node/36074

Έως και 10.000 θέσεις εργασίας θα κόψει η Nissan

Οι περισσότερες περικοπές θα γίνουν σε εργοστάσια και εγκαταστάσεις εκτός ιαπωνικού εδάφους.

Η Nissan σχεδιάζει να μειώσει τουλάχιστον άλλες 5.200 θέσεις εργασίας παγκοσμίως για να βελτιώσει την οικονομική απόδοσή της, υπερδιπλασιάζοντας έτσι τον αριθμό που είχε ανακοινώσει νωρίτερα αυτό το έτος.

Οι περικοπές αναμένεται να πραγματοποιηθούν κυρίως σε εργοστάσια εκτός Ιαπωνίας, ανέφερε η εφημερίδα Guardian του Ηνωμένου Βασιλείου, προκαλώντας φόβους για περικοπές θέσεων εργασίας στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Sunderland, το οποίο απασχολεί 7.000 άτομα.

Οι εργαζόμενοι της Nissan στο Sunderland αντιμετωπίζουν ήδη μεγάλη αβεβαιότητα λόγω του επικείμενου Brexit αλλά της σχετιζόμενης με αυτό απόφασης της Nissan να μεταφέρει την παραγωγή του X-Trail εκτός Βρετανίας.

Οι περικοπές έρχονται στο πλαίσιο του σχεδίου της Nissan που παρουσιάστηκε τον Μάιο για να κόψει 4.800 θέσεις εργασίας, να αναβαθμίσει τα μοντέλα της και να ενισχύσει τις πωλήσεις στις ΗΠΑ, οι οποίες ήταν πεσμένες.

Οι απώλειες θέσεων εργασίας θα είναι κατά κύριο λόγο σε εργοστάσια στο εξωτερικό με χαμηλά ποσοστά χρήσης, ανέφερε το Reuters. Αναλυτικά οι περικοπές αναμένεται να ανακοινωθούν μαζί με τα οικονομικά αποτελέσματα την Πέμπτη.

Οι αναλυτές αναμένουν από τη Nissan να δημοσιεύσει μία από τις ασθενέστερες τριμηνιαίες επιδόσεις της από την παγκόσμια οικονομική κρίση του 2008. Τα λειτουργικά κέρδη θα μειωθούν κατά 66% στα $ 344 εκατ. σύμφωνα με τον μέσο όρο των προβλέψεων των αναλυτών όπως αναφέρει το Bloomberg

node/39933

VW Group: Πουλάει την Bugatti;

Η Bugatti ίσως αλλάξει χέρια πολύ σύντομα σύμφωνα με δημοσιεύματα του βρετανικού Τύπου.

Πέμπτη, 17 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

VW Group: Πουλάει την Bugatti;

Σύμφωνα με δημοσίευμα του βρετανικού Car, το Volkswagen Group ετοιμάζεται να πουλήσει την Bugatti και πιθανότερος αγοραστής φαίνεται πως είναι η Rimac Automobili από την Κροατία (εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών υπεραυτοκινήτων και προμηθευτής εξαρτημάτων σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες). Πηγές του περιοδικού αναφέρουν πως η συμφωνία έχει κλέισει από την προηγούμενη εβδομάδα, και μένει η επικύρωσή της από το διοικητικό συμβούλιο. Αν η είδηση επιβεβαιωθεί, ο Stephan Winkelmann είναι πολύ πιθανό πως θα εγκαταλείψει τη θέση του CEO της Bugatti.

Στόχος του Volkswagen Group είναι να ανταλλάξει τη Bugatti με μεγαλύτερο μερίδιο μετοχών στη Rimac η οποία αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παίχτες όσον αφορά την τεχνολογία ηλεκτροκίνησης στην αυτοκινητοβιομηχανία. Με αυτό τον τρόπο, η VW θα εξοικονομήσει χρήματα από την κοστοβόρα Bugatti και θα τα επενδύσει στους τομείς της ηλεκτροκίνησης, της ψηφιακής τεχνολογίας και της αυτόνομης οδήγησης.

Η αναγέννηση της Bugatti ήταν μια πρωτοβούλία του Ferdinand Piëch ο οποίος διετέλεσε CEO του Volkswagen Group από το 1993 μέχρι το 2002 και παρέμεινε ενεργό μέλος του διοικητικού συμβουλίου μέχρι την οριστική συνταξιοδότησή του το 2015, εν μέσω σκανδάλου dieselgate, πριν φύγει από τη ζωή το 2019. Ο Piëch πέτυχε το όνειρό του που ήταν να κατασκευάσει το ταχύτερο αυτοκίνητο του κόσμου - την Buggati Veyron (2005-2015) - όμως για να γίνει αυτό χρειάστηκε να επενδυθούν υπέρογκα ποσά σε έρευνα και εξέλιξη επιβαρύνοντας τον προυπολογισμό του ομίλου.

Bugatti and Rimac
Αριστερά η Bugatti Chiron και δεξιά το Rimac C_Two

Η πώληση της Bugatti στη Rimac Automobili φαίνεται πως θα γίνει μέσω της Porsche. Εξάλλου, η εταιρεία από τη Στουτγάρδη εξαγόρασε το 10% της Rimac Automobili το 2018, ενώ αύξησε το ποσοστό της σε 15,5% το 2019. Ως αντάλλαγμα για την Bugatti (εμπορικό σήμα και κεντρικές εγκαταστάσεις στο Molsheim), η Porsche θα πάρει σημαντικά μεγαλύτερο μερίδιο της Rimac που μπορεί να φτάσει ακόμα και το 49% - αν το επτρέψει φυσικά ο Mate Rimac που διατηρεί το 51% της εταιρείας του και οι υπόλοιπες εταιρείες που έχουν επενδύσει σε αυτή (ανάμεσά τους οι Hyundai, Jaguar, Koenigsegg, και Magna Steyr).

Εκτός από την Bugatti, το Volkswagen Group εξετάζει το ενδεχόμενο να πουλήσει και άλλες μάρκες όπως οι Lamborghini, SEAT, Cupra, Italdesign, Bentley και Ducati.

[Πηγή: CarMagazine.co.uk]

node/39922

Επίσημο: Νέο Nissan Z Proto [video]

Το πισωκίνητο σπορτσκαρ της Nissan με το οποίο θα συνεχίσει η δυναστεία των Z.

Τετάρτη, 16 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Επίσημο: Νέο Nissan Z Proto [video]

Μετά από μακροσκελή εκστρατεία teaser η Nissan παρουσίασε επίσημα το Z Proto, ένα πρωτότυπο που μας προιδεάζει για το επερχόμενο μοντέλο παραγωγής το οποίο θα συνεχίσει την παράδοση των Z cars ως ένα γνήσιο πισωκίνητο σπορτσκαρ. Η έκδοση παραγωγής πιθανότατα θα ονομάζεται 400Z και θα αντικαταστήσει το αειθαλές 370Z που βρίσκεται στην αγορά από το 2009 με λιγοστές αναβαθμίσεις.

Κάτω από το καπό του Ζ Proto βρίσκεται ένας twin-turbo V6, για τον οποίο δεν έχουμε αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά, όμως φημολογείται πως θα αποδίδει κοντά στους 400 PS και τα 475 Nm. Η κίνηση μεταδίδεται παραδοσιακά στους πίσω τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων με τη βοήθεια διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, ενώ ένα αυτόματο κιβώτιο βρίσκεται ήδη υπό εξέλιξη.

Όσο για το στήσιμο του μοντέλου, στόχος των μηχανικών της Nissan ήταν η δημιουργία έντονης συναισθηματικής σύνδεσης μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου, ενώ κάνουν λόγο για ισορροπία ανάμεσα στη δύναμη και το κράτημα.

Nissan Z Proto

Το Z Proto είναι μια δημιουργία της σχεδιαστικής ομάδας της Nissan στην Ιαπωνία, που επέλεξε να συνδυάσει στοιχεία από το παρελθόν με μοντέρνες λεπτομέρειες.

Στο εμπρός μέρος, τα φώτα LED με στρογγυλά γραφικά και γωνιώδες περίβημα θυμίζουν το κλασικό 240Z (S30), το μακρύ καπό έχει φούσκωμα σε σχήμα Υ υποδηλώνοντας το ισχυρό μοτέρ, ενώ ο προφυλακτήρας έχει λιττό σχεδιασμό με μεγάλη γρίλια ορθογόνιου σχήματος και έντονες πτυγχώσεις. 

Στο προφίλ βρίσκουμε κλασικές αναλογίες πισωκίνητου σπορτσκαρ (μακρύ καπό, κοντό μεγαξόνιο και καμπίνα μετατοπισμένη προς τα πίσω), με μυώδη πίσω φτερά, καθαρές δυναμικές γραμμές, χαρακτηριστική γραμμή παραθύρων, στρογγυλό έμβλημα Z και έντονη κλίση της οροφής προς τα πίσω. Η οροφή είναι βαμμένη σε μαύρη απόχρωση κάνοντας αντίθεση με το έντονο κίτρινο που επέλεξαν οι σχεδιαστές της Nissan για το πρωτότυπο.

Nissan Z Proto

Στην ουρά η οποία έχει σχεδόν κάθετο κόψιμο, τα φώτα LED θυμίζουν το 300ZX (Z32) και φιλοξενούνται σε μια μαύρη λωρίδα που φέρει το έμβλημα της Nissan. Πιο χαμηλά, ο προφυλακτήρας έχει μια εσοχή σε μαύρο χρώμα που φιλοξενεί την πινακίδα, το διαχύτη και διπλές στρογγυλές απολήξεις της εξάτμισης. Εδώ να σημειώσουμε πως τα σκουρόχρωμα τμήματα σε προφυλακτήρες και μαρσπιέ είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα.

Η ιαπωνική φίρμα ανακοίνωσε και τις διαστάσεις του Z Proto, το οποίο είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του, με μήκος 4.382 mm, πλάτος 1.850 mm και ύψος 1.310 mm. Οι τροχοί έχουν διαστάσεις 255/40R19 εμπρός και 285/35R19 πίσω.

Nissan Z Proto

Στην καμπίνα η οποία μοιάζει πολύ κοντά στην παραγωγή, βρίσκουμε σπορ καθίσματα τύπου bucket, τριάκτινο τιμόνι με το έμβλημα Z και ενσωματωμένα πλήκτρα, ρετρό στρογγυλούς αεραγωγούς τοποθετημένους στις πόρτες, ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3" και κεντρική οθόνη αφής για το infotainment, τρία επιπλέον όργανα τοποθετημένα ψηλά στο ταμπλό και φαρδύ κεντρικό τούνελ μετάδοσης με κοντό επιλογέα ταχυτήτων για το χειροκίνητο κιβώτιο.

Όπως αναφέρει ο CEO της Nissan, Makoto Uchida : «Το Z, ως ένα γνήσιο σπορτσκαρ, εκπροσωπεί το πνέυμα της Nissan. Είναι ένα μοντέλο κλειδί για το σχέδιο αναδιοργάνωσης Nissan NEXT, και αποδεικνύει την ικανότητά μας να κάνουμε αυτό που οι άλλοι δεν τολμούν, από το A έως το Z. Ως ένας οπαδός των μοντέλων Z, προσωπικά είμαι ενθουσιασμένος που ανακοινώνω ότι έρχεται το νέο Z».

Η ιαπωνική εταιρεία δεν ανακοίνωσε πότε θα παρουσιαστεί επίσημα η έκδοση παραγωγής του νέου Z, η οποία αναμένεται κάποια στιγμή μέσα στο 2021. Η Nissan δε σκοπεύει να φέρει το Z στην αγορά της Ευρώπης καθώς το μερίδιο των σπορτσκαρ στη Γηραιά Ήπειρο είναι πολύ μικρό.

[Πηγή: Nissan]