node/35716

Το Ιστορικό Όχημα στην Ελλάδα: Παρόν και Μέλλον

Το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου ως κύτταρο πολιτισμού αλλά και ως ο φυσικός χώρος των ιστορικών οχημάτων φιλοξένησε μια εποικοδομητική συζήτηση για το παρόν και το μέλλον τους.

Την Τετάρτη 12 Ιουνίου οργανώθηκε με πρωτοβουλία του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου συζήτηση με θέμα “Το Ιστορικό Όχημα στην Ελλάδα: Παρόν και Μέλλον”.

Δεδομένου ότι η σημερινή κυβέρνηση έχει εκφράσει τη θέση της με την ισχύουσα ΚΥΑ, στην συζήτηση προσκλήθηκαν εκπρόσωποι της Νέας Δημοκρατίας ώστε να καταθέσουν τις απόψεις της αντιπολίτευσης και εν δυνάμει αυριανής κυβέρνησης επί του θέματος. Συγκεκριμένα, παρευρέθησαν οι κ.κ. Μάκης Βορίδης, Τομεάρχης Εσωτερικών και υποψήφιος Βουλευτή της Β’ Αθηνών και ο Βασίλης Ξυπολυτάς,  Υπεύθυνος Παραγωγικού Τομέα και υποψήφιος Βουλευτής, της Β’ Αθηνών Βόρειου τομέα.

Το αμφιθέατρο του Μουσείου γέμισε από πλήθος φίλων των Ιστορικών Οχημάτων, εκπροσώπους φορέων, ομοσπονδιών, λεσχών δημοσιογράφους κ.ά.

hellenic motor museum
Είχαμε τη χαρά να συντονίσουμε τη συζήτηση σε έναν  χώρο που αισθανόμαστε πλέον δικό μας, αφού εκεί το DRIVE κάνει κάθε βδομάδα σεμινάρια οδικής ασφάλειας και κυκλοφοριακής αγωγής σε παιδιά που επισκέπτονται το Μουσείο ως προορισμό σχολικής εκδρομής.

Ο Πρόεδρος του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου κ. Θεόδωρος Ν. Χαραγκιώνης άνοιξε την συζήτηση με μια σύντομη τοποθέτηση περί των Ιστορικών Οχημάτων στην χώρα από την εποχή του Παπαδόγγονα [Υπουργική Απόφαση 61041/5235/21.11.2013 – ΦΕΚ 3019/28.11.2013 ] μέχρι τη σημερινή κατάσταση με τις δυο ΚΥΑ.

Οι κ. Βορίδης & Ξυπολυτάς ανέπτυξαν τις θέσεις τους, τονίζοντας τη σημασία των ιστορικών οχημάτων σαν αντικείμενα πολιτιστικής κληρονομιάς και προώθησης του τουρισμού στη χώρα μας. Αναγνωρίζοντας επίσης την ανάγκη οι πολιτικές αποφάσεις να ενθαρρύνουν την ενασχόληση με τα ιστορικά οχήματα, και ειδικότερα τους νέους. Η προοπτική, μέσα από συνεργασίες με ΤΕΙ & ΕΠΑΛ να αναβιώσουν παλιές τέχνες και τεχνικές που αφορούν στη συντήρηση και αποκατάσταση αυτού του είδους των οχημάτων αναγνωρίστηκε ως σημαντική.

Οι δύο πολιτικοί επιβεβαίωσαν την αναγκαιότητα της κατάργησης της ισχύουσας ΚΥΑ, με πρόθεση να επανέλθει σε ισχύ η Υπουργική Απόφαση Νο 61041/5235/21.11 του 2013 έτσι ώστε να μην υπάρξει κενό, ως την  οριστική αντικατάσταση της μελλοντικά με νόμο στα πρότυπα των υπολοίπων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης έπειτα από διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς. Με χαρά άκουσαν οι ακροατές τον κ. Ξυπολυτά να προσφέρεται να αναλάβει ρόλο πρεσβευτή των Ιστορικών Οχημάτων στις μελλοντικές διαβουλεύσεις με τα Υπουργεία.

Οι παρευρισκόμενοι έφυγαν με την ελπίδα να αποδοθεί στα ιστορικά οχήματα η αρμόζουσα προσοχή από το κράτος και να σταματήσει επιτέλους ο άδικος διετής πλήρης αποκλεισμός τους από την κυκλοφορία, σαν απόρροια των δυο Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων-ΚΥΑ του Οκτωβρίου 2017 & Φεβρουαρίου 2019.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

TAGS
node/39606

Πόσο πουλήθηκε αυτή η σπάνια BMW 3.0 CSL; [video]

Η έκδοση επιδόσεων της BMW E9 από με τις περιποιήσεις του αγωνιστικού τμήματος της βαυαρικής φίρμας.

Παρασκευή, 31 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Πόσο πουλήθηκε αυτή η σπάνια BMW 3.0 CSL; [video]

Μια ενδιαφέρουσα αγγελία που εμφανίστηκε αυτή την εβδομάδα στο Bring A Trailer ήταν αυτή η σπάνια BMW 3.0 CSL του 1972.

Η BMW 3.0 CSL, βασισμένη στη σειρά κουπέ μοντέλων E9, εξελίχθηκε από το αγωνιστικό τμήμα της BMW στα πλαίσια του ομολογκαρίσματος για συμμετοχή στο ευρωπαικό πρωτάθλημα τουρισμού. Η παραγωγή της ξεκίνησε το 1971 και ολοκληρώθηκε το 1975, με 1.265 αυτοκίνητα να βγαίνουν από το εργοστάσιο. Για εξοικονόμηση βάρους, το μοντέλο είχε καπό, πόρτες και κάλυμμα του χώρου αποσκευών από αλουμίνιο, πλαστικό προφυλακτήρα, λεπτότερο αμάξωμα καθώς και πίσω και πλευρικά παράθυρα από Perspex.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Διαφήμιση: BMW 2800 CS 1968-1971 [video]

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο αποτελεί ένα από τα 169 παραδείγματα που παρήχθησαν στους πρώτους 14 μήνες της παραγωγής του μοντέλου. Παραδόθηκε καινούριο στην Ιταλία το 1972 σε απόχρωση Golf yellow και έγινε εισαγωγή στις ΗΠΑ μέσα στη δεκαετία του '70. Το 1986 το αγόρασε ένας συλλέκτης από το Colorado που ανέλαβε ανακατασκευή του στα μέσα της δεκαετίας του '90 η οποία περιλάμβανε νέα μαύρη βαφή με τρίχρωμες λωρίδες και τοποθέτηση νέου κινητήρα. Το αυτοκίνητο παρέμεινε στην ίδια οικογένεια μέχρι το 2014 οπότε το αγόρασε ένας άλλος συλλέκτης από το San Francisco που του πρόσθεσε καινούριο χειροκίνητο κιβώτιο και πλήρες αεροδυναμικό πακέτο τύπου "Batmobile". Ο τελευταίος ιδιοκτήτης τοποθέτησε τις πολυάκτινες ζάντες 14" της Alpina με νέα ελαστικά 205/70 Michelin XWX το 2019.

BMW 3.0 CSL

Στο εσωτερικό του βρίσκουμε καθίσματα Scheel bucket με μαύρη δερματίνη και κοτλέ, ξύλινη επένδυση στο ταμπλό, ταχύμετρο που φτάνει μέχρι τα 240 km/h, μειωμένη ηχομόνωση και μαύρες μοκέτες, ενώ το οδόμετρο γράφει 93.000 km.

Ο εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας 3,5 λίτρων (M30B34) που τοποθετήθηκε κάτω από το καπό του μοντέλου μέσα στη δεκαετία του '90, προέρχεται από μια BMW του 1985 και έχει δύο καρμπυρατέρ της Weber. Η δύναμη μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου Getrag 245/10 C/R 5 σχέσεων το οποίο τοποθετήθηκε το Νοέμβριο του 2018. Η ανάρτηση είναι ανεξάρτητη με ελατήρια της Bilstein και τα φρένα αποτελούνται από δίσκους και στους τέσσερις τροχούς. 

Η δημοπρασία για την BMW 3.0 CSL ολοκληρώθηκε στα $175.000 (€147.854) επιβεβαιώνοντας το συλλεκτικό χαρακτήρα της κατασκευής, χωρίς όμως να φτάνει στα δυσθεώρητα ύψη μεταγενέστερων κλασικών αυτοκινήτων της βαυαρικής φίρμας όπως η BMW M3 E30 που πουλήθηκε πρόσφατα έναντι $250.000.

[Πηγή: Bring A Trailer]

node/39558

Αυτή η BMW M3 E30 πουλήθηκε έναντι $250.000! [video]

Μια πανέμορφη BMW M3 E30 σε εξαιρετική κατάσταση δεν θα μπορούσε παρά να συγκεντρώσει το ενδιαφέρον κάθε συλλέκτη.

Πέμπτη, 23 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Αυτή η BMW M3 E30 πουλήθηκε έναντι $250.000! [video]

Μια BMW M3 E30 του 1988 με μόλις 13.000 km στο οδόμετρο, δημοπρατήθηκε στην αμερικανική ιστοσελίδα Bring a Trailer έναντι $250.000 (€215.888), επιβεβαιώνοντας για μια ακόμη φορά την ανοδική πορεία των μετοχών της E30 στο χρηματιστήριο της αυτοκίνησης.

Το αυτοκίνητο είναι βαμμένο σε απόχρωση Zinnoberrot που ομολογουμένως ταιριάζει απόλυτα στο χαρακτήρα της κατασκευής. Όπως όλες οι M3 της εποχής της, το αεροδυναμικό πακέτο αποτελείται από σπορ εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, προεκτάσεις των μαρσπιέ και φουσκωμένα εμπρός και πίσω φτερά. Επιπλέον, στο συγκεκριμένο όχημα έχουν τοποθετηθεί εμπρός σπλίτερ και αεροτομή από M3 Sport Evolution κάνοντάς το να δείχνει ακόμα πιο ποθητό. Οι πολυάκτινες ζάντες 15" φορούν ελαστικά Dunlop Direzza DZ102  ενώ μαζί με το αυτοκίνητο διατίθενται η ρεζέρβα και το εργοστασιακό σετ τροχών με ελαστικά 205/55 Goodyear Eagle NCT.

Στο εσωτερικό, που μοιάζει να βγήκε σήμερα από το εργοστάσιο, κυριαρχούν οι δερμάτινες επενδύσεις σε απόχρωση Natural Tan στα σπορ καθίσματα, τις πόρτες και τη μοκέτα, που δένουν αρμονικά με το μαύρο ταμπλό. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει air condition, ηλεκτρικά παράθυρα, cruise control, ηλιοροφή και ραδιοκασετόφωνο, ενώ στην πλαφονιέρα βρίσκουμε τα παραδοσιακά φωτάκια της BMW για έλεγχο των επιμέρους συστημάτων του οχήματος.

BMW M3 E30

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός τερτακύλινδρος κινητήρας 2,3 λίτρων με απόδοση 195 PS και 230 Nm. Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 5 σχέσεων Getrag G265 και με τη βοήθεια ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης. Σε αυτές τις περιπτώσεις τα νούμερα έχουν μικρή σημασία, όμως πίσω στη δεκαετία του '80, η BMW ανακοίνωνε επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,9" και τελική ταχύτητα 230 km/h.

Σύμφωνα με την αγγελία, τα τελευταία service έγιναν το Φεβρουάριο και τον Απρίλιο του 2020 οπότε το αυτοκίνητο είναι πανέτοιμο για χρήση. Παρόλα αυτά αν κρίνουμε από την τιμή του ($250.000), είναι πολύ πιθανό ο νέος ιδιοκτήτης να το αντιμετωπίσει ως επένδυση φυλάσσοντάς το σε γκαράζ. Ενδεικτικά, ο προηγούμενος ιδιοκτήτης που είχε το αυτοκίνητο από το 2010, πρόσθεσε στο κοντέρ μόλις 1.030 km μέσα σε μια δεκαετία.

[Πηγή: Bring a Trailer]

TAGS