node/36626

GP Σιγκαπούρης: Ο Leclerc poleman από το πουθενά!

Κανείς δεν περίμενε τις Ferrari να διεκδικήσουν την pole position στη Σιγκαπούρη, κι όμως παρά λίγο να κάνουν το «1-2»!

Ο Charles Leclerc έκανε τη μεγάλη έκπληξη και πήρε την τρίτη του στη σειρά pole, νικώντας τον Lewis Hamilton με διαφορά 0,191”.

Οι αεροδυναμικές αναβαθμίσεις στο μονοθέσιο της Ferrari βελτίωσαν αναπάντεχα τις επιδόσεις του σε μια πίστα που και η ίδια η ομάδα πίστευε ότι δεν θα του ταίριαζε. Έτσι, ο Sebastian Vettel έκανε έναν φοβερό γύρο στην πρώτη του προσπάθεια στην Q3, που πολλοί πίστεψαν ότι θα του έδινε και την pole.

Όμως στη δεύτερή του προσπάθεια ο Γερμανός έκανε ένα λάθος στην αρχή και ήταν πιο αργός, οπότε εγκατέλειψε το γύρο κι επέστρεψε στα pits.  
Έμενε ο Leclerc για να κρατήσει ψηλά τη σημαία της Scuderia. Και οδήγησε τόσο επιθετικά, που δήλωσε μετά έκπληκτος από το γύρο του αφού «είχε χάσει τον έλεγχο του μονοθεσίου τουλάχιστον τρεις φορές».

Το λάθος του Vettel στη δεύτερη προσπάθεια επέτρεψε στον Hamilton να του πάρει τη δεύτερη θέση «δίνοντάς τα όλα», όπως είπε, ιδιαίτερα στον τρίτο τομέα της πίστας. Ο Max Verstappen, που όπως όλοι μας πίστευε ότι θα έδινε μάχη με τον Hamilton για την pole, βρέθηκε τελικά 4ος, σχεδόν 4 δέκατα πίσω από τον Vettel – και πολύ απογοητευμένος.

Ο Valtteri Bottas ήταν τελικά 5ος, πάνω από 9 δέκατα πίσω από τον Leclerc και μπροστά από τον Alex Albon που επίσης δεν κατάφερε να απειλήσει τον team-mate του.

Ο Carlos Sainz (φωτ. κάτω) με τη McLaren ήταν ο “best of the rest”, στην 7η θέση, μπροστά από τον Daniel Ricciardo με τη Renault.

Sainz Singapore 2019

O Nico Hulkenberg ήταν 9ος με τη δεύτερη Renault, γράφοντας χρόνο 0,065” καλύτερο από τον Lando Norris που κατατάχτηκε 10ος με τη δεύτερη McLaren. O νεαρός Άγγλος ήταν 6ος στην Q1 και την Q2, αλλά έκανε λάθη στην Q3 καθώς "το μυαλό του πατινάριζε", όπως είπε με απογοήτευση.

Ο Sergio Perez (Racing Point) ανέβηκε στην 11η θέση στο τέλος της Q2, αλλά έχασε την πρόκριση στην Q3 για μόλις 4 εκατοστά από τον Hulkenberg. O Μεξικανός όμως είχε αναγκαστεί να αλλάξει κιβώτιο μετά από μια επαφή με τον τοίχο στην FP3, οπότε δέχτηκε ποινή και θα ξεκινήσει τον αγώνα από τη 16η θέση.

Τόσο ο Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) όσο κι ο Pierre Gasly (Toro Rosso) δεν βελτίωσαν με τη δεύτερη προσπάθεια στην Q2 κι έμειναν στη 12η και τη 13η θέση αντίστοιχα, αν και πολύ κοντά στο χρόνο του Perez. Ο Γάλλος παραπονέθηκε από τον ασύρματο ότι έχανε το πίσω μέρος, και πράγματι έξυσε τον τοίχο στον τελευταίο του γύρο.

Τον τοίχο χτύπησε και ο Kimi Raikkonen, τόσο με τον πίσω όσο και με τον μπροστινό τροχό της Alfa Romeo στην πρώτη του προσπάθεια, αλλά βελτίωσε για να καταταχτεί 14ος. Ο Kevin Magnussen ήταν ο πιο αργός στην Q2 με τη δύσκολη κι απρόβλεπτη φέτος Haas, γράφοντας χρόνο σχεδόν 8 δέκατα αργότερο από εκείνον του Raikkonen.

Ο Daniil Kvyat (Toro Rosso) ήταν ο ταχύτερος από όσους αποκλείστηκαν στην Q1, μένοντας με τον 16ο χρόνο αφού δεν μπόρεσε να τον βελτιώσει με τη δεύτερη προσπάθεια. Πήγε καλά στον πρώτο τομέα, αλλά έχασε χρόνο στους επόμενους, με αποτέλεσμα να τον υποβιβάσει ο Perez. O Ρώσος έχασε τελικά την πρόκριση για μόλις 0,015” από τον Magnussen.

Ο Lance Stroll (Racing Point) έμεινε 17ος αφού δεν μπόρεσε να βελτιώσει αρκετά την επίδοσή του, ξύνοντας τον τοίχο κάμποσες φορές στον γρήγορο γύρο του. Ήταν πάντως 3 δέκατα ταχύτερος από τον απογοητευτικό Romain Grosjean (Haas).

Η Williams δείχνει λίγο καλύτερη στις αργές πίστες και ο George Russell δεν ήταν πολύ μακριά στην αρχή της Q1, αλλά υπέστρεψε στην έξοδο της Κ7 στην τελευταία του προσπάθεια, με αποτέλεσμα να μείνει τελικά 19ος, μπροστά μόνο από τον team-mate του, τον Robert Kubica.

Singapore qualifying

OI ΧΡΟΝΟΙ ΣΤΙΣ ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ MARINA BAY

Θ.

ΟΔΗΓΟΣ

ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ

ΧΡ./ΔΙΑΦ.

1

Charles Leclerc

Ferrari

1m36.217s

2

Lewis Hamilton

Mercedes

0.191s

3

Sebastian Vettel

Ferrari

0.220s

4

Max Verstappen

Red Bull/Honda

0.596s

5

Valtteri Bottas

Mercedes

0.929s

6

Alexander Albon

Red Bull/Honda

1.194s

7

Carlos Sainz Jr.

McLaren/Renault

1.601s

8

Daniel Ricciardo

Renault

1.878s

9

Nico Hulkenberg

Renault

2.047s

10

Lando Norris

McLaren/Renault

2.112s

11

Antonio Giovinazzi

Alfa Romeo/Ferrari

2.480s

12

Pierre Gasly

Toro Rosso/Honda

2.482s

13

Kimi Raikkonen

Alfa Romeo/Ferrari

2.641s

14

Kevin Magnussen

Haas/Ferrari

3.433s

15

Daniil Kvyat

Toro Rosso/Honda

3.740s

16

Sergio Perez

Racing Point/Mercedes

2.403s

17

Lance Stroll

Racing Point/Mercedes

3.762s

18

Romain Grosjean

Haas/Ferrari

4.060s

19

George Russell

Williams/Mercedes

4.650s

20

Robert Kubica

Williams/Mercedes

4.969s

 

node/39072

McLaren: Ετοιμάζεται για 1.200 απολύσεις

Στην απομάκρυνση 1.200 εργαζομένων προχωρά η McLaren, λόγω COVID-19 αλλά και λόγω περιορισμού κόστους στην F1.

Τρίτη, 26 Μαΐου 2020 | Αλέξης Γαλανόπουλος Επικοινωνία

McLaren: Ετοιμάζεται για 1.200 απολύσεις

Συνολικά 1.200 εργαζόμενοι από όλα τα τμήματα της McLaren αναμένεται να χάσουν τη δουλειά τους, λόγω των περικοπών που μόλις ανακοίνωσε η εταιρία.

Η McLaren επηρεάστηκε σημαντικά από την πανδημία, οπότε όπως ανακοίνωσε, αναγκάζεται να προχωρήσει σε μια αναδιάρθρωση που θα φέρει απολύσεις και στα τρία τμήματα της εταιρίας: McLaren Automotive, McLaren Racing και McLaren Applied. Ο ακριβής αριθμών των ανθρώπων που θα αποχωρήσουν από το καθένα μένει να καθοριστεί. Όμως συνολικά, οι 1.200 εργαζόμενοι αντιστοιχούν σχεδόν στο 1/3 των 4.000 ανθρώπων που δουλεύουν για την εταιρία σήμερα.

Η ανακοίνωση της McLaren αναφέρει: «Λυπούμαστε βαθιά για τις επιπτώσεις που θα έχει αυτή η αναδιάρθρωση στους ανθρώπους μας. Είναι μια ενέργεια την οποία προσπαθήσαμε να αποφύγουμε, περιορίζοντας σημαντικά το κόστος σε κάθε τομέα των δραστηριοτήτων μας. Όμως τώρα δεν έχουμε άλλη επιλογή, πέρα από το να περιορίσουμε το ανθρώπινο δυναμικό μας»

Ο πρόεδρος του McLaren Group, Paul Walsh, δήλωσε: «Είναι μια πολύ δύσκολη περίοδος για την εταιρία μας, και κυρίως για τους ανθρώπους μας, αλλά σχεδιάζουμε να συνεχίσουμε ως μια αποδοτική, βιώσιμη επιχείρηση με ξεκάθαρο στόχο την επιστροφή στην ανάπτυξη. Η McLaren Applied έχει ήδη εστιάσει την προσοχή της σε τομείς που θα γνωρίσουν άνθηση και θα φέρουν έσοδα. Εξελίξαμε μια νέα πλατφόρμα για ελαφριά υβριδικά αυτοκίνητα, που θα μπει στην παραγωγή πριν από το τέλος της φετινής χρονιάς».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τη McLaren 720S [video]

Η McLaren Racing ήταν υπέρ της θέσπισης ορίου στον προϋπολογισμό των ομάδων της F1 από το 2021, με σκοπό τον περιορισμό του κόστους και τη βελτίωση του συναγωνισμού. «Αυτό θα έχει μεγάλη επίδραση στη μορφή και το μέγεθος της αγωνιστικής μας ομάδας, όμως ξεκινάμε από τώρα τη λήψη μέτρων για να είμαστε και πάλι έτοιμοι για την κατάκτηση νικών και πρωταθλημάτων», δήλωσε ο Walsh.

Κάτι αντίστοιχο θα συμβεί βέβαια και στις άλλες ομάδες της Formula 1, αφού το όριο των $145 εκατομμυρίων στον προϋπολογισμό τους –που από το 2023 θα πέσει στα $135 εκατ.– θα τις εξαναγκάσει στη μείωση του προσωπικού. Πάντως ο αμοιβές των πιλότων και του διευθυντικού προσωπικού, αλλά και τα έξοδα διαφήμισης και φιλοξενίας στους αγώνες του θεσμού, δεν περιλαμβάνονται στο νέο «budget cap»...

[Πηγή: Autocar]

node/39015

Niki Lauda: Ενας χρόνος από το θάνατό του

«Εφυγε» στις 20 Μαΐου του 2019 μετά από μακρά νοσηλεία.

Τετάρτη, 20 Μαΐου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Niki Lauda: Ενας χρόνος από το θάνατό του

Στις 20 Μαΐου του 2019 η καρδιά του Niki Lauda που νοσηλευόταν στον Πανεπιστημιακό νοσοκομείο της Ζυρίχης, σταμάτησε να χτυπά. Ο κόσμος της F1 σίγουρα έμεινε πιο φτωχός, αλλά ταυτόχρονα και πολύ «πλούσιος», καθώς η παρακαταθήκη που άφησε πίσω του ο Αυστριακός είναι τεράστια.

Ο θρυλικός Αυστριακός πιλότος και μια από τις πιο δημοφιλείς προσωπικότητες αλλά και εμβληματικές φιγούρες στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 με τη Ferrari το 1975 και το 1977 και με τη McLaren το 1984.

Για πολλούς, αποτελεί παράδειγμα σιδερένιας θέλησης και πείσμονος ανθρώπου, καθώς ανέκαμψε τάχιστα και επέστρεψε στην ενεργό δράση λίγο καιρό ύστερα από το τρομακτικό ατύχημα στην πίστα του Nürburgring κατά τη διάρκεια του γερμανικού Grand Prix. Ήταν 1η Αυγούστου του 1976, ένα χρόνο ύστερα από την κατάκτηση του πρώτου τίτλου του όταν υπέστη εγκαύματα τρίτου βαθμού στο κεφάλι και στο πρόσωπό του και εισέπνευσε τοξικά αέρια που έβλαψαν σοβαρά τους πνεύμονές του, όταν το μονοθέσιό του τυλίχτηκε στις φλόγες στο Nürburgring.

Στο νοσοκομείο, όπου μεταφέρθηκε, είχαν αρχίσει ήδη τις εξόδιες τελετουργίες, αλλά ο Lauda ανέκαμψε σχεδόν θαυματουργά και επέστρεψε στις πίστες, ακόμα μπανταρισμένος, μόλις 40 ημέρες αργότερα.

Niki Lauda

Ύστερα από την καριέρα του ως πιλότου, έγινε επιχειρηματίας στις αερομεταφορές και, πρόσφατα, ένας μη εκτελεστικός πρόεδρος της ομάδας της Mercedes στη Formula 1, συμβάλλοντας στο να φέρει ο Βρετανός οδηγός Lewis Hamilton πέντε παγκόσμια πρωταθλήματα στο τιμ.

Ο Lauda, που υποβλήθηκε σε μεταμόσχευση πνευμόνων τον Αύγουστο του 2018, «πέθανε ειρηνικά», δήλωσε η οικογένειά του. «Τα μοναδικά του επιτεύγματα ως αθλητού και επιχειρηματία είναι και θα παραμείνουν αξέχαστα, η ακούραστη επιθυμία του για δράση, η απλότητα και το θάρρος του παραμένουν ένα πρότυπο και σημείο αναφοράς για όλους μας», ήταν η δήλωση της οικογένειάς του.

Ο Βρετανός πρώην πρωταθλητής F1 Jenson Button τον χαρακτήρισε «μύθο», ενώ η McLaren δήλωσε ότι η Lauda θα «αποτελεί ευλαβικό μέρος της ιστορία μας».

Η μνημειώδης αντιπαλότητα του Lauda με τον Βρετανό οδηγό James Hunt, τον παγκόσμιο πρωταθλητή του 1976, μεταφέρθηκε στο εκράν με τη γνωστή ταινία «Rush» το 2013.

Niki Lauda

O Lauda υποβλήθηκε σε δύο μεταμοσχεύσεις νεφρών, ο δεύτερος νεφρός δωρήθηκε το 2005 από την τότε φίλη του Birgit Wetzinger, πρώην αεροσυνοδό για την αεροπορική εταιρεία του, την οποία παντρεύτηκε το 2008. Με την Wetzinger έχουν δίδυμα, ένα αγόρι και ένα κορίτσι, που γεννήθηκαν το 2009, ενώ έχει και άλλους τρεις γιους από προηγούμενες σχέσεις του. 

Αποχαιρετισμός στη Βιέννη

Πλήθος κόσμου αποχαιρέτισε τον Niki Lauda από τον Ιερό Ναό του Αγίου Στεφάνου της Βιέννης, ενώ στη συνέχεια η νεκρώσιμος ακολουθία τελέστηκε σε στενό κύκλο, ανάμεσα στην οικογένεια και λιγοστούς φίλους. Ο Niki Lauda κατέληξε ύστερα από μακρά νοσηλεία και αφού προηγουμένως, το καλοκαίρι, είχε υποβληθεί σε μεταμόσχευση πνεύμονα. 

ni

Η δεύτερη σύζυγός του Birgit, η οποία του είχε δωρήσει και τον ένα της νεφρό, μαζί με τους δύο γιους τους ζήτησαν και τοποθετήθηκε πάνω στο φέρετρο του εκλιπόντος το κράνος του. 

Ανάμεσα σε αυτούς που μίλησαν για τον Niki Lauda ήταν και ο Bernie Ecclestone σε μια... εξ αποστάσεως δήλωση, αφού όπως είπε «δεν θέλω να δω το Niki νεκρό. Για μένα είναι ακόμα ζωντανός». Είπε ακόμα ότι επισκέφθηκε με τη σύζυγό του το Niki Lauda στην κλινική στην Ελβετία που νοσηλευόταν στα τέλη Απριλίου και κατάλαβαν ότι πλέον δεν υπήρχε γυρισμός. 

nik

Στη νεκρώσιμη ακολουθία παρίσταντο εκτός των άλλων ο πρόεδρος της Αυστρίας, Alexander van der Bellen, ο καγκελάριος Sebastian Kurz, ο επικεφαλής της Mercedes στην F1, Toto Wolff και πολλοί νυν και πρώην της F1.