Aston Martin: Μπορεί ο Tobias Moers να αναγεννήσει τη βρετανική φίρμα;

Aston Martin: Μπορεί ο Tobias Moers να αναγεννήσει τη βρετανική φίρμα;

Ο πρώην ισχυρός άνδρας της Mercedes-AMG και νυν της Aston Martin, Tobias Moers, αποκαλύπτει τον τρόπο με τον οποίο η βρετανική φίρμα θα επανέλθει στις επιτυχίες.

Έχοντας εργαστεί για 26 χρόνια στην Daimler AG και 7 έτη ως CEO της Mercedes-AMG, o Tobias Moers, δε φανταζόταν ποτέ ότι θα έφτανε η μέρα που θα εγκατέλειπε την αγαπημένη του «AMG».

Όταν όμως ο δισεκατομμυριούχος Καναδός επιχειρηματίας Lawrence Stroll -κάτοχος του 16,7% της Aston Martin- τον κάλεσε τον Ιανουάριο του 2020 για να συζητήσουν το ενδεχόμενο συνεργασίας τους, ο Moers, φάνηκε αρχικά αρνητικός σε μια τέτοια συμφωνία. Άπαξ βέβαια και ο Stroll του εξήγησε το όραμα του δίνοντας του φυσικά τον απόλυτο έλεγχο της εταιρείας, ο Tobias Moers, άρχισε να βλέπει κάτι παραπάνω από θετικά το ενδεχόμενο μεταγραφής του στη βρετανική φίρμα.

tobias

«Πόσα αυτοκινητικά brands υπάρχουν ακόμα στον κόσμο που είναι ανεξάρτητα και στα οποία μπορείς να δημιουργήσεις κάτι ξεχωριστό;» αναρωτήθηκε ο Tobias Moers, για να δώσει τελικά την καταφατική του απάντηση στον Stroll: «ναι, πάμε να χτίσουμε κάτι όμορφο».

Ο Moers έφτασε στα γραφεία της Aston Martin στο Gaydon της Αγγλίας πέρσι τον Αύγουστο για να υπογράψει το νέο του συμβόλαιο ως το απόλυτο αφεντικό της βρετανικής φίρμας. Εννέα μήνες μετά, όπως υποστηρίζουν οι συνεργάτες του, εξακολουθεί να εργάζεται 16 ώρες την ημέρα και να επισκέπτεται το σπίτι του στη Γερμανία μονάχα τα Σαββατοκύριακα για να δει τους δικούς του.

«Η Aston Martin έχασε το δρόμο της και οφείλουμε να την επαναφέρουμε στις ρίζες της» δήλωσε χαρακτηριστικά την πρώτη ημέρα που μίλησε στους εργαζόμενους της εταιρείας. Κατόπιν, έπεσε με τα μούτρα στη δουλειά. Υπέγραψε συμβόλαιο συνεργασίας με την Mercedes-Benz για την εξέλιξη νέων τεχνολογιών, αναπτύσσει in-house νέα πλατφόρμα για τα εξωτικά μοντέλα της φίρμας, έχει βάλει στα σκαριά την αναβίωση της Lagonda και το κυριότερο, άλλαξε ολόκληρη τη φιλοσοφία-λειτουργία της εταιρείας στα αυστηρά αλλά συνάμα αποδοτικά γερμανικά πρότυπα, εκτινάσσοντας ήδη τα κέρδη της Aston Martin κατά 35%!

Ωστόσο, το πλάνο του παραμένει με ορίζοντα 10ετίας. Τα δύο νέα κεντρομήχανα σπόρτκαρς των Βρετανών που ανακοινώθηκαν το 2019, εξακολουθούν να βρίσκονται στο στάδιο εξέλιξης, αφού την εποπτεία του πρότζεκτ πλέον ανέλαβε προσωπικά ο Moers. Η σειρά DBX θα αποκτήσει μέσα στη χρονιά ένα ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης αλλά και μια καυτή έκδοση με τουλάχιστον 650 PS που θα τεθεί αντιμέτωπη με τη Lamborghini Urus. Επίσης, μέχρι το τέλος της δεκαετίας, η Aston Martin θα είναι σε θέση να κατασκευάσει ηλεκτρικά οχήματα υψηλής απόδοσης, χρησιμοποιώντας τη «skateboard» πλατφόρμα της Mercedes-Benz.

valkyrie

Μια καυτή «πατάτα» στα χέρια του Moers όμως είναι δίχως αμφιβολία και η Valkyrie. Το απόλυτο όχημα δρόμου παγκοσμίως, με το V12 κινητήρα της Cosworth (1.160 PS) και τα αεροδυναμικά βοηθήματα από τη Red Bull F1 (τα σχεδίασε ο ίδιος ο Andrian Newey), έχει καθυστερήσει χαρακτηριστικά να παραδοθεί στους αγοραστές της, παρότι οι τελευταίοι έχουν ήδη βγάλει από τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς 3 εκ. δολάρια για να την αποκτήσουν…

Ο Moers, ενημέρωσε προσωπικά τους κατόχους των μοντέλων ότι από τον Ιούλιο του 2021 θα αρχίσουν οι παραδόσεις. Μετέφερε δε την παραγωγή της Valkyrie στο Gaydon προκειμένου να εποπτεύει ο ίδιος τη διαδικασία! Κάθε Παρασκευή μάλιστα, περνάει τη μέρα του στην πίστα του Silverstone, εκεί όπου η Aston Martin εξελίσσει τη Valkyrie και όχι μόνο. «Είναι απίστευτο! Δεν έχω οδηγήσει ποτέ ξανά κάτι παρόμοιο. Είναι μια διθέσια Formula 1» δήλωσε σε ανύποπτο χρόνο στους ανθρώπους της Aston Martin o Moers για τη Valkyrie. Κι όταν αυτές οι λέξεις βγαίνουν από το στόμα ενός ανθρώπου που υπέγραψε το Project One της Mercedes-AMG, τότε μάλλον έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα. 

Οι εξελίξεις όμως τρέχουν και σε ότι αφορά τις Valhalla και Vanquish. O Moers αποφάσισε πως η Vanquish πρέπει να ακολουθήσει τη γραμμή που έχουν χαράξει και οι DB11, Vantage και DBX, να «φορέσει» δηλαδή και αυτή τον 4,0 lt. V8 κινητήρα (twin-turbo) της AMG. 

Αντίστοιχα θα κινηθεί ο Moers και με τη Valhalla αλλά πολύ πιο hi-tech τεχνολογικά. Το μικρό αδερφάκι της Valkyrie, θα χρησιμοποιεί μεν το 4,0 lt κινητήρα της AMG αλλά θα έχει και μια ηλεκτρική ένεση ισχύος στον πίσω άξονα, με ένα ηλεκτρικό μοτέρ και κιβώτιο σε ένα «πακέτο» στα πρότυπα της Ferrari SF90 Stradale.

Η νέα Vanquish, θα έχει στο στόχαστρο της την McLaren Artura, τόσο από πλευράς επιδόσεων όσο και τιμής, ενώ τη γκάμα του μοντέλου θα εξοπλίσει σίγουρα και ανοιχτή έκδοση. Επίσης, είναι πολύ πιθανό να υπάρξει και τετρακίνητη version με δυο ηλεκτρικά μοτέρ στους εμπρός τροχούς…

v6  

Τι θα γίνει όμως με το V6 κινητήρα που εξελίσσει in-house η Aston Martin; «Όταν έφθασα στο Gaydon ήταν απλώς ένα κόνσεπτ» δήλωσε χαρακτηριστικά ο Moers, για να συμπληρώσει «εάν ο κινητήρας ήταν έτοιμος, τότε δε θα είχα κανένα πρόβλημα να προχωρήσουμε στην παραγωγή του. Δεν είναι όμως και δε χρειάζεται να εκταμιεύσουμε περαιτέρω χρήματα για την εξέλιξη του». 

Άλλωστε η νέα συμφωνία με τη Mercedes-Benz, παρέχει τη δυνατότητα στην Aston Martin να έχει πρόσβαση στα ράφια της AMG αλλά και το ελεύθερο να τροποποιήσει κατά το δοκούν τον 4,0 lt κινητήρα! 

Υπάρχει όμως κι ένας ακόμα λόγος που πάγωσε η εξέλιξη του V6 κινητήρα της Aston Martin. Οι νέες -και σαφώς πιο αυστηρές- νόρμες καυσαερίων EU7, όπου θα τεθούν σε ισχύ σε τέσσερα ή πέντε χρόνια από σήμερα, θα καταστήσουν σχεδόν αδύνατο από μικρότερους κινητήρες (V6 για παράδειγμα) να επιτύχουν ισχυρή απόδοση -ακόμα και με τούρμπο- και μειωμένες εκπομπές ρύπων! Η Aston Martin θα συνεργαστεί στενά με τη Mercedes-AMG προκειμένου ο υπάρχον V8 κινητήρας των Γερμανών να εξελιχθεί περαιτέρω καλύπτοντας τις νέες προδιαγραφές ρύπων. Μάλιστα, ήδη ο Moers έχει στήσει ειδική ομάδα από μηχανικούς της Aston Martin οι οποίοι θα μετακομίσουν στη Στουτγάρδη για να συνεργαστούν στενά με τους Γερμανούς συναδέλφους τους.

Τα… «παραδοσιακά» μοντέλα της αγγλικής φίρμας, όπως η DBS, η DB11 και η Vantage θα ανανεωθούν, σε βάθος 3ετίας. Τα χρήματα δε που εξοικονομήθηκαν από την παύση της εξέλιξης του V6 κινητήρα θα «πέσουν» στο τεχνολογικό background των μοντέλων καθώς και στην ανάπτυξη ενός νέου συστήματος infotainment. «Είναι ομολογουμένως, πολλά τα χρήματα που απαιτούνται για την ανάπτυξη αυτού του νέου συστήματος infotainment, δεν παύει ωστόσο να είναι και μια απαραίτητη επένδυση για το τεχνολογικό προφίλ της φίρμας» ανέφερε χαρακτηριστικά Moers.

O Moers θα κάνει τα αδύνατα δυνατά προκειμένου ο V12 κινητήρας των DBS και DB11 να παραμείνει «ενεργός» όσο το δυνατόν περισσότερο, δεν έκρυψε ωστόσο τις ανησυχίες του ότι κάτι τέτοιο θα είναι τεχνολογικά αδύνατο να συμβεί με τις νέες νόρμες καυσαερίων. 

dbx

Ο ισχυρός άνδρας της Aston Martin, αναμένει πως η νέα σειρά της DBX θα αντιπροσωπεύει το 50% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας, με τα παραδοσιακά σπόρτκαρ της βρετανικής φίρμας το υπόλοιπο 40% και το εναπομείναν 10% να αφορά τις εξωτικές προτάσεις όπως η Valkyrie, το Valhalla και όσες ακόμα προκύψουν στο μέλλον. «Μια ετήσια παραγωγή της τάξεως των 10.000-12.000 οχημάτων θα ήταν ιδανική για εμάς. Με αυτά τα δεδομένα θα μπορούμε πλέον να συζητήσουμε για το μέλλον της Aston Martin σε άλλη βάση» τόνισε ο Tobias Moers.

Μένει λοιπόν να δούμε εάν ο νέος ιθύνων νους των Βρετανών θα καταφέρει να αναγεννήσει από τις στάχτες της την Aston Martin. Εάν τα καταφέρει, είναι βέβαιο πως ο Lawrence Stroll, θα τον κρατήσει με κάθε τρόπο, για πάντα στο Gaydon. Ειδάλλως, κανείς δε μπορεί να προβλέψει ποιο θα είναι το μέλλον της ιστορικής βρετανικής φίρμας… 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube