node/36123

GP Γερμανίας: Νίκη Verstappen, o Vettel από τελευταίος, δεύτερος!

Ένας τρελός αγώνας όπου η βροχή έφερνε συνεχείς ανατροπές και η Mercedes ναυάγησε ολοκληρωτικά. Τρίτος ο Kvyat.

Η βροχή πριν την εκκίνηση και κατά τη διάρκεια του αγώνα δεν επηρέασε τελικά τον Max Verstappen, που πήρε άνετα τη νίκη. Αντίθετα, ο Lewis Hamilton είχε δύο τετακέ και τερμάτισε μόλις 11ος, ενώ ο Bottas βγήκε από την πίστα, έπεσε στην μπαριέρα κι εγκατέλειψε.

Ο Sebastian Vettel, παρότι ξεκίνησε από την τελευταία θέση μετά τα προβλήματα της Ferrari στις κατατακτήριες, κατάφερε να πάρει τη 2η θέση, ενώ ο Charles Leclerc έχασε την ευκαιρία για νίκη βγαίνοντας από την πίστα. Ο Daniil Kvyat ανέβηκε στο βάθρο χάρη στην έξυπνη τακτική της Toro Rosso.

Η καταρρακτώδης βροχή όλο το πρωί είχε ως αποτέλεσμα να δοκιμαστούν για πρώτη φορά οι νέοι κανονισμοί βρεγμένης εκκίνησης, με το αυτοκίνητο ασφαλείας να οδηγεί τα μονοθέσια για κάμποσους γύρους. Αναμενόμενα, οι πιο μαχητικοί οδηγοί άρχισαν να ζητούν να αποσυρθεί το Safety Car και τελικά αυτό συνέβη για να δοθεί εκκίνηση από στάση στη βρεγμένη πίστα.

 Ο poleman Hamilton μπήκε επικεφαλής χωρίς πρόβλημα, ενώ ο Verstappen σπίναρε υπερβολικά χάνοντας δύο θέσεις από τον Bottas και τον Raikkonen. Παρά λίγο να τον περάσει κι ο Grosjean, αλλά ο Βρετανός κράτησε τη θέση του στη Στροφή 1 και στον επόμενο γύρο πέρασε τον Raikkonen.

Η μηδενική ορατότητα και η απρόβλεπτη πρόσφυση έφεραν το χάος πιο πίσω, καθώς ο Sainz άνοιξε τη γραμμή του στην Κ2 με αποτέλεσμα να τον περάσουν οι Hulkenberg και Leclerc. Χαμός γινόταν και πιο πίσω, μέχρι που στο δεύτερο γύρο ο Perez σβούριξε, έπεσε στην μπαριέρα στην έξοδο της Κ11, και βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Ο Vettel και ο Albon αμέσως έσπευσαν στα pits για να αλλάξουν τα λάστιχα βροχής με ενδιάμεσα, ενώ όλοι οι άλλοι αναγκάστηκαν να κάνουν έναν ακόμη γύρο. Κάποιοι έμειναν με τα βροχής, μια επιλογή που γρήγορα αποδείχτηκε λανθασμένη καθώς η πίστα στέγνωνε στην αγωνιστική γραμμή. Ο Magnussen ήταν ένας από αυτούς κι ενώ ήταν 2ος πίσω από τον Hamilton στη σειρά πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, προσπεράστηκε γρήγορα από τους Bottas και Verstappen μόλις ο αγώνας ξανάρχισε, στον 4ο από τους 64 γύρους.

Αντίθετα, τα γρήγορα ρεφλέξ  της Ferrari ανέβασαν τον Vettel στη 12η θέση και γρήγορα ο Γερμανός έφτασε στην 7η. Όμως ήταν πάνω από μισό λεπτό πίσω από τον Hamilton, που ανεπηρέαστος από τις συνθήκες, είχε αυξήσει  τη διαφορά του από τον Bottas στα 5”.

Στο 15ο γύρο έσπασε ο κινητήρας του Ricciardo, επιβλήθηκε για λίγο εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας και οι Leclerc και Hulkenberg σταμάτησαν αμέσως για καινούργια ενδιάμεσα λάστιχα. Ο Μονεγάσκος άρχισε να γυρίζει πολύ γρήγορα και στον 22ο γύρο είχε μειώσει τη διαφορά του από τον Verstappen σε λιγότερο από 4”, αφήνοντας τον Hulkenberg 20” πίσω, αν και η απειλή του Γερμανού από τους Raikkonen και Vettel δεν ήταν τόσο μεγάλη λόγω των φθαρμένων ενδιάμεσων που φορούσαν.

Στον 23ο γύρο, ο Vettel ήταν από τους πρώτους που σταμάτησαν για σλικ, φορώντας τα μαλακά, ενώ ο Verstappen, που ήταν 3ος, σταμάτησε στον επόμενