node/38060

Ηλεκτρικά πατίνια: Έρχεται ρύθμιση που θα βάζει τάξη στον τρόπο κυκλοφορίας τους

Βασικός διαχωρισμός θα είναι η ταχύτητα και με βάση αυτή θα προκύψουν και οι κανόνες χρήσης των ηλεκτρικών πατινιών.

Τάξη σε μια σειρά ζητήματα που αφορούν την κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών στους δρόμους των πόλεων επιχειρεί να βάλει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Τα δίτροχα μικρά μέσα μπορεί να έχουν εισέλθει στην καθημερινότητά μας ωστόσο, απουσιάζει οποιοδήποτε νομικό πλαίσιο, που να διέπει την κυκλοφορία τους και εγείρονται ζητήματα, όχι μόνο ασφάλειας, αλλά και πρακτικά, όπως το πρόβλημα της στάθμευσης.

Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών τους επόμενους μήνες αναμένεται το νομοθετικό πλαίσιο που θα ρυθμίζει όλο το κανονιστικό πλαίσιο για την αγορά, την ασφάλεια και τη χρήση στις πόλεις, όλων των μικροοχημάτων, όπως τα πατίνια ή τα skate rollers.

Βασικός διαχωρισμός θα είναι η ταχύτητα και με βάση αυτή θα προκύψουν και οι κανόνες χρήσης των ηλεκτρικών πατινιών. Έτσι, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, θα έχουμε τα πατίνια που μπορούν να κινούνται μέχρι 6 km/h και τα πατίνια με ταχύτητα έως 25 km/h. Στην πρώτη κατηγορία τα πατίνια θα λογίζονται ως πεζοί, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους περιορισμούς στην κυκλοφορία τους, ενώ στη δεύτερη κατηγορία τα πατίνια θα λογίζονται ως ποδήλατα και επομένως θα πρέπει να κινούνται στους δρόμους, όπως τα ποδήλατα και όχι σε δρόμους που η επιτρεπόμενη ταχύτητα είναι πάνω από 50 km/h, δηλαδή στις λεωφόρους.

Σημειώνεται πως σε ό,τι αφορά τα ταχύτερα πατίνια (άνω των 25 km/h), αυτά θα υπόκεινται σε πολύ αυστηρότερο πλαίσιο, το οποίο θα αφορά την προσαρμογή τους στο όριο ταχύτητας, διαφορετικά, ενδέχεται, να μην έχουν δυνατότητα κυκλοφορίας στους δρόμους με τόσο υψηλή ταχύτητα.

Όπως έχει τονίσει και από το βήμα της Βουλής ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, η νομοθετική παρέμβαση θα αναφέρεται:

-Στα τεχνικά χαρακτηριστικά των οχημάτων αυτών
-Στη δυνατότητα εξακρίβωσής τους, τους χώρους και τις οδούς της χρήσης τους
-Τυχόν επιπλέον απαιτήσεις για τη χρήση τους

"Επιπλέον, θα υπάρξει σύνταξη και εισήγηση κανονιστικού πλαισίου που αφορά και την εποπτεία της αγοράς των οχημάτων αυτών και των εξαρτημάτων, διότι δεν αναφερόμαστε μόνο στο θέμα της μετακίνησης. Πρέπει να δούμε την αγορά, τα πρότυπα και τα εξαρτήματα, όπως επίσης και τυχόν διαδικασία ανάπτυξης διαδικασιών που σχετίζονται με την ασφάλεια των προϊόντων αυτών" είχε πει ο υφυπουργός.

Συγκοινωνιολόγοι: Επιτακτική ανάγκη να διαμορφωθούν οι κανόνες για την ασφαλή ενσωμάτωση τους στην κυκλοφορία

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Παναγιώτης Παπαντωνίου διδάκτωρ Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ και γενικός γραμματέας του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων ανέφερε ότι τα ηλεκτρικά πατίνια αποτελούν την πλέον πρόσφατη τάση στις αστικές μετακινήσεις μικρών αποστάσεων, λειτουργούν συμπληρωματικά προς τα λοιπά μέσα είναι εν γένει περιβαλλοντικά φιλικά, αξιοποιούν δε σύγχρονες τεχνολογίες και μέσα χαμηλού κόστους. "Επομένως", πρόσθεσε, "αποτελούν ένα μέσο μεταφοράς φιλικό προς το περιβάλλον, που έχει τα χαρακτηριστικά που αναζητούν οι σύγχρονες βιώσιμες πόλεις, αλλά και οι πολίτες και δεν θα το χαρακτήριζα ως «μόδα», αλλά ως ένα νέο μέσο μετακίνησης εντός των πόλεων".

Σημείωσε, ωστόσο, πως οι ελληνικές πόλεις δεν ήταν έτοιμες να υποδεχτούν το κύμα αυτό της μικροκινητικότητας που εμφανίστηκε τόσο ξαφνικά (όπως αντίστοιχα δεν ήταν και δεν είναι έτοιμες ούτε οι αντίστοιχες ευρωπαϊκές), τονίζοντας πως είναι επιτακτική ανάγκη να διαμορφωθούν, το συντομότερο δυνατόν, οι κανόνες και το απαραίτητο πλαίσιο για την ασφαλή ενσωμάτωση τους στην κυκλοφορία.

Σε ερώτημα, αν η μικρο-κινητικότητα είναι το μέλλον της μετακίνησης στις σύγχρονες πόλεις, ο κ. Παπαντωνίου δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ "η μικροκινητικότητα θέτει νέα δεδομένα στις ελληνικές και ευρωπαϊκές πόλεις με χαρακτηριστικά τα οποία αναζητά κάθε πόλη (φιλικά προς το περιβάλλον, μικρά σε μέγεθος, αθόρυβα, τεχνολογικά εξελιγμένα κτλ). Ωστόσο για να αποτελέσουν το μέλλον των μετακινήσεων στα κέντρα των πόλεων είναι σημαντικό να εξεταστούν και αναλυθούν τα ό,ποια προβλήματα εμφανίζονται, τα οποία στη συνέχεια θα αντιμετωπιστούν και επιλυθούν με ορθολογικό και επιστημονικά τεκμηριωμένο τρόπο".

node/39969

VW: Δωρεάν φόρτιση για τρία χρόνια στις ΗΠΑ σε όσους αγοράσουν το ID.4

Αύριο η επίσημη αποκάλυψη του πρώτου ηλεκτρικού SUV της VW. 

Τρίτη, 22 Σεπτεμβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

VW: Δωρεάν φόρτιση για τρία χρόνια στις ΗΠΑ σε όσους αγοράσουν το ID.4

Με την επίσημη αποκάλυψη του ηλεκτρικού SUV της VW, του ID.4 να είναι προγραμματισμένη για αύριο, η VW στις ΗΠΑ ξεκίνησε ήδη τις προωθητικές ενέργειες για να μεπι όσο πιο δυναμικά γίνεται στην αγορά. 
Έτσι ανακοίνωσε ότι όσοι αγοράσουν το ID.4 θα μπορούν να έχουν για τρία χρόνια δωρεάν φόρτιση στο δίκτυο ταχυφορτιστών της Electrify America.

Η ιδέα δεν γεννήθηκε από «λευκό χαρτί», καθώς κάτι αντίστοιχο είχε κάνει πριν από χρόνια και η Tesla. 
Το δίκτυο της Electrify America μετρά περίπου 2.000 ταχυφορτιστές, εγκατεστημένους σε 470 επιλεγμένα σημεία ανά τη χώρα, έτσι ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες των κατόχων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. 
Στο πλαίσιο μάλιστα της επέκτασης του δικτύου, υπολογίζεται πως ως τον Δεκέμβριο του 2021 ο αριθμός των ταχυφορτιστών παρέχουν τη δυνατότητα φόρτισης έως και 350 kW), θα έχει ανέβει στους 3.000 και πλέον θα καλύπτονται 800 διαφορετικά σημεία.

Η ενέργεια αυτή της VW έρχεται και ως μέρος μιας συμφωνίας της εταιρείας με τις ΗΠΑ για να αντισταθμιστούν οι συνέπειες του dieselgate στην αμερικανική αγορά. Η  Electrify America έχει κάνει συμφωνίες και με άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων για να φορτίζουν τα ηελκτρικά τους μοντέλα. 

node/39968

Volkswagen ID.4: Αύριο η επίσημη πρεμιέρα

Το ηλεκτρικό SUV της Volkswagen με το όνομα ID.4 βρίσκεται προ των πυλών.

Τρίτη, 22 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Volkswagen ID.4: Αύριο η επίσημη πρεμιέρα

H πρεμιέρα του Volkswagen ID.4 είναι προγραμματισμένη για αύριο, Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου, και η γερμανική φίρμα μας προετοιμάζει με δύο ακόμα teaser που μας δείχνουν τα εμπρός και πίσω φώτα του ηλεκτρικού SUV. Να θυμίσουμε πως η Volkswagen έχει ήδη δημοσιεύσει εικόνα από το εσωτερικό του ID.4 ενώ έχουμε δει και ολόκληρο το αμάξωμα χωρίς καμουφλάζ σε παλιότερη διαρροή εικόνων από την Κίνα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Διαρροή: Νέο ηλεκτρικό VW ID.4

Τα εμπρός φώτα θυμίζουν σε σχεδιασμό το συγγενικό ID.3 και ενώνονται με μια λωρίδα LED που διατρέχει τη γρίλια. Ενσωματώνουν την τεχνολογία IQ Light ενώ προαιρετικά διατίθενται και τα IQ LED Matrix με 11 ξεχωριστά στοιχεία LED. 

Πίσω, τα φώτα έχουν τρισδιάστατα γραφικά LED τα οποία ανάβουν και σβήνουν σε σχηματισμούς κατά την εκκίνηση του οχήματος, ενώ και αυτά ενώνονται μεταξύ τους με λωρίδα LED.

VW ID4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ VW: Πρόβλεψη πώλησης 500.000 ID.4 μέχρι το 2025

Παρότι ανήκει στην κατηγορία των SUV, το αεροδυναμικό αμάξωμα του ID.4 του χαρίζει συντελεστή οπισθέλκουσας 0.28 cd συμβάλλοντας στην ηλεκτρική αυτονομία που θα ξεπερνά τα 500 km (WLTP) ανάμεσα σε κάθε φόρτιση. Η πλατφόρμα MEB είναι κοινή με το ID.3 όμως οι διαστάσεις είναι αυξημένες προσφέροντας καλύτερους χώρους για τους επιβάτες.

Η παραγωγή του ID.4 έχει ξεκινήσει ήδη στο εργοστάσιο Zwickau στη Γερμανία, ύστερα από επένδυση 1,2 δισ. ευρώ για να φιλοξενήσει την παραγωγή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων του Wolfsburg. 

Περισσότερα για το Volkswagen ID.4 θα γνωρίζουμε αύριο μετά από την επίσημη πρεμιέρα του μοντέλου που όπως προστάζουν τα σημεία των καιρών θα γίνει διαδικτυακά.