Βρετανία: Ο στρατός αναλαμβάνει τον εφοδιασμό των πρατηρίων σε καύσιμα

Βρετανία: Ο στρατός αναλαμβάνει τον εφοδιασμό των πρατηρίων σε καύσιμα

Η Βρετανία αντιμέτωπη με μεγάλη κρίση σε όλο το φάσμα της εφοδιαστικής αλυσίδας λόγω έλλειψης οδηγών βαρεών οχημάτων. 

Στρατιώτες θα αναλάβουν να μεταφέρουν με βυτιοφόρα καύσιμα στα πρατήρια της Βρετανίας με σκοπό να εξομαλυνθεί ο εφοδιασμός της αγοράς που υποφέρει από έλλειψη οδηγών. Σαν αποτέλεσμα τα πρατήρια καυσίμων έχουν «στερέψει» και οι ουρές είναι τεράστιες με τους Βρετανούς να ζουν πρωτόγνωρες συνθήκες. 

Οι εταιρείες πετρελαίου προειδοποίησαν ότι δεν έχουν αρκετούς οδηγούς βυτιοφόρων για να μεταφέρουν βενζίνη και ντίζελ από τα διυλιστήρια στα πρατήρια καυσίμων, με τους πολίτες αλλά και την αντιπολίτευση να κατηγορούν την κυβέρνηση του Μπόρις Τζόνσον ότι τήρησε μια ανυποχώρητη στάση με το Brexit, στάση που εμπόδισε τους μεταφορείς να προσλάβουν οδηγούς από την ΕΕ από τότε που η Βρετανία εγκατέλειψε την ΕΕ. Η κυβέρνηση από την άλλη ισχυρίζεται πως  η αναστάτωση είναι εν μέρει ένα απρόβλεπτο αποτέλεσμα της πανδημίας του COVID-19.

Η έλλειψη περίπου 100.000 οδηγών έχει φέρει ένα χάος στις αλυσίδες εφοδιασμού και έχει εντείνει την εικόνα των άδειων ραφιών και των αυξήσεων των τιμών.

Για την αντιμετώπιση της έλλειψης οδηγών, η κυβέρνηση είπε ότι θα χορηγήσει προσωρινές βίζες σε 5.000 ξένους οδηγούς, ένα μέτρο που είχε αποκλείσει προηγουμένως αφού ο Τζόνσον έκανε εκστρατεία για αυστηρότερους περιορισμούς στα σύνορα ως μέρος της σκληρής γραμμής του για το Brexit.

«Αυτό που θέλουμε να κάνουμε είναι να διασφαλίσουμε ότι έχουμε όλες τις απαραίτητες προετοιμασίες για να περάσουμε μέχρι τα Χριστούγεννα και μετά, όχι μόνο στον εφοδιασμό των βενζινάδικων αλλά σε όλα τα μέρη της αλυσίδας εφοδιασμού μας», δήλωσε ο Τζόνσον.

Η επίσημη ένωση οδικών μεταφορών (Road Haulage Association) υπολογίζει έλλειψη 100.000 οδηγών. Είναι γεγονός άλλωστε ότι πάνω από 20.000 οδηγοί βαρέων οχημάτων έφυγαν από τη χώρα λόγω του Brexit, ενώ πάνω από 40.000 υποψήφιοι οδηγοί δεν μπόρεσαν να δώσουν τις απαραίτητες εξετάσεις λόγω πανδημίας. Παράλληλα μεγάλο μέρος των οδηγών συνταξιοδοτήθηκε, με την τάση αυτή να φαίνεται πως θα συνεχιστεί, καθώς ο μέσος όρος ηλικίας των οδηγών βαρέων οχημάτων στη Μ. Βρετανία είναι τα 57 έτη.

Το πρόγραμμα προσωρινής άδειας εργασίας, θα αφορά 5.000 έως το πολύ 10.000 οδηγούς. Θα πρόκειται όμως για αυστηρά προσωρινή χαλάρωση των μεταναστευτικών κανόνων, η οποία θα διαρκέσει 3 έως 6 μήνες, υπό τον φόβο ότι ενδέχεται να υπάρξουν παρόμοιες απαιτήσεις και από άλλους κλάδους.

Ωστόσο, δεν είναι βέβαιο ότι θα υπάρχει ανταπόκριση με τους ευρωπαίους οδηγούς να είναι μάλλον απρόθυμοι να δεχτούν την «προσφορά» αυτή της Βρετανίας που δεν έχει την προοπτική μιας μόνιμης απασχόλησης καθώς έχει καταληκτική ημερομηνία την 24η Δεκεμβρίου.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube