node/36205

GP Ουγγαρίας: Νίκη στρατηγικής του Hamilton

O Lewis Hamilton έκλεψε στο τέλος τη νίκη από τον Max Verstappen, χάρη στη δική του οδήγηση, αλλά κυρίως χάρη στο στρατηγικό ρίσκο της Mercedes.

Όταν η Mercedes είδε ότι ο Hamilton είχε φτάσει τον Verstappen 22 γύρους πριν το τέλος αλλά δεν μπορούσε να τον περάσει, πέρασε σε στρατηγική δύο pit stops ώστε να εφοδιάσει τον οδηγό της με φρέσκα λάστιχα και να του επιτρέψει να κάνει δεύτερη και καθοριστική επίθεση 4 γύρους πριν τον τερματισμό του αγώνα.

Ο Verstappen άντεξε μέχρι το ξεκίνημα του 67ου από τους 70 γύρους, όπου ο Hamilton χρησιμοποίησε το DRS για να επιτεθεί από την εξωτερική της Στροφής 1. Ο Ολλανδός, με «πεθαμένα» λάστιχα, όπως είπε, δεν είχε κανένα περιθώριο να αντισταθεί ή να απαντήσει.

Τουλάχιστον η Red Bull τον κάλεσε σε δεύτερο pit stop, για να φορέσει μαλακά λάστιχα και να πάρει τον έξτρα βαθμό του ταχύτερου γύρου, με νέο μάλιστα ρεκόρ πίστας. Ο Verstappen είχε το περιθώριο για δεύτερη αλλαγή ελαστικών αφού ο Sebastian Vettel ήταν πολύ μακριά και τελικά τερμάτισε 3ος, πάνω από ένα λεπτό πίσω από τον Hamilton.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα της εκκίνησης, ο poleman Verstappen παρέμεινε πρώτος ενώ ο Valtteri Bottas μπλόκαρε τα φρένα του προσπαθώντας να του επιτεθεί από την εξωτερική της Κ1, και ήρθε δίπλα του ο Hamilton που ήταν ακόμη πιο έξω.

GP Hungary 2019 start

Ο Φιλανδός αναγκάστηκε να αμυνθεί στην Κ2, αλλά μπλόκαρε ξανά κι επέτρεψε στον team-mate του να τον περάσει από την εξωτερική της Κ3, ακουμπώντας τον και κόβοντάς του τη φόρα με αποτέλεσμα να τον περάσει κι ο Charles Leclerc.

O Μονεγάσκος είχε κι αυτός επαφή με τον Bottas, του οποίου η εμπρός πτέρυγα έσπασε και ο ρυθμός του έπεσε σημαντικά. Έμεινε στην πίστα μέχρι τον 5ο γύρο, όπου αναγκάστηκε σε πολύ πρώιμο pit stop για να φορέσει τα σκληρά λάστιχα, κι ο αγώνας του καταστράφηκε.

Μπροστά, ο Verstappen άνοιξε γρήγορα μια διαφορά δύο δευτερολέπτων, αλλά ο Hamilton τη μείωσε στη συνέχεια και ήταν μέσα στο DRS του Ολλανδού όταν αυτός, παραπονούμενος για απώλεια πρόσφυσης, σταμάτησε για αλλαγή ελαστικών στον 25ο γύρο.

Η Mercedes, μετά από προσποιήσεις, επέλεξε να αφήσει τον Hamilton έξω για 6 ακόμα γύρους. Ξαναμπήκε στον αγώνα 5,8” πίσω από τον Verstappen, με φρέσκα σκληρά λάστιχα και, γυρίζοντας εκπληκτικά γρήγορα, έφτασε σύντομα πίσω από τον Ολλανδό. Σε 5 μόνο γύρους από το pit stop επιτέθηκε με DRS στην Κ1, αλλά ο Verstappen αμύνθηκε με επιτυχία. Ήμασταν στα μισά του αγώνα και ο Hamilton έκανε άλλη μια μεγάλη επίθεση από την εξωτερική της Κ4, αλλά άνοιξε τη γραμμή του και βγήκε στην επιφάνεια διαφυγής δίνοντας στον οδηγό της Red Bull μια μεγάλη ανάσα. Ο Verstappen ζήτησε περισσότερη δύναμη για να κρατήσει τη Mercedes εκτός DRS, αλλά ο Hamilton είχε και φθορά στα φρένα, οπότε δεν μπορούσε να επιτεθεί ξανά.

Τότε ήταν που ο υπεύθυνος στρατηγικής της Mercedes έριξε τη ζαριά καλώντας τον Hamilton για να βάλει φρέσκα μεσαία λάστιχα στον 48ο γύρο. Μια κίνηση στην οποία η Red Bull δεν απάντησε, αφήνοντας τον Verstappen να υπερασπιστεί μια διαφορά 20” σε 20 γύρους.

Έξι γύρους πριν το τέλος, ο Hamilton είχε φτάσει στα 5,5” τον Verstappen, που ανέφερε στον ασύρματο ότι τα λάστιχά του ήταν «νεκρά». Δύο γύρους αργότερα, ο Hamilton ήταν μέσα στο DRS του και, έχοντας καλύτερο κράτημα και φρενάρισμα, τον πέρασε εύκολα από την εξωτερική στην είσοδο της Κ1.

Hamilton pass on Verstappen

Με τελειωμένα λάστιχα, που δεν μπορούσαν να βγάλουν τον αγώνα, ο Ολλανδός αναγκάστηκε να σταματήσει και να φορέσει τα μαλακά Pirelli για το «ονόρε» του ταχύτερου γύρου.

Η Ferrari δεν είχε το ρυθμό των άλλων δύο μεγάλων ομάδων και οι οδηγοί της γρήγορα έμειναν πίσω. Ο Leclerc φαινόταν ότι θα ανέβαινε στο βάθρο, όμως ο Vettel άλλαξε τη στρατηγική του σε “plan C”, που σήμαινε ότι θα έμενε περισσότερο στην πίστα με τα μεσαία λάστιχα, ώστε να βάλει τα μαλακά για το τέλος με την ελπίδα να αναπληρώσει τον χαμένο χρόνο από τον team-mate του. Τρεις γύρους πριν το τέλος, ο Γερμανός έπιασε τον Μονεγάσκο και του έκανε ένα απαιτητικό προσπέρασμα στην είσοδο της Κ1 για να του πάρει την 3η θέση.

Vettel pass on Leclerc

Ο Carlos Sainz, με τη McLaren, εκμεταλλεύτηκε τις δυσκολίες του Bottas και την κακή εκκίνηση του Pierre Gasly για να πάρει την 5η θέση, αφού είχε περάσει τον team-mate του, Lando Norris, στον πρώτο γύρο του αγώνα. Ο Ισπανός ήταν 5ος από την αρχή και απέκρουσε την επίθεση του Gasly στο τέλος για να κρατήσει αυτή τη θέση για δεύτερο αγώνα στη σειρά.

Ο Norris ίσως να είχε κάνει το «5-6» για τη McLaren, αλλά ένα πρόβλημα στον πίσω αριστερό τροχό τον καθυστέρησε στο pit-stop και τον πέρασαν ο Gasly κι ο Kimi Raikkonen με την Alfa Romeo. Ο Norris ήταν πολύ πίσω για να πιέσει τον Φιλανδό, που πήρε την 7η θέση ισοφαρίζοντας το καλύτερο φετινό του αποτέλεσμα.

Η Mercedes είχε πει αρχικά στον Bottas ότι θα μπορούσε να ανέβει στην 6η θέση, όμως ο Φιλανδός μόλις που κατάφερε να τερματίσει 8ος, περνώντας στο τέλος τον Norris.

O Alex Albon νίκησε τελικά τη μάχη με τον team-mate του στην Toro Rosso, τον Daniil Kvyat, και πέρασε και τον Sergio Perez (Racing Point) για να πάρει τελικά τη 10η θέση και τον τελευταίο βαθμό.

Ο Romain Grosjean (Haas) ήταν η μόνη εγκατάλειψη στον αγώνα. Ο Γάλλος ήταν αρχικά μέσα στη δεκάδα, αλλά η στρατηγική του να μείνει πολύ στην πίστα πριν το πρώτο του pit stop δεν έπιασε και τελικά έμεινε από πίεση νερού στον κινητήρα Ferrari, 20 γύρους πριν το τέλος.

GP Hungary podium

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΟΥΓΓΡΙΚΟΥ GP ΤΟ HUNGARORING

Θ.

ΟΔΗΓΟΣ

ΟΜΑΔΑ

ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ

ΧΡ./ΔΙΑΦ.

1

Lewis Hamilton

Mercedes-AMG Petronas Motorsport

Mercedes

1h35m03.796s

2

Max Verstappen

Aston Martin Red Bull Racing

Red Bull/Honda

17.796s

3

Sebastian Vettel

Scuderia Ferrari

Ferrari

1m01.433s

4

Charles Leclerc

Scuderia Ferrari

Ferrari

1m05.250s

5

Carlos Sainz Jr.

McLaren F1 Team

McLaren/Renault

1 γύρος

6

Pierre Gasly

Aston Martin Red Bull Racing

Red Bull/Honda

1 γύρος

7

Kimi Raikkonen

Alfa Romeo Racing

Alfa Romeo/Ferrari

1 γύρος

8

Valtteri Bottas

Mercedes-AMG Petronas Motorsport

Mercedes

1 γύρος

9

Lando Norris

McLaren F1 Team

McLaren/Renault

1 γύρος

10

Alexander Albon

Red Bull Toro Rosso Honda

Toro Rosso/Honda

1 γύρος

11

Sergio Perez

SportPesa Racing Point F1 Team

Racing Point/Mercedes

1 γύρος

12

Nico Hulkenberg

Renault F1 Team

Renault

1 γύρος

13

Kevin Magnussen

Rich Energy Haas F1 Team

Haas/Ferrari

1 γύρος

14

Daniel Ricciardo

Renault F1 Team

Renault

1 γύρος

15

Daniil Kvyat

Red Bull Toro Rosso Honda

Toro Rosso/Honda

2 γύροι

16

George Russell

ROKiT Williams Racing

Williams/Mercedes

2 γύροι

17

Lance Stroll

SportPesa Racing Point F1 Team

Racing Point/Mercedes

2 γύροι

18

Antonio Giovinazzi

Alfa Romeo Racing

Alfa Romeo/Ferrari

2 γύροι

19

Robert Kubica

ROKiT Williams Racing

Williams/Mercedes

3 γύροι

-

Romain Grosjean

Rich Energy Haas F1 Team

Haas/Ferrari

Εγκατ.

Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ

Θ.

ΟΔΗΓΟΣ

ΒΑΘ.

1

Lewis Hamilton

250

2

Valtteri Bottas

188

3

Max Verstappen

181

4

Sebastian Vettel

156

5

Charles Leclerc

132

6

Pierre Gasly

63

7

Carlos Sainz Jr.

58

8

Kimi Raikkonen

31

9

Daniil Kvyat

27

10

Lando Norris

24

11

Daniel Ricciardo

22

12

Lance Stroll

18

13

Kevin Magnussen

18

14

Nico Hulkenberg

17

15

Alexander Albon

16

16

Sergio Perez

13

17

Romain Grosjean

8

18

Antonio Giovinazzi

1

19

Robert Kubica

1

20

George Russell

0

Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

Θ.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ

ΒΑΘ.

1

Mercedes

438

2

Ferrari

288

3

Red Bull/Honda

244

4

McLaren/Renault

82

5

Toro Rosso/Honda

43

6

Renault

39

7

Alfa Romeo/Ferrari

32

8

Racing Point/Mercedes

31

9

Haas/Ferrari

26

10

Williams/Mercedes

1

 

node/39015

Niki Lauda: Ενας χρόνος από το θάνατό του

«Εφυγε» στις 20 Μαΐου του 2019 μετά από μακρά νοσηλεία.

Τετάρτη, 20 Μαΐου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Niki Lauda: Ενας χρόνος από το θάνατό του

Στις 20 Μαΐου του 2019 η καρδιά του Niki Lauda που νοσηλευόταν στον Πανεπιστημιακό νοσοκομείο της Ζυρίχης, σταμάτησε να χτυπά. Ο κόσμος της F1 σίγουρα έμεινε πιο φτωχός, αλλά ταυτόχρονα και πολύ «πλούσιος», καθώς η παρακαταθήκη που άφησε πίσω του ο Αυστριακός είναι τεράστια.

Ο θρυλικός Αυστριακός πιλότος και μια από τις πιο δημοφιλείς προσωπικότητες αλλά και εμβληματικές φιγούρες στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 με τη Ferrari το 1975 και το 1977 και με τη McLaren το 1984.

Για πολλούς, αποτελεί παράδειγμα σιδερένιας θέλησης και πείσμονος ανθρώπου, καθώς ανέκαμψε τάχιστα και επέστρεψε στην ενεργό δράση λίγο καιρό ύστερα από το τρομακτικό ατύχημα στην πίστα του Nürburgring κατά τη διάρκεια του γερμανικού Grand Prix. Ήταν 1η Αυγούστου του 1976, ένα χρόνο ύστερα από την κατάκτηση του πρώτου τίτλου του όταν υπέστη εγκαύματα τρίτου βαθμού στο κεφάλι και στο πρόσωπό του και εισέπνευσε τοξικά αέρια που έβλαψαν σοβαρά τους πνεύμονές του, όταν το μονοθέσιό του τυλίχτηκε στις φλόγες στο Nürburgring.

Στο νοσοκομείο, όπου μεταφέρθηκε, είχαν αρχίσει ήδη τις εξόδιες τελετουργίες, αλλά ο Lauda ανέκαμψε σχεδόν θαυματουργά και επέστρεψε στις πίστες, ακόμα μπανταρισμένος, μόλις 40 ημέρες αργότερα.

Niki Lauda

Ύστερα από την καριέρα του ως πιλότου, έγινε επιχειρηματίας στις αερομεταφορές και, πρόσφατα, ένας μη εκτελεστικός πρόεδρος της ομάδας της Mercedes στη Formula 1, συμβάλλοντας στο να φέρει ο Βρετανός οδηγός Lewis Hamilton πέντε παγκόσμια πρωταθλήματα στο τιμ.

Ο Lauda, που υποβλήθηκε σε μεταμόσχευση πνευμόνων τον Αύγουστο του 2018, «πέθανε ειρηνικά», δήλωσε η οικογένειά του. «Τα μοναδικά του επιτεύγματα ως αθλητού και επιχειρηματία είναι και θα παραμείνουν αξέχαστα, η ακούραστη επιθυμία του για δράση, η απλότητα και το θάρρος του παραμένουν ένα πρότυπο και σημείο αναφοράς για όλους μας», ήταν η δήλωση της οικογένειάς του.

Ο Βρετανός πρώην πρωταθλητής F1 Jenson Button τον χαρακτήρισε «μύθο», ενώ η McLaren δήλωσε ότι η Lauda θα «αποτελεί ευλαβικό μέρος της ιστορία μας».

Η μνημειώδης αντιπαλότητα του Lauda με τον Βρετανό οδηγό James Hunt, τον παγκόσμιο πρωταθλητή του 1976, μεταφέρθηκε στο εκράν με τη γνωστή ταινία «Rush» το 2013.

Niki Lauda

O Lauda υποβλήθηκε σε δύο μεταμοσχεύσεις νεφρών, ο δεύτερος νεφρός δωρήθηκε το 2005 από την τότε φίλη του Birgit Wetzinger, πρώην αεροσυνοδό για την αεροπορική εταιρεία του, την οποία παντρεύτηκε το 2008. Με την Wetzinger έχουν δίδυμα, ένα αγόρι και ένα κορίτσι, που γεννήθηκαν το 2009, ενώ έχει και άλλους τρεις γιους από προηγούμενες σχέσεις του. 

Αποχαιρετισμός στη Βιέννη

Πλήθος κόσμου αποχαιρέτισε τον Niki Lauda από τον Ιερό Ναό του Αγίου Στεφάνου της Βιέννης, ενώ στη συνέχεια η νεκρώσιμος ακολουθία τελέστηκε σε στενό κύκλο, ανάμεσα στην οικογένεια και λιγοστούς φίλους. Ο Niki Lauda κατέληξε ύστερα από μακρά νοσηλεία και αφού προηγουμένως, το καλοκαίρι, είχε υποβληθεί σε μεταμόσχευση πνεύμονα. 

ni

Η δεύτερη σύζυγός του Birgit, η οποία του είχε δωρήσει και τον ένα της νεφρό, μαζί με τους δύο γιους τους ζήτησαν και τοποθετήθηκε πάνω στο φέρετρο του εκλιπόντος το κράνος του. 

Ανάμεσα σε αυτούς που μίλησαν για τον Niki Lauda ήταν και ο Bernie Ecclestone σε μια... εξ αποστάσεως δήλωση, αφού όπως είπε «δεν θέλω να δω το Niki νεκρό. Για μένα είναι ακόμα ζωντανός». Είπε ακόμα ότι επισκέφθηκε με τη σύζυγό του το Niki Lauda στην κλινική στην Ελβετία που νοσηλευόταν στα τέλη Απριλίου και κατάλαβαν ότι πλέον δεν υπήρχε γυρισμός. 

nik

Στη νεκρώσιμη ακολουθία παρίσταντο εκτός των άλλων ο πρόεδρος της Αυστρίας, Alexander van der Bellen, ο καγκελάριος Sebastian Kurz, ο επικεφαλής της Mercedes στην F1, Toto Wolff και πολλοί νυν και πρώην της F1.

node/39009

Τα Legend Cars και virtual στα Μέγαρα [video]

Η Fanny Flutters Racing Team, επίσημος αντιπρόσωπος των U.S. Legend Cars, εισβάλλει και στο χώρο του sim racing.

Τρίτη, 19 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Τα Legend Cars και virtual στα Μέγαρα [video]

Μπορεί να υπήρξε μια απραγία στο motorsport παγκοσμίως λόγω του CoViD-19, όμως η Fanny Flutters Racing Team δεν έμεινε με σταυρωμένα τα χέρια στα pits.

Τηρώντας μια υπόσχεση που είχε δώσει πριν από δύο χρόνια, στο πλαίσιο του PICK PATRAS, η επίσημη αντιπροσωπεία των U.S. Legend Cars στην Ελλάδα έφερε τα μικρά αλλά απολαυστικά αμερικανικά μονοθέσια όσο πιο κοντά γίνεται στην ελληνική πραγματικότητα, μέσα από την πλατφόρμα του sim racing. Για να μπορούν να πάρουν όλοι μια γεύση από την εμπειρία που είχαμε κι εμείς, οδηγώντας ένα Legend στα Μέγαρα [video].

Ο δυο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Jordan O’Brien, που το 2019 είχε αγωνιστεί με ένα Legend Car σε HTTC στα Μέγαρα, δοκίμασε το αποτέλεσμα και ενθουσιάστηκε από το πόσο κοντά στην πραγματικότητα είναι, σε σχέση με άλλες πλατφόρμες και αγώνες.

Σήμερα, μπορεί ο καθένας να μπει και να αγωνιστεί σε εικονικούς αγώνες του U.S. Legend Cars International στις ελληνικές πίστες –και όχι μόνο– βιώνοντας έτσι την Fanny Flutters e-Experience! Οι αγώνες πραγματοποιούνται στην πλατφόρμα του δημοφιλούς εξομοιωτή Assetto Corsa, ενώ έχουν ξεκινήσει και οι αντίστοιχες ακαδημίες.

Στο παρακάτω video μπορείτε να πάρετε μια πρώτη γεύση, πριν μάθετε περισσότερα στη σελίδα των Fanny Flutters: