node/34033

Η Lamborghini Miura SV του Jean Todt στην έκθεση Rétromobile

Το θρυλικό μοντέλο αναπαλαιώθηκε από το τμήμα Lamborghini Polo Storico

Η Miura SV του Jean Todt, προέδρου της FIA, δέχθηκε τις περιποιήσεις του τμήματος Lamborghini Polo Storico και βρίσκεται αυτές τις μέρες στην έκθεση κλασσικών αυτοκινήτων Retromobile στο Παρίσι.

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο σε απόχρωση Rosso Corsa με χρυσές λεπτομέρειες και μαύρο δέρμα στο εσωτερικό, βγήκε από το εργοστάσιο της Sant'Agata στις 11 Νοεμβρίου του 1972, και παραδόθηκε στον πρώτο του ιδιοκτήτη, κ. Mecin από τη Νότια Αφρική. Όπως συνήθιζε να κάνει η Lamborghini για φορολογικούς λόγους, ο αριθμός πλαισίου #3673 προέρχεται από μια Miura S του 1968 η οποία είχε καταστραφεί σε ατύχημα.

Lamborghini Miura SV Polo Storico

 

Περίπου μισό αιώνα αργότερα, η κορυφαία έκδοση του αυτοκινήτου που εισήγαγε στο λεξιλόγιό μας τον όρο "supercar" βρισκόταν σε γνήσια κατάσταση όμως ο χρόνος είχε αφήσει έντονα τα σημάδια του πάνω στο αμάξωμα, τα μηχανικά μέρη και το εσωτερικό. Έτσι, πριν την παραλάβει ο νέος της ιδιοκτήτης Jean Todt, το ειδικό τμήμα Polo Storico της Lamborghini ανέλαβε την αναπαλαίωση της, η οποία διήρκεσε 13 μήνες.

Οι τεχνικοί της Lamborghini αποσυναρμολόγησαν το μοντέλο, ελέγχοντας εξονυχιστικά τη γνησιότητα και την κατάσταση κάθε εξαρτήματος. Στόχος ήταν να διατηρηθεί η αυθεντικότητα της Miura SV, με προτεραιότητα στην επιδιόρθωση αντί της αντικατάστασης. Δεν χρειάζεται  να γράψουμε κάτι για το αποτέλεσμα αφού η εικόνα μιλά από μόνη της.

Lamborghini Miura SV

Να θυμίσουμε πως η έκδοση SV πρωτοπαρουσιάστηκε το 1971 ως η απόλυτη έκδοση της Miura με αρκετές μηχανικές και αισθητικές βελτιώσεις εμπνευσμένες από το αγωνιστικό πρωτότυπο Miura Jota εξελιγμένο από τον μηχανικό Bob Wallace. Το κεντρομήχανο μοντέλο επιτάχυνε από τα 0-100km/h σε 5,8 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα που άγγιζε τα 290 km/h. Συνολικά, κατασκευάστηκαν μόλις 150 Miura SV μεταξύ 1971 και 1973, λίγο πριν η ναυαρχίδα της Lamborghini αντικατασταθεί από την Countach.

node/39177
Austin Healey 3000 Mk I

Austin Healey 3000 1959-1968: Donald’s car

Με το 6κύλινδρο μοτέρ του, το μηχάνημα του Donald Healey απέπνεε έναν αριστοκρατικό αέρα. Και παρόλο που ήταν «ένα ακόμα ρόουντστερ», έγινε έμβλημα της χρυσής εποχής των σπορ βρετανικών αυτοκινήτων.

Παρασκευή, 05 Ιουνίου 2020 | Γιάννης Κουτσουφλάκης Επικοινωνία

Austin Healey 3000 1959-1968: Donald’s car

Οδηγός αγώνων με μια νίκη στο Monte Carlo του 1931 στο παλμαρές του, αλλά και μηχανολόγος παθιασμένος με την αεροδυναμική, ο Donald Healey καταπιάστηκε το 1946 με την περιορισμένη παραγωγή μιας μικρής γκάμας σπορ μοντέλων. 

Με τυπική αγωνιστική σιλουέτα, μάλλον ακριβά και με γραμμές ελάχιστα σαγηνευτικές, η επιτυχία τους ήταν περιορισμένη. Γνωρίζοντας τα μειονεκτήματα των αυτοκινήτων του, ο Βρετανός φίλος μας αποφάσισε να σχεδιάσει ένα πιο πολιτισμένο ρόουντστερ και, κυρίως, πιο οικονομικό. Μιας που κάτω από το καπό του θα έκρυβε έναν κινητήρα της Austin. 

Με πρεμιέρα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Λονδίνο το 1952, η Healey 100 (100 για τα μίλια της τελικής ταχύτητάς της), υπέροχα σχεδιασμένη από τον Gerry Coker, προκάλεσε τον ενθουσιασμό του κοινού. Αλλά το κυριότερο ήταν ότι γοήτευσε τον Leonard Lord, τον πανίσχυρο πρόεδρο της BMC -Austin, MG, Morris και τα άλλα καλά παιδιά.

Austin Healey 100
Το Healey 100 προκάλεσε το ζωηρό ενδιαφέρον του προέδρου της BMC, Leonard Lord, που είδε μια ευκαιρία να ανοίγεται στις ΗΠΑ, σε μια πελατεία που ζητούσε κάτι παραπάνω από ένα μικρό MG.


Η σιλουέτα της Healey 100 λοιπόν, εξέπληξε ευχάριστα τον Lord. Χώρια που μια δυνητικά ανεξερεύνητη πελατεία περίμενε από την άλλη μεριά του Ωκεανού τον συνδετικό κρίκο που έλειπε ανάμεσα στα μικρά MG και τις μεγάλες Jaguar. 

Οι όροι της συμφωνίας βρέθηκαν γρήγορα ανάμεσα στα δύο μέρη και η BMC άνοιξε τις γραμμές παραγωγής εφοδιάζοντας τον Donald με κινητήρες, ενώ περιέλαβε τα Healey στους καταλόγους της. Έτσι, ο Donald Healey με μόνη του έννοια την κατασκευή των καροσερί, μπορούσε να ασχοληθεί εκ νέου και απερίσπαστος με τους αγώνες. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Austin Healey Sprite 1958-1961 [video]

Το πρώτο 6κύλινδρο μοντέλο εμφανίστηκε το 1956, αλλά θα έπρεπε να περάσουν άλλα τρία χρόνια και να φτάσει το 1959, πριν προκύψει η μεγάλη μετάλλαξη: Η 3000, γρήγορα αποκαλούμενη «Big Healey», έκανε το ντεμπούτο της.

Austin Healey 3000 Mk I
Πλαισιωμένη από δύο «παχουλά» φτερά, η ουρά της 3000 δείχνει πολύ ρευστή και με πολύ φροντισμένη αεροδυναμική.


Με πιο φαρδείς κυλίνδρους, φτάνοντας τα 2,9 lt, και με τάισμα από δύο μεγάλα καρμπιρατέρ, ο 6κύλινδρος κινητήρας από την ασθματική εκδοχή του πάνω στη βαριά μπερλίνα Westminster της Austin, απέκτησε νεύρο και εντυπωσιακή ροπή. Αλλά και επιδόσεις πρώτης γραμμής, με την τελική ταχύτητα πάνω από 180 km/h. 

Με δισκόφρενα εμπρός (κάτι όχι και τόσο αυτονόητο για βρετανικό ρόουντστερ του ’59), αναθεωρημένο φινίρισμα στην καμπίνα επί τα βελτίω και πιο άνετη από τους ανταγωνιστές του, η 3000 στρογγυλοκάθισε στην κορυφή της κατηγορίας. Το αμερικανικό χαρτί μάλιστα αποδείχτηκε φλος ρουαγιάλ για τη βορειοαμερικανική αγορά που απορρόφησε κοντά στο 90% της παραγωγής της.

 

Austin Healey 3000 Mk I
Ατμόσφαιρα «so british» για το εσωτερικό που φορά ένα ταμπλό λιτής γοητείας, παρόλο που τα καντράν για τον οδηγό δημιουργούν ένα πλήρες σύνολο. 


Η 2/4θέσια 3000 υπέστη μέχρι το τέλος της ζωής της δύο αναβαθμίσεις, που την κράτησαν στη ζωή για σχεδόν δέκα χρόνια, μέχρι το 1968. Σήμερα, στην αγορά του κλασικού αυτοκινήτου για ένα κομμάτι Concours του πρώτου μοντέλου (Mk I BN7 και ΒΤ7) που κράτησε μέχρι το ’61, θα χρειαστεί να δώσεις 89 χιλιάδες ευρώ. Αν και τα καλά αυτοκίνητα ξεκινούν από τις €37.000. 

Η δεύτερη «γενιά», Mk II BJ7 και BN7, κι αυτή διατιθέμενη και σε 2θέσια μέχρι το ’62, φόρεσε ένα καρμπιρατέρ ακόμη και ανέβηκε από τα 125 στα 133 άλογα. Το ’62 επανεξετάστηκε η τροφοδοσία της με δύο διπλά καρμπιρατέρ, κερδίζοντας έτσι ακόμα δύο άλογα και φτάνοντας τα 135, ενώ καταργήθηκε το διθέσιο μοντέλο. Η τιμή της σήμερα είναι ελάχιστα πιο ψηλή από αυτή της Mk I. 

Austin Healey 3000 Mk I
Μοτέρ 6κύλινδρο με ροπή φορτηγού κάτω από το καπό ενός ρόουντστερ με πολιτισμένο χαρακτήρα. Τι άλλο να ζητήσει κάποιος για να κατακτήσει την Αμερική;


Η τελευταία εκδοχή της Austin- Healey 3000, η Mk III, ανέβηκε στα 150 άλογα, ενώ η καμπίνα αναβαθμίστηκε ιδιαίτερα, έτσι ώστε σήμερα αναγνωρίζεται ως η πιο πολυτελής Big Healey. Με την τιμή της όμως να μην ξεπερνά σε ένα Concours κομμάτι τα 100 χιλιάρικα.

Στην φωτογραφίες βλέπετε δύο μοντέλα από της Mk I…

Austin Healey 3000 Mk I
Γοητευτική και από καλή ράτσα, η Austin Healey ήταν με έναν αγνό τρόπο σπορ. Γρήγορη και επιταχύνοντας με έναν υπόκωφο βρυχηθμό, προκαλούσε δυνατές συγκινήσεις, αλλά ήταν και εύχρηστη στην καθημερινότητα. 


H Austin-Healey 3000 Mk I με μια ματιά
Κινητήρας 6κύλινδρος σε σειρά, ατμοσφαιρικός 
Χωρητικότητα 2.912 cc
Τροφοδοσία Δύο καρμπιρατέρ SU HD6
Ισχύς 126 PS/4.600 rpm 
Ροπή 237 Nm/3.000 rpm
Κιβώτιο Χειροκίνητο 4τάχυτο
Διαστάσεις 4,00 x 1,52 x 1,25 m
Μεταξόνιο 2,34 m
Ρεζερβουάρ 55 lt
Βάρος 1.118 kg
Φρένα Δισκόφρενα 286 mm εμπρός, ταμπούρα 279 mm πίσω 
Λάστιχα 5.90-15 (σ.σ. 150/90 R15)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,7”
0-400 m 17,2” @ 128,7 km/h
0-1.000 m 32,0” @ 160,1 km/h
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Κατανάλωση 11,3 lt/100 km
Παραγωγή 44.925 αυτοκίνητα (1959-1968)
Τιμή σήμερα Από €36.500 έως €98.000 (καλή έως κατάσταση Concours)

node/39148

Συλλογή Petitjean: Οnline δημοπρασία για 97 κλασικά μοντέλα

Τα 97 αυτοκίνητα του Γάλλου οδηγού αγώνων Marcel Petitjean θα δοθούν από τον οίκο RM Sotheby’s χωρίς τιμή επιφύλαξης.

Τετάρτη, 03 Ιουνίου 2020 | Αλέξης Γαλανόπουλος Επικοινωνία

Συλλογή Petitjean: Οnline δημοπρασία για 97 κλασικά μοντέλα

Η δημοπράτηση μιας ολόκληρης συλλογής αυτοκινήτων μονομιάς δεν είναι κάτι ανήκουστο στον κόσμο του κλασικού αυτοκινήτου -το αντίστοιχο ρεκόρ ίσως ανήκει στη συλλογή 430 αυτοκινήτων Duemila Ruote. Και σήμερα ανοίγει η περίοδος κατάθεσης προσφορών στον οίκο RM Sotheby’s για άλλη μια τέτοια περίπτωση: Τη συλλογή Petitjean.

Ο Marcel Petitjean είναι ένας Γάλλος επιχειρηματίας με μεγάλη αγάπη για το αυτοκίνητο. Από το 1968 ως το 1971 υπήρξε οδηγός αγώνων, συμμετέχοντας –και πετυχαίνοντας νίκες– σε Αναβάσεις του γαλλικού και του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος, με Porsche 904 Carrera GTS, 906 και 910/8 Bergspyder. Στη συνέχεια αποφάσισε να αγοράζει και να κρατά φυλαγμένα τα πιο ξεχωριστά αυτοκίνητα εκείνης της εποχής, με σκοπό να δημιουργήσει κάποτε ένα πλήρες μουσείο αυτοκινήτου.

Ξεκίνησε με μια Ferrari 275 GTB/4 και συνέχισε αγοράζοντας τη δεκαετία του ’70 μια Ferrari 246 Dino GT, μια Mercedes-Benz 300 SL Roadster, μια Lamborghini Miura P400 κ.ά. Ο Petitjean δεν αποκτούσε όμως μόνο τα κορυφαία και πιο ακριβά αυτοκίνητα της αγοράς. Η συλλογή του περιλαμβάνει πολλά πιο προσιτά σπορ μοντέλα, όπως FIAT Dino Coupe & Spyder ή Lancia Fulvia Coupe, και βέβαια αρκετές Porsche 911.

Η Petitjean Collection περιλαμβάνει αρκετά αυτοκίνητα των Aston Martin, Lotus, Maserati, Triumph και έναν εντυπωσιακό αριθμό σπάνιων σπορ μοντέλων από κατασκευαστές όπως η DeTomaso, η TVR, η Marcos η Ligier κ.ά. Όλα τους είναι ευρωπαϊκά μοντέλα, με την εξαίρεση κάποιων Chevrolet και ενός DeLorean DMC-12 –γνωστό από το Back to the Future.

The Petitjean Collection

Ολόκληρη η συλλογή των 97 αυτοκινήτων δημοπρατείται αυτές τις μέρες διαδικτυακά από τον οίκο RM Sotheby’s, στο πλαίσιο της δημοπρασίας The European Sale, με την προθεσμία για την κατάθεση προσφορών να λήγει την Τετάρτη 10 Ιουνίου. Τα αυτοκίνητα δίνονται χωρίς τιμή επιφύλαξης, και τα πιο προσιτά από αυτά αναμένεται να αλλάξουν χέρια για λιγότερες από €10.000. Ο αναλυτικός κατάλογος με όλα τα αυτοκίνητα του Marcel Petitjean, μαζί με ένα σύντομο ιστορικό, είναι διαθέσιμος για ξεφύλλισμα εδώ.

Παρότι στον κατάλογο θα βρείτε σίγουρα μερικά μοντέλα από κάθε κατασκευαστή που στοιχειώνει τα όνειρά μας, δεν πρόκειται να βρείτε καμία Ferrari. Αυτό όμως δε συμβαίνει επειδή ο Petitjean έχει κάποια απέχθεια για τη μάρκα. Αντίθετα, αποφάσισε να περιορίσει κάπως το όνειρό του, και αντί για ένα μουσείο που να αφορά ολόκληρη την ευρωπαϊκή αυτοκίνηση, να φτιάξει ένα μουσείο αποκλειστικά για τα αυτοκίνητα της Ferrari. Οπότε κρατάει τις Ferrari της συλλογής του, και πουλάει όλα τα υπόλοιπα μοντέλα για να χρηματοδοτήσει το project…

[Πηγή: RM Sotheby’s]