node/39628

Ferrari: Μείωση στα έσοδα αλλά αύξηση στις παραγγελίες

Τα οικονομικά αποτελέσματα της Ferrari για το δεύτερο τρίμηνο του 2020 σημαδεύτηκαν από την πανδημία όμως κυριαρχεί αισιοδοξία για το μέλλον.

Η Ferrari ανακοίνωσε πτώση 60% στα έσοδά της για το δεύτερο τρίμηνο του 2020, με τις πωλήσεις να διαμορφώνονται στις 1.389 μονάδες (περίπου οι μισές σε σχέση με πέρυσι), λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας που οδήγησε σε προσωρινό κλείσιμο εργοστασίων και εκθέσεων.

Εκτός από την παύση της παραγωγής και την πτώση των πωλήσεων σε παγκόσμια κλίμακα που επηρέασε όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες, η Ferrari επηρεάστηκε επίσης από την αναστολή των αγώνων της Formula 1, τους λιγότερους επισκέπτες στα μουσεία και τις μειωμένες πωλήσεις στα καταστήματα ρούχων και αξεσουάρ.

Πιο συγκεκριμένα, τα έσοδα της Ferrari για το δεύτερο τρίμηνο ήταν 124 εκατομμύρια ευρώ, περίπου όσα είχαν προβλέψει και οι οικονομικοί αναλυτές. Παρά το πλήγμα που υπέστη η ιταλική φίρμα λόγω της πανδημίας, o Louis Camilleri, CEO της Ferrari, δήλωσε αισιόδοξος για το μέλλον, λέγοντας πως η ζήτηση υπεραυτοκινήτων παραμένει δυνατή με σημαντική αύξηση (πάνω από 10%) στις παραγγελίες σε σχέση με το 2019.

Αυτή η εξέλιξη οδήγησε την Ferrari σε αναθεώρηση των οικονομικών στόχων για ολόκληρο το 2020, με προβλεπόμενο τζίρο €3,4 δισ. και κέρδη €1,075 με €1,125 δισ. (αντί για €1,05 - €1,20 δισ που ήταν η προηγούμενη πρόβλεψη του Μαίου). Μετά από τις ανακοινώσεις, η μετοχή της Ferrari είδε την αξία της να ανεβαίνει 3,8%.

Ο Camillieri πρόσθεσε πως παρόλο που καθυστέρησαν, οι προγραμματισμένες πρεμιέρες δύο ακόμη υπεραυτοκινήτων για το 2020 θα γίνουν πριν από το τέλος του έτους, ενώ έκανε λόγο και για πολύ ενδιαφέροντα μοντέλα που θα παρουσιαστούν το 2021.

[Πηγή: Autoblog.com]

TAGS
node/39933

VW Group: Πουλάει την Bugatti;

Η Bugatti ίσως αλλάξει χέρια πολύ σύντομα σύμφωνα με δημοσιεύματα του βρετανικού Τύπου.

Πέμπτη, 17 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

VW Group: Πουλάει την Bugatti;

Σύμφωνα με δημοσίευμα του βρετανικού Car, το Volkswagen Group ετοιμάζεται να πουλήσει την Bugatti και πιθανότερος αγοραστής φαίνεται πως είναι η Rimac Automobili από την Κροατία (εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών υπεραυτοκινήτων και προμηθευτής εξαρτημάτων σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες). Πηγές του περιοδικού αναφέρουν πως η συμφωνία έχει κλέισει από την προηγούμενη εβδομάδα, και μένει η επικύρωσή της από το διοικητικό συμβούλιο. Αν η είδηση επιβεβαιωθεί, ο Stephan Winkelmann είναι πολύ πιθανό πως θα εγκαταλείψει τη θέση του CEO της Bugatti.

Στόχος του Volkswagen Group είναι να ανταλλάξει τη Bugatti με μεγαλύτερο μερίδιο μετοχών στη Rimac η οποία αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παίχτες όσον αφορά την τεχνολογία ηλεκτροκίνησης στην αυτοκινητοβιομηχανία. Με αυτό τον τρόπο, η VW θα εξοικονομήσει χρήματα από την κοστοβόρα Bugatti και θα τα επενδύσει στους τομείς της ηλεκτροκίνησης, της ψηφιακής τεχνολογίας και της αυτόνομης οδήγησης.

Η αναγέννηση της Bugatti ήταν μια πρωτοβούλία του Ferdinand Piëch ο οποίος διετέλεσε CEO του Volkswagen Group από το 1993 μέχρι το 2002 και παρέμεινε ενεργό μέλος του διοικητικού συμβουλίου μέχρι την οριστική συνταξιοδότησή του το 2015, εν μέσω σκανδάλου dieselgate, πριν φύγει από τη ζωή το 2019. Ο Piëch πέτυχε το όνειρό του που ήταν να κατασκευάσει το ταχύτερο αυτοκίνητο του κόσμου - την Buggati Veyron (2005-2015) - όμως για να γίνει αυτό χρειάστηκε να επενδυθούν υπέρογκα ποσά σε έρευνα και εξέλιξη επιβαρύνοντας τον προυπολογισμό του ομίλου.

Bugatti and Rimac
Αριστερά η Bugatti Chiron και δεξιά το Rimac C_Two

Η πώληση της Bugatti στη Rimac Automobili φαίνεται πως θα γίνει μέσω της Porsche. Εξάλλου, η εταιρεία από τη Στουτγάρδη εξαγόρασε το 10% της Rimac Automobili το 2018, ενώ αύξησε το ποσοστό της σε 15,5% το 2019. Ως αντάλλαγμα για την Bugatti (εμπορικό σήμα και κεντρικές εγκαταστάσεις στο Molsheim), η Porsche θα πάρει σημαντικά μεγαλύτερο μερίδιο της Rimac που μπορεί να φτάσει ακόμα και το 49% - αν το επτρέψει φυσικά ο Mate Rimac που διατηρεί το 51% της εταιρείας του και οι υπόλοιπες εταιρείες που έχουν επενδύσει σε αυτή (ανάμεσά τους οι Hyundai, Jaguar, Koenigsegg, και Magna Steyr).

Εκτός από την Bugatti, το Volkswagen Group εξετάζει το ενδεχόμενο να πουλήσει και άλλες μάρκες όπως οι Lamborghini, SEAT, Cupra, Italdesign, Bentley και Ducati.

[Πηγή: CarMagazine.co.uk]

node/39930

Επίσημο: Ανανεωμένη Ferrari Portofino M [video]

H Portofino γίνεται ακόμα πιο ποθητή χάρη στην αυξημένη ισχύ και τις διακριτικές αισθητικές επεμβάσεις.

Τετάρτη, 16 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Επίσημο: Ανανεωμένη Ferrari Portofino M [video]

Η Ferrari παρουσίασε σήμερα διαδικτυακά την Portofino M (Modificata) - την ανανεωμένη έκδοση του βασικού της GT Spider με μεταλλική αναδιπλόυμενη οροφή που αποκτά ελαφρώς φρεσκαρισμένη εμφάνιση, περισσότερη ισχύ από τον υπερτροφοδοτούμενο V8 κινητήρα και νέο αυτόματο κιβώτιο από τη συγγενική Ferrari Roma. Αυτό είναι το πρώτο νέο μοντέλο της Ferrari που παρουσιάζεται μετά από την κρίση του Covid-19 και αποτελεί σημείο επανεκκίνησης για τη φίρμα από το Maranello.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Επίσημο: Ferrari Roma

Αισθητικά, η Portofino M αποτελεί ένα διακριτικό facelift του προκατόχου της με ανασχεδιασμένο εμπρός και πίσω τμήμα. Στη μάσκα, ο νέος προφυλακτήρας έχει μεγαλύτερες πλευρικές εισαγωγές αέρα και μια νέα λειτουργική εσοχή μπροστά από τους τροχούς η οποία αποτελεί οπτική συνέχεια της πλευρικής εσοχής. Ελαφρώς διαφορετική είναι και η γρίλια που φιλοξενεί το έμβλημα της Ferrari με αλουμινένια στοιχεία.

Στο προφίλ η μυώδης σιλουέτα ενισχύεται από τους νέους τροχούς με πέντε ακτίνες και διχρωμία. Πίσω, ο νέος προφυλακτήρας είναι ελαφρώς πιο κοντός ενώ έχει περισσότερες καμπύλες, ανασχεδιασμένο διαχύτη (προαιρετικά από ανθρακονήματα) και τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης.

Ferrari Portofino M

Και αφού καλύψαμε τις αισθητικές επεμβάσεις ας δούμε τι κρύβεται κάτω από το καπό της Portofino M. Όπως περιμέναμε, ο αναβαθμισμένος υπερτροφοδοτούμενος V8 κινητήρας χωρητικότητας 3.855 cc πλέον αποδίδει 620 PS στις 7.500 rpm (δηλαδή 20 PS περισσότερους από την απερχόμενη Portofino και ίδια ισχύ με την πιο πρόσφατη Roma) και 760 Nm.

Όσον αφορά τις επεμβάσεις στον κινητήρα, ένα νέος αισθητήρας επέτρεψε την αύξηση της μέγιστης ταχύτητας περιστροφής της τουρμπίνας κατά 5.000 rpm, ενώ η προσθήκη φίλτρου GPF στην εξάτμιση έχει ως αποτέλεσμα να είναι σύμφωνος με τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων Euro-6D. Παρόλα αυτά, η Ferrari κάνει λόγο για εξαιρετική ηχητική εμπειρία χάρη στη νέα εξάτμιση με αφαίρεση των σιλανσιέ και νέες βαλβίδες οβάλ σχήματος.

Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω του νέου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων που αντικαθιστά το προηγούμενο σασμάν 7 σχέσεων βελτιώνοντας την οικονομία καυσίμου. Όπως αναφέρει η Ferrari, το κιβώτιο έχει μακρύτερη κλιμάκωση σε σύγκριση με αυτό της SF90 Stradale αλλά και μια μηχανική όπισθεν (στην SF90 η οπισθεν γίνεται με ηλεκτρική ενέργεια).

Σύμφωνα με τη Ferrari, οι βελτιώσεις έχουν θετικό αντίκτυπο και στις επιδόσεις, με την επιτάχυνση 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε 3,45" (αντί για 3,5") και τα 0-200 km/h να έρχονται σε 9,8" (αντί για 10,8").

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τη Ferrari Portofino

Ferrari Portofino M

Στο εσωτερικό η εικόνα είναι γνώριμη με τις δύο οθόνες να πλαισιώνουν το αναλογικό στροφόμετρο στον πίνακα οργάνων, το τριάκτινο τιμόνι να ενσωματώνει πλήκτρα για τις περισσότερες λειτουργίε του οχήματος, την κεντρική οθόνη αφής 10,25" να φιλοξενεί το infotainment και μια δεύτερη - προαιρετική - οθόνη αφής 7" να βρίσκεται μπροστά από το συνοδηγό. 

Όπως και πριν, μια αλουμινένια λωρίδα χωρίζει το ταμπλό σε δύο μέρη, το πάνω φιλοξενεί τον πίνακα οργάνων και τους στρογγυλούς αεραγωγούς ενώ το κάτω φιλοξενεί όλα τα χειριστήρια. Τα καθίσματα (προαιρετικά κλιματιζόμενα με θέρμανση για το λαιμό) έχουν δομή από μαγνήσιο και οι μικρές τους διαστάσεις έχουν απελευθερώσει λίγο περισσότερο χώρο για τους πίσω επιβάτες που μάλλον θα είναι παιδιά καθώς το μοντέλο δεν χαρακτηρίζεται κανονικό τετραθέσιο.

Ο οδηγός έχει πρόσβαση στις διάφορες λειτουργίες οδήγησης μέσω του γνωστού Manettino που προσφέρει πλέον πέντε επιλογές (Wet, Comfort, Sport, Race και ESC-Off). Από πλευράς συστημάτων έχουμε το Side Slip Control (SSC) έκτης γενιάς που ενσωματώνει τα υποστήματα E-Diff, F1-TCS, SCM-E Frs και Ferrari Dynamic Enhancer (FDE). Το τελευταίο είναι ενεργό μόνο στην λειτουργία οδήγησης Race και ελεγχει την υδραυλική πίεση των φρένων κάνοντας τη συμπεριφορά του στο όριο πιο προβλέψιμη. Διαφορετικό είναι και το πεντάλ των φρένων με προοδευτική αίσθηση και μικρότερη διαδρομή κατά 10% για ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια.

Τέλος, τα συστήματα υποβοήθησης και ασφαλείας που ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό της Portofino M είναι τα εξής: Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop&Go, Predictive Emergency Brake System, Blind Spot Monitoring, Lane Departure Warning, Automatic High Beam, Traffic Sign Recognition και Rear Cross Traffic Alert.

[Πηγή: Ferrari]