node/34718

Ανακοινώθηκε και επίσημα: Το 50% της smart αγόρασε η κινεζική Geely

Η κινεζική εταιρεία θα κατασκευάζει πλέον όλα τα smart που θα διατίθενται στη διεθνή αγορά.

Μόλις χθες είχαμε γράψει πως η Daimler προτίθεται να πουλήσει το 50% της smart στην κινεζική Geely Automobile Holdings.
Σήμερα ανακοινώθηκε η πώληση με τον πλέον επίσημο τρόπο και μαζί με αυτήν και οι λεπτομέρειες της συμφωνίας. Με βάση αυτήν δημιουργήθηκε μια κοινοπραξία με έδρα την Κίνα, στην οποία οι δύο εταιρείες κατέχουν το ίδιο ακριβώς ποσοστό (50-50) με την Geely να αναλαμβάνει την κατασκευή, διαχείριση και διάθεση όλων των αυτοκινήτων smart στην παγκόσμια αγορά.

Ίση εκπροσώπηση θα υπάρχει και το ΔΣ της κοινοπραξίας με την Daimler να εκπροσωπείται από τους Hubertus Troska, Britta Seeger και Markus Schäfer και την κινεζική Geely από τον ίδιο τον πρόεδρο της Geely Holding, Li Shufu, τον An Conghui και τον Daniel Donghui Li.
Παράλληλα θα δημιουργηθεί ένα νέο εργοστάσιο (στην Κίνα βεβαίως) το οποίο θα παράγει αμιγώς ηλεκτροκίνητα smart και τα οποία θα είναι διαθέσιμα στην αγορά από το 2022.
Μέχρι το 2022 η Daimler έχει αναλάβει την υποχρέωση να εξακολουθήσει να παράγει τις διάφορες εκδόσεις του smart στα εργοστάσια που διατηρεί στο Hambach της Γαλλίας και στο Novo Mesto της Σλοβενίας.

Η smart ανακοίνωσε την Τετάρτη στους υπαλλήλους της πως θα σταματήσει να παράγει το smart fortwo στο Hambach αλλά τους καθησύχασε πως όλες οι θέσεις εργασίας θα διατηρηθούν. Οι 800 εργαζόμενοι θα απασχολούνται στη νέα γραμμή συναρμολόγησης που θα παράγει το μελλοντικό Mercedes EQA, το ηλεκτρικό SUV με τους 272 ίππους και τα 400 km αυτονομίας που προγραμματίζεται να βγει στην αγορά από το 2020. Η ανακοίνωση χαροποίησε ιδιαίτερα τα συνδικάτα που στα τέλη του 2015 είχαν συμφωνήσει σε μειώσεις μισθών. Να σημειώσουμε πως πέρυσι η Daimler είχε ανακοινώσει μια επένδυση της τάξης των € 500 εκατ. για τη μετατροπή του εργοστασίου ώστε αυτό να μπορεί να φιλοξενήσει την παραγωγή της EQA.

Η Daimler αντιμετώπιζε προβλήματα που είχαν να κάνουν με την πτώση πωλήσεων των smart στη Βόρειο Αμερική (που ήταν μια βασική της αγορά) αλλά και στις υπόλοιπες αγορές του κόσμου. Πέρυσι, οι παγκόσμιες πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 4,6%. Σύμφωνα με εκτιμήσεις η πτωτική αυτή πορεία κόστιζε στην εταιρεία περίπου $ 700 εκατ. ετησίως.

Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της Daimler AG, Dieter Zetsche τόνισε πως πλέον προσβλέπουν σε μια ενίσχυση του brand το οποίο αποτελεί ούτως ή άλλως συνώνυμο της αστικής κινητικότητας. Η συνεργασία μας με την Geely Holding –είπε – θα ενδυναμώσει τη θέση μας στην αγορά με την παραγωγή και αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης.

Να θυμίσουμε πως η Κίνα είναι η χώρα που επενδύσει τα περισσότερα χρήματα στην ηλεκτροκίνηση σε μια προσπάθεια τόσο να προλάβει τις ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις, όσο και να περιορίσει  τη μεγάλη ρύπανση που προκαλούν τα ορυκτά καύσιμα.

node/40235

Σχεδιαστής μόδας θα πληρώσει στη Ferrari αποζημίωση €300.000 [video]

Παραποίησε και χρησιμοποίησε χωρίς την άδεια της Ferrari, αυτοκίνητά της σε επίδειξη μόδας. 

Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Σχεδιαστής μόδας θα πληρώσει στη Ferrari αποζημίωση €300.000 [video]

O Ελβετός σχεδιαστής μόδας, Philipp Plein, καλείται με δικαστική απόφαση να πληρώσει αποζημίωση ύψους €300.000 στη Ferrari, αλλά και €25.000 για αμοιβή δικηγόρων, καθώς δικαστήριο του Μιλάνο έκρινε ότι παρατύπως χρησιμοποίησε αυτοκίνητα της ιταλικής φίρμας σε επίδειξη μόδας. 

Ο Philipp Plein πραγματοποίησε το 2017 μια επίδειξη μόδας στα... εφέ της οποίας συμπεριέλαβε αρκετά supercars και μοτοσικλέτες, στα οποία για να τα κάνει πιο εντυπωσιακά τοποθέτησε φώτα LED, αλλοιώνοντας ουσιαστικά την εικόνα των οχημάτων.

Επιπλέον, όπως αναφέρεται στην αγωγή της Ferrari, ο σχεδιαστής μόδας χρησιμοποίησε τα αυτοκίνητα της εταιρείας χωρίς την άδειά της για διαφημιστικούς λόγους και για να προμοτάρει τις δημιουργίες του. 

Με βάση την απόφαση ο Plein υποχρεούται να αφαιρέσει από τον ιστότοπό του αλλά και από όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όλες τις φωτογραφίες και τα βίντεο στα οποία μπορεί να εμφανίζεται αυτοκίνητο ή το σήμα της Ferrari του, απειλούμενος με πρόστιμο €10.000 για κάθε φωτογραφία ή βίντεο που θα εμφανίζεται μετά την έκδοση της απόφασης. 

Η απόφαση για τις φωτογραφίες και τα βίντεο είναι άμεσα εκτελεστή, παρόλο που ο Plein άσκησε έφεση η οποία θα εκδικαστεί την άνοιξη του 2021. 

node/40232

Η ΕΕ έτοιμη να ανάψει το «πράσινο φως» στη συγχώνευση FCA και PSA

Η κοινή εταιρεία Stellantis που θα δημιουργηθεί θα είναι η 4η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.

Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Η ΕΕ έτοιμη να ανάψει το «πράσινο φως» στη συγχώνευση FCA και PSA

Η Fiat Chrysler και η PSA αναμένεται να πάρουν την οριστική έγκριση της ΕΕ για τη συγχώνευσή τους ύψους €38 δις, μια κίνηση που θα δημιουργήσει την 4η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο. 

Το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα επισημοποιήσει τη δημιουργία της Stellantis, ενός ομίλου που προβλέπεται να αποκομήσει τεράστια κέρδη από κοινά δίκτυα πωλήσεων σε ΗΠΑ και Ευρώπη, ενώ τα σχέδια προβλέπουν και ευρεία ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Κϊνα και στη Γηραία Ήπειρο. 

Η συγχώνευση ανακοινώθηκε στα τέλη του περασμένου έτους και θα ενώσει μάρκες όπως οι FΙΑΤ, Jeep, Dodge, Ram και Maserati με τις Peugeot, Opel και DS - ενώ στοχεύει σε ετήσιες περικοπές κόστους € 5 δις χωρίς να κλείσει εργοστάσια.

Για να μετριάσει τις αντιμονοπωλιακές ανησυχίες της ΕΕ, η PSA προσφέρθηκε να ενισχύσει την ιαπωνική αντίπαλη Toyota Motor Corp, με την οποία έχει μια κοινή επιχείρηση van, αυξάνοντας την παραγωγή και πωλώντας τα φορτηγά σε τιμή κόστους.

Η FCA και η PSA θα επιτρέψουν επίσης στους αντιπροσώπους τους σε ορισμένες πόλεις να επισκευάσουν ανταγωνιστικές μάρκες.

FCA και PSA δήλωσαν ότι ελπίζουν να ολοκληρώσουν τη συγχώνευση το πρώτο τρίμηνο του 2021. Μόλις τον περασμένο μήνα, η FCA και η PSA αναδιάρθρωσαν τους όρους της συμφωνίας τους για να εξοικονομήσουν χρήματα και αύξησαν τη στοχευμένη εξοικονόμηση κόστους λόγω της οικονομικής κρίσης λόγω του κορωνοϊού.

Οι εταιρείες δήλωσαν ότι περίπου το 40% της εξοικονόμησης θα προέλθει από έξοδα που σχετίζονται με προϊόντα, 40% από αγορές και 20% από άλλους τομείς, όπως μάρκετινγκ, πληροφορική και logistics.