node/36123

GP Γερμανίας: Νίκη Verstappen, o Vettel από τελευταίος, δεύτερος!

Ένας τρελός αγώνας όπου η βροχή έφερνε συνεχείς ανατροπές και η Mercedes ναυάγησε ολοκληρωτικά. Τρίτος ο Kvyat.

Η βροχή πριν την εκκίνηση και κατά τη διάρκεια του αγώνα δεν επηρέασε τελικά τον Max Verstappen, που πήρε άνετα τη νίκη. Αντίθετα, ο Lewis Hamilton είχε δύο τετακέ και τερμάτισε μόλις 11ος, ενώ ο Bottas βγήκε από την πίστα, έπεσε στην μπαριέρα κι εγκατέλειψε.

Ο Sebastian Vettel, παρότι ξεκίνησε από την τελευταία θέση μετά τα προβλήματα της Ferrari στις κατατακτήριες, κατάφερε να πάρει τη 2η θέση, ενώ ο Charles Leclerc έχασε την ευκαιρία για νίκη βγαίνοντας από την πίστα. Ο Daniil Kvyat ανέβηκε στο βάθρο χάρη στην έξυπνη τακτική της Toro Rosso.

Η καταρρακτώδης βροχή όλο το πρωί είχε ως αποτέλεσμα να δοκιμαστούν για πρώτη φορά οι νέοι κανονισμοί βρεγμένης εκκίνησης, με το αυτοκίνητο ασφαλείας να οδηγεί τα μονοθέσια για κάμποσους γύρους. Αναμενόμενα, οι πιο μαχητικοί οδηγοί άρχισαν να ζητούν να αποσυρθεί το Safety Car και τελικά αυτό συνέβη για να δοθεί εκκίνηση από στάση στη βρεγμένη πίστα.

 Ο poleman Hamilton μπήκε επικεφαλής χωρίς πρόβλημα, ενώ ο Verstappen σπίναρε υπερβολικά χάνοντας δύο θέσεις από τον Bottas και τον Raikkonen. Παρά λίγο να τον περάσει κι ο Grosjean, αλλά ο Βρετανός κράτησε τη θέση του στη Στροφή 1 και στον επόμενο γύρο πέρασε τον Raikkonen.

Η μηδενική ορατότητα και η απρόβλεπτη πρόσφυση έφεραν το χάος πιο πίσω, καθώς ο Sainz άνοιξε τη γραμμή του στην Κ2 με αποτέλεσμα να τον περάσουν οι Hulkenberg και Leclerc. Χαμός γινόταν και πιο πίσω, μέχρι που στο δεύτερο γύρο ο Perez σβούριξε, έπεσε στην μπαριέρα στην έξοδο της Κ11, και βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Ο Vettel και ο Albon αμέσως έσπευσαν στα pits για να αλλάξουν τα λάστιχα βροχής με ενδιάμεσα, ενώ όλοι οι άλλοι αναγκάστηκαν να κάνουν έναν ακόμη γύρο. Κάποιοι έμειναν με τα βροχής, μια επιλογή που γρήγορα αποδείχτηκε λανθασμένη καθώς η πίστα στέγνωνε στην αγωνιστική γραμμή. Ο Magnussen ήταν ένας από αυτούς κι ενώ ήταν 2ος πίσω από τον Hamilton στη σειρά πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, προσπεράστηκε γρήγορα από τους Bottas και Verstappen μόλις ο αγώνας ξανάρχισε, στον 4ο από τους 64 γύρους.

Αντίθετα, τα γρήγορα ρεφλέξ  της Ferrari ανέβασαν τον Vettel στη 12η θέση και γρήγορα ο Γερμανός έφτασε στην 7η. Όμως ήταν πάνω από μισό λεπτό πίσω από τον Hamilton, που ανεπηρέαστος από τις συνθήκες, είχε αυξήσει  τη διαφορά του από τον Bottas στα 5”.

Στο 15ο γύρο έσπασε ο κινητήρας του Ricciardo, επιβλήθηκε για λίγο εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας και οι Leclerc και Hulkenberg σταμάτησαν αμέσως για καινούργια ενδιάμεσα λάστιχα. Ο Μονεγάσκος άρχισε να γυρίζει πολύ γρήγορα και στον 22ο γύρο είχε μειώσει τη διαφορά του από τον Verstappen σε λιγότερο από 4”, αφήνοντας τον Hulkenberg 20” πίσω, αν και η απειλή του Γερμανού από τους Raikkonen και Vettel δεν ήταν τόσο μεγάλη λόγω των φθαρμένων ενδιάμεσων που φορούσαν.

Στον 23ο γύρο, ο Vettel ήταν από τους πρώτους που σταμάτησαν για σλικ, φορώντας τα μαλακά, ενώ ο Verstappen, που ήταν 3ος, σταμάτησε στον επόμενο γύρο για να βάλει τα μεσαία. Τα μεσαία φόρεσε και η Mercedes στον Bottas, στον 26ο γύρο, ενώ η Ferrari προτίμησε τα μαλακά για τον Leclerc, ένα γύρο αργότερα.
Ο Hamilton ήταν ο επόμενος, φορώντας τα μεσαία σλικ, αλλά τότε έπεσε μια νέα μπόρα που δεν είχε πιάσει το μετεωρολογικό ραντάρ. Ο Leclerc γλίστρησε αμέσως και βγήκε στην προτελευταία στροφή, πέφτοντας στην μπαριέρα με χαμηλή ταχύτητα και κολλώντας στην αμμοπαγίδα, με αποτέλεσμα να ξαναβγεί το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Στον επόμενο γύρο το ίδιο λάθος έκανε κι ο Hamilton, αλλά κατάφερε να συγκρατήσει το μονοθέσιο που απλά έξυσε την μπαριέρα. Η εμπρός πτέρυγα έσπασε, αλλά ο Βρετανός κατάφερε να συνεχίσει και να μπει στα pits καβαλώντας καθυστερημένα και παράνομα τη νησίδα. Η ομάδα του ήταν ανέτοιμη, ακολούθησε χάος μέχρι να αλλάξουν τα λάστιχα και την πτέρυγα, κι ο Hamilton τιμωρήθηκε με ποινή 5”.

Στη συνέχεια όλοι σταμάτησαν για να ξαναφορέσουν ενδιάμεσα λάστιχα, αφού τα σλικ αποδείχτηκαν ακατάλληλα. Έτσι πρώτος βρέθηκε ο Verstappen, μπροστά από τους Bottas, Hulkenberg, Albon, Hamilton, Sainz, Raikkonen και Vettel.

Με την επανεκκίνηση, ο Hamilton γρήγορα πέρασε τον Albon, ενώ ο Hulkenberg ανάγκασε τον Bottas σε άμυνα, με αποτέλεσμα ο Verstappen να ξεφύγει σχεδόν 10” μπροστά. Αυτό επέτρεψε στον Ολλανδό να κάνει ένα σχεδόν τζάμπα pit-stop για ενδιάμεσα λάστιχα όταν ξαναβγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας στον 40ό γύρο, λόγω εξόδου του Hulkenberg, «καρμπόν» με εκείνη του Leclerc. O Γερμανός, που είχε μόλις χάσει την 3η θέση από τον Hamilton, έχασε έτσι κι άλλη μια ευκαιρία για το πρώτο βάθρο της καριέρας του.

Η πίστα άρχισε ξανά να στεγνώνει καθώς τα μονοθέσια γύριζαν πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, και η Racing Point αποφάσισε να ρισκάρει, καλώντας τον μέχρι τότε αφανή Stroll για σλικ, ένα γύρο πριν την επανεκκίνηση. Το ίδιο έκανε και η Toro Rosso με τον Kvyat.

Ο Καναδός κι ο Ρώσος έπεσαν στις τελευταίες θέσεις, αλλά βρέθηκαν δεύτερος και τρίτος, πίσω από τον Verstappen, όταν όλοι σταμάτησαν για λάστιχα λίγο αργότερα. Ο Kvyat πέρασε τον Stroll με τη βοήθεια του DRS στη φουρκέτα, στον 50ό γύρο, ενώ ο εφιάλτης για τη Mercedes έγινε χειρότερος όταν ο Hamilton σβούριξε με μεγάλη ταχύτητα στην Κ1 πέφτοντας στη 15η θέση, και ο Bottas είχε ένα σχεδόν ίδιο τετακέ, αλλά χτύπησε δυνατά στην μπαριέρα ξαναβγάζοντας το αυτοκίνητο ασφαλείας.
  
Πέντε γύρους πριν το τέλος ο αγώνας ξεκίνησε και πάλι, με τον Verstappen πρώτο μπροστά από τους Kvyat και Stroll, ενώ ο Vettel πήρε αμέσως την 4η θέση από τον Sainz. Δύο γύρους αργότερα, ο Γερμανός της Ferrari πέρασε τον Stroll στην ευθεία πριν τη φουρκέτα, και στον επόμενο γύρο τον Kvyat, για να τερματίσει τελικά 2ος, 7,3” πίσω από τον νικητή Verstappen.

O Stroll απέκρουσε την επίθεση του Sainz και κράτησε την 4η θέση, ενώ ο Albon κατάφερε να τερματίσει μπροστά από τις Alfa των Raikkonen και Giovinazzi, παρά μια επαφή του με τον Gasly που είχε ως αποτέλεσμα να εγκαταλείψει ο Γάλλος.

Οι Grosjean και Magnussen πήραν τις δύο τελευταίες θέσεις στη βαθμολογούμενη δεκάδα, αλλά το κλίμα στη Haas δεν θα ήταν καλό αφού οι δυο τους κατάφεραν να συγκρουστούν μεταξύ τους για μία ακόμη φορά, ευτυχώς χωρίς να εγκαταλείψει κανένας τους.

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΥ GP ΣΤΟ HOCKENHEIM

Θ.

ΟΔΗΓΟΣ

ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ

ΧΡ./ΔΙΑΦ.

1

Max Verstappen

Red Bull/Honda

1h44m31.275s

2

Sebastian Vettel

Ferrari

7.333s

3

Daniil Kvyat

Toro Rosso/Honda

8.305s

4

Lance Stroll

Racing Point/Mercedes

8.966s

5

Carlos Sainz Jr.

McLaren/Renault

9.583s

6

Alexander Albon

Toro Rosso/Honda

10.052s

7

Kimi Raikkonen

Alfa Romeo/Ferrari

12.214s

8

Antonio Giovinazzi

Alfa Romeo/Ferrari

13.849s

9

Romain Grosjean

Haas/Ferrari

16.838s

10

Kevin Magnussen

Haas/Ferrari

18.765s

11

Lewis Hamilton

Mercedes

19.667s

12

Robert Kubica

Williams/Mercedes

24.987s

13

George Russell

Williams/Mercedes

26.404s

14

Pierre Gasly

Red Bull/Honda

Σύγκρουση

-

Valtteri Bottas

Mercedes

Έξοδος

-

Nico Hulkenberg

Renault

Έξοδος

-

Charles Leclerc

Ferrari

Έξοδος

-

Lando Norris

McLaren/Renault

Εγκατ.

-

Daniel Ricciardo

Renault

Εγκατ.

-

Sergio Perez

Racing Point/Mercedes

Έξοδος

Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ

Θ.

ΟΔΗΓΟΣ

ΒΑΘ.

1

Lewis Hamilton

223

2

Valtteri Bottas

184

3

Max Verstappen

162

4

Sebastian Vettel

141

5

Charles Leclerc

120

6

Pierre Gasly

55

7

Carlos Sainz Jr.

48

8

Kimi Raikkonen

31

9

Daniil Kvyat

27

10

Lando Norris

22

11

Daniel Ricciardo

22

12

Lance Stroll

18

13

Nico Hulkenberg

17

14

Kevin Magnussen

15

15

Alexander Albon

15

16

Sergio Perez

13

17

Antonio Giovinazzi

5

18

Romain Grosjean

4

19

Robert Kubica

0

20

George Russell

0

Η ΒΑΘΜΟΛΟΙΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

Θ.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ

ΒΑΘ.

1

Mercedes

407

2

Ferrari

261

3

Red Bull/Honda

217

4

McLaren/Renault

70

5

Toro Rosso/Honda

42

6

Renault

39

7

Alfa Romeo/Ferrari

36

8

Racing Point/Mercedes

31

9

Haas/Ferrari

19

10

Williams/Mercedes

0

node/39699

Η Alfa Romeo έχει τον δικό της καουμπόι [video]

Στα 77 του χρόνια ο Arturo Merzario παραμένει μια από τις πιο αναγνωρίσιμες μορφές των αγώνων αυτοκινήτου. 

Τρίτη, 11 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Η Alfa Romeo έχει τον δικό της καουμπόι [video]

Ακόμα και σήμερα, στα 77 του χρόνια, ο Arturo Merzario αρνείται να αποχωριστεί το χαρακτηριστικό καουμπόικο καπέλο που τον έκανε μια από τις πλέον αναγνωρίσιμες μορφές των αγώνων αυτοκινήτου. Γεννημένος στο Κόμο μέσα στη δίνη του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου, από μικρή ηλικία ανέπτυξε ιδιαίτερη αγάπη για το μηχανοκίνητο αθλητισμό, κάτι που κληρονόμησε από τον πατέρα του Ugo, φανατικό λάτρη των Alfa Romeo και Ferrari.

Όπως και εκατοντάδες άλλοι οδηγοί αγώνων, τα πρώτα «βήματα» του Arturo έγινα πίσω από το τιμόνι ενός Abarth. Ο νεαρός οδηγός το 1969 κατακτά τη νίκη στο Grand Prix του Mugello τραβώντας την προσοχή του Enzo Ferrari, ο οποίος το 1970 τον επιλέγει για την κατηγορία των σπορ πρωτοτύπων, «αναβαθμίζοντας» τον τελικά το 1972 στην ομάδα της Scuderia Ferrari στη Formula 1.

μερζ

Ο Merzario παρέμεινε στην κορυφαία μορφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού μέχρι το 1979, με τα τρία τελευταία χρόνια να έχει δημιουργήσει τη δική του ομάδα, χωρίς όμως να καταφέρει να κατακτήσει κάποια ιδιαίτερη διάκριση στα 85 Gran Prix που πήρε εκκίνηση.

Παρόλα αυτά ήταν ένας από τους πλέον αγαπητούς οδηγούς στο grid, ενώ είναι και ο πρωταγωνιστής της διάσωσης του NikiLauda μετά το τρομακτικό ατύχημα του Αυστριακού το 1976 στο Grand Prix του Nurburgring. Εκεί ο Ιταλός σταμάτησε για να απεγκλωβίσει με κίνδυνο της ζωής του το συναθλητή του μέσα από το φλεγόμενο μονοθέσιο της Ferrari. Χωρίς την «τρέλα» του Merzario είναι σχεδόν βέβαιο ότι ο Lauda δεν θα είχε επιζήσει. 

Αντίθετα με τη Formula 1, ο Arturo Merzario γεύθηκε σειρά επιτυχιών σε άλλες μορφές αγώνων, με τις σημαντικότερες από αυτές να πραγματοποιούνται κατά την 5ετη περίοδο που ήταν εργοστασιακός οδηγός της Alfa Romeo. Στο τιμόνι των 33ΤΤ12 και 33SC12, δύο εκ των πλέον επιτυχημένων αγωνιστικών αυτοκινήτων όλων των εποχών, ο Merzario ξεδίπλωσε όλο του το ταλέντο, συμβάλλοντας τα μέγιστα στην κατάκτηση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Σπορ Αυτοκινήτων από την Ιταλική μάρκα το 1975 και το 1977.

μερζα

Ο δυναμικός του χαρακτήρας και η ιδιαίτερη αίσθηση του χιούμορ, τον έκαναν αγαπητό στο κοινό και την ομάδα, ενώ ο ίδιος συνέχισε να αγωνίζεται μέχρι και το 2019. Άλλωστε η σύζυγος του «καουμπόι» της Alfa Romeo, συνηθίζει να λέει ότι ο χειρότερος χαρακτηρισμός που μπορεί να ακούσει ο Arturo για το πρόσωπο του είναι το «πρώην οδηγός αγώνων».       

Η αγάπη του Merzario για την Alfa Romeo, όπου έζησε μερικές από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της καριέρας του, παραμένει δυνατή μέχρι σήμερα, με τον αειθαλή οδηγό να συμμετέχει ενεργά στους εορτασμούς για τα 110 χρόνια της μάρκας τον περασμένο Ιούνιο. Λίγο νωρίτερα, είχε οδηγήσει την αγαπημένη του 33ΤΤ12 με την οποία κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 1975.
Δείτε το video από την «επανένωση» του οδηγού με το αγωνιστικό του αυτοκίνητο.

[πηγή: Alfa Romeo] 

node/39591
Ferrari Hublot Esports Series

Ferrari E-sport: Εγγραφείτε στο επίσημο πρόγραμμα αγώνων! [video]

Η Ferrari ανακοινώνει την επικείμενη έναρξη του προγράμματος e-sport που ονομάζεται «Hublot Esport Series». Ο νικητής της γενικής κατάταξης θα συμμετάσχει στην επίσημη ομάδα Esport Ferrari και θα ενημερωθεί από τον Charles Leclerc.

Τετάρτη, 29 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Ferrari E-sport: Εγγραφείτε στο επίσημο πρόγραμμα αγώνων! [video]

Ο πρώτος αγώνας έχει προγραμματιστεί για τις 7 Αυγούστου: Αυτή θα είναι και η ημερομηνία έναρξης των εγγραφών, οι οποίες είναι δωρεάν. Το πρωτάθλημα θα πραγματοποιηθεί στο game «Assetto Cors»a με μια Ferrari 488 Challenge Evo, ειδικά σχεδιασμένη γι’ αυτήν την εκδήλωση. 

Μια πρώτη σειρά «AM» θα αναδείξει τους νικητές που θα προχωρήσουν στη συνέχεια στο επόμενο στάδιο: Στη Σειρά PRO, όπου θα διαγωνιστούν οι εικονικοί πιλότοι υψηλού επιπέδου. Συνολικά, 24 αγωνιζόμενοι θα πάρουν μέρος στους αγώνες τον επόμενο Οκτώβριο και θα γίνει μια νέα επιλογή με τους 12 ταχύτερους οδηγούς που θα συναντηθούν τον Νοέμβριο για τρεις νέους αγώνες.

Στο τέλος των παραπάνω, η Ferrari θα έχει τον τελικό νικητή, ο οποίος θα είναι σε θέση να συμμετάσχει επίσημα στην εικονική ομάδα του Cavallino Rampante, η οποία περιλαμβάνει ήδη δύο οδηγούς: Τους David Tonizza και Enzo Bonito.

Ferrari Hublot Esports Series

Και ευθύς αμέσως προκύπτει το ερώτημα: Ένας επίσημος οδηγός της Ferrari Esport θα έχει την ευκαιρία να βρεθεί στο μπάκετ μιας πραγματικής αγωνιστικής Ferrari; Η Ferrari απαντά ευγενικά ότι κάθε κλάδος είναι συγκεκριμένος και πρέπει να παραμείνει έτσι. Οπότε, όπως καταλαβαίνουμε από το λεγόμενα των Ιταλών, δεν θα υπάρξει τέτοια δυνατότητα… Σε αντίθεση με την GT Academy που διοργανώνει η Nissan, η οποία επιτρέπει σε έναν ερασιτέχνη να περνά από το εικονικό στο πραγματικό περιβάλλον μιας ομάδα της Nissan.

Οι πιλότοι του «πραγματικού» κόσμου είναι όμως απαραίτητα καλοί και πίσω από μια οθόνη; Ο Charles Leclerc, επίσημος οδηγός της F1 της Ferrari, κατέστησε σαφές ότι αυτό δεν ισχύει: Οι καλύτεροι «simracers» είναι στην πραγματικότητα πολύ καλύτεροι από έναν οδηγό F1, όταν τα δύο μέρη βρεθούν πίσω από μια τιμονιέρα και μια οθόνη.