
B12 5.0 Coupé, μία υπέροχη Alpina στους δρόμους της Κύπρου
Γιατί να κατέχεις μια Alpina B12 5.0 Coupé και να την έχεις να αραχνιάζει σε κάποιο γκαράζ;

Η Alpina B12 5.0 Coupé ήταν η πρώτη Alpina βασισμένη στη BMW 8 Series E31 και παρουσιάστηκε το 1990. Βγήκε από το εργοστάσιο ως 850i, δηλαδή η κορυφαία τότε εκδοχή της γκάμας του γερμανικού κουπέ. Κι αποτελούσε μια από τις πιο εντυπωσιακές και σπάνιες βερσιόν του επιβλητικού Grand Tourer.
Η Alpina ξεκίνησε τις βελτιώσεις από τον κινητήρα: Ο εργοστασιακός V12 M70 των 5,0 lt αναβαθμίστηκε σημαντικά. Με νέους εκκεντροφόρους, επαναπρογραμματισμένη ECU, νέα εξάτμιση και αλλαγές στην τροφοδοσία, η ισχύς αυξήθηκε από τους 300 εργοστασιακούς ίππους στους 350, ενώ η ροπή έφτασε τα 470 Nm.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ BMW 850i 1989-1992, επανερμηνεύοντας το Grand Touring [video]
Η B12 5.0 Coupé επιτάχυνε από στάση στα 100 km/h σε 6,8 ”, επίδοση εξαιρετική για την εποχή και το βάρος που ξεπερνούσε τα 1.800 kg.
Άλλωστε, ποτέ η Alpina δεν είχε ως στόχο τις απόλυτες επιδόσεις. Περισσότερο την αρχοντική μετακίνηση
Το κιβώτιο ήταν αυτόματο τεσσάρων σχέσεων της ZF, ρυθμισμένο ειδικά από την Alpina για πιο άμεση απόκριση. Η τελική ταχύτητα έφτανε τα 280 km/h, ενώ το στήσιμο είχε βελτιωθεί με σφιχτότερες αναρτήσεις, τροχούς Alpina 18", ελαστικά 245/40 μπροστά και 285/35 πίσω. Ενώ είχε μειωθεί και η απόσταση από το οδόστρωμα, για να χαμηλώσει το κέντρο βάρους.
Εμφανισιακά, η B12 5.0 Coupé ξεχώριζε με τα χαρακτηριστικά διακριτικά της Alpina. Αεροδυναμικά βοηθήματα, σήματα, ρίγες και φυσικά τις πολυάκτινες ζάντες. Το εσωτερικό έφερε πολυτελή επένδυση από δέρμα Lavalina, ξύλινες λεπτομέρειες και πινακίδα με αύξοντα αριθμό παραγωγής.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Alpina B10, μια πραγματική κυρία πωλείται στη Νέα Αρτάκη
Παρήχθησαν μόλις 97 κομμάτια, γεγονός που καθιστά την B12 5.0 Coupé ιδιαίτερα συλλεκτική. Δεν θα μπορούσε να λείπει μία από τους δρόμους της Κύπρου, όπου κυκλοφορεί πληθώρα υπεραυτοκινήτων. Με χαρά μάλιστα βλέπουμε ότι παραμένει σε χρήση, αντί να είναι παρκαρισμένη σε κάποιο κλιματιζόμενο γκαράζ.
Το μοντέλο αυτό άνοιξε τον δρόμο για τις μεταγενέστερες B12 5.7 και 6.0, διατηρώντας όμως τον αυθεντικό GT χαρακτήρα: Άνεση, ισχύ, διακριτική πολυτέλεια και γνήσια οδηγική απόλαυση.
Αξίζει να αναφερθεί ότι τα λαγωνικά του DRIVE διασταυρώθηκαν και με μία B12 6.0 -βασισμένη στην 5 Series E32- στην περιοχή της Γλυφάδας.