Ελληνικό αυτοκίνητο της χρονιάς 2012

Ελληνικό αυτοκίνητο της χρονιάς 2012

Σε µια ξεχωριστή εκδήλωση που φιλοξενήθηκε για πρώτη φορά στο πανέµορφο «Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου», στο πολύπαθο τα τελευταία χρόνια κέντρο της Αθήνας, οι 29 δηµοσιογράφοι εκλέκτορες που ψήφισαν στο φετινό θεσµό εξέλεξαν στις 15 Φεβρουαρίου το νέο µίνι της Fiat σε «Ελληνικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2012».
Ήταν η έκτη συνεχόµενη χρονιά για το θεσµό του Ελληνικού Αυτοκινήτου της Χρονιάς, που υπενθυµίσουµε ότι η οργανωτική επιτροπή του αποτελείται από τα περιοδικά-ιδρυτικά µέλη 4ΤΡΟΧΟΙ, CAR AND DRIVER, , DRIVE, AUTOCAR και AUTOBILD, ενώ στην ψηφοφορία συµµετέχουν επίσης εκλέκτορες από τις εφηµερίδες Έθνος και Πρώτο Θέµα, το Ράδιο 9, τον ΑΝΤ1 Β. Ελλάδας και Σπορ του Βορρά.
Δέκα ήταν τα αυτοκίνητα που πέρασαν στην τελική διαδικασία, µε το νέο Panda να συγκεντρώνει τις περισσότερες προτιµήσεις των 29 εκπροσώπων του αυτοκινητικού Τύπου που πήραν µέρος στην ψηφοφορία. Τη δεύτερη θέση κατέλαβε το Volkswagen up!, ενώ τρίτο ήταν το Ford Focus.
Εκτός από τον τίτλο «Ελληνικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς», απονεµήθηκαν επίσης τα βραβεία «Value For Money» στο Kia Rio, «Τεχνολογία/Φιλικότητα προς το περιβάλλον» στα Opel Ampera/Chevrolet Volt και «Τιµής Ένεκεν» στην Μαργαρίτα Ιερωνύµου, πρώην Διευθύντρια Εταιρικής Επικοινωνίας της Toyota Ελλάς, για τη µακρόχρονη προσφορά της στον ειδικό αυτοκινητικό Τύπο και στο χώρο του αυτοκινήτου.
Στην εκδήλωση, το «παρών» µεταξύ των πολλών στελεχών της ελληνικής αυτοκινητοβιοµηχανίας, έδωσε και ο Πρόεδρος του Συνδέσµου Εµπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτου (ΣΕΑΑ) Γιώργος Βασιλάκης. Ο ίδιος εµφανίστηκε καθησυχαστικός σχετικά µε τις συνθήκες της αγοράς αυτοκινήτου, όπως αυτή έχει διαµορφωθεί τα δυο τελευταία χρόνια, ενώ εξέφρασε και την αισιοδοξία του σχετικά µε το µέλλον της αγοράς.
Αναλυτικά την βαθµολογία του φετινού θεσµού µπορείτε να την δείτε στο site www.caroftheyear.gr, το οποίο σχεδίασε και επιµελείται όλα αυτά τα χρόνια για λογαριασµό της οργανωτικής επιτροπής, η ΤΕΧΝΟΠΟΛΙΣ.Τα σχόλια των εκλεκτόρων των περιοδικών Drive και Autocar ακολουθούν:

Κλεάνθης Τριανταφυλλίδης (kleanthis@fastmedia.gr)

