Hyundai: Στόχος, ίδιος χρόνος για φόρτιση όσο για να βάλεις βενζίνη

Hyundai: Στόχος, ίδιος χρόνος για φόρτιση όσο για να βάλεις βενζίνη

Η Hyundai στοχεύει σε χρόνο φόρτισης ηλεκτρικού αντίστοιχο με τον ανεφοδιασμό βενζίνης, όχι επειδή είναι απαραίτητο για την καθημερινότητα, αλλά για να εξαλειφθεί το άγχος των οδηγών και να επιταχυνθεί η μαζική υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης.

Hyundai

Η Hyundai εκτιμά ότι η ταχύτητα φόρτισης των ηλεκτρικών πρέπει να συνεχίσει να βελτιώνεται έως ότου φτάσει τον χρόνο που απαιτείται για να γεμίσει το ρεζερβουάρ ενός βενζινοκίνητου ή ντίζελ. 

Όχι απαραίτητα για την καθημερινή χρήση, αλλά τουλάχιστον για να καθησυχάσει τους οδηγούς. Παρότι η φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει σημειώσει τεράστια πρόοδο τα τελευταία χρόνια, ο ανεφοδιασμός ενός θερμικού αυτοκινήτου παραμένει ταχύτερος. Για τη Hyundai, αυτή η διαφορά εξακολουθεί να δημιουργεί ανησυχία σε πολλούς οδηγούς, ιδιαίτερα σε όσους δεν διαθέτουν ιδιωτικό σημείο φόρτισης.

Η Hyundai υπενθυμίζει ότι το δίκτυο δημόσιων φορτιστών υπάρχει μόλις λίγα χρόνια, ενώ το δίκτυο πρατηρίων καυσίμων εξελίσσεται εδώ και έναν αιώνα

Hyundai

Ο Tyrone Johnson, διευθυντής του ευρωπαϊκού κέντρου εξέλιξης της Hyundai, θεωρεί ότι η μείωση του χρόνου στάσης αποτελεί το επόμενο «μεγάλο βήμα για τον εκδημοκρατισμό του ηλεκτρικού αυτοκινήτου». Η δυνατότητα να γεμίσεις ένα ρεζερβουάρ μέσα σε λίγα λεπτά διαμορφώνει μια αντίληψη άνεσης και άμεσης διαθεσιμότητας, κάτι που κατά τη γνώμη του πρέπει να ισχύει και για την ηλεκτροκίνηση.

Για να καταπολεμήσει αυτόν τον φόβο, η Hyundai θεωρεί απαραίτητο να στοχεύσει σε εξίσου γρήγορη φόρτιση. Ακόμη κι αν αυτή η ταχύτητα δεν είναι πραγματικά αναγκαία στην καθημερινότητα, η εταιρεία επιμένει ότι έχει σημασία κυρίως «για να καθησυχάσει τους οδηγούς» και όχι επειδή «τη χρειάζονται πραγματικά».

Hyundai

Στόχος λοιπόν, η φόρτιση στα 400 kW. Συστήματα φόρτισης αυτής της ισχύος αναμένεται να εμφανιστούν στα μοντέλα της Hyundai μέσα στα επόμενα χρόνια. Ένα τέτοιο επίπεδο ισχύος θα έφερνε τη φόρτιση των ηλεκτρικών πολύ κοντά στον χρόνους ανεφοδιασμού με καύσιμο.

Ωστόσο, παραμένει το θέμα των υποδομών. Η Hyundai υπενθυμίζει ότι το δίκτυο δημόσιων φορτιστών υπάρχει μόλις λίγα χρόνια, ενώ το δίκτυο πρατηρίων καυσίμων εξελίσσεται εδώ και έναν αιώνα. Η Ελλάδα βέβαια βρίσκεται ακόμη πολύ πίσω στις υποδομές φόρτισης, με περίπου 8.000 δημόσιους φορτιστές.

Hyundai  

Στην HERE-SBD EV Index 2025, η Ελλάδα κατατάσσεται 23η ανάμεσα στις χώρες της ΕΕ όσον αφορά την πυκνότητα φορτιστών ανά μήκος οδικού δικτύου. Σύμφωνα δε με έκθεση του ChargeUp Europe (2025), η πυκνότητα σημείων φόρτισης στην Ελλάδα παραμένει πίσω σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, καθώς η χώρα βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο ανάπτυξης υποδομών φόρτισης. Επίσης, ετεροβαρής είναι και η κατανομή των σημείων. Ενώ λοιπόν η Αθήνα συγκεντρώνει τη μερίδα του λέοντος από αυτά τα 8.000 σημεία, η πυκνότητα είναι χαμηλή στην υπόλοιπη χώρα και σχεδόν ανύπαρκτη σε κάποιες περιοχές.

Για να συγκαταλεγόταν η Ελλάδα ανάμεσα στις χώρες με πυκνό δίκτυο, ανάλογο με της Γαλλίας παραδείγματος χάριν, θα χρειάζονταν περίπου 19.000 σταθμοί, αν το υπολογίζαμε με την πυκνότητα φορτιστών ανά χιλιόμετρο δρόμου. Και περίπου 28.000 με βάση τον πληθυσμό και την αγορά. Σημειωτέον, η Γαλλία διαθέτει 180 χιλιάδες δημόσιους σταθμούς φόρτισης.

Κι ακόμη περισσότερο αν τη συγκρίναμε με τη Γερμανία που έχει τον μεγαλύτερο απόλυτο αριθμό δημόσιων φορτιστών, βάσει των δεικτών πυκνότητας δρόμου της HERE. Τοπ σε πυκνότητα δικτύου φόρτισης αναμενόμενα είναι η Νορβηγία που κατατάσσεται πρώτη μεταξύ των χωρών της Ευρώπης. 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube