node/31584

Consumer Reports: Δοκιμές που κοστίζουν ακριβά. Πολύ ακριβά!

Οι δοκιμές αυτοκινήτων του Consumer Reports είναι πανάκριβες και αποτελούν «ευαγγέλιο» για τους Αμερικανούς καταναλωτές.

Οι δοκιμές αυτοκινήτων στον Τύπο γίνονται συστηματικά με τον ίδιο τρόπο: Οι κατασκευαστές καλούν τους δημοσιογράφους ή οι τελευταίοι παραλαμβάνουν ένα αυτοκίνητο για περιορισμένη χρονική διάρκεια, όπου και προσπαθούν να συντάξουν ένα όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένο συμπέρασμα.

Φυσικά κι εδώ η διαβάθμιση είναι ευρεία –τουλάχιστον για την Ελλάδα. Από τις μετρήσεις, τα εκατοντάδες χιλιόμετρα και τη σύνθεση των στοιχείων από δύο και πάνω οδηγούς-δοκιμαστές για τα μέσα που σέβονται τη δουλειά τους και τους αναγνώστες, μέχρι την λάθρα ιδιωτική χρήση σπίτι-γραφείο-σουπερμάρκετ, φειδωλά για να μας φτάσει το τζάμπα ρεζερβουάρ της αντιπροσωπείας. 

Βέβαια, υπάρχουν οι άλλοι και το περιοδικό Consumer Reports. Το οποίο αγοράζει όλα τα αυτοκίνητα που δοκιμάζει. Και είναι πολλά. Και αυτό στοιχίζει ακριβά. Πολύ ακριβά!

Αν δεν γνωρίζετε το περιοδικό Consumer Reports, μάθετε ότι πρόκειται για μια αμερικανική έκδοση για τους καταναλωτές. Η οποία δοκιμάζει οποιοδήποτε είδος προϊόντων για να αξιολογήσει την ποιότητα, την αξιοπιστία ή τα ελαττώματα. Και αυτό ισχύει και για το αυτοκίνητο, δεδομένου ότι το Consumer Reports είναι γνωστό για τις ιδιαίτερα αναλυτικές και μακροχρόνιες δοκιμές σε αυτοκίνητα που του ανήκουν.

Επιπλέον να σημειώσουμε, μιας και πολλοί φίλοι, ακόμα κι από εδώ μέσα, έχουν αμφισβητήσει την εγκυρότητα της αξιολόγησης, ότι το Consumer Reports αγοράζει ανώνυμα όλα τα αυτοκίνητα που δοκιμάζει.

Αυτή είναι στην πραγματικότητα η ιδιαιτερότητα του Consumer Repots: Να κάνει δοκιμές με αυτοκίνητα που αγοράζει το ίδιο. Έτσι αποφεύγεται ο περιορισμός του χρόνου που επιβάλλουν οι κατασκευαστές στις δοκιμές, αλλά και η υπέρβαση των πρακτικών και τεχνικών περιορισμών. Εκτός από την ύπαρξη ενός ιδιόκτητου στόλου, το Consumer Reports διαθέτει κέντρο δοκιμών και προσωπικό όπως μηχανολόγους ή και μηχανικούς. Οι δοκιμές γίνονται στο κέντρο δοκιμών, αλλά και σε δρόμους του Connecticut, και κάθε αυτοκίνητο περνά 50 ξεχωριστές δοκιμασίες. Συνεργάζεται δε στενά με εκατομμύρια Αμερικανούς καταναλωτές, αποτελώντας περίπου «ευαγγέλιο» για το καταναλωτικό κοινό των ΗΠΑ.

Δυστυχώς, η παραγωγή ενός περιοδικού που κάνει τόσο περιεκτική τη δοκιμή ενός αυτοκινήτου, κοστίζει μια πραγματική μικρή περιουσία. Το Consumer Reports δαπανά $2,1 εκατομμύρια ετησίως, μόνο για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας του περιοδικού. Δαπάνη που περιλαμβάνει το μισθό των ανθρώπων που επικεντρώνονται στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, τη μίσθωση του κέντρου δοκιμών και, φυσικά, την αγορά αυτοκινήτων.

Προφανώς, το περιοδικό έχει έσοδα από το «περίπτερο», καθώς πουλάει 3,8 εκατ. τεύχη ανά μήνα. Αυτή η εισροή μετρητών, χρηματοδοτεί σε μεγάλο βαθμό τις τερατώδεις δαπάνες των τεχνικών ομάδων του.

Αφήστε μην ψάχνετε για να κάνετε την πράξη. Κάθε τεύχος στοιχίζει $6,99, οπότε το μηνιαίο έσοδό του είναι πάνω από 26 εκατ. δολάρια.