node/35729

Και αν φορολογείτο το βάρος του αυτοκινήτου;

Οι τεράστιες προσπάθειες που κατέβαλλαν οι κατασκευαστές τα τελευταία 20 χρόνια για να μειώσουν τις εκπομπές CO₂ έχουν ένα μεγάλο εχθρό: Το βάρος! Ας το φορολογήσουμε, λοιπόν, λέει η France Stratégie.

Η France Stratégie, το θεσμικό όργανο που υπάγεται στον Γάλλο πρωθυπουργό, δημοσίευσε μια έκθεση που υποστηρίζει ότι δεν πρέπει να περιορίζουμε την εποπτεία απλώς στo CO2 που εκπέμπεται από την εξάτμιση.

Η αλήθεια είναι ότι, εδώ και αρκετό καιρό έχουν εξελιχτεί ηλεκτρικά μοντέλα με μπαταρίες που η ενεργειακή πυκνότητά τους ξεπερνά τις 60, τις 70 ή ακόμα και τις 80 κιλοβατώρες. Μπαταρίες υπερβολικά βαριές, οι οποίες αποτελούν μέρος της τάσης του αυτοκινήτου εδώ και χρόνια: Να γίνονται όλο και μεγαλύτερα όλο και πιο βαριά.

Η France Stratégie εξηγεί: «Οι κατασκευαστές έχουν κάνει ήδη πολλή δουλειά τα τελευταία δέκα χρόνια για τη βελτίωση της απόδοσης των θερμικών κινητήρων, της αεροδυναμικής και της ελάφρυνσης αυτοκινήτων. Οι δύο πιο ελπιδοφόροι μοχλοί σήμερα είναι η μείωση του μεγέθους των αυτοκινήτων και ο εξηλεκτρισμός τους.

»Για να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι, θα μπορούσε να εφαρμοστεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο ένας δείκτης μπόνους-μάλους των αυτοκινήτων, με βάση το βάρος και τη χρήση με ηλεκτρικό τρόπο. Η εισαγωγή ενός προτύπου που θα περιορίζει το αποτύπωμα άνθρακα που συνδέεται με την παραγωγή αυτών των αυτοκινήτων θα εξασφάλιζε επίσης ότι τα αυτοκίνητα με χαμηλές εκπομπές και οι μπαταρίες τους κατασκευάζονται με ηλεκτρισμό χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα. Θα πρέπει να γίνει κατανοητό: Για την Ευρωπαϊκή Ένωση, η πρόκληση δεν είναι μόνο περιβαλλοντική, αλλά επίσης οικονομική και κοινωνική».

Μια ιδέα που θα φέρει σύγκρυο σε κατασκευαστές και καταναλωτές;
Αν και αυτή η ιδέα θα μπορούσε να κάνει πολλούς να τους νιώσουν ένα ρίγος την πλάτη, έχει τουλάχιστον ένα ενδιαφέρον: Να επισημάνει ένα επαναλαμβανόμενο πρόβλημα με το οποίο σπάνια ασχολούνται οι κυβερνήσεις ή η Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Το βάρος των αυτοκινήτων. Δυστυχώς, οι κατασκευαστές είναι εν μέρει «αναγκασμένοι» να κάνουν τα αυτοκίνητα βαρύτερα: Τα περιβαλλοντικά πρότυπα, οι απαιτήσεις ασφαλείας που επιβάλλονται για να περάσουν τις δοκιμές σύγκρουσης (υποχρεωτική παρουσία βοηθημάτων οδήγησης και όλο και πιο πλούσιος εξοπλισμός ασφαλείας) και ειδικά τα στοιχεία της άνεσης, όλο και περισσότερο παρόντα, πέφτουν πάνω στην πλάστιγγα του αυτοκινήτου πολύ «βαριά».

Η France Stratégie ανακοινώνει επίσης ότι τα δύο τρίτα «της μείωσης του CO2 από το 2001 είναι πλασματικά». Το ίδρυμα βασίζεται γι’ αυτό στα πραγματικά στοιχεία κατανάλωσης των οχημάτων και όχι στα στοιχεία που καταγράφηκαν μέχρι το 2018 κατά τον κύκλο NEDC, οπότε και αντικαταστάθηκε από το πρότυπο WLTP.

Άρματα μάχης
«Ένα τέτοιο μέτρο θα ενθάρρυνε τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να εξελίξουν ελαφρύτερα και ενεργειακά πιο αποδοτικά αυτοκίνητα, επωφελούμενα στην πλειονότητά τους, και να θέσουν τέρμα στην εκθετική εξέλιξη των SUV, περιλαμβανομένων αυτών των ηλεκτρικών τανκ άνω των δύο τόνων, με λιγότερο και από το ελάχιστο περιβαλλοντικό όφελος. Όπως αναφέρθηκε πρόσφατα η ADEME (Οργανισμός Περιβάλλοντος και Ενεργειακής Διαχείρισης), ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για να πετύχει ακόμα πιο σημαντικό περιβαλλοντικό όφελος πρέπει η χρήση του να είναι εντατική και το μέγεθος της μπαταρίας του κατάλληλο για καθημερινή χρήση. Δηλαδή λιγότερο από 60 km για το 80% των Γάλλων.».

Η France Stratégie την πάει μακριά τη βαλίτσα, κατατάσσοντας μια κατηγορία αυτοκινήτων σε άρματα μάχης. Αλλά και δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα, καθώς οι πρόσφατες ελεύσεις EV στην αγορά, Audi e-tron, Jaguar I-Pace, Tesla (Model X, S και 3) και Mercedes-Benz EQC είναι σχεδόν όλα τους πάνω από δύο τόνους.

Ένα ακόμη πρόβλημα είναι ότι η εξέλιξη πολύ ελαφρών αυτοκινήτων θα απαιτήσει γενικευμένη χρήση «δύσκολων» υλικών, όπως αλουμινίου, πολυμερών, ανθρακονήματος, CFRP που όλα τους θα απογειώσουν την τελική τιμή. Με ό,τι φυσικά σημαίνει αυτό στην αγορά ενός αυτοκινήτου, στη μείωση των πωλήσεων και στον κοινωνικό αντίκτυπο που πιθανόν να έχει με τη μείωση των θέσεων εργασίας. 

Βέβαια, το πιο εκνευριστικό και αποκαρδιωτικό για τη χώρα μας δεν είναι αυτά που είπε η France Stratégie, που μπορεί να συμφωνείς ή να διαφωνείς. Είναι ότι υφίσταται τέτοιο θεσμικό όργανο που υποβάλλει τέτοιες μελέτες και προτάσεις στον πρωθυπουργό της χώρας. Τελικά είμαστε πολύ μακριά νυχτωμένοι…

node/39450

Nissan Ariya: Με σύστημα τετρακίνησης e-4ORCE [video]

Το Ariya, το νέο ηλεκτρικό SUV της Nissan θα κάνει πρεμιέρα στις 15 Ιουλίου.

Σάββατο, 11 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Nissan Ariya: Με σύστημα τετρακίνησης e-4ORCE [video]

Η Nissan μας προετοιμάζει για την πρεμιέρα του Ariya που είναι προγραμματισμένη για τις 15 Ιουλίου (8.00 ώρα Ελλάδος) με ένα αποκαλυπτικό video-teaser.

Όπως μπορούμε να διακρίνουμε από τα γρήγορα πλάνα, τα φώτα LED της έκδοσης παραγωγής του Ariya είναι σχεδόν πανομοιότυπα με αυτά του πρωτοτύπου, με την καλυμμένη γρίλια ανάμεσά τους να αποτελεί ασπίδα για τους αισθητήρες του πακέτου συστημάτων υποβοήθησης ProPILOT 2.0. Αντίστοιχα, τα πίσω φώτα ενώνονται με μια λωρίδα LED ενώ στο προφίλ έχουν διατηρηθεί τα τόξα σε μαύρη απόχρωση πάνω από τους θόλους των τροχών που υπενθυμίζουν τον SUV χαρακτήρα του μοντέλου.

Ένα ακόμη νέο είναι η πρεμιέρα του συστήματος τετρακίνησης e-4ORCE της Nissan με δύο ηλεκτροκινητήρες (ένα σε κάθε άξονα). Οι τελευταίες πληροφορίες για το Ariya κάνουν λόγο για αυτονομία της τάξεως των 480 km και τιμή αγοράς υψηλότερη από το αντίστοιχου μεγέθους Qashqai.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Nissan μείνετε συντονισμένοι στο drive.gr.

 

node/39438

Νέες μειωμένες τιμές για το Honda CR-V Hybrid [video]

Δείτε το νέο τιμοκατάλογο του υβριδικού CR-V όπως ανακοίνωσε η Honda.

Πέμπτη, 09 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Νέες μειωμένες τιμές για το Honda CR-V Hybrid [video]

Η ελληνική αντιπροσωπεία της Honda, ανακοίνωσε νέες, χαμηλότερες τιμές για το CR-V Hybrid, δίνοντας ένα κίνητρο για την επιλογή της υβριδικής έκδοσης του SUV.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Honda CR-V Hybrid AWD [video]

Το υβριδικό σύστημα κίνησης του CR-V Hybrid με τεχνολογία i-MMD (intelligent Multi-Mode Drive system), αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, μια υπολογιστική μονάδα και έναν 2.0 i-VTEC που συνδέεται με τους τροχούς μόνο «on demand» με μετάδοση μιας σχέσης και ένα σετ συμπλεκτών. Ο ισχυρός ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 184 PS και ο βενζινοκινητήρας 145 PS επιτρέποντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε 8,8" για την προσθιοκίνητη έκδοση και σε 9,2" για το AWD, ενώ η η τελική ταχύτητα είναι 180 km/h. Το προσθιοκίνητο CR-V Hybrid πετυχαίνει συνδυασμένες εκπομπές CO2 120 g/km (126 g/km για το AWD) και μέση κατανάλωση 5,3 lt/100km (5,5 lt/100km) σύμφωνα με τον κύκλο μετρήσεων NEDC.

Στα πλαίσια των αλλαγών που παρατηρούνται στη βιομηχανία του αυτοκινήτου με νέες τάσεις και τεχνολογίες, η Honda προβλέπει πως μέχρι το 2030 η εξέλιξη θα επικεντρωθεί στον εξηλεκτρισμό, την αυτοματοποίηση και τις υπηρεσίες. Περιβαλλοντικά θέματα, όπως η κλιματική αλλαγή επιταχύνουν τον εξηλεκτρισμό των αυτοκινήτων. Ευθυγραμμισμένο με το electric vision της Honda για το 2030, και την επιθυμία της να βελτιώσει το περιβάλλον κυρίως σε πολυσύχναστες αστικές περιοχές, το CR-V Hybrid είναι στρατηγικής σημασίας για την επίτευξη των στόχων που έχει θέσει.

Το ηλεκτρικό όραμα λοιπόν της Honda όπως και η στροφή του ενδιαφέροντος του καταναλωτικού κοινού σε ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα της Honda εν όψει του εξηλεκτρισμού των ευρωπαϊκών μοντέλων ευρείας κυκλοφορίας της μάρκας έως το 2022, οδήγησε τη Honda να μειώσει αισθητά την τιμή του CR-V Hybrid, που πλέον ξεκινά από 39.990€ για την έκδοση Comfort 2.0 Hybrid CVT 2WD.

Αναλυτικά, οι νέες τιμές του CR-V Hybrid στον παρακάτω πίνακα:

Μοντέλο Τιμή
CR-V COMFORT 2.0 HYBRID CVT 2WD €39.990
CR-V ELEGANCE 2.0 HYBRID CVT 2WD €42.990
CR-V ELEGANCE 2.0 HYBRID CVT AWD €44.990

 

[Πηγή: Honda]