Και οι «φορτηγατζήδες» ζητούν χαλάρωση των στόχων CO₂
Ύστερα από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, και οι κατασκευαστές βαρέων οχημάτων πιέζουν τις Βρυξέλλες για ευνοϊκότερους όρους, προκαλώντας αντιδράσεις από περιβαλλοντικές οργανώσεις και τον κλάδο της εφοδιαστικής.
Ύστερα από τα αυτοκίνητα, σειρά έχουν οι κατασκευαστές φορτηγών να ζητήσουν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή χαλάρωση των κλιματικών στόχων.
Οι μεγάλοι παίκτες του κλάδου -Scania, MAN, Volvo, Mercedes, IVECO και Ford- θεωρούν πως τα ευρωπαϊκά όρια εκπομπών CO₂ είναι υπερβολικά φιλόδοξα και επιδιώκουν αναθεώρηση του χρονοδιαγράμματος μείωσης.
Σε επιστολή τους προς τις Βρυξέλλες, ζητούν τη δυνατότητα να «συσσωρεύουν» πιστώσεις εκπομπών, δηλαδή να αντισταθμίζουν προσωρινά τις υπερβάσεις τους. Μια τέτοια ευελιξία θα τους επέτρεπε να μεταθέσουν την απαραίτητη αποανθρακοποίηση κατά αρκετά χρόνια.
Μια τέτοια καθυστέρηση πιθανότατα θα ευνοήσει τους Κινέζους κατασκευαστές που ήδη έχουν εδραιωθεί δυναμικά στην αγορά των ηλεκτρικών φορτηγών
Περιβαλλοντικές οργανώσεις, όπως η Transport & Environment, προειδοποιούν ότι ένα τέτοιο μέτρο θα μπορούσε να μειώσει έως και 27% τις πωλήσεις ηλεκτρικών φορτηγών μέχρι το 2030 -αφήνοντας εκτός παραγωγής σχεδόν το ένα τρίτο των οχημάτων που είχαν προγραμματιστεί.
Ανησυχία προκαλεί και στις εταιρείες logistics, οι οποίες στηρίζουν τα επιχειρηματικά τους σχέδια στη μείωση του κόστους μέσω ηλεκτρικών στόλων, αλλά και στους φορείς ανάπτυξης υποδομών φόρτισης. Αν οι κατασκευαστές επιβραδύνουν, γιατί να επενδύσουν εκείνοι;
Την ίδια ώρα, η καθυστέρηση αυτή ενδέχεται να ευνοήσει τους Κινέζους κατασκευαστές που ήδη έχουν εδραιωθεί δυναμικά στην αγορά των ηλεκτρικών φορτηγών. Έτσι, η Ευρώπη κινδυνεύει να χάσει ένα σημαντικό τεχνολογικό πλεονέκτημα, αν επιλέξει να βάλει «φρένο» στη μετάβαση.



