node/37524

BYD: Ευρωπαϊκή παραγγελία 260 ηλεκτρικών λεωφορείων

Η κινεζική κατασκευάστρια εταιρεία BYD δέχτηκε μια τεράστια παραγγελία για την προμήθεια 259 ηλεκτρικών λεωφορείων από την Ολλανδία.

Πρόκειται για «την πιο σημαντική παραγγελία ηλεκτρικών λεωφορείων που καταγράφηκε ποτέ στην Ευρώπη», σύμφωνα με την BYD. Η ολλανδική θυγατρική της γαλλικής εταιρείας Keolis επέλεξε τον κινεζικό κολοσσό για την προμήθεια 259 ηλεκτρικών λεωφορείων. 

Τα πρώτα κομμάτια θα παραδοθούν το καλοκαίρι του 2020 και θα τεθούν σε λειτουργία στο τέλος του έτους. Θα κυκλοφορήσουν δε στην περιοχή Ijssel-Vecht που βρίσκεται εκατό χιλιόμετρα ανατολικά του Άμστερνταμ.

Η παραγγελία αποτελείται από 206 λεωφορεία των 12 μέτρων που είναι εφοδιασμένα με παντογράφους, καθώς και αρκετά μικρά λεωφορεία 8,7 μέτρων και το νέο «eBus». Αυτό το τελευταίο υπόσχεται «νέα, βελτιωμένη τεχνολογία μπαταριών για καλύτερη αυτονομία και δυνατότητα κίνησης από πόλη σε πόλη», λέει η BYD. Το ποσό της συναλλαγής δεν έγινε γνωστό.

byd
To mini-bus των 8,7 m της BYD στο Σαλόνι Busworld Europe 2019 στις Βρυξέλλες, τον περασμένο Οκτώβριο.


Το κύμα εξηλεκτρισμού στις μεταφορές είναι ένα δώρο για τον Κινέζο κατασκευαστή. Στην Ευρώπη, η BYD ανακοινώνει ότι έχει παραδώσει ή της έχουν παραγγείλει περισσότερα από 1.200 ηλεκτρικά λεωφορεία για 60 πόλεις από δώδεκα χώρες. Την περασμένη εβδομάδα κέρδισε επίσης μια μεγάλη παραγγελία 379 λεωφορείων για τη TransMilenio, τη δημόσια επιχείρηση μεταφορών στην Bogotá, την πρωτεύουσα της Κολομβίας. 

BYD

Μια πολύ καλή περίπτωση που θα μπορούσε να βρει εφαρμογή και στην Ελλάδα, τώρα που σημαντικό μέρος του στόλου των λεωφορείων, ειδικά του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ, χρειάζονται αντικατάσταση: Εξάλλου, η BYD στα τέλη του 2018 εγκαινίασε και δεύτερο ευρωπαϊκό εργοστάσιό, στο Beauvais στο Hauts-de-France (το άλλο βρίσκεται στο Komarom, στην Ουγγαρία), κάτι που σημαίνει ότι θα μπορεί να καλύψει τις ευρωπαϊκές παραγγελίες χωρίς το επιπλέον μεγάλο μεταφορικό κόστος από την Ασία. Και μιας και τα επενδυτικά προγράμματα για τη βιομηχανική επέκταση της BYD κατευθύνονται προς την Ευρώπη, θα μπορούσε και η Ελλάδα να διεκδικήσει ένα εργοστάσιο -λέμε τώρα…

node/39731

Peugeot e-208: Το ταχύτερο ηλεκτρικό στην κατηγορία του σε αγώνα 300 km

Διάκριση σε έναν πρωτότυπο αλλά και δύσκολο αγώνα που έγινε στη Λιθουανία. 

Πέμπτη, 13 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Peugeot e-208: Το ταχύτερο ηλεκτρικό στην κατηγορία του σε αγώνα 300 km

Το PEUGEOT e-208  αναδείχθηκε το γρηγορότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε αγώνα 300 χιλιομέτρων που πραγματοποιήθηκε στη Λιθουανία για 6η συνεχή χρονιά. Η αυτονομία και η χαμηλή κατανάλωση της μπαταρίας του το έκαναν να ξεχωρίσει, ενώ το πλήρωμα που το οδήγησε αναδείχθηκε επίσης, το γρηγορότερο πλήρωμα στη συγκεκριμένη κατηγορία.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Peugeot e-208

Οι επιδόσεις του αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με την ικανότητα του πληρώματος οδήγησαν στην κατάκτηση ενός εξαιρετικού αποτελέσματος, ενώ η πρώτη θέση κατακτήθηκε με άνεση στον ετήσιο αγώνα «Ignitis ON: get to know Lithuania».  Σύμφωνα με τη διαδικασία, τα 22 αυτοκίνητα που συμμετείχαν χωρίστηκαν σε δύο κατηγορίες, ανάλογα με τη χωρητικότητα της μπαταρίας τους: έως 50 kWh και άνω των 50 kWh. Οι ανταγωνιστές της πρώτης κατηγορίας έπρεπε να καλύψουν- χωρίς φόρτιση- απόσταση 300 χλμ, ενώ της δεύτερης κατηγορίας, απόσταση 500 χλμ με τους ίδιους όρους. Το Peugeot e-208 επικράτησε όλων των ανταγωνιστών του στην πρώτη κατηγορία, ενώ αντίστοιχα, το Porsche Taycan στην κατηγορία άνω των 50 kWh.

Οι προσδοκίες επαληθεύθηκαν
Πριν την έναρξη του αγώνα, δόθηκε σε κάθε πλήρωμα μια λίστα με διάφορα σημεία ενδιαφέροντος στη Λιθουανία. Κάθε πλήρωμα δημιούργησε τη δική του διαδρομή, η οποία έπρεπε να περάσει από τουλάχιστον 3 σημεία ενδιαφέροντος. Η ομάδα του Peugeot e-208, με πλήρωμα τους Vitoldas Milius και Aidas Bubinas, κάλυψε σχεδόν ολόκληρη την απόσταση των 305 χλμ με τη μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα. Το Peugeot e-208 οδήγησε 305 χλμ σε 3 ώρες και 59 λεπτά, σημειώνοντας κατά 4 λεπτά καλύτερο χρόνο από το δεύτερο αντίπαλο.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ όλα τα μοντέλα της Peugeot - τιμές, προσφορές, τεχνικά χαρακτηριστικά

Το Peugeot e-208 πέτυχε σε μη αστικές συνθήκες (αγροτικούς δρόμους και αυτοκινητόδρομους) κατά μέσο όρο 13,6kWh/ 100km, κατανάλωση σχεδόν ίδια με εκείνη που υποδεικνύουν οι δοκιμές WLTP (13,3kWh/ 100km) για συνθήκες πόλης. Παρά το γεγονός οτι τα πλεονεκτήματα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αποκαλύπτονται κυρίως σε αστικές συνθήκες, το e-208 κατάφερε να ξεχωρίσει για τις επιδόσεις και την οικονομία του, ακόμη και έξω από τον αστικό κύκλο.

[Πηγή: Peugeot]
 

node/39728

Το Toyota GR Yaris κάνει δοκιμές στο Goodwood [video]

Ενόψει του φεστιβάλ ο Kris Meeke οδηγεί στο όριο το αυτοκίνητο. 

Πέμπτη, 13 Αυγούστου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Το Toyota GR Yaris κάνει δοκιμές στο Goodwood [video]

Η ναυαρχίδα της γκάμας του νέου Yaris εξελίχθηκε σε συνεργασία με τις Gazoo Racing και Tommi Mäkinen Racing ως μοντέλο για ομολογκασιόν για το επόμενο αγωνιστικό της Toyota, κεφαλαιοποιώντας την εμπειρία που έχουν αποκτήσει από τη συμμετοχή τους στο WRC (τίτλος κατασκευαστών το 2018, τίτλος οδηγών 2019 με τον Ott Tänak).

Κάτω από το καπό του GR Yaris βρίσκεται ο ισχυρότερος 3κύλινδρος κινητήρας παραγωγής με χωρητικότητα 1.618 cc, 12 βαλβίδες, single scroll turbo και τεχνολογία απευθείας από τους αγώνες, ο οποίος αποδίδει 261 PS και 360 Nm ροπής.  Η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω του χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων και του νέου συστήματος τετρακίνησης GR-Four.

Σύμφωνα με την Toyota, το σύστημα επιτρέπει -θεωρητικά- κατανομή ροπής από 100:0 έως 0:100 (εμπρός/πίσω) κάτι που εν μέρει οφείλεται και στο ότι έχει σχεδιαστεί να λειτουργεί με μηχανική ολίσθηση μεταξύ των εμπρός και των πίσω τροχών. Ο οδηγός μπορεί επίσης να επεμβαίνει στην λειτουργία του συστήματος: Στη λειτουργία Normal η βασική κατανομή ροπής είναι 60:40, στο πρόγραμμα Sport 30:70 και στο Track 50:50, προκειμένου η συμπεριφορά του αυτοκινήτου να είναι η βέλτιστη ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες.

Η Toyota ανακοινώνει επιτάχυνση 0-100 km/h σε κάτω από 5,5" και τελική ταχύτητα ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 230 km/h.

Στο πλαίσιο, λοιπόν, της προετοιμασίας για το Goodwood SpeedWeek (16-18 Οκτωβρίου 2020), η Toyota επιστράτευσε τον Kris Meeke για να δοκιμάσει εκεί το αυτοκίνητο και βέβαια φρόντισε να μας δώσει και το ανάλογο βίντεο.