node/41800

Είναι επικίνδυνο το κόκκινο χρώμα στ' αυτοκίνητα;

Eίναι το κόκκινο χρώμα στ' αυτοκίνητο επικίνδυνο ή πρόκειται για ένα μύθο; Την απάντηση δίνουν ασφαλιστικές εταιρείες αλλά και η επιστήμη...

Εάν οδηγείτε ένα αυτοκίνητο κόκκινου χρώματος είναι πιο πιθανό να εμπλακείτε σε τροχαίο ατύχημα. Επίσης, είστε εκ' φύσεως «επιθετικός» οδηγός και ως άνδρας είστε «κυριαρχικός» και με αυξημένα επίπεδα τεστοστερόνης. Εξυπακούεται βεβαίως, πως όσοι έχουν στην κατοχή τους ένα κόκκινο αυτοκίνητο επιβαρύνονται και με υψηλότερο ασφαλιστήριο συμβόλαιο! Μάλιστα... Όλα αυτά λίγο έως πολύ τα έχουμε ακούσει ή διαβάσει στο διαδίκτυο κατά καιρούς. Τι ισχύει όμως στην πράξη;

Αποφασίσαμε λοιπόν με τη βοήθεια της επιστήμης, των ασφαλιστικών εταιρειών αλλά και ποικίλων ερευνών να δώσουμε απάντηση σε αυτά και σε πολλά ακόμα ερωτήματα γύρω από το «μύθο» του κόκκινου χρώματος στα αυτοκίνητα.

Είναι τα κόκκινα αυτοκίνητα πιο επιρρεπή στα ατυχήματα;  Μύθος
Στατιστικά στοιχεία για τροχαία ατυχήματα απ' όλο τον κόσμο αποδεικνύουν ότι τα σκουρόχρωμα αυτοκίνητα εμπλέκονται συχνότερα σε ατυχήματα! Αντιθέτως, τα φωτεινά και ζωηρά χρώματα όπως το λευκό, το κίτρινο, το κόκκινο και το άσπρο, αντανακλούν καλύτερα το φως, γεγονός που τα καθιστά πιο ορατά ακόμη και από απόσταση.

Έρευνα του Αυστραλιανού Πανεπιστημίου Monash, διαπίστωσε ότι τα μαύρα αυτοκίνητα έχουν κατά 12% περισσότερες πιθανότητες σε σχέση με τα ανοιχτόχρωμα να εμπλακούν σε τροχαίο. Ακολουθούν τα γκρι και τα ασημί. Σύμφωνα επίσης, με τη γερμανική υπηρεσία δοκιμών Tuev-Nord, τα λευκά αυτοκίνητα συγκεντρώνουν τις λιγότερες πιθανότητες εμπλοκής σε τροχαίο ατύχημα.

Ferrari

Τα κόκκινα αυτοκίνητα προκαλούν πιο επιθετική οδήγηση  Μύθος
Έρευνα από διεθνή ομάδα επιστημόνων, καταργεί το εν λόγω στερεότυπο. Οι κάτοχοι κόκκινων αυτοκινήτων δεν είναι επιθετικοί, επιθετική συμπεριφορά εκφράζουν οι άλλοι οδηγοί προς τα κόκκινα αυτοκίνητα! Ο επικεφαλής ψυχολόγος του Πανεπιστημίου της Νότιας Βρετάνης στη Γαλλία απέδειξε του λόγου το αληθές με ένα απλό πείραμα.

Ένας άνδρας οδήγησε ένα αυτοκίνητο σε έναν πολυσύχναστο δρόμο του Παρισιού και σταμάτησε σε ένα φανάρι. Όταν το φανάρι άναψε πράσινο δεν εκκίνησε προκαλώντας επιθετικές αντιδράσεις από τους άλλους οδηγούς που βρίσκονταν πίσω του. Οι παρατηρητές παρακολούθησαν πόσος χρόνος χρειάστηκε μέχρι να αρχίσουν οι υπόλοιποι οδηγοί να κορνάρουν καθώς και πόσα κορναρίσματα ή χειρονομίες δέχτηκε το πειραματικό αυτοκίνητο.

Έπειτα οι ερευνητές εφάρμοσαν το πείραμα χρησιμοποιώντας το ίδιο μοντέλο σε πέντε διαφορετικά χρώματα: κόκκινο, γκρι, μπλε, μαύρο και λευκό. Αποτέλεσμα; Οι αντιδράσεις των 422 οδηγών υπήρξαν πιο επιθετικές απέναντι στον οδηγό του κόκκινου αυτοκινήτου σε σχέση με των υπολοίπων χρωμάτων!

Τα κόκκινα αυτοκίνητα πληρώνουν υψηλότερα ασφάλιστρα  Μύθος
Σας έχει ρωτήσει ποτέ καμία ασφαλιστική εταιρεία στη χώρα μας τι χρώμα είναι το αυτοκίνητο σας και εάν της απαντήσετε κόκκινο, αυξάνει τα ασφάλιστρα; Προφανώς και όχι...

Αυτό είχε συμβεί ορισμένες φορές σε αγορές του εξωτερικού (κυρίως Αγγλία και ΗΠΑ.) διότι είχε παρατηρηθεί πως όσοι είχαν στην κατοχή τους κόκκινο αυτοκίνητο ήταν συνήθως σπορ κατασκευή και κατά συνέπεια είχε περισσότερες πιθανότητες να εμπλακεί σε τροχαίο λόγω υψηλής ταχύτητας!

Οι ασφαλιστικές λοιπόν πρωτίστως ενδιαφέρονται για τη μάρκα, το μοντέλο, το έτος αλλά και τα χρόνια του διπλώματος του οδηγού και κατόπιν για το χρώμα...

red

Η έρευνα της NRMA Insurance
Μια από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρείες στην Αυστραλία, η NRMA Insurance, πραγματοποίησε μια έρευνα για την επικινδυνότητα των χρωμάτων στα αυτοκίνητα. Τα στοιχεία της έρευνας έδειξαν ότι το κόκκινο αποτελεί ένα ασφαλές χρώμα, ενώ αντίθετα το ασημί, το μαύρο, το πράσινο και το γκρι δεν είναι τελικά και τόσο ακίνδυνα όσο νομίζουν οι περισσότεροι. Τα εν λόγω χρώματα συνδυάζονται ευκολότερα με το περιβάλλον ιδιαίτερα σε μια συννεφιασμένη ημέρα, ενώ γίνονται πιο δυσδιάκριτα όσο μειώνεται το φως.

Επιπλέον, ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο της έρευνας ήταν ο συσχετισμός του χρώματος του αυτοκινήτου με τη σοβαρότητα του ατυχήματος, με τους αριθμούς να αποδεικνύουν ότι ο μέσος όρος του κόστους των επισκευών για τα ανοιχτόχρωμα αυτοκίνητα είναι μικρότερος από τον αντίστοιχο των σκουρόχρωμων, που σημαίνει πως εμπλέκονται σε λιγότερα τροχαία ατυχήματα.