GP Ισπανίας, κατατακτήριες δοκιμές: Οι Mercedes στην πρώτη σειρά, αλλά…

GP Ισπανίας, κατατακτήριες δοκιμές: Οι Mercedes στην πρώτη σειρά, αλλά…

Ο Hamilton δείχνει το δρόμο σε ένα lock out της Mercedes στην πρώτη σειρά μετά από καιρό. Αλλά συνέβησαν πολλά περίεργα πράγματα.

Ο Hamilton θα βρεθεί ξανά στην pole position μετά την Αυστραλία, με τον Bottas στην δεύτερη θέση. Η Ferrari του Vettel στην 3η θέση και δίπλα του ο Raikkonen, υπόσχονται μια ενδιαφέρουσα μάχη στην πρώτη στροφή, και όχι μόνο. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Στις ελεύθερες δοκιμές όλοι οι πιλότοι δυσκολεύονταν να πάρουν από την Super Soft γόμα την θεωρητική διαφορά σε χρόνο που δίνει σε σχέση με τη Soft. Και επιπλέον, είχαν παράπονα από την αίσθηση  αυτού του ελαστικού, το οποίο ενώ θεωρητικά το πιο μαλακό αργούσε να πιάσει τη βέλτιστη απόδοση, με αποτέλεσμα να δίνει τον ταχύτερο γύρο στο 4ο-5ο πέρασμα, κάτι που είδαμε να συμβαίνει με αρκετούς οδηγούς στο FP3. Με αυτό το δεδομένο, τα λάστιχα του αγώνα φαίνεται να είναι η Soft και Medium γόμα.

Έτσι, όλοι ήθελαν να κάνουν οικονομία στην Soft και βγήκαν στο Q1 με την Super Soft, με εξαίρεση τις Force India που είχαν την πιο μαλακή επιλογή και τις McLaren που είχαν τη μέση γόμα. Ο Vettel έκανε τον πρώτο χρόνο του σκέλους στον… 7ο γύρο του σετ. Εκτός του Q2 έμειναν οι οδηγοί της Williams Sirotkin και Stroll (ο οποίος είχε έξοδο στο τέλος του σκέλους στο κομμάτι του σταδίου όταν έχασε τη γραμμή του και πάτησε στο χώμα), ο Ericsson με την Alfa Romeo Sauber, ο Hulkenberg με τη Renault αντιμετωπίζοντας πρόβλημα με την πίεση καυσίμου και φυσικά ο Hartley. Ο Νεοζηλανδός της Toro Rosso είχε έξοδο στο FP3, όταν ξάκρισε υπερβολικά στο χώμα, στην είσοδο της γρήγορης ανηφορικής Στροφής 9. Βγήκε με πολλά, χτύπησε με το πίσω μέρος στις μπαριέρες και ουσιαστικά το αυτοκίνητο διαλύθηκε. Όταν ο γερανός πήγε να το σηκώσει, το πάτωμα έσπασε στα δύο και ο κινητήρας κρέμασε στο έδαφος σε μια εικόνα που θύμιζε… Τιτανικό. Άγνωστο γιατί στην Red Bull κάνουν τόση υπομονή και τι ακόμη περιμένουν να αποδείξει ο Hartley  ο οποίος και στο τέλος της περσινής σεζόν που ξεκίνησε την καριέρα του και φέτος, χάνει κατά κράτος από τον Gasly και κάνει συχνές και ακριβές γκάφες. Ο Helmut Marko έχει διώξει άλλους οδηγούς για πολύ λιγότερα.

Στο Q2 το ζητούμενο ήταν η πρόκριση με την Soft γόμα, γιατί όλοι οι οδηγοί ήθελαν με αυτή να εκκινήσουν τον αγώνα. Οι Ferrari ήταν με διαφορά οι ταχύτερες, με τον Vettel να δείχνει το δρόμο στον Raikkonen. Ο Bottas ήταν 3ος και ο Hamilton 4ος, παραπονούμενος για την κατάσταση της πίστας που δεν είχε καθαριστεί καλά μετά την έξοδο του Stroll στο τέλος του Q1. Λίγο πριν το τέλος του σκέλους, ο Hamilton ξαναμπήκε να δοκιμάσει με Super Soft και ενώ βελτίωνε σε κάθε sector τον χρόνο του, παράτησε στην τελευταία στροφή το  γύρο του ώστε να μη χρειαστεί να εκκινήσει με αυτή τη γόμα τον αγώνα. Παρόλα αυτά είδε ότι η Mercedes του είναι πιο γρήγορη. Το ίδιο έκαναν και οι Red Bull, εγκαταλείποντας τους γύρους στο τέλος. Ο μόνος που προκρίθηκε με Super Soft ήταν ο Alonso. Ο Ισπανός δοκίμασε να αλλάξει στρατηγική στο τέλος, αλλά ο γύρος με την Soft ήταν δύο μόλις εκατοστά πιο αργός, και έτσι αύριο θα είναι ο μόνος οδηγός στην 10άδα που με το πιο μαλακό λάστιχο στην αρχή του αγώνα. Εκτός έμειναν οι Vandoorne, Gasly, Ocon, Leclerc και Perez.

Στο Q3 ο πρώτος κύκλος χρονομετρημένων γύρων έδειξε ότι ο Hamilton έχει το πάνω χέρι. Ο Βρετανός έκανε 1’16”491, ενώ ο Vettel ήταν σχεδόν οκτώ δέκατα πιο αργός στην 5η θέση. Ανάμεσα στους δύο μονομάχους του τίτλου σε εκείνη τη φάση βρέθηκαν ο Verstappen στη 2η θέση, ο Ricciardo 3ος και ο Bottas. Ο Raikkonen ο οποίος είχε κάνει ένα λάθος στην 1η στροφή και είχε βγει λίγο εκτός ήταν στην 7η θέση, πίσω και από τον Alonso. Σε αυτή την πρώτη χρονομετρημένη προσπάθεια όλοι οι οδηγοί είχαν χρησιμοποιήσει την Super Soft γόμα. Και τότε η Red Bull έκανε την έκπληξη, βάζοντας στην πίστα τον Ricciardo με την θεωρητικά πιο αργή Soft και καύσιμα για δύο διαδοχικούς γύρους. Το πρώτο sector ήταν αργό, στο δεύτερο βελτίωσε τον δικό του προηγούμενο χρόνο με την Super Soft και στο τρίτο έκανε τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας. Αυτό το δεδομένο οδήγησε την Ferrari να κάνει το ίδιο, στρατηγική που ακολούθησε και ο Alonso. Ο Verstappen πάντως επέμεινε στην Super Soft καθώς και οι οδηγοί της Mercedes για την δεύτερη προσπάθειά τους.

Ο Hamilton βελτίωσε τρία δέκατα σχεδόν τον χρόνο του και κράτησε την πρώτη θέση. Ο Bottas στην 2η θέση, έχασε την pole για 40 χιλιοστά. Ο Vettel με την θεωρητικά πιο αργή Soft μείωσε τη διαφορά του από τον Hamilton από τα οκτώ σε μόλις 1,3 δέκατα. Και παρότι ο Βρετανός είχε βελτιώσει τον δικό του χρόνο σε σχέση με το πρώτο πέρασμα. Ο Raikkonnen βελτίωσε επίσης, πράγμα που δείχνει κάτι αντίθετο σε σχέση με ό,τι ξέραμε ως τώρα. Γενικά, η Ferrari είχε δείξει ότι βολεύεται καλύτερα με τις μαλακές γόμες, ενώ στην Mercedes ταιριάζουν οι πιο σκληρές. Στην Ισπανία φαίνεται ότι δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Σε ρυθμό αγώνα με την Soft η Ferrari ίσως να υπερτερεί ελαφρώς, αλλά με την πίστα της Βαρκελώνης να φημίζεται ως μια από τις πιο δύσκολες για προσπέρασμα, το lock out στην πρώτη σειρά της εκκίνησης ίσως αποδειχθεί σημαντικό για την Mercedes. Σε ρυθμό αγώνα, και οι Red Bull πρέπει να υπολογίζονται σοβαρά ως διεκδικητές της νίκης. Η Haas επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, υπό την έννοια ότι εδώ είχε κάνει ιδιαίτερη εντύπωση στις χειμερινές δοκιμές. Με την εμφάνισή της στις κατατακτήριες επιβεβαιώνει τη θέση της ως best of the rest σε αυτή την πίστα που είναι απαιτητική για την αεροδυναμική. Η πρόοδος της McLaren δεν είναι τόσο μεγάλη όσο ίσως θα ήθελε η βρετανική ομάδα, αλλά φαίνεται ότι οι αλλαγές που έφερε σίγουρα αποδίδουν, με τον Alonso να βρίσκεται μπροστά από τον Sainz, της εργοστασιακής Renault.

ΘέσηΟδηγόςΣασίΚινητήραςΧρόνοςΔιαφορά
1united_kingdom Lewis Hamilton MercedesMercedes1'16.173 
2finland Valtteri Bottas MercedesMercedes1'16.2130.040
3germany Sebastian Vettel FerrariFerrari1'16.3050.132
4finland Kimi Raikkonen FerrariFerrari1'16.6120.439
5netherlands Max Verstappen Red BullTAG1'16.8160.643
6australia Daniel Ricciardo Red BullTAG1'16.8180.645
7denmark Kevin Magnussen HaasFerrari1'17.6761.503
8spain Fernando Alonso McLarenRenault1'17.7211.548
9spain Carlos Sainz RenaultRenault1'17.7901.617
10france Romain Grosjean HaasFerrari1'17.8351.662
11belgium Stoffel Vandoorne McLarenRenault1'18.3232.150
12france Pierre Gasly Toro RossoHonda1'18.4632.290
13france Esteban Ocon Force IndiaMercedes1'18.6962.523
14monaco Charles Leclerc SauberFerrari1'18.9102.737
15mexico Sergio Perez Force IndiaMercedes1'19.0982.925
16germany Nico Hulkenberg RenaultRenault1'18.9232.750
17sweden Marcus Ericsson SauberFerrari1'19.4933.320
18russia Sergey Sirotkin WilliamsMercedes1'19.6953.522
19canada Lance Stroll WilliamsMercedes1'20.2254.052
20new_zealand Brendon Hartley Toro RossoHonda

 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube