Έτρωγε, έπινε, «οδηγούσε» και τράκαρε!

Ο οδηγός του Tesla Model S πίστεψε ότι το αυτοκίνητο μπορεί να τα κάνει όλα μόνο του και το πλήρωσε ακριβά.

Το Autopilot της Tesla δεν μπορεί να τα κάνει όλα μόνο του. Ή τουλάχιστον δεν πρέπει να το εμπιστευόμαστε 100%. Ο οδηγός του Tesla Model S της φωτογραφίας μάλλον πίστεψε ότι το αυτοκίνητο μπορούσε να τα κάνει όλα μόνο του και κατέληξε να καρφωθεί στο πίσω μέρος ενός πυροσβεστικού οχήματος.

Σύμφωνα με την έκθεση του του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) που ανέλυσε τις συνθήκες του ατυχήματος, το αυτοκίνητο κινείτο αυτόνομα για τα τελευταία 13 λεπτά 48 δευτερόλεπτα πριν τη σύγκρουση. Ένας μάρτυρας είπε ότι είδε τον οδηγό λίγο πριν το ατύχημα να μιλά στο κινητό του και να μην έχει τα χέρια στο τιμόνι, όμως το NTSB δεν βρήκε κάποια αρχεία που να πιστοποιούν τη μαρτυρία.

Ο ίδιος ο οδηγός κατέθεσε ότι είχε ενεργοποιήσει τον αυτόματο πιλότο και στο ένα χέρι κρατούσε έναν καφέ και στο άλλο ένα σάντουιτς. Δεν θυμάται – είπε – τίποτα από τη σύγκρουση μόνο ότι κάποια στιγμή είδε την έκρηξη του αερόσακου στο πρόσωπό του.

Η έκθεση αναφέρει ότι το Tesla ακολουθούσε με ενεργοποιημένο το Autopilot ένα αυτοκίνητο με ταχύτητα 20 μιλίων και όταν το αυτοκίνητο αυτό άλλαξε λωρίδα, το Tesla επιτάχυνε στα 80 μίλια, ταχύτητα που είχε προκαθορίσει ο οδηγός του στο cruise control. Η ταχύτητα με την οποία έπεσε πίσω από το πυροσβεστικό όχημα ήταν 30,9 μίλια, ενώ στην έκθεση τονίζεται ότι δεν ανιχνεύτηκαν τα χέρια του οδηγού να είναι πάνω στο τιμόνι για 3 λεπτά και 41 δευτερόλεπτα πριν από τη συντριβή.

Είναι κατανοητό πως το σύστημα Autopilot δεν είναι πανάκεια και δεν μπορεί να υποκαταστήσει με τίποτα την ανθρώπινη συμμετοχή στην οδήγηση. Που σημαίνει ότι άσχετα αν το έχουμε ενεργοποιήσει ή όχι, πρέπει η προσοχή μας να είναι 100% στο δρόμο. Η τεχνολογία με άλλα λόγια δεν μπορεί –ακόμη- να αντικαταστήσει την ανθρώπινη παρουσία.