node/37124

Groupe PSA και FCA παρουσιάζουν το πρότζεκτ συγχώνευσής τους

Ένας νέος γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας γεννιέται. Το διοικητικό συμβούλιο του Groupe PSA και αυτό της FCA έδωσαν το πράσινο φως για συγχώνευση 50:50.

Δεν ολοκληρώθηκε ακόμα, αλλά βρίσκεται σε καλό δρόμο. Σε κοινό δελτίο Τύπου, το Groupe PSA και η FCA (Fiat Chrysler Automobiles) παρουσιάζουν την προτεινόμενη συγχώνευσή τους, δημιουργώντας «έναν νέο όμιλο με παγκόσμιο μέγεθος και πόρους».

Η σύνθεση των δύο μερών θα δημιουργήσει τον τέταρτο μεγαλύτερο όμιλο στην αυτοκινητοβιομηχανία, με 8,7 εκατ. πωλήσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία παραδόσεων του 2018. Με βάση πάλι τα αποτελέσματα του περασμένου έτους (εξαιρουμένων των προμηθευτριών Magnetti Marelli και Faurecia), ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών είναι περίπου 170 δισ. ευρώ. Τα τρέχοντα λειτουργικά έσοδα των δύο συμβαλλομένων μερών υπερβαίνουν τα 11 δισ. ευρώ.

Με τη συνεργασία τους, η FCA και το Groupe PSA αναμένουν να εξοικονομήσουν χρήματα. Οι ετήσιες συνέργειες υπολογίζονται σε 3,7 δισ. ευρώ, με στόχο την επίτευξη του 80% αυτών των συνεργιών στο τέλος του τέταρτου έτους της συγχώνευσης. Σύμφωνα με τους δύο ομίλους, αυτή η εξοικονόμηση «θα προέρχεται κυρίως από την αποδοτικότερη κατανομή των επενδύσεων σε πλατφόρμες μοντέλων, σε γραμμές παραγωγής, σε τεχνολογίες και στη μεγαλύτερη αγοραστική ικανότητα που ενυπάρχει στη νέα διάσταση του υπό ίδρυση Ομίλου». Και τα δύο μέρη μάλιστα δεσμεύονται να μην κλείσουν κανένα εργοστάσιο.

Το κεφάλαιο αυτής της νέας εταιρείας, με τη μητρική εταιρεία να εδρεύει στην Ολλανδία, θα ανήκει κατά 50% στους μετόχους του Groupe PSA και κατά 50% στους μετόχους της FCA. Για να εξισορροπηθεί η κεφαλαιοποίηση των μετοχών, η FCA θα διανείμει στους μετόχους της ειδικό μέρισμα ύψους 5,5 δισ. ευρώ. Από την πλευρά της, η Peugeot θα διανείμει στους μετόχους της το 46% από το μερίδιό της στη Faurecia.

Οι διαπραγματεύσεις οδήγησαν σε μια ισόρροπη κατανομή αρμοδιοτήτων. Το διοικητικό συμβούλιο θα απαρτίζεται από έντεκα μέλη. Πέντε θα διοριστούν από την FCA και πέντε από το Groupe PSA -περιλαμβανομένων του διευθύνοντος συμβούλου και του αντιπροέδρου. Ο John Elkann, επικεφαλής στην οικογένεια Agnelli, του μεγαλύτερου μετόχου της FCA, θα είναι ο πρόεδρος. Από την πλευρά του, ο Carlos Tavares, ο οποίος θα είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου, θα αναλάβει τη γενική διεύθυνση της νέας εταιρείας για αρχική περίοδο πέντε ετών.

node/39916

PSA και FIAT επανεξετάζουν το πρότζεκτ συγχώνευσης

Ο κορονοϊός άλλαξε τη χρηματιστηριακή αξία των εταιρειών, με την PSA και τη FIAT να συμφωνούν σε χρηματοοικονομικές προσαρμογές για να διασφαλίσουν τη συγχώνευση μεταξύ ίσων.

Τρίτη, 15 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

PSA και FIAT επανεξετάζουν το πρότζεκτ συγχώνευσης

Η PSA και η FIAT αλλάζουν το προγαμιαίο συμφωνητικό τους στο οποίο κατέληξαν στο τέλος του 2019. Έκτοτε όμως μας προέκυψε ο κορονοϊός. Βέβαια, ο Covid-19 δεν αμφισβήτησε την επιθυμία των δύο ομίλων για συγχώνευση. Αντιθέτως, καθώς τα δύο μέρη έχουν κατανοήσει σαφώς την ευεργετική επενέργεια της από κοινού πορείας, κατανοούν επίσης πόσο μεγαλύτερη σημασία αποκτά εν μέσω πανδημίας, ως εκ τούτου και οικονομικής κρίσης.

Αλλά ο Covid διατάραξε την ισορροπία της συμφωνίας, αλλάζοντας την οικονομική αξία των συμβαλλόμενων εταιρειών. Για να διατηρηθεί λοιπόν η συγχώνευση μεταξύ ίσων, τo Groupe PSA και η FCA αναθεώρησαν τη συμφωνία τους. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ PSA και FIAT: Πώς θα σμίξουν οι ηλεκτρικές πλατφόρμες τους στο Stellantis;

Από την πλευρά της, η Fiat Chrysler Automobiles συμφώνησε να μειώσει το έκτακτο μέρισμα που σκόπευε να διανείμει στους μετόχους της πριν από την τελική υπογραφή στα €2,9 δισ. αντί για €5,5 δισ.

Stellantis

Από την άλλη πλευρά, στο Groupe PSA πρόκειται να διανείμουν τη συμμετοχή του 46% στην προμηθεύτρια εταιρεία Faurecia, της οποίας η κεφαλαιοποίηση κατέρρευσε κατά τη διάρκεια της κρίσης, σε όλους τους μετόχους του νέου ομίλου και όχι μόνο στους μετόχους του Groupe PSA.

Το νέο συγκρότημα, το οποίο θα ονομάζεται Stellantis, θα πρέπει να γίνει ο τέταρτος μεγαλύτερος κατασκευαστής στον κόσμο σε όγκο. Η PSA και η FIAT ανακοίνωσαν επίσης ότι το ποσό των συνεργιών αναθεωρήθηκε απότομα προς τα πάνω, από 3,7 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως σε περισσότερα από πέντε δισεκατομμύρια.

node/39871
DS Aero Sport Lounge concept & FIAT 500e

PSA και FIAT: Πώς θα σμίξουν οι ηλεκτρικές πλατφόρμες τους στο Stellantis;

Ο μελλοντικός όμιλος Stellantis, που προκύπτει από τη συγχώνευση των ομίλων της PSA και της FCA, θα κληθεί να επιλέξει ανάμεσα στις πλατφόρμες των μελλοντικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων του.

Τρίτη, 08 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

PSA και FIAT: Πώς θα σμίξουν οι ηλεκτρικές πλατφόρμες τους στο Stellantis;

Η συγχώνευση μεταξύ δύο γιγάντων της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ανακοινώθηκε στις αρχές του 2020 και από τη μια μεριά βρίσκεται το γαλλικό Groupe PSA και από την άλλη ο ιταλο-αμερικανικός όμιλος FCA. Η παντρειά τους θα γεννήσει τον αυτοκινητικό γαλαξία Stellantis. Μια συγχώνευση συνώνυμη με συνέργειες, αλλά και πλεονασμούς και αλληλοκαλύψεις σε ορισμένους τομείς δραστηριότητας, ιδίως στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η πρώτη σύγκρουση μεταξύ των δύο γιγάντων είναι αυτή στα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στο Groupe PSA, η σπονδυλωτή πλατφόρμα eCMP που αυτή τη στιγμή πατούν πάνω της τα Peugeot e-208 και e-2008, DS3 Crossback E-Tense, Opel Corsa-e και Mokka-e αντιμετωπίζει τη νέα πλατφόρμα του νέου FIAT 500 στην FCA. Η επιλογή δεν ήταν, ωστόσο, δύσκολη.

Η γέννηση της γαλλικής πλατφόρμας προηγήθηκε, αλλά το σημαντικότερο είναι ότι δίνει περισσότερο χώρο και επιτρέπει επίσης τη φιλοξενία θερμικών κινητήρων. Από την πλευρά της, η ιταλική βάση υστερεί παρόλο που επιτρέπει μεγαλύτερη αυτονομία σε συγκρίσιμο μέγεθος.

Έτσι, η νέα γενιά του Cinquecento θα είναι το μόνο αυτοκίνητο πάνω στη βάση της FCA, αναφέρει το Automotive News. Τα μελλοντικά ηλεκτρικά FIAT Panda, 500L, Lancia Ypsilon και μικρά SUV των Alfa Romeo/Jeep θα χρησιμοποιούν την πλατφόρμα eCMP του Groupe PSA -κάτι που συζητιόταν και ρπν από την απόφαση για συγχώνευση. Κάτι που δίνει τη δυνατότητα να επανακάμψει στην αγορά το FIAT Punto και -γιατί όχι;- ως ηλεκτρικό Punto-e.

FIAT Centoventi
To προσεχές FIAT Panda που θα πατά πάνω στο πρωτότυπο Centoventi θα χρησιμοποιεί τη πλατφόρμα eCMP του Groupe PSA.


Τον περασμένο Αύγουστο, το Groupe PSA παρουσίασε τη νέα πλατφόρμα eVMP. Μια βάση κατάλληλη για μεγάλα αυτοκίνητα που θα κάνει το ντεμπούτο της το 2023 και θα χρησιμεύσει ως βάση για το επόμενο Peugeot e-3008, για παράδειγμα. Από την πλευρά της, η FCA έχει επίσης προετοιμάσει το έδαφος. Η πλατφόρμα «Giorgio» των Alfa Romeo Stelvio/Giulia θα φιλοξενήσει επίσης ηλεκτρικές εκδόσεις, χρησιμοποιούμενη ως βάση και για τις επόμενες Maserati Levante και Quattroporte.

Εδώ δεν τίθεται θέμα επιλογής, καθώς υπάρχει διαφορά στους στόχους, λέει το ClubAlfa. Τα μοντέλα του Groupe PSA δεν θα υπερβαίνουν τα 340 άλογα, ισχύς πολύ μικρή για να καλύψει τις ανάγκες των μοντέλων υψηλών προδιαγραφών της Maserati ή των μεγάλων SUV της Dodge. Η πλατφόρμα της FCA παραμένει επομένως σε χρήση, ειδικά καθώς θα παρέχεται ως βάση και στις νέες εταιρείες Faraday Future και Seres. Απομένει να δούμε αν το μελλοντικό SUV της DS Automobiles, που θα βασίζεται στο πρωτότυπο Aero Sport Lounge, θα χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα της FCA.

Αν και όλα τα παραπάνω αποτελούν μεν εύλογες διαπιστώσεις και χρειάζεται να επιβεβαιωθούν επισήμως από τους δύο κατασκευαστές, τρεις πλατφόρμες θα πρέπει να συνυπάρχουν στο γκρουπ Stellantis. Η φιλοσοφία θα ήταν λοιπόν κοντά σε αυτήν του Ομίλου Volkswagen, όπου η MEB αποτελεί τη βάση για μοντέλα στις κατηγορίες C και D, η πλατφόρμα PPE εξυπηρετεί τα μεγάλα premium μοντέλα και η J1 τα σπορ αυτοκίνητα, όπως η Porsche Taycan.

Με πληροφορίες από Automotive News, Automobile-Propre και ClubAlfa