node/42690

Daimler AG: Τέλος τα σεντάν!

Ο επικεφαλής σχεδιασμού του ομίλου Daimler, Gorden Wagener, ήταν ξεκάθαρος: «Τα κλασσικά τριών όγκων μοντέλα δεν ταιριάζουν στην νέα ηλεκτρική εποχή της αυτοκινητοβιομηχανίας».

Δε χρειάζεται να είναι κανείς «ειδικός» για να καταλάβει πλέον που βαδίζει η σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία. Αρκεί να ρίξει μια ματιά στο σαλόνι αυτοκινήτου του Μονάχου (2021 IAA Munich) κι’ έχει στο πιάτο μπροστά του την επόμενη μέρα. 

Εξυπακούεται λοιπόν, πως όποιο νέο αυτοκίνητο παρουσιάζεται από δω και στο εξής θα είναι ηλεκτρικό. Με πολλά τεχνολογικά gadgets σε συστήματα ασφαλείας, ενημέρωσης και ψυχαγωγίας αλλά και πληθώρα συστημάτων αυτόνομης οδήγησης.

Η Mercedes-Benz παρουσίασε για παράδειγμα μια πληθώρα τέτοιων οχημάτων στο σαλόνι του Μοναχού (και την κορυφαία AMG GT 63 S E Performance με τους 843 ίππους, ευτυχώς…), με τον ίδιο δρόμο να ακολουθούν όλοι οι κατασκευαστές που βρέθηκαν στη «σάλα» της έκθεσης.

mercedes

Ωστόσο, η είδηση που προέκυψε είναι άλλη και αποκαλύφθηκε δια στόματος Gorden Wagener, του επικεφαλής σχεδιασμού του ομίλου Daimler δηλαδή. Τα σεντάν οχήματα λοιπόν και επίσημα, πέθαναν… Ήδη, βέβαια εδώ και χρόνια η πλειονότητα των κατασκευαστών είχε γυρίσει την πλάτη στα κλασσικά τριών όγκων μοντέλα αλλά τώρα με την ηλεκτροκίνηση ήρθε να μπει και η οριστική ταφόπλακα. 

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο Gorden Wagener «Η ηλεκτροκίνηση θα σκοτώσει τα τριών όγκων μοντέλα για ποικίλους λόγους. Οι βασικότεροι εξ αυτών είναι η αεροδυναμική και οι μπαταρίες που δεν επιτρέπουν στους σχεδιαστές να παρουσιάσουν το όραμα τους σε αυτού του είδους τα μοντέλα». Για να προσθέσει κατόπιν «Φαντάζεστε ένα τριών όγκων αμάξωμα να κρύβει στο δάπεδο του μπαταρίες ύψους 15 cm; Θα ήταν σκ@##α σε εμφάνιση» όπως χαρακτηριστικά ανέφερε. 

Ο όμιλος Daimler όπως και το σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει στραφεί εδώ και καιρό σε ένα mix σχεδιαστικών στοιχείων στα λεγόμενα «οικογενειακά» μοντέλα που συνδυάζει χαρακτηριστικά από σεντάν, χάτσμπακ και κουπέ κατασκευές.

Μάλιστα ο Gorden Wagener έσπευσε να υπερασπιστεί αυτής της τάσης φέρνοντας ως παράδειγμα τη νέα EQE της Mercedes-Benz. «Καταλήξαμε σε αυτό το τολμηρό σχέδιο για ένα θεωρητικά οικογενειακό μοντέλο γιατί ο εξηλεκτρισμός μας επιτρέπει να παίξουμε με τις αναλογίες του αμαξώματος. Ωστόσο, θα πρέπει να διασφαλίσουμε ως εταιρεία ότι όλα τα μελλοντικά ηλεκτρικά μας μοντέλα δε θα φαίνονται όμοια μεταξύ τους στα επόμενα χρόνια».