Η ChargePoint και η Blink μένουν από λεφτά, καθώς η ικανοποίηση των πελατών βρίσκεται σε χαμηλό επίπεδο

Η ChargePoint και η Blink μένουν από λεφτά, καθώς η ικανοποίηση των πελατών βρίσκεται σε χαμηλό επίπεδο

Η βιωσιμότητα των ανεξάρτητων εταιρειών φόρτισης απειλείται από το ισχυρό δίκτυο της Tesla και τα δικά τους προβλήματα αξιοπιστίας.

Με ολοένα και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες να δηλώνουν ότι θα προσαρμόσουν τα μελλοντικά ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα στο δίκτυο ταχυφορτιστών της Tesla ή ότι θα δημιουργήσουν δικούς τους σταθμούς φόρτισης, το μέλλον για τις δυο μεγαλύτερες εταιρίες σταθμών φόρτισης στις ΗΠΑ, τις ChargePoint και Blink Charging, φαντάζει δυσοίωνο. 

Οικονομικά στοιχεία των δυο εταιρειών που είδαν το φως της δημοσιότητας, δείχνουν ότι αμφότερες αντιμετωπίζουν σοβαρή οικονομική στενότητα. Τα στοιχεία της ChargePoint φανερώνουν ότι τα έξοδα της εταιρείας αυξήθηκαν το πρώτο δημοσιονομικό τρίμηνο του έτους από τα 65 εκατομμύρια ευρώ στα 96 εκατομμύρια ευρώ. Το ίδιο διάστημα, τα κέρδη της μειώθηκαν από τα 500 εκατομμύρια στα 290 εκατομμύρια ευρώ. Η εταιρεία σκοπεύει να μειώσει έως και τα 2/3 της «χασούρα» της, μέχρι το τέταρτο δημοσιονομικό τρίμηνο, αλλά τα πράγματα δεν φαίνονται και πολύ ελπιδοφόρα.

Blink

Σύμφωνα με πηγές, αντίστοιχα προβλήματα αντιμετωπίζει και η Blink Charging. Η εταιρία ξόδεψε 60 εκατομμύρια ευρώ στο πρώτο μισό του έτους -διπλασιάζοντας τα έξοδα της συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2022 (30 εκατ. ευρώ)- και είδε τα αποθεματικά στα ταμεία της να μειώνονται σημαντικά.

Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της Blink, Brendan Jones, το πρόβλημα της εταιρείας του προέρχεται από περασμένες τεχνολογίες και θέματα αξιοπιστίας του δικτύυ της, τα οποία έχουν εξοργίσει τους κατόχους ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Και σημειώνει πως η Blink πρέπει να βελτιώσει την ποιότητα των φορτιστών και υπηρεσιών της.

Εταιρίες όπως η ChargePoint και η Blink, αλλά και η EVgo, έδειξαν αρχικά πως θα καταφέρουν να ανταγωνιστούν το δίκτυο ταχυφορτιστών της Tesla. Η ChargePoint για παράδειγμα κατάφερε να συνάψει συνεργασία με αρκετές εταιρίες, όπως η Mercedes-Benz, η Toyota και η Lexus, ενώ και η Blink από την πλευρά της δουλεύει με τη Mitsubishi, τη Subaru και τη General Motors.

Chargers

Τα προβλήματα αξιοπιστίας έχουν επισημάνει και οι περισσότερες από τις παραπάνω αυτοκινητοβιομηχανίες και αυτός είναι ένας από τους λόγους που θέλουν τα νέα τους ηλεκτρικά οχήματα να είναι συμβατά τους με τους Superchargers της Tesla, ώστε οι πελάτες τους να μπορούν να τους χρησιμοποιούν.

«Αντιμετωπίζουν νέο ανταγωνισμό και οι πελάτες τους δεν είναι ευχαριστημένοι, χρειάζεται να ξοδέψουν λεφτά, αλλά δεν μπορούν να βρουν, οπότε είναι σαν είναι ο χειρότερος καιρός για όλους τους», δήλωσε σχετικά ο Sam Abuelsamid, αναλυτής της Guidehouse Insights.

Επιπλέον απειλή για τη βιωσιμότητα των εταιρειών αποτελεί και η ανακοίνωση των εταιριών BMW, GM, Honda, Hyundai, Kia, Mercedes-Benz και Stellantis ότι θα δημιουργήσουν τους δικούς τους σταθμούς φόρτισης στη Βόρειο Αμερική από το 2024.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube