FIA: Στρατηγική για την Ασφάλεια

FIA: Στρατηγική για την Ασφάλεια

Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα για την Οδική Ασφάλεια (13 Οκτωβρίου 2010), η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου-FIA αναφέρεται στη νέα στρατηγική για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας -όπως θεσπίστηκε πρόσφατα από την Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ  αλλά και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θέτοντας φιλόδοξους στόχους στη νέα «Δεκαετία Δράσεων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας»: 50% μείωση θανάτων από τροχαία στη δεκαετία 2011-2020.
Προς το σκοπό αυτό επισημαίνονται επτά βασικοί τομείς για στοχευμένες ενέργειες, που εστιάζονται  :
1. Στη βελτίωση των μέτρων ασφαλείας για τα φορτηγά και τα επιβατικά αυτοκίνητα,
2. Στην κατασκευή ασφαλέστερων δρόμων,
3. Στην προώθηση των «έξυπνων» οχημάτων,
4. Στον έλεγχο αδειοδότησης οχημάτων και στη βελτίωση της κατάρτισης των οδηγών,
5. Στην ενίσχυση της αστυνόμευσης,
6. Στο πρόγραμμα καλύτερης διαχείρισης των ατυχημάτων με τραυματισμούς, και
7. Στη νέα προσέγγιση στους μοτοσικλετιστές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι:  Ο προηγούμενος στόχος της ΕΕ, περιορισμός θανάτων κατά 50% έως το 2010, έχει επιτευχθεί μερικώς: Το 2009 ο αριθμός θανάτων από οδικά ατυχήματα μειώθηκε κατά 36%.
Κορυφαία κράτη-μέλη της Ε.Ε όσο αφορά στην οδική ασφάλεια, είναι η Αγγλία με 38 θανάτους /  εκατ. κατοίκων  η Σουηδία και η Ολλανδία με 39 θανάτους/ εκατ.
Συνολικά, το μέσο επίπεδο των θανάτων σε τροχαία ανά εκατομμύριο κατοίκων έχει μειωθεί από 113 το 2001 σε 69 το 2009 για όλα τα 27 κράτη- μέλη. Αυτό πλησιάζει το επίπεδο των κρατών- μελών με τις καλύτερες επιδόσεις (Αγγλία, Ολλανδία, Σουηδία) που είχαν το 2001.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube