
Kia EV4: Έκαναν τα πάντα για να του «λιώσουν» την μπαταρία
Οι δοκιμαστές της εταιρείας προσπάθησαν να καταπονήσουν όσο περισσότερο γινόταν την μπαταρία του νέου Kia EV4, αλλά αυτή δεν μάσησε.

Ποια είναι η μεγαλύτερη ανησυχία των σκεπτικιστών της ηλεκτροκίνησης; Η μπαταρία βέβαια. Για να διασφαλίσουν ότι το νέο Kia EV4 θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, οι δοκιμαστές της εταιρείας έλαβαν μια απλή εντολή: Να την κακοποιήσουν όσο πιο πολύ μπορούσαν.
Έτσι λοιπόν, υπέβαλλαν το Kia EV4 σε εντατικό πρόγραμμα καταπόνησης με διάρκεια 110.000 km. Δεν ακούγονται πολλά, αλλά αντιστοιχούν σε τουλάχιστον 4-5πλάσια απόσταση.
Διότι κατά τα λεγόμενά τους, το 90% με 95% της απόστασης καλύφθηκε με το πόδι στο πάτωμα
Άρα είναι ασφαλές να συμπεράνουμε ότι το πρωτότυπο δοκιμών κινήθηκε κατά κόρον σε τμήματα της Autobahn χωρίς όριο ταχύτητας, όπου οδηγήθηκε με τη γνωστή τακτική «όσο πάει».
Στη συνέχεια, ακολουθούσε ταχυφόρτιση σε κάποιον πανίσχυρο φορτιστή και πάλι από την αρχή. Περιττό να πούμε ότι η παρατεταμένη οδήγηση με τέρμα γκάζι υπερθερμαίνει την μπαταρία. Κάτι που επιδεινώνει ακόμα περισσότερο η ταχυφόρτιση.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Kia EV4: Ανακοινώθηκε η πρώτη τιμή του στην Ευρώπη
Όταν αυτό επαναλαμβάνεται συνέχεια, επιβαρύνει έντονα την υγεία της μπαταρίας. Και βέβαια, η κίνηση με πολύ υψηλές ταχύτητες αυξάνει δραματικά την κατανάλωση. Οπότε σε αυτά τα 110.000 km αντιστοιχούν πολύ περισσότεροι κύκλοι φόρτισης σε σχέση με μια καθημερινή τυπική χρήση.
Κερασάκι στην τούρτα: Τα 10.000 km μέσα στο Nürburgring. Θυμίζουμε ότι ο Όμιλος Hyundai έχει εξελίξει όλες τις απαραίτητες δικλείδες ασφαλείας που διασφαλίζουν ακούραστη απόδοση σε συνθήκες πίεσης.
Ένα Tesla Model 3 Performance μέσα στην Πράσινη Κόλαση άρχισε να ρίχνει την απόδοση των ηλεκτροκινητήρων στο 1/4 του γύρου. Η οποία κάποια στιγμή έφτασε να μειωθεί και κάτω από το μισό.
Την ίδια στιγμή, το ανταγωνιστικό του Hyundai Ioniq 5 N μπορεί να συμπληρώσει δύο συνεχόμενους πολύ γρήγορους γύρους, χωρίς αντίστοιχα προβλήματα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Για δες λαχτάρες που κάνει το Ioniq 5 N στη McLaren P1 [video]
Και τι συμπεράσματα έβγαλε όλη αυτή η ταλαιπωρία; Μετά το τέλος της δοκιμής στην πίστα, καθώς και των δοκιμών στον δρόμο, η μπαταρία του Kia EV4 έχασε μόνο το 5% της χωρητικότητάς της.
Η κορεατική μπαταρία προσφέρει εγγύηση ότι η υγεία της μπαταρίας θα είναι στο 70% μετά από 160.000 km ή οκτώ χρόνια χρήσης.