ACEA για Brexit: Μια καλή συμφωνία για τους ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων

ACEA για Brexit: Μια καλή συμφωνία για τους ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων

Η τελική συμφωνία για το Brexit είναι εξαιρετικά ευνοϊκή για την αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης. 

Κάθε χρόνο, σχεδόν 3 εκατομμύρια οχήματα αξίας 54 δισ. ευρώ αποτελούν αντικείμενο συναλλαγών μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ηνωμένου Βασιλείου. Την ίδια στιγμή, το διασυνοριακό εμπόριο εξαρτημάτων και ανταλλακτικών στο χώρο του αυτοκινήτου ανάμεσα στις δύο πλευρές αντιπροσωπεύει σε αξία σχεδόν τα 14 δισ. ευρώ.

Με περίπου 30.000 ανταλλακτικά και εξαρτήματα να χρησιμοποιούνται στην κατασκευή ενός αυτοκινήτου (και χιλιάδες ακόμα στην κατασκευή επαγγελματικών οχημάτων) είναι προφανές ότι η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην ομαλή και έγκαιρη παράδοσή τους στα εργοστάσια της Μ. Βρετανίας. "Δεν υπάρχει άλλη βιομηχανία στη γηραιά ήπειρο που να είναι πιο στενά συνδεδεμένη από την αυτοκινητοβιομηχανία, με πολύπλοκες αλυσίδες εφοδιασμού που εκτείνονται σε όλη την περιοχή”, δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema.

niss

Σε κάθε περίπτωση, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) χαιρέτησε σήμερα τη συμφωνία που επιτεύχθηκε μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ηνωμένου Βασιλείου σχετικά με τις μελλοντικές εμπορικές σχέσεις τους. Αυτή η συμφωνία αποτελεί μία μεγάλη ανακούφιση για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων επιτρέποντας στο συγκεκριμένο κλάδο της γηραιάς ηπείρου να αποφύγει την καταστροφική επίδραση ενός Brexit χωρίς συμφωνία, αναφέρει χαρακτηριστικά στην επίσημη ανακοίνωσή του ο ACEA. Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων σημειώνει ότι δεν μπορεί να προβεί σε πλήρη αξιολόγηση των επιπτώσεων της συμφωνίας έως ότου δημοσιοποιηθούν όλες οι τεχνικές λεπτομέρειες.

"Ο αντίκτυπος ενός Brexit χωρίς συμφωνία στην αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ θα ήταν καταστροφικός, οπότε είμαστε πρώτα και κύρια εξαιρετικά ανακουφισμένοι που επιτεύχθηκε συμφωνία πριν από τη λήξη της μεταβατικής περιόδου. Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν μεγάλες προκλήσεις, καθώς το εμπόριο αγαθών θα επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό με τη μορφή νέων τελωνειακών διαδικασιών που θα εισαχθούν την 1η Ιανουαρίου 2021”, δήλωσε ο Eric-Mark Huitema. Έγκυροι αναλυτές εκτιμούν ότι σε σύγκριση με τη σημερινή κατάσταση, η συμφωνία που επιτεύχθηκε ανάμεσα στις δύο πλευρές εισάγει πολύ περισσότερη γραφειοκρατία για τη βιομηχανία.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube