node/35255

Η φορολόγηση του CO2 θα λύσει το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης;

Ακτιβιστές και πολιτικοί συμφωνούν αλλά στην πράξη ελάχιστες χώρες μπορούν να το εφαρμόσουν.

Η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα προκαλεί τεράστιες ζημιές στον πλανήτη. Θα μπορούσε η φορολόγηση του CO2 να φέρει τη λύση; Οι συζητήσεις στη Γερμανία έχουν ανάψει.

Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Περιβάλλοντος η εκπομπή από την καύση ενός τόνου διοξειδίου του άνθρακα μπορεί να προκαλέσει ζημίες ύψους σχεδόν 640 ευρώ. Ένα τόνος παράγεται από το μέσο αυτοκίνητο στον αυτοκινητόδρομο, καταναλώνοντας 325 λίτρα ντίζελ. Αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 4.600 χιλιόμετρα.

Επιστήμονες ζητούν εδώ και χρόνια την υιοθέτηση ενός λεγόμενου φόρου CO2. Η ιδέα πίσω από αυτό συνοψίζεται στο ότι ο ρυπαίνων πληρώνει.

Στη Γερμανία η συζήτηση έχει ανάψει: «Το τίμημα για την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα πρέπει να αυξηθεί το συντομότερο και να είναι τόσο υψηλό, όσο το κόστος που προκαλεί στο περιβάλλον για τις επόμενες γενιές», είναι η απαίτηση του κινήματος νεολαίας «Fridays for Futur». Και αυτό, όπως υποστηρίζουν, δεν ισχύει μόνο σε επιχειρήσεις παραγωγής ενέργειας, αλλά και σε άλλους τομείς, όπως για παράδειγμα, αεροπορικές μετακινήσεις ή μετακινήσεις με αυτοκίνητο από ιδιώτες.

Φορολογικές ελαφρύνσεις ως αντίτιμο

Πολλοί πολιτικοί στη Γερμανία συμφωνούν με τους επιστήμονες και τους ακτιβιστές, ότι επιβολή φόρου στην εκπομπή CO2 μπορεί να είναι ένα σημαντικό λιθαράκι για την προστασία του περιβάλλοντος. «Πρόκειται για ένα θέμα, το οποίο απασχολεί όλα τα εμπλεκόμενα υπουργεία την περίοδο αυτή», ανέφερε κυβερνητικός εκπρόσωπος Τύπου στην Deutsche Welle.

Παρόλα αυτά, μεγάλο ποσοστό, γύρω στο 62% της γερμανικής κοινής γνώμης που είναι ευαισθητοποιημένο σε θέματα περιβάλλοντος, διαφωνεί με την εισαγωγή ενός τέτοιου φόρου. Για τους ειδικούς είναι μία απόφαση που πρέπει να φέρει σε ισορροπία με τις κοινωνικά ασθενέστερες ομάδες με την μείωση άλλων φόρων.

Φόροι  στην κατανάλωση ρύπων υπάρχουν ήδη σε αρκετές χώρες. Στην Ελβετία το τίμημα ανά τόνο υπολογίζεται σε 100 ευρώ. Τα 2/3 αυτών επιστρέφονται άμεσα τελικά στους πολίτες και τις επιχειρήσεις, το 1/3 έμμεσα, μέσω προγραμμάτων και επιχορηγήσεων. Την κορυφή στη φορολόγηση της εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα κατέχει η Σουηδία, με 140 ευρώ ανά τόνο. Βέβαια και σε αυτή την περίπτωση μειώθηκαν σταδιακά άλλοι φόροι και επήλθαν έτσι ελαφρύνσεις στους πολίτες.

[Πηγή: Deutsche Welle]

TAGS
node/39404

Αυτή η AC Cobra κρύβει ένα μυστικό

Εξωτερικά μοιάζει με την πρώτη AC Cobra του 1962 όμως κάτω από το αμάξωμα κρύβεται ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης!

Σάββατο, 04 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Αυτή η AC Cobra κρύβει ένα μυστικό

Η βρετανική φίρμα AC, γνωστή για την Cobra που έκανε την εμφάνισή της το 1962, παρουσίασε μια νέα έκδοση του κλασικού πισωκίνητου ρόουντστερ με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης!

Η πρώτη Cobra μηδενικών ρύπων θα παραχθεί σε περιορισμένο αριθμό 58 μονάδων με αφορμή τα 58 χρόνια που έχουν περάσει από την πρώτη παρουσίαση του μοντέλου.

Το αμάξωμα από σύνθετα υλικά θα βασίζεται σε πλαίσιο τύπου σκάλας στο οποίο έχουν γίνει οι απαραίτητες προσαρμογές για να δεχθεί την μπαταρία 54 kWh που χαρίζει 241 km αυτονομίας. Σύμφωνα με την εταιρεία, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 230 kW (313 PS) και 500 Nm επιτρέποντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,7". Επιπλέον, έχουν αναβαθμιστεί τα φρένα, το τιμόνι και η ανάρτηση, για καλύτερο κράτημα δεδομένου του αυξημένου βάρους της κατασκευής που παρά τις εκτενέστατες μετατροπές έχει κρατηθεί κάτω από τα 1.250 kg.

Η ηλεκτρική AC Cobra θα είναι διαθέσιμη σε 4 εξωτερικές αποχρώσεις - μπλε, μαύρο, λευκό και πράσινο, με τιμή που θα ξεκινά από τις £138.000 (€153.205).

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Shelby AC Cobra 1963-1966

Εκτός από το εξηλεκτρισμένο μοντέλο, παρουσια΄στηκε και η βενζινοκίνητη AC Cobra 140 Charter Edition. Αυτή φορά τετρακύλινδρο μοτέρ 2,3 λίτρων με 350 PS και 440 Nm που προέρχεται από την Ford Mustang. Χάρη στο χαμηλό βάρος 1.100 kg, η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε περίπου 6". Η βενζινοκίνητη έκδοση είναι πιο οικονομική από την ηλεκτρική, με τιμή που ξεκινά από τις £85.000 (€94.365).

[Πηγή: AC Cars]

node/39385
Suzuki Swift MY2020

Η Suzuki αποκαλύπτει το φρεσκάρισμα του Swift

Το Suzuki Swift συνεχίζει με την έκδοση Sport μέσω ελαφράς ανανέωσης και μεγαλώνοντας την μπαταρία του mild hybrid ατμοσφαιρικού μοτέρ K12D.

Πέμπτη, 02 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Η Suzuki αποκαλύπτει το φρεσκάρισμα του Swift

Η κοινοτοπία ότι την ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις ισχύει και για το Swift. Τα νούμερά του στην Ευρώπη αποδεικνύουν ότι πρόκειται για την κότα που γεννάει χρυσά αυγά. Με υγιές δίκτυο πωλήσεων, αξιοπιστία και προϊόντα αναγνωρισμένα από τους πελάτες, ο Ιάπωνας κατασκευαστής αθροίζει και το Swift στα SUV/crossover μοντέλα του, σερφάροντας σε καλά θεμέλια.

Για του λόγου το ασφαλές, το Swift πούλησε πέρυσι στην Ελλάδα, το 2019, 1.669 αυτοκίνητα που αντιπροσωπεύουν το 4,44% της κατηγορίας και το 2,45% του συνόλου της αγοράς. Το ίδιο και το 2020. Με τα στοιχεία πωλήσεων που έχουμε μέχρι και το Μάιο, τα αντίστοιχα νούμερα ήταν 397 αυτοκίνητα, 4,82% και 2,71% αντίστοιχα. 

Αισθητικά, πρέπει να παίξεις το παιχνίδι «Βρες τις διαφορές» για να εντοπίσεις τη διαφορά ανανεωμένου Swift και αυτού της πρώτης φάσης. Η τρισδιάστατη σπορ μάσκα γρίλια, η νικελένια τρέσα και τα νέα μοντέλα στις ζάντες (σε συνδυασμό με περισσότερες επιλογές όσον αφορά τα χρώματα του αμαξώματος και τις διακοσμητικές ενθέσεις του) είναι οι μόνες εξωτερικές αισθητικές εξελίξεις στο γιαπωνέζικο σουπερμίνι.

Suzuki Swift MY2020

Στην καμπίνα, οι μόνες αλλαγές επισημαίνονται στο νέο τιμόνι, στην κεντρική κονσόλα που αναπροσανατολίστηκε προς τον οδηγό και στις νέες διακοσμητικές ενθέσεις.

Ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας K12D 1.2 DualJet από την άλλη μένει σχεδόν ανέγγιχτος. σχεδόν καθόλου. Εξακολουθεί να αποδίδει 90 ίππους αλλά επωφελείται από μια νέα μπαταρία 10 Ah, σε σύγκριση με 4άρα του παρελθόντος. Όλα αυτά προκειμένου να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητα των μικροϋβριδισμού του που είναι ήδη γνωστός για την ανεπαίσθητη εισφορά του στο κατά τα άλλα ελαφρύ Swift.

Suzuki Swift MY2020

Από πλευράς του εξοπλισμού, το ανανεωμένο Swift κληρονομεί την αναγνώριση σημάτων του ΚΟΚ, την ανίχνευση τυφλών σημείων και τη βοήθεια για τη διόρθωση της τροχιάς και την παραμονή στη λωρίδα, που λειτουργεί μεταξύ 60 και 160 km/h.