node/42089

H Audi κατεβαίνει στο Dakar με ηλεκτροκίνητο όχημα και υπερομάδα!

Η Audi φιλοδοξεί να είναι η πρώτη εταιρία που θα κερδίσει στο Dakar με αγωνιστικό που θα διαθέτει κάποια μορφή ηλεκτροκίνησης. Και όσο για τη βαρύτητα που δίνει σε αυτό, αντικατοπτρίζεται στα πρόσωπα των οδηγών που επέλεξε για αυτή τη δουλειά.

Ο κύβος ερρίφθη για την εταιρία από το Ingolstadt. H Audi θα κατεβάσει επίσημα τρεις εργοστασιακές συμμετοχές στο επόμενο Dakar, το οποίο θα διεξαχθεί το διάστημα από 2 έως 14 Ιανουαρίου 2022. Πρόκειται για το σκληρότερο αγώνα στον κόσμο, που έχει τη δική του αύρα στους απανταχού φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού. 

Αναφορικά με το αγωνιστικό που θα κατεβάσει, δεν υπάρχουν πολλά στοιχεία γνωστά. Όπως είχαμε γράψει και παλαιότερα, το πιο πιθανό είναι να χρησιμοποιεί κάποιο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με μπαταρία υψηλής τάσης και έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα TFSI, που θα λειτουργεί ως γεννήτρια παραγωγής ενέργειας. Περισσότερα στοιχεία θα γίνουν γνωστά με τον καιρό. 

Αυτό που είναι ήδη γνωστό, έχει να κάνει με τα πληρώματα που θα συμμετάσχουν. Μιλάμε φυσικά για τους Mattias Ekström/Emil Bergkvist, Stéphane Peterhansel/Edouard Boulanger και Carlos Sainz/Lucas Cruz. «Στο τέλος, οι οδηγοί και οι συνοδηγοί κάνουν τη διαφορά στο Dakar Rally», δήλωσε σχετικά ο Andreas Roos, ο οποίος είναι υπεύθυνος για τις δεσμεύσεις του εργοστασίου στην Audi Sport. «Το γεγονός ότι θα έχουμε τρεις ομάδες οδηγών στο υψηλότερο επίπεδο είναι καθησυχαστικό. Μπορούμε να βάλουμε ένα σημάδι πίσω από αυτό το σημείο. Τώρα εναπόκειται σε εμάς να ολοκληρώσουμε την ανάπτυξη του καινοτόμου αυτοκινήτου μας και να ξεκινήσουμε την ενεργειακή επανάσταση στον cross-country αγώνα τον Ιανουάριο».

audi

Αναφορικά με τον Mattias Ekström, έχει κερδίσει δύο DTM με την Audi, το 2004 και 2007, καθώς και το World Rallycross Championship, το 2016. Έχει συμμετάσχει στο WRC, στο NASCAR και στο Australian Supercars, ενώ φέτος αγωνίζεται για την CUPRA στο νέο Extreme E electric off-road series.

Ο Carlos Sainz δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, καθώς έχει κερδίσει δύο παγκόσμια πρωταθλήματα ράλι (1990 και 1992), ενώ μετράει και τρεις νίκες στο Dakar, τα έτη 2010, 2018 και το φετινό του 2020. Όπως αναφέρει και ο ίδιος, «το Audi quattro άλλαξε για πάντα το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Τώρα δοκιμάζουμε κάτι παρόμοιο στο Dakar Rally. Οι μηχανικοί έχουν πολύ μεγαλύτερη ελευθερία στο Dakar Rally από ό, τι σε άλλες αγωνιστικές σειρές. Έχω πλήρη εμπιστοσύνη στους μηχανικούς της Audi και θα προσπαθήσω να τους βοηθήσω με την εμπειρία μου να αναπτύξω ένα γρήγορο και επιτυχημένο αυτοκίνητο. Το Dakar είναι η απόλυτη πρόκληση για ένα ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Είναι ένα φανταστικό, ακραίο έργο. Ανυπομονώ να δοκιμάσω το αυτοκίνητο για πρώτη φορά. Αυτό που έχω δει μέχρι τώρα μου δίνει αυτοπεποίθηση».

Τρίτος -και ίσως σημαντικότερος- ο Stéphane Peterhansel. Ένας ζωντανός θρύλος για το άθλημα, με 14 νίκες στην καριέρα του, εκ των οποίων έξι με μηχανές και οκτώ με αυτοκίνητα. Ο ίδιος, με τη σειρά του, δήλωσε για αυτή τη νέα περιπέτεια που ξεκινά: «Το Dakar είναι μια από τις τελευταίες περιπέτειες σε αυτόν τον κόσμο. Και βρίσκεται στα πρόθυρα μιας ριζικής αλλαγής: Το μέλλον είναι ηλεκτρικό. Σε δέκα χρόνια, όλοι θα οδηγούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το Dakar είναι ένα ακραίο τεστ για αυτήν την τεχνολογία. Θέλουμε να είμαστε η πρώτη ομάδα που κέρδισε το Dakar Rally με ηλεκτρικό κινητήρα. Ανυπομονώ να αντιμετωπίσω αυτό το πολύ φιλόδοξο έργο με την Audi».