Πρώτα απ’ όλα, για να φτάσουν στην τελική δεκάδα, όλα τα αυτοκίνητα θεωρώ ότι ήδη έχουν διακριθεί. Γι’ αυτό δεν δίστασα να μη δώσω βαθμό στο Lancia Ypsilon, που δεν θεωρώ ότι είναι κάτι ξεχωριστό δεδομένης και της τιμής του. Στο Nissan Micra έδωσα έναν, ακριβώς γιατί είναι φθηνό. Kαι ήμουν ως φαίνεται ο μόνος που βαθμολόγησα το Citroen DS4, ίσως γιατί ήμουν και ο μόνος που το είχα ζήσει. Στο Ford Focus σίγουρα θα έδινα μεγαλύτερη βαθμολογία αν είχα οδηγήσει το 1.0 Ecoboost. Το Audi Q3 είναι ένα καλό SUV σε καλή τιμή, αν και του λείπει λίγο ο ξεχωριστός χαρακτήρας. Το ίδιο ισχύει για το πολύ ικανό κατά τ’ άλλα Toyota Yaris, όπως περιέργως ισχύει και για την BMW Σειρά 1, αλλά οι τούρμπο κινητήρες και το αυτόματο 8άρι κιβώτιο αξίζουν τους βαθμούς. Ξεχωριστή προσωπικότητα δεν έχει ούτε το KIA Rio, παρά την όμορφη σχεδίασή του δια χειρός Σράγιερ. Για μένα όμως ήταν ίσως η μεγαλύτερη έκπληξη του 2011, όντας καλό σε όλα, με τιμή ευκαιρία και μια γκάμα σύγχρονων κινητήρων η οποία περιλαμβάνει κι έναν 3κύλινδρο 1.1 ντίζελ που πίνει με το σταγονόμετρο. Απρόσμενα χαμηλή τιμή έχει και το VW up!, που φέρνει τις παραδοσιακές αξίες της VW στην κατηγορία των μίνι, έχει εξαιρετική εκμετάλλευση χώρων, αλλά δεν διαθέτει επαρκή γκάμα κινητήρων. Πράγμα που δεν μπορεί να πει κανείς για το Fiat Panda. Το ιταλικό μίνι είναι επίσης ικανό, διατίθεται με τέσσερις διαφορετικούς κινητήρες που περιλαμβάνουν και ντίζελ, ενώ έπεται σύντομα και έκδοση 4x4. Γι’ αυτό και το υπερψήφισα για Αυτοκίνητο της Χρονιάς.


Ντίνος Παπαγιαννόπουλος

Σίγουρα το Audi Q3 πριν από τρία χρόνια θα έπαιρνε περισσότερες ψήφους από τις 2 που του έδωσα. Πέφτει θύμα κι αυτό της οικονομικής κρίσης. Όχι τόσο λόγω τιμής, η οποία αναλογικά είναι εξαιρετικά συμφέρουσα, όσο λόγω 2λιτρων κινητήρων, βενζίνης και ντίζελ. Η νέα BMW Σειρά 1 είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, το οποίο επιτέλους έχει αναβαθμιστεί σε χώρους και αποκτήσει έναν κινητήρα αντάξιο του πλαισίου του. Δυστυχώς γι’ αυτήν και παρά τον 1.6 turbo κινητήρα της, είναι μάλλον τσιμπημένη για τις οικονομικές δυνατότητες της Ελλάδας των μνημονίων, εξ ου και η μία μόλις ψήφος. Επέλεξα να δώσω τις περισσότερες ψήφους στο νέο Fiat Panda γιατί κατά τη γνώμη μου αυτή τη στιγμή είναι το καταλληλότερο αυτοκίνητο για τις δεδομένες οικονομικοκοινωνικές συνθήκες. Έχει μεγάλη γκάμα οικονομικών κινητήρων, αναβαθμισμένη ποιότητα και οδική συμπεριφορά και όλα αυτά σε συμφέρουσα τιμή. Με το Focus δυσκολεύτηκα αρκετά για να καταλήξω σε δύο ψήφους. Επιτέλους έχει κινητήρες που ν΄ αξίζουν τον κόπο, ωστόσο δεν έχει κατά τη γνώμη μου φέρει νέα πνοή στη μεσαία κατηγορία, όπως είχε κάνει η πρώτη γενιά. Καλό σε όλους τους τομείς, αλλά πουθενά ξεκάθαρα πρώτο. Αντιθέτως το Kia Rio βάζει στο χάρτη της κατηγορίας B τους επίμονους Κορεάτες με τρόπο εμφατικό. Είναι όμορφο, έχει εξαιρετική οδική συμπεριφορά, ικανοποιητική γκάμα κινητήρων και καλούς χώρους. Πλέον το μόνο μειονέκτημα είναι οι όποιες αναστολές που προκαλεί το όνομα. Προσωπικά δεν τις έχω και του έδωσα 5 ψήφους. Micra και Yaris έμειναν χαμηλά στις προτιμήσεις μου με 1 και 2 ψήφους αντίστοιχα. Το πρώτο διότι έχει κάνει βήματα πίσω στην ποιότητα κατασκευής. Το δεύτερο διότι απλώς είναι μια καλή και αναμενόμενη εξέλιξη του προηγούμενου, με τσιμπημένη τιμή.

Τέλος έδωσα 5 ψήφους στο VW up! γιατί είναι το πρώτο πραγματικά λαϊκό αυτοκίνητο της εταιρείας εδώ και χρόνια. Ένα αυτοκίνητο που καλύπτει πραγματικές ανάγκες και δεν είναι προϊόν marketing, έχει χιλιάδες ώρες εξέλιξης πίσω του και εξαιρετικά συμφέρουσα τιμή.


Mιχάλης Γεωργιάδης

Οι επιδόσεις, το κράτημα, η ποιότητα και η τεχνολογία κινητήρων και κιβωτίων των Audi Q3 και της BMW Σειρά 1 αξίζουν περισσότερους από τον ένα βαθμό. Ωστόσο, αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας τιμής είναι πλέον περιθωριακά για την ελληνική αγορά στη δεδομένη οικονομική συγκυρία.

Το Yaris προσφέρει ποιότητα, ευχρηστία και οικονομία Toyota, αλλά τίποτα παραπάνω. Όπως μικρούς κινητήρες τούρμπο, επιδόσεις και σπορ οδική συμπεριφορά. Και έχει χάσει το ριζοσπαστικό χαρακτήρα του πρώτου μοντέλου.

Το Focus είναι το μόνο μικρομεσαίο που διατηρεί τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα και το συνδυάζει με άνεση, χώρους, πλούσιο εξοπλισμό και χαμηλή τιμή. Πλέον όλα αυτά συνδυάζονται με τον 1.000άρη τούρμπο, με τα μοναδικά χαρακτηριστικά απόδοσης και τα ελάχιστα πάγια έξοδα. Κίνηση ματ.

Ότι η φίρμα αποφάσισε να μπει δυναμικά στην κατηγορία είναι για κάποιους είδηση, αλλά το μότο «και μικρό και VW» προσωπικά δεν μου λέει κάτι. Το up! είναι ένα συνηθισμένο αυτοκίνητο για την κατηγορία, καθώς δεν έφτασαν στην παραγωγή οι καινοτόμες ιδέες του πρωτοτύπου. Του δίνω υψηλή βαθμολογία για την κορυφαία εκμετάλλευση χώρων στις δεδομένες εξωτερικές διαστάσεις, για τη σταθερότητα και την άνεση μεγαλύτερου αυτοκινήτου και για το γεγονός ότι προσφέρεται σε πραγματικά ανταγωνιστική τιμή ώστε να απασχολήσει σοβαρά την ελληνική αγορά.

Όμως έδωσα ένα βαθμό επιπλέον στο Panda διότι βρίσκω πιο ζωηρή την οδική συμπεριφορά του χωρίς να υστερεί σε άνεση, διαθέτει μεγαλύτερη γκάμα κινητήρων, προσφέρει καλύτερες επιδόσεις στα ίδια λεφτά, έχει πιο όμορφο και πιο καλοφτιαγμένο εσωτερικό και προσφέρεται επίσης σε εξαιρετική τιμή.

Όλα τα παραπάνω όμως συνδυάζει στο μέγιστο βαθμό το KIA Rio. Είναι μια κατηγορία πάνω από up! και Panda με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε χώρους, οπότε, οριακά έστω, μπορεί να αντεπεξέλθει ως το μοναδικό αυτοκίνητο μιας ελληνικής οικογένειας τον καιρό της κρίσης. Έχει σπορ οδική συμπεριφορά χωρίς να υστερεί σε άνεση, εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, όμορφο εσωτερικό, ενδιαφέρουσα γκάμα κινητήρων με διαμάντι ντίζελ 1.1 και προσφέρεται σε τιμές κάτω από το μέσο όρο του ανταγωνισμού.


Γιώργος Γαβάνας

Προτιμώ να ξεκινήσω την επεξήγηση της βαθμολογίας από τα δύσκολα, δηλαδή από τα αυτοκίνητα στα οποία δεν έχω δώσει βαθμό. Τη Citroen DS4 αν και τη γνώρισα κατά τη διάρκεια ενός «εναλλακτικού» συγκριτικού δεν μπορώ να πω ότι με συγκίνησε. Νομίζω ότι θα έπρεπε να είναι πιο ευρύχωρη, πιο άνετη και πιο premium για να έχει ουσιαστικό ρόλο. Η Lancia Ypsilon πιστεύω πως είναι πιο ακριβή απ’ ό,τι θα έπρεπε, ενώ στην ουσία της, είναι ένα αξιόλογο αυτοκίνητο. Το Nissan Micra κατά την άποψή μου έκανε μισό βήμα πίσω σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, οπότε έχει και αντίστοιχη μοίρα.

Από εκεί και πέρα, στη Σειρά 1 της BMW δίνω ένα βαθμό διότι θεωρώ πως είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, αλλά έρχεται σε λάθος στιγμή για την ελληνική αγορά. Το crossover της Audi είναι αμέσως πιο πάνω, καθώς είναι πληρέστατο, ικανότατο, ταχύτατο και σε πολύ καλή τιμή. Δυστυχώς δεν μπορεί να διακριθεί περαιτέρω με δίλιτρο κινητήρα.

Στο μικρό της Toyota έδωσα τρεις διότι κάνει ένα άλμα προς τα εμπρός σε μια κατηγορία που αφορά τον περισσότερο κόσμο, όμως και εδώ η «αλμυρή» τιμή χαλάει τη συνταγή. Για παράδειγμα σε κοντινή τιμή κινείται και το πιο μεγάλο Rio, η πιο ελπιδοφόρα προσπάθεια από την Kia Motors. Του λείπουν όμως οι επιδόσεις και η οδική συμπεριφορά, για να κλειδώσει την επιτυχία.

Το νέο Focus είναι από τους άτυχους της χρονιάς καθώς έρχεται με ένα πολύ καλό πακέτο, αφού στη γνωστή ζωντανή οδική συμπεριφορά προστίθενται κυρίως οι 1.0 και 1.6 Ecoboost, καθώς και μεγάλη λίστα εξοπλισμού υψηλής τεχνολογίας. Μένει πίσω όμως στη βαθμολογία μου, διότι νοιώθω αναγκασμένος να πριμοδοτήσω τα δύο μικρά διαμάντια, που θα έχουν και πολύ μεγαλύτερη αποδοχή στην αγορά. Στο δεύτερο σκαλί με έξι βαθμούς είναι το up! που έχει σχεδόν τα πάντα, ευρυχωρία, ποιότητα κατασκευής και καλή οδική συμπεριφορά, αλλά χωρίς ιδιαίτερη ευελιξία στους κινητήρες. Αντιθέτως το Fiat Panda μπορεί να είναι εξίσου καλό στην καθημερινότητα, έχει τη σωστή τιμολογιακή πολιτική, αλλά και με κινητήρες που το κάνουν να ξεχωρίζει ακόμα και σε μια πρόχειρη σύγκριση. Πιστεύω ότι θα έχει εξίσου καλή πορεία στην ελληνική αγορά για τους ίδιους λόγους που πέτυχε η προηγούμενη γενιά.


Αλέξης Γαλανόπουλος

Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές δεν ξέρω αν έχει δώσει κάποιος άλλος συνάδελφος τους περισσότερους βαθμούς του στο Ford Focus. Για μένα χαίρει ιδιαίτερης εκτίμησης, κυρίως λόγω των κινητήρων του. Κάθε γενιά του Focus είχε εξαιρετική οδική συμπεριφορά, αλλά χαντακωνόταν από τους μέτριους κινητήρες. Επιτέλους, η Ford έβαλε το κεφάλι κάτω και φρόντισε η τρίτη γενιά του να «δένει» όλα τα θετικά χαρακτηριστικά των προηγούμενων με πολύ καλά και δυνατά μοτέρ (1.6 Ecoboost με 150 και 182 PS) και, κυρίως, με τον επαναστατικό 1.0 Ecoboost στη βάση της γκάμας που μας μαθαίνει από την αρχή τι σημαίνει downsizing. Ένα ολοκληρωμένο και οικονομικό αυτοκίνητο που θα πρότεινα σε οποιονδήποτε σχεδόν χωρίς καν να… ρωτήσω τις ανάγκες του.

Η μάχη για την προσωπική μου δεύτερη θέση ήταν σκληρή ανάμεσα σε δύο εξαιρετικά μίνι, το Fiat Panda και το VW up!. Τελικά αποφάσισα να δώσω ελαφρύ προβάδισμα στο πρώτο, διότι το up!, παρά τη σφραγίδα ποιότητας της VW, έχει κάποια σημεία που φανερώνουν την προσπάθεια για οικονομία, όπως η γυμνή λαμαρίνα μέσα, το ότι πρέπει να τεντωθείς για να ανοίξεις το παράθυρο του συνοδηγού, το ότι έχει 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό μοτέρ κ.λπ. Το Panda φαίνεται να προσπαθεί περισσότερο και τελικά να υλοποιεί καλύτερα την υπόθεση «μίνι», με ελάχιστη ομολογουμένως διαφορά.

Το Yaris έδωσα τρεις βαθμούς διότι επιτέλους αναβαθμίστηκε και μπορεί να κοιτάει στα μάτια τον ανταγωνισμό στα σουπεμίνι, με το Rio να ακολουθεί για τον ίδιο λόγο, χωρίς να τα καταφέρνει όμως το ίδιο καλά. Τέλος, για τον ένα βαθμό που έλαβαν το Q3 και η Σειρά 1 έχω να πω ότι… λυπάμαι. Και τα δύο πετυχαίνουν τον στόχο τους πλήρως και σε έναν λίγο πιο premium διαγωνισμό θα έπαιζαν για την πρωτιά. Όμως ο λόγος τιμής/αξίας μετρά όσο ποτέ και δεν θα ένιωθα καλά να επιβραβεύσω περισσότερο αυτοκίνητα που, όπως κι αν το δεις, είναι ακριβά.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube