node/35589

Έκρηξη ατυχημάτων παγκοσμίως με τα ηλεκτρικά πατίνια

Οι εταιρείες που τα διαχειρίζονται ρίχνουν τις ευθύνες στους αναβάτες και στην έλλειψη υποδομών.

Ο Andrew Hardy διέσχιζε το δρόμο σε ένα ηλεκτρικό σκούτερ στο κέντρο του Λος Άντζελες, όταν ενεπλάκη σε ατύχημα με ένα αυτοκίνητο. Ο 26χρονος είχε κατάγματα και στα δύο του πόδια, κάταγμα τριών σπονδύλων , τραυματισμό στο κεφάλι και ρήξη πνεύμονα.  «Ο αδελφός μου σκέφτηκε ότι είμαι νεκρός», είπε ο Hardy, ο οποίος δεν φορούσε κράνος.

Οι γιατροί είπαν ότι πιθανότατα θα έμενε παράλυτος για όλη του τη ζωή. Πέντε μήνες αργότερα, έχει αρχίσει να περπατά ξανά αλλά λέει πως δεν θα ανέβει ποτέ πλέον σε ηλεκτρικό πατίνι.

Τα ηλεκτρικά πατίνια έχουν κυριολεκτικά κατακτήσει πάνω από 100 μεγαλουπόλεις στον κόσμο και τα στοιχεία δείχνουν πως όσο εξαπλώνεται η χρήση τους, τόσο τα νοσοκομεία γεμίζουν από τραυματίες. Το Associated Press υπολόγισε πως το 2018 στις ΗΠΑ είχαμε 11 θανάτους από δυστυχήματα στο οποία εμπλέκονταν ηλεκτρικά πατίνια. Την ίδια χρονιά, υπολογίστηκε πως πάνω από 38,5 εκατ. διαδρομές έγιναν στις ΗΠΑ με ηλεκτρικά πατίνια.

Οι κανονισμοί πάντως σε ό,τι αφορά στην κυκλοφορία τους, διαφέρουν από τόπο σε τόπο. Στη Νέα Υόρκη και στο Ηνωμένο Βασίλειο, τα ηλεκτρικά σκούτερ είναι παράνομα στους δημόσιους δρόμους και τα πεζοδρόμια, παρόλο που οι αναβάτες συνήθως παραβιάζουν τον νόμο. Την περασμένη εβδομάδα στη σουηδική πόλη Helsingborg, ένας αναβάτης χτυπήθηκε και σκοτώθηκε από ένα αυτοκίνητο μόλις μία ημέρα μετά την εισαγωγή των σκούτερ εκεί, με τις Αρχές να σκέπτονται την απαγόρευσή τους. Και στο Nashville όπου ένας άλλος αναβάτης σκοτώθηκε, ο δήμαρχος της πόλης έδωσε προθεσμία 30 ημερών να καθοριστούν αυστηροί κανόνες στην κυκλοφορία τους, διαφορετικά θα πρότεινε απαγόρευση.

isab

Αυστηρούς κανόνες επέβαλε και το Παρίσι με τη δήμαρχο Anne Hidalgo να θεσπίζει πρόστιμο €135 σε όποιον οδηγεί ηλεκτρικό πατίνια στα πεζοδρόμια. Πριν λίγες ημέρες, η Isabelle Albertin (φωτογραφία) διάσημη πιανίστρια στη φημισμένη Όπερα Garnier του Παρισιού, υπέστη διπλό κάταγμα του δεξιού βραχίονα της, όταν την παρέσυρε ένα πατίνι πάνω στο πεζοδρόμιο. Η Isabelle Albertin ηγείται πλέον μιας εκστρατείας απαγόρευσης της κυκλοφορίας τους.

Σύμφωνα με μια πρώτη μελέτη του Dr. Tarak Trivedi, γιατρού στο Λος Άντζελες, τα ατυχήματα έχουν σημειώσει εκρηκτική αύξηση με τους περισσότερους τραυματισμούς να εντοπίζονται στο κεφάλι, καθώς μόλις το 4% των χρηστών φορά κράνος.

Από την πλευρά τους οι εταιρείες κάνουν προσπάθειες να κάνουν τα πατίνια τους ασφαλέστερα. Μείωσαν την τελική τους ταχύτητα και σε πολλά μέρη των ΗΠΑ τα πατίνια δεν είναι διαθέσιμα προς ενοικίαση μετά τα μεσάνυχτα, αφού θεωρούν πως τότε μπορεί να τα πάρει κάποιος που έχει καταναλώσει αλκοόλ. Παράλληλα συνιστούν η χρήση τους να γίνεται μόνον από ενήλικες που θα φορούν πάντα κράνος, ενώ ζητούν από τις πόλεις να σχεδιάσουν περισσότερους ποδηλατόδρομους.

Για να υπερασπιστούν την αναγκαιότητα ύπαρξης των ηλεκτρικών πατινιών οι εταιρείες διατείνονται πως τα αυτοκίνητα συνεχίζουν να σκοτώνουν περισσότερους ανθρώπους ετησίως από οποιονδήποτε άλλο τρόπο μεταφοράς και προτρέπουν τις πόλεις να βγάλουν τους πολίτες από τα οχήματά τους δημιουργώντας βέβαια πρώτα και τις κατάλληλες υποδομές.

 

 

TAGS
node/39162

Ψηφίστε: Mercedes-AMG GLA 45 S ή Audi RS Q3;

Μια μάχη μεταξύ των δύο ταχύτερων premium C-SUV της αγοράς από την Mercedes-AMG και την Audi.

Σάββατο, 06 Ιουνίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Ψηφίστε: Mercedes-AMG GLA 45 S ή Audi RS Q3;

Τα πολυτελή σπορ SUV δεν είναι κάτι καινούριο, καθώς μετά από την έλευση της Porsche Cayenne πρώτης γενιάς το 2002, σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές απέκτησαν τουλάχιστον ένα εκπρόσωπο στην κατηγορία. Αυτό που παρατηρείται όμως τα τελευταία χρόνια, είναι γρήγορες εκδόσεις SUV μικρότερων κατηγοριών, οι οποίες σταδιακά υποκαθιστούν το ρόλο των hot hatchback συνδυάζοντας εκρηκτικές επιδόσεις, πολυτέλεια και πρακτικότητα.

Δύο από αυτά τα μοντέλα είναι η νέα Mercedes-AMG GLA45 S 4Matic+ και το Audi RS Q3, τα οποία ανήκουν στην κατηγορία premium C-SUV, με ισχύ, στήσιμο και επιδόσεις που ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα. Ας δούμε λοιπόν αυτή την άτυπη μάχη μεταξύ των δύο γερμανικών μοντέλων προτού ζητήσουμε την ψήφο σας που θα ορίσει τον τελικό νικητή.


Συνοπτική Παρουσίαση

Mercedes-AMG GLA 45 S 4matic+: Παρουσιάστηκε τον Φεβρουάριο του 2020 ως η κορυφαία έκδοση της δεύτερης γενιάς GLA. Όπως και η συγγενική A 45, φορά τον ισχυρότερο τετρακύλινδρο κινητήρα παραγωγής twin-turbo 2,0 λίτρων με 421 PS και 500 Nm! Όλη αυτή η δύναμη μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη AMG Speedshift DCT -8G και του συστήματος τετρακίνησης AMG Performance 4MATIC+ με ενεργή κατανομή της ροπής στους πίσω τροχούς μέσα από ένα σετ από πολύδισκους συμπλέκτες (AMG Torque Conrtol). Η Mercedes ανακοινώνει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 4,3" και τελική ταχύτητα 270 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη). Έχουμε επίσης σπορ ανάρτηση της AMG (και προαιρετικά ενεργή ανάρτηση AMG Ride Control), έξι προγράμματα οδήγησης από το AMG Dynamic Select και ενισχυμένο σύστημα πέδησης με αεριζόμενους και διάτρητους δίσκους 360 mm με εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός και 330 mm πίσω.

Σχεδιαστικά, το αεροδυναμικό πακέτο της GLA 45 4MATIC+ μοιάζει αρκετά με αυτό της GLA 35 4MATIC+, υπάρχουν όμως αρκετές διαφορές. Έχουμε και λέμε, γρίλια "Panamericana", μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, σπλίτερ, αεροδυναμικά πτερύγια, ζάντες 20" (προαιρετικά 21"), φαρδύτερα φτερά, διακοσμητικά στοιχεία στα μαρσπιέ, προέκταση της αεροτομής, επιπλέον πλαίσια στις εσοχές του πίσω προφυλακτήρα, νέος διαχύτης και τετραπλές οβάλ απολήξεις της εξάτμισης.

Audi RS Q3: Παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 2019 ως η κορυφαία έκδοση της δεύτερης γενιάς του Q3. Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός πεντακύλινδρος κινητήρας 2.5 TFSI της Audi που αποδίδει 400 PS και 480 Nm. Η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου S tronic διπλόυ συμπλέκτη 7 σχέσεων και του συστήματος μόνιμης τετρακίνησης quattro που χρησιμοποιεί πολύδισκο συμπλέκτη. Έτσι, η επιτάχυνση 0-100km/h ολοκληρώνεται σε 4,5" και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 250 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη). Έχουμε επίσης σπορ χαμηλωμένη ανάρτηση RS sport suspension (προαιρετικά ενεργή ανάρτηση), έξι προγράμματα οδήγησης από το Audi drive select και ενισχυμένα φρένα με αεριζόμενους και διάτρητους δίσκους 375 mm εμπρός με εξαπίστονες δαγκάνες (προαιρετικά 380 mm) και αεριζόμενους δίσκους 310 mm πίσω.

Αισθητικά, το RS Q3 ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες εκδόσεις χάρη στο επιθετικό bodykit που περιλαμβάνει ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα πλαισιωμένες από πτερύγια σε απόχρωση glossy black ή αλουμινίου, γρίλια με διαφορετικό μοτίβο, επιπλέον εσοχές στη γραμμή του καπό, φώτα Matrix LED με σκουρόχρωμα κρύσταλλα, προεκτάσεις των μαρσπιέ, φουσκωμένα εμπρός και πίσω φτερά, ζάντες 20" (προαιρετικά 21"), μεγαλύτερη αεροτομή, διαχύτη και δύο οβάλ απολήξεις της εξάτμισης.


Εξωτερική σχεδίαση

Mercedes-AMG GLA 45 S 4MATIC+ VS Audi RS Q3

Mercedes-AMG GLA 45 S 4MATIC+ VS Audi RS Q3

Mercedes-AMG GLA 45 S 4MATIC+ VS Audi RS Q3

Mercedes-AMG GLA 45 S 4MATIC+ VS Audi RS Q3

 


Εσωτερικό

Mercedes-AMG GLA 45 S 4MATIC+ VS Audi RS Q3


Ψηφοφορία

Ποιό θα προτιμούσατε;
Mercedes-AMG GLA 45 S 4MATIC+
Audi RS Q3
 
 
 
 
 
 
Created with Quiz Maker
node/39174

Πώς θα ήταν ένα νέο Peugeot RCZ;

Το γαλλικό coupé ξαναγεννιέται σε ψηφιακό περιβάλλον με τη βοήθεια ανεξάρτητου σχεδιαστή.

Παρασκευή, 05 Ιουνίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Πώς θα ήταν ένα νέο Peugeot RCZ;

Μπορεί η Peugeot να έχει εξηγήσει τους λόγους που τα coupé μοντέλα έχουν καταργηθεί από τη γκάμα της, όμως αυτό δεν εμπόδισε τον ανεξάρτητο σχεδιαστή Czyzewski  από το να οραματιστεί μια νέα γενιά του RCΖ (2009-2015).

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Peugeot μας εξηγεί γιατί έχουν πεθάνει τα coupé

Ο σχεδιαστής διατήρησε τις αναλογίες, την διάταξη 2+2, τη διχρωμία και τα φουσκώματα στην οροφή που χαρακτήριζαν το τελευταίο δίπορτο μοντέλο της Peugeot. Παράλληλα, ενσωμάτωσε σε αυτό στοιχεία από την σύγχρονη σχεδιαστική ταυτότητα της γαλλικής φίρμας. Στη μάσκα τα επιθετικά φώτα LED έχουν τους "χαυλιόδοντες" που εισήγαγε το Peugeot 508 και πλαισιώνουν τη φαρδιά γρίλια με το έμβλημα της Peugeot. 

Peugeot RCZ

Στο προφίλ ξεχωρίζουν τα μεγάλα μαρσπιέ, και η διακοσμητική εισαγωγή αέρα που διαμορφώνει ένα πιο γωνιώδες σχήμα για τα φουσκωμένα πίσω φτερά. Πίσω έχουμε μια ενιαία μαύρη λωρίδα που φιλοξενεί τα φώτα LED που αποτελούνται από τρεις λεπτές "νυχιές" για τα στοπ και δύο οριζόντιες γραμμές για τα φλας σε κάθε πλευρά. Από κάτω βρίσκουμε δύο πλευρικές εσοχές και ένα φαρδύ διαχύτη με δύο στρογγυλές απολήξεις της εξάτμισης.

Εκτός από το λεπτομερές τρισδιάστατο μοντέλο του εξωτερικού και τα φωτορεαλιστικά renderings, ο σχεδιαστής δημιούργησε και το εσωτερικό! Εκεί βρίσκουμε το ψηφιακό περιβάλλον οδήγησης i-Cockpit της Peugeot, με τρισδιάστατο ψηφιακό πίνακα οργάνων και μια μεγάλη οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα. Την εικόνα συμπληρώνουν τα καθίσματα τύπου bucket, το flat-bottom τιμόνι μικρής διαμέτρου και οι μεταλλικές λεπτομέρειες που χαρίζουν μια premium εικόνα.

Peugeot RCZ

Γνωρίζουμε πως το σχέδιο του Czyzewski  δεν είναι τίποτα παραπάνω από μια σχεδιαστική μελέτη που έκανε στον ελεύθερο χρόνο του για να διαφημίσει τις δυνατότητές του στο σχεδιασμό και τη δημιουργία τρισδιάστατων μοντέλων σε υπολογιστή. Παρόλα αυτά, τέτοια projects είναι πάντα καλοδεχούμενα καθώς ανοίγουν τη συζήτηση στο αυτοκινητιστικό φόρουμ και αφήνουν ελεύθερη τη φαντασία μας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ 10+1 Peugeot που έκλεψαν την καρδιά μας [videos]

[Πηγή: Czyzewski Design μέσω Motor1]