node/31658

H Νότιος Κορέα ρίχνει δισ. στα αυτοκίνητα υδρογόνου

Η Νότια Κορέα επενδύει σχεδόν δύο δισεκατομμύρια ευρώ στο υδρογόνο. Ενέργεια του μέλλοντος, αλλά προς το παρόν ελάχιστα αναπτυγμένη.

Το υδρογόνο που χρησιμοποιείται στις ενεργειακές κυψέλες καυσίμου υπόσχεται να διευκολύνει τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων, εφόσον υπάρχουν σταθμοί ανεφοδιασμού με αυτό το εξαιρετικά πτητικό αέριο. Οι επενδύσεις  για τη διανομή, αλλά και την παραγωγή και την αποθήκευση, είναι σημαντικές για τον εκδημοκρατισμό αυτής της πηγής ενέργειας. Αυτό δεν φαίνεται να αποθαρρύνει όμως τη Νότια Κορέα.

Η ασιατική χώρα παρέχει προϋπολογισμό 2,6 τρισεκατομμυρίων γουόν για την ανάπτυξη του υδρογόνου, κάτι λιγότερο από δύο δισεκατομμύρια ευρώ. Το ποσό αυτό περιλαμβάνει τα έξοδα έρευνας και εξέλιξης, την εγκατάσταση σταθμών και την παραγωγή υδρογόνου σε μεγάλη κλίμακα.

Μέχρι το 2019, τα λεωφορεία δεν θα εκπέμπουν -εν προκειμένω θα αποβάλλουν- παρά μόνο νερό, σε πολλές πόλεις σε όλη την κορεατική επικράτεια, με τη Seoul να ξεκινά από εφέτος. Και μέχρι το 2022, ο στόχος της κυβέρνησης της Νότιας Κορέας είναι να φτάσει στους 310 σταθμούς ανεφοδιασμού έναντι μόλις πάνω από δέκα σήμερα και 16.000 οχήματα υδρογόνου.

Η χώρα υπολογίζει σημαντικά πάνω σε αυτό το θέμα στην εθνική φίρμα της Hyundai και μεταξύ των πιο προηγμένων αυτοκινητοβιομηχανιών στην τεχνολογία αυτή. Ο Ασιάτης κατασκευαστής μόλις έδωσε συνέχεια στο ix35 Fuel Cell που προήλθε από τις θερμικές εκδόσεις του μοντέλου, αλλά και από το ορίτζιναλ Nexo, σχεδιασμένο εξ αρχής για να λειτουργεί με υδρογόνο.

Μόνο με την κοινή δράση της κυβέρνησης, των κατασκευαστών και όλων των διαφόρων φορέων του τομέα θα μπορούσε πραγματικά να απογειωθεί αυτό το είδος της ενέργειας. Και Νότια Κορέα αποτελεί το παράδειγμα, ούτως ή άλλως.

Να σημειώσουμε ότι πολλοί σημαντικοί παράγοντες της βιομηχανίας υδρογόνου συγκεντρώθηκαν στις αρχές του έτους στο Davos, στην Ελβετία, προκειμένου να σχηματίσουν το Hydrogen Council, το οποίο στοχεύει να συγκεντρώσει τις υφιστάμενες δυνάμεις και να προτείνει ιδέες για την ανάπτυξη αυτού του καυσίμου του μέλλοντος. 

Το Συμβούλιο εξέδωσε την πρώτη μακροσκελή μελέτη, στην οποία μπορούμε να διαβάσουμε ότι στο 2030 θα μπορούσαν να υπάρχουν 15 εκατ. οχήματα υδρογόνου στους δρόμους. Και αυτά θα μπορούσαν να συμβάλλουν σημαντικά στον περιορισμό της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας του πλανήτη. Τρανταχτά ονόματα της παγκόσμιας βιομηχανίας δεν βλέπουν το υδρογόνο μόνο ως καύσιμο, αλλά και ως «φίλτρο» ικανό να αποθηκεύσει ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές.

Σε περίπτωση που αμφιβάλλετε δε για τη σπουδαιότητα των μελών που εμπλέκονται, υπάρχει ένας ανεξάντλητος κατάλογος: Air Liquide SA, Alstom, Anglo American plc, Audi AG, BMW Group, Daimler AG, Engie AG, GM, Honda Motor Co. Ltd, Hyundai Motor Company, Iwatani Corporation, Kawasaki Heavy Industries Ltd., Plastic Omnium, Royal Dutch Shell, ASA Statoil, The Linde Group, Total SA και Toyota Motor Co. Σε αυτά τα μεγάλα ονόματα, πρέπει να προσθέσουμε κατασκευαστές εξοπλισμού που ήταν εκεί για να στηρίξουν την πρωτοβουλία.

Αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη υπάρχουν 82 λειτουργικοί σταθμοί ανεφοδιασμού σε υδρογόνο σύμφωνα με τα στοιχεία του European Alternative Fuels Observatory της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

node/39638
Sony Vision-S Concept

To Sony Vision-S εμφανίζεται στο Tokyo [video]

Θυμάστε που η Sony μας παρουσίασε online νωρίτερα εφέτος το εντυπωσιακό Vision-S. Τώρα βλέπουμε τη γιαπωνέζικη ηλεκτρική μπερλίνα να βολτάρει στο Tokyo κοντά στην έδρα της Sony.

Τετάρτη, 05 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

To Sony Vision-S εμφανίζεται στο Tokyo [video]

Οι τελείως ψεύτικες και στατικές φωτογραφίες του απροσδόκητου Sony Vision-S μας έδωσαν μια πρόγευση γι’ αυτό που ετοιμάζουν οι Ιάπωνες τον περασμένο Ιανουάριο. Αλλά το 4θυρο Sony φαίνεται ότι κινείται κιόλας! Απόδειξη, αυτό το σύντομο διαφημιστικό κλιπάκι που δημοσιεύτηκε στο Youtube από τον ιαπωνικό γίγαντα.

Στο video, ένα μυστηριώδες λευκό φορτηγό μπαίνει στον υπόγειο χώρο στάθμευσης των κεντρικών γραφείων της Sony. Στη συνέχεια, οι πλευρικές πόρτες αποκαλύπτουν το προφίλ του ιαπωνικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Οι εικόνες που ακολουθούν μας δείχνουν σε animation την καμπίνα και τον φωτισμό του Vision-S. Και βάζοντας όπισθεν, το αυτοκίνητο κατεβαίνει απαλά, με μικρή ταχύτητα, από την πλατφόρμα του.

Να υπενθυμίσουμε ότι η Sony λέει ότι δεν έχει την πρόθεση να λανσάρει εμπορικά το ηλεκτρικό πρωτότυπό της. Το Vision-S χρησιμοποιείται επίσημα μόνο για την εξέλιξη onboard τεχνολογιών που συνδέονται, μεταξύ άλλων, με την ψυχαγωγία.

node/39635

Το υπουργείο Μεταφορών ζητά ηλεκτρικά λεωφορεία για πιλοτική λειτουργία

Πρόσκληση προς την αυτοκινητοβιομηχανία - Θα κινούνται σε προκαθορισμένες διαδρομές για να διαπιστωθεί στην πράξη η λειτουργικότητά τους. 

Τετάρτη, 05 Αυγούστου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Το υπουργείο Μεταφορών ζητά ηλεκτρικά λεωφορεία για πιλοτική λειτουργία

Το υπουργείο Μεταφορών σκοπεύει να θέσει στο πλαίσιο πιλοτικού προγράμματος σε κυκλοφορία ηλεκτρικά λεωφορεία στην περιοχή της Αθήνας. Τα λεωφορεία θα κινούνται σε προκαθορισμένες διαδρομές και σκόπος του προγράμματος είναι να δοκιμαστεί στην πράξη η λειτουργικότητά τους, αλλά και να μελετηθεί η δημιουργία υποδομών φόρτισής τους. 
Για το λόγο αυτό απευθύνεις πρόσκληση σε αυτοκινητοβιομηχανίες μέσω του ΣΕΑΑ να του διατεθεί ένας αριθμός από ηλεκτρικά λεωφορεία, ώστε να υλοποιήσει το πιλοτικό αυτό πρόγραμμα. 

Το κείμενο της πρόσκλησης που έχει αναρτηθεί στον ιστότοπο του υπουργείου έχει ως εξής: 

«Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, δράττοντας την ευκαιρία που δίνει το έργο της «Προμήθειας Λεωφορείων Αστικών Συγκοινωνιών για Αθήνα και Θεσσαλονίκη», ενσωματώνει στο μείγμα τεχνολογιών και τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Ωστόσο, προκειμένου να υπάρξει η σωστή προετοιμασία από άποψης υποδομών και οι κατάλληλες λειτουργικές επιλογές οχημάτων–φόρτισης, είναι αναγκαία η δοκιμαστική κυκλοφορία οχημάτων κατά μήκος κατάλληλων διαδρομών από φέτος το καλοκαίρι έως τα τέλη Ιουνίου 2021.

Στην παρούσα χρονική συγκυρία και στο εγχείρημα αυτό, η συμβολή του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας και του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) είναι καθοριστική. Η δοκιμαστική κυκλοφορία ηλεκτροκίνητων λεωφορείων μπορεί να υλοποιηθεί μόνο μέσα από ευγενικές χορηγίες. Ως εκ τούτου, παρακαλούμε για την ανάληψη όλων των απαραίτητων πρωτοβουλιών από πλευράς σας, ώστε να περιέλθει στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για ένα χρονικό διάστημα ικανός αριθμός ηλεκτροκίνητων λεωφορείων, που θα ενταχθούν στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας στο αμέσως επόμενο διάστημα.Προσβλέποντας στην ανταπόκρισή σας, παραμένουμε στη διάθεσή σας για διευκρινίσεις και περαιτέρω συνεργασία».