H Canepa κάνει την Porsche 959 καλύτερη και από καινούρια

H Canepa κάνει την Porsche 959 καλύτερη και από καινούρια

Όπου 959SC, δεν μιλάμε απλώς για μια βελτίωση αλλά για μια ολική ανακατασκευή του εμβληματικού supercar της Porsche.

Η ροή του χρόνου είναι αμείλικτη. Ο καιρός περνά και ό,τι κάποτε ήταν φουτουριστικό σήμερα είναι κλασικό. Η φιλοσοφική αυτή εισαγωγή αφορά στην Porsche 959, ένα αυτοκίνητο… διαστημικής τεχνολογίας, με τα μέτρα της δεκαετίας του ’80.

Η Canepa, η εταιρεία του ντίλερ εξωτικών και σπορ αυτοκινήτων Bruce Canepa με έδρα την California ειδικεύεται στην 959. Και ουσιαστικά, αξιοποιεί την ηλικία του μοντέλου ως ένα επιχειρηματικό ατού για τον ίδιο. Δίνοντας ταυτόχρονα νέα πνοή στο αγαπημένο supercar.

Τα αρχικά SC τα έχουμε ξαναδεί σε Porsche. Εδώ όμως, δίπλα στον αριθμό 959, σημαίνουν Sport Canepa. Η εταιρεία αναλαμβάνει να κάνει μια πλήρη αποκατάσταση του αυτοκινήτου. Και δικαίως υποστηρίζει ότι το τελικό αποτέλεσμα είναι αντάξιο του πρωτότυπου. Για αυτό και η τιμή των εργασιών της Canepa φτάνει τις $750.000. Χρήματα τα οποία καλείται κανείς να ρίξει σε ένα αυτοκίνητο το οποίο έτσι κι αλλιώς κοστίζει ένα εκατομμύριο δολάρια. Πέρα από τα πανάκριβα ανταλλακτικά και τα πολύτιμα υλικά που χρησιμοποιούνται, τα χρήματα αυτά αντιστοιχούν σε… 4.000 εργατοώρες.

Λύνεται μέχρι τελευταίας βίδας, και στη συνέχεια η γυμνή καρότσα βάφεται στο χρώμα της  προτίμησης του ιδιοκτήτη. Όλα τα μεταλλικά εξαρτήματα παίρνουν νέο σειριακό αριθμό και οι επενδύσεις της καμπίνας κατασκευάζονται εξ’ αρχής.

Πέρα από την αισθητική, από το αμάξωμα και την καμπίνα, η Canepa αναβαθμίζει και τον κινητήρα. O 6κύλινδρος boxer των 2,85 lt της 959 από τους 450 ίππους φτάνει στους 763. Για να γίνει αυτό, μεταξύ άλλων αλλάζεται όλη η πλεξούδα της ηλεκτρικής εγκατάστασης και ένας νέος σύγχρονος εγκέφαλος διαχείρισης. Στόχος είναι ο ακριβέστερος έλεγχος της πίεσης τούρμπο. Αλλαγές γίνονται στα σωθικά του κινητήρα, αλλά στη μετάδοση, η εργοστασιακή είναι τόσο ανθεκτική και εξελιγμένη ώστε μόνο ο συμπλέκτης χρειάζεται ενίσχυση.

Αλλαγές γίνονται και στην ανάρτηση, με τα διπλά coil over της 959 Sport, αλλά με νέα ελατήρια κατασκευασμένα από τιτάνιο. Η Canepa έχει συνάψει συνεργασία με την τότε προμηθεύτρια της Porsche ώστε να έχει τους ίδιους ακριβώς τροχούς, κατασκευασμένους σήμερα από μαγνήσιο, ώστε να μπορούν να συνδυαστούμε με τα σύγχρονα ελαστικά κορυφαίων επιδόσεων της Michelin.

Η αύξηση της ιπποδύναμης κατά 300 και πλέον ίππους ίσως μοιάζει εξωφρενική, αλλά οι μηχανικοί της Canepa υποστηρίζουν ότι το πλαίσιο μπορεί να τους διαχειριστεί καθώς είχε εξ’ αρχής σχεδιαστεί για το Group B και ιπποδυνάμεις των 800+ ίππων.

Πηγή R&T

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube