία: Η κυβέρνηση επιμένει ηλεκτρικά, αλλά οι καταναλωτές γυρίζουν την πλάτη στην Tesla

Παρά τη λήξη των επιδοτήσεων, η γερμανική αγορά ηλεκτρικών ανακάμπτει δυναμικά. Η κυβέρνηση επεκτείνει τα φορολογικά κίνητρα έως το 2030, όμως η Tesla βλέπει τις πωλήσεις της να υποχωρούν, καθώς οι Γερμανοί στρέφονται στις εγχώριες και κινεζικές μάρκες.

Γερμανία

Ακόμη και χωρίς το γνωστό οικολογικό μπόνους, η Γερμανία συνεχίζει να χαράζει πορεία υπέρ της ηλεκτροκίνησης. 

Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση παραμένει προσηλωμένη στον στόχο της πράσινης μετάβασης και στη μείωση των εκπομπών ρύπων, υιοθετώντας νέα μέτρα στήριξης της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Και φαίνεται πως η στρατηγική αυτή αποδίδει: Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνονται με ταχύ ρυθμό. Ωστόσο, η Tesla δείχνει να μην επωφελείται όσο οι ανταγωνιστές της.

H Γερμανία φαίνεται πως επιστρέφει στις «δικές» της μάρκες -και η εθνική προτίμηση δείχνει να ανακτά ξανά το πάνω χέρι στην αγορά

Γερμανία

Ύστερα από τη βίαιη διακοπή του προγράμματος επιδότησης αγοράς στα τέλη του 2023, το Βερολίνο ανακοίνωσε τη διατήρηση μιας άλλης σημαντικής φορολογικής διευκόλυνσης: Την απαλλαγή από τον φόρο ταξινόμησης για τα καινούργια ηλεκτρικά . Ο υπουργός Οικονομικών, Lars Klingbeil, επιβεβαίωσε ότι το μέτρο θα παραταθεί τουλάχιστον έως το 2030, προσφέροντας σταθερότητα σε μια αγορά που βρισκόταν σε αβεβαιότητα.

Ο στόχος είναι διπλός: Να ενισχυθεί η ενεργειακή μετάβαση και να προστατευθούν οι χιλιάδες θέσεις εργασίας στον γερμανικό κλάδο αυτοκινήτου, ο οποίος δέχεται έντονες πιέσεις από τον διεθνή ανταγωνισμό. Η πολιτική αυτή έχει ήδη χαιρετιστεί από την ισχυρή Ομοσπονδία της Γερμανικής Αυτοκινητοβιομηχανίας (VDA), καθώς συνδυάζει περιβαλλοντική ευαισθησία με βιομηχανική στρατηγική.

Γερμανία

Τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά: σύμφωνα με την ομοσπονδιακή υπηρεσία KBA, οι πωλήσεις 100% ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 31,9% τον Σεπτέμβριο, παρά την απουσία άμεσων επιδοτήσεων. Ωστόσο, η τάση αυτή δεν είναι καθολική. Η Tesla, αν και διαθέτει εργοστάσιο κοντά στο Βερολίνο, κατέγραψε πτώση στις ταξινομήσεις της κατά 9,4% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2024 και πάνω από 50% από τις αρχές του έτους.

Οι λόγοι είναι πολλοί: Ο ταχύς εκσυγχρονισμός των γερμανικών μοντέλων, η άνοδος κινεζικών εταιρειών όπως η BYD, αλλά και η φθορά της εικόνας της Tesla λόγω των συνεχών αντιπαραθέσεων γύρω από τον Elon Musk. Οι Γερμανοί φαίνεται πως επιστρέφουν στις «δικές» τους μάρκες -και η εθνική προτίμηση δείχνει να ανακτά ξανά το πάνω χέρι στην αγορά.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube