node/37728

Διέφυγε στον Λίβανο ο Carlos Ghosn

Άγνωστο πώς κατάφερε να διαφύγει - Τι είπε ο ίδιος, τι λένε οι δικηγόροι του. 

Ο πρώην πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου και γενικός διευθυντής της Nissan και της Renault Carlos Ghosn, στον οποίο είχε απαγορευθεί να εγκαταλείψει την επικράτεια της Ιαπωνίας ενόψει της δίκης του για διάφορα οικονομικά αδικήματα, ανακοίνωσε σήμερα πως απέδρασε και βρίσκεται στον Λίβανο.

«Δεν διέφυγα από τη δικαιοσύνη - ξέφυγα από την αδικία και τον πολιτικό διωγμό», υποστήριξε ο πρώην πρόεδρος του ΔΣ και διευθύνων σύμβουλος της Συμμαχίας σε ανακοίνωση που διένειμε στα μέσα ενημέρωσης και πρόσθεσε ότι δεν μπορούσε «να παραμείνει άλλο όμηρος του μεροληπτικού συστήματος δικαιοσύνης της Ιαπωνίας», που βασίζεται κατ’ αυτόν «στο τεκμήριο της ενοχής».

Επίσης, διαβεβαίωσε πως πλέον θα είναι σε θέση «να επικοινωνεί ελεύθερα με τα μέσα ενημέρωσης», πράγμα το οποίο «αδημονεί να κάνει», αρχής γενομένης «από την επόμενη εβδομάδα».

Ο Carlos Ghosn αφέθηκε τον Μάρτιο προσωρινά ελεύθερος από τις ιαπωνικές αρχές υπό περιοριστικούς όρους, οι οποίοι συμπεριλάμβαναν την παράδοση του διαβατηρίου του.

Λιβανέζος αξιωματούχος ανέφερε ότι ο Carlos Ghosn«έφθασε την Κυριακή στο αεροδρόμιο της Βηρυτού», ενώ δεύτερος αξιωματούχος επιβεβαίωσε τη συγκεκριμένη πληροφορία και πρόσθεσε πως «ο τρόπος με τον οποίο εγκατέλειψε την Ιαπωνία» ο άλλοτε πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Nissan «δεν είναι σαφής».

Ο Ιάπωνας δικηγόρος του διαβεβαίωσε σήμερα ότι η υπεράσπισή του έχει στα χέρια της και τα τρία διαβατήριά του, άρα δεν θα μπορούσε να έχει χρησιμοποιήσει κάποιο από αυτά για να διαφύγει από την Ιαπωνία, τόνισε πως οι πράξεις του εντολέα του είναι «ασυγχώρητες», ενώ πρόσθεσε πως ενημερώθηκε για την απόδραση του από την τηλεόραση.

Ο δικηγόρος του, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε - αναμεταδόθηκε απευθείας από το ιαπωνικό δημόσιο τηλεοπτικό δίκτυο NHK - τόνισε ότι για τον ίδιο, η είδηση της φυγής του Carlos Ghosn από την Ιαπωνία, του προκάλεσε «απόλυτη κατάπληξη», τον άφησε «άναυδο».

Διαβεβαίωσε ότι και τα τρία διαβατήρια του Carlos Ghosn, το γαλλικό, το βραζιλιάνικο και το λιβανέζικο, τα έχει στα χέρια του η υπεράσπισή του, όπως όριζαν οι όροι της προσωρινής αποφυλάκισής του ενόψει της δίκης του για οικονομικά αδικήματα το 2020.

Ο Carlos Ghosn επιβεβαίωσε με ανακοίνωση που διένειμε στα μέσα ενημέρωσης νωρίτερα σήμερα πως απέδρασε και βρίσκεται πλέον στον Λίβανο, υποστηρίζοντας πως δεν ανεχόταν πλέον να «κρατείται όμηρος» από το «μεροληπτικό» σύστημα δικαιοσύνης της Ιαπωνίας.

Η εξέλιξη εγείρει πολλά ερωτήματα, για παράδειγμα πώς ακριβώς ο Carlos Ghosn - ως πρότινος ένας από τους διασημότερους ιθύνοντες επιχειρήσεων στον πλανήτη - μπόρεσε να ξεφύγει από τις ιαπωνικές αρχές.

Εκατόν τριάντα ημέρες στη φυλακή

«Δεν είναι σαφής ο τρόπος με τον οποίο αναχώρησε από την Ιαπωνία», διευκρίνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο μια άλλη πηγή στον Λίβανο, χώρα που συγκλονίζεται από ένα πρωτοφανές κίνημα αμφισβήτησης που έχει επιφέρει σοβαρή πολιτική κρίση.

Σύμφωνα με τη λιβανική εφημερίδα Αλ-Τζουμχουρία, η οποία αποκάλυψε την πληροφορία, ο καθαιρεθείς επικεφαλής της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi έφθασε στη Βηρυτό με αεροπλάνο προερχόμενο από την Τουρκία.

Τίποτε στη στάση του τις τελευταίες ημέρες δεν άφηνε να διαφανεί πως θα αναχωρούσε από την Ιαπωνία, δήλωσαν στο Γαλλικό Πρακτορείο πρόσωπα τα οποία είχε πρόσφατα συναναστραφεί.

«Κατά τις τακτικές μας συναντήσεις, συνέχιζε να προετοιμάζει τη δίκη του», διαβεβαίωσε και ο συνήγορός του.

Μετά τη σύλληψή του, στις 19 Νοεμβρίου 2018 στο Τόκιο, οι δικηγόροι του και η οικογένειά του κατήγγειλαν έντονα τις συνθήκες κράτησής του και τον τρόπο με τον οποίο η ιαπωνική δικαιοσύνη διεξάγει τη διαδικασία στην υπόθεση αυτή.

Ο Carlos Ghosn είχε απελευθερωθεί με εγγύηση στα τέλη Απριλίου, αλλά του είχαν επιβληθεί αυστηροί όροι: του είχε απαγορευθεί κυρίως να δει ή να έρθει σε επαφή με τη σύζυγό του.

Στα μέσα Νοεμβρίου, είχε μπορέσει να της μιλήσει μέσω βιντεοδιάσκεψης, για πρώτη φορά σε διάστημα σχεδόν οκτώ μηνών. Μερικές ημέρες νωρίτερα, τα παιδιά του είχαν ζητήσει μια «δίκαιη» δίκη για τον πατέρα τους, με άρθρο τους που δημοσιεύθηκε από τον ιστότοπο του δημόσιου γαλλικού ραδιοσταθμού Franceinfo.

Σύμφωνα με τους συνηγόρους του και την επικοινωνιακή ομάδα του, ο Carlos Ghosn  ζητούσε «την πλήρη άρση» των διαφόρων απαγορεύσεων που του είχαν επιβληθεί επειδή τις θεωρούσε «υπερβολικές, ωμές και απάνθρωπες», καθώς και «για να γίνουν σεβαστά τα θεμελιώδη δικαιώματά του καθώς και αυτά της συζύγου του».

Ο άνθρωπος που είχε άλλοτε χαιρετισθεί ως «ο σωτήρας της Nissan» μετά την έλευσή του στον ιαπωνικό όμιλο το 1999, πέρασε συνολικά 130 ημέρες στη φυλακή από τον Νοέμβριο 2018 μέχρι τον Απρίλιο 2019, είτε υπό κράτηση είτε ως προφυλακισμένος.

Σε βάρος του Carlos Ghosn , ο οποίος υπήρξε ο πιο καλοπληρωμένος επικεφαλής επιχείρησης στην Ιαπωνία, απαγγέλθηκαν στη χώρα αυτή τέσσερις κατηγορίες: δύο κατηγορίες για εισοδήματα που δεν δηλώθηκαν από την Nissan στις οικονομικές αρχές (η εταιρεία διώκεται επίσης για την πτυχή αυτή) και δύο άλλες για κατάχρηση εμπιστοσύνης με επιβαρυντικές περιστάσεις.

Ο γαλλο-λιβανο-βραζιλιάνος επικεφαλής της επιχείρησης καθαιρέθηκε από τις θέσεις του προέδρου της Nissan και της Mitsubishi Motors τις ημέρες που ακολούθησαν τη σύλληψή του πριν από 13 μήνες. Στη συνέχεια παραιτήθηκε από την προεδρία της Renault, πριν καν ξεκινήσουν άλλες έρευνες σε βάρος του στη Γαλλία.

«Στρεβλές» κατηγορίες

Από την αρχή της υπόθεσης, ο Carlos Ghosn  καταγγέλλει μια «συνωμοσία» εκ μέρους της Nissan που ήθελε να εμποδίσει ένα σχέδιο μεγαλύτερης ολοκλήρωσής της με τη Renault.

Στη διάρκεια προκαταρκτικής ακροαματικής συνεδρίασης τον Οκτώβριο, οι συνήγοροί του ζήτησαν την ακύρωση των διώξεων σε βάρος του στην Ιαπωνία, κατηγορώντας τους εισαγγελείς για συνέργεια με τον Iάπωνα πρώην εργοδότη του για να «ρίξουν» τον Carlos Ghosn .

Οι απαγγελίες κατηγοριών έχουν «εξαρχής πολιτικά κίνητρα, είναι θεμελιωδώς στρεβλές», είχαν πει οι συνήγοροί του.

Στους όρους για την απελευθέρωση του πρώην προέδρου και διευθύνοντος συμβούλιου της Renault-Nissan διευκρινιζόταν πως οι δικηγόροι του θα κρατούσαν τα διαβατήριά του και θα ήταν οι εγγυητές των κανόνων που του επέβαλε η δικαιοσύνη.

Ο κατ' οίκον περιορισμός του στο Τόκιο του επέτρεπε να ταξιδεύει μέσα στην Ιαπωνία, όμως η διάρκεια της απουσίας του από την κατοικία του ρυθμιζόταν από τους όρους της αποφυλάκισής του.

[Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ]

node/39677

Porsche 911 GT3 RS MR: Το καλό έγινε ακόμα καλύτερο [video]

Η Manthey-Racing βελτιώνει την κορυφαία έκδοση πίστας της Porsche 991.2 στη δύση της καριέρας της.

Κυριακή, 09 Αυγούστου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Porsche 911 GT3 RS MR: Το καλό έγινε ακόμα καλύτερο [video]

Μετά από τη βελτιωμένη Porsche 911 GT2 RS MR που το 2018 έκανε ρεκόρ γύρου 6’ 40” 33 στο Nürburgring (7" πιο γρήγορη από την εργοστασιακή 911 GT2 RS), η Manthey-Racing επιστρέφει με ένα πλήρες βελτιωτικό πακέτο για την Porsche 911 GT3 RS το οποίο απευθύνεται σε εκείνους που θέλουν ένα όχημα απόλυτα στημένο για την πίστα.

Το μοντέλο βασίζεται στην GT3 RS της γενιάς 991.2 καθώς αυτή βρίσκεται στη δύση της καριέρας της λίγο πριν από την πρεμιέρα της αντίστοιχης έκδοσης της 992.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την 991.2 Porsche 911 GT3 RS [video]

Αισθητικά, η 911 GT3 RS MR ξεχωρίζει χάρη στους προαιρετικούς τροχούς από μαγνήσιο με αεροδυναμικά καλύμματα από ανθρακονήματα, τα επιπλέον πτερύγια στον προφυλακτήρα, τις προεκτάσεις των μαρσπιέ, τη μεγάλη σταθερή φτερούγα στην ουρά από ανθρακονήματα και το νέο ανθρακονημάτινο κάλυμμα του κινητήρα.

Porsche 911 GT3 RS MR

Όλα αυτά προστέθηκαν με γνώμονα τη βελτίωση της παραγωγής κάθετης δύναμης στην πίστα και τη διατήρηση του βάρους σε χαμηλά επίπεδα, όμως οι επεμβάσεις δε σταματούν εκεί. Το πακέτο περιλαμβάνει επίσης ρυθμιζόμενη ανάρτηση MR coilover kit με σφιχτότερα ελατήρια και αναβαθμισμένα τακάκια των φρένων. Η Manthey-Racing εξέλιξε τα εν λόγω εξαρτήματα μετά από δοκιμές σε διάφορες πίστες ανά τον κόσμο, χρησιμοποιώντας την εμπειρία της από τους αγώνες.

Όσοι ενδιαφέρονται για αναβάθμιση της δικής τους GT3 RS μπορούν να επικοινωνήσουν με την εταιρεία για αγορά και τοποθέτηση του kit. Δε γνωρίζουμε το κόστος του πακέτου αλλά αν κρίνουμε από την 911 GT2 RS MR δεν θα είναι φθηνό καθώς εκεί οι επεμβάσεις κόστιζαν €95.000!

[Πηγή: Manthey-Racing]

node/39674

Τι θα λέγατε για ένα Peugeot 508 Coupé;

Το Peugeot Palladium είναι μια ανεξάρτητη σχεδιαστική μελέτη για δίπορτο γαλλικό κουπέ με αρκετά στοιχεία από muscle car.

Κυριακή, 09 Αυγούστου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Τι θα λέγατε για ένα Peugeot 508 Coupé;

Μπορεί οι εποχές των 406 Coupé (1996) και 407 Coupé (2005) να έχουν περάσει προπολού και το νέο Peugeot 508 να μην ακολούθησε την παράδοση με μια αντίστοιχη έκδοση, όμως ο ανεξάρτητος σχεδιαστής Ali Shoghimojarad οραματίστηκε ένα δίθυρο premium coupé με τα σήματα της γαλλικής φίρμας - το Peugeot Palladium.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Peugeot μας εξηγεί γιατί έχουν πεθάνει τα coupé

Ο Ιρανός σχεδιαστής ολοκλήρωσε το project κατά τη διάρκεια του master του στο αμερικανικό College for Creative Studies. Στόχος ήταν να σχεδιάσει ένα μοντέλο που θα βοηθούσε την Peugeot να επιστρέψει υποθετικά στην αγορά της Βόρειας Αμερικής από το 2026.

Όπως βλέπουμε από τις εικόνες, ο Ali συνδύασε στοιχεία από τη σχεδιαστική γλώσσα των μοντέλων παραγωγής της Peugeot με στοιχεία από muscle cars, εμπνευσμένος από την επερχόμενη συγχώνευση Groupe PSA και FCA Group στον όμιλο Stellantis.

Πιο συγκεκριμένα, η γρίλια, το αιχμηρό ρύγχος, τα επιθετικά εμπρός φώτα με τις χαρακτηριστικές κάθετες προεκτάσεις, η ενιαία εισαγωγή αέρα χαμηλά στον προφυλακτήρα και τα τριπλά γραφικά στα πίσω φώτα, είναι όλα στοιχεία που συναντάμε στα σύγχρονα Peugeot.

Peugeot Palladium

Το προφίλ έχει αναλογίες τριών όγκων, πισωκίνητου μοντέλου με μακρύ καπό, τροχούς μεγάλης διαμέτρου, μεγάλες πόρτες, «αόρατα» πλευρικά παράθυρα βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος, έντονη οπισθόκλιση της οροφής και μακριά ουρά με έντονες πτυχώσεις. Επιπλέον, οι δυναμικές γραμμές στο καπό, η οριζόντια character line που διατρέχει όλο το μήκος του αμαξώματος, το μυώδες προφίλ και τα όμορφα τονισμένα φτερά είναι στοιχεία που προσδίδουν δυναμισμό.

Ιδανικά, το Peugeot Palladium θα βασιζόταν σε μια ηλεκτρική ή υβριδική πισωκίνητη πλατφόρμα η οποία θα του επέτρεπε να κινηθεί σε premium μονοπάτια και να τοποθετηθεί απέναντι σε μοντέλα όπως το Polestar 1.

Γνωρίζουμε πως η Peugeot δεν μπορεί να διαθέσει τα κεφάλαια που απαιτούνται για την εξέλιξη ενός τέτοιου νέου μοντέλου το οποίο πιθανότατα δεν θα ήταν κερδοφόρο στην αγορά λόγω της μεγάλης προτίμησης που δείχνει ο κόσμος σε SUV. Παρόλα αυτά, δεν μπορούμε παρά να δεχτούμε πως ένα γαλλικό coupé θα ήταν ευπρόσδεκτο από το σύνολο της αυτοκινητιστικής κοινότητας. Οπότε θα κλείσουμε με ένα «ποτέ μη λες ποτέ» και θα συνεχίσουμε να απολαμβάνουμε κάθε σχέδιο - ανεξάρτητου σχεδιαστή ή μη - το οποίο διευρύνει τους ορίζοντες της κάθε εταιρείας και εξάπτει τη φαντασία μας.

Σημείωση: Το Peugeot Palladium είναι μια δημιουργία του ανεξάρτητου σχεδιαστή Ali Shoghimojarad και δεν σχετίζεται με την Peugeot ή το σχεδιαστικό της κέντρο.

[Πηγή CarExpert]