node/35454

Carlos Tavares: Tο σχέδιο συγχώνευσης FCA-Renault είναι «εικονική εξαγορά» της Renault

Ο ισχυρός άνδρας της PSA αναλύει σε σημείωμά του τι βλέπει πίσω από τη εκκολαπτόμενη συμφωνία. 

Το σχέδιο της Fiat Chrysler Automobiles για συγχώνευση με τη Renault, μπήκε στο στόχαστρο του Groupe PSA. Σε σημείωμα που απέστειλε τη Δευτέρα σε ανώτατα στελέχη της PSA, ο διευθύνων σύμβουλος Carlos Tavares υπογράμμισε τους κινδύνους πίσω από την πρόταση. Η Renault, σύμφωνα με τον Tavares, επιλέχθηκε κυρίως επειδή η αξία της ήταν έως και καταθλιπτική ύστερα από τα όσα ακολούθησαν στο εσωτερικό της Συμμαχίας και την υπόθεση Carlos Ghosn.

«Η συναλλαγή που προτείνεται από τη Fiat Chrysler φαίνεται επομένως ιδιαίτερα ευκαιριακή, σε μεγάλο βαθμό προς όφελος της», ανέφερε το σημείωμα. Για τη Renault -λέει- αυτό μπορεί να είναι ένα πλεονέκτημα στις συζητήσεις με τη Nissan, αλλά θα μπορούσε επίσης να λειτουργήσει και ανάποδα και να αποδυναμώσει τη Συμμαχία.

«Η τρέχουσα αποτίμηση της Renault εξηγεί σε μεγάλο βαθμό το ενδιαφέρον της FCA για μια συγχώνευση», έγραφε το σημείωμα, αποκαλώντας τη συμφωνία ως «εικονική εξαγορά της Renault από τη FΙΑΤ».

Η PSA είχε και αυτή πραγματοποιήσει συνομιλίες με τη Fiat Chrysler σχετικά με πιθανή συνεργασία.

Για τον Tavares, η απόφαση της Fiat Chrysler να συνδυαστεί με τη Renault αντιπροσωπεύει μια χαμένη ευκαιρία. Από τότε που ανάλαβε το τιμόνι της PSA, o 60χρονος μάνατζερ, πρώην προστατευόμενος του Ghosn στη Renault, έκανε σημαντικές κινήσεις εστιάζοντας αποκλειστικά στην αποδοτικότητα και την κερδοφορία της εταιρείας. Μάλιστα είχε καθίσει και στο τραπέζι των συζητήσεων με τη Fiat Chrysler με σκοπό να κατασκευάσουν από κοινού μια νέα «σούπερ πλατφόρμα». Mάλιστα, στο Σαλόνι της Γενεύης τον Μάρτιο, ο Tavares και ο ομόλογός του στη Fiat Chrysler, Mike Manley, μίλησαν δημόσια για την επιθυμία τους να συνεργαστούν.

Αλλά ο πρόεδρος της Fiat Chrysler John Elkann δεν ήταν πεπεισμένος για το σωστό του εγχειρήματος. Μια συμφωνία με την PSA θα βασιζόταν σε αποδιοργανωτικές και πολιτικά δυσάρεστες περικοπές θέσεων εργασίας, ενώ η Renault προσέφερε ένα πιο προηγμένο πρόγραμμα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και μεγαλύτερη πρόσβαση στην Ασία μέσω της Nissan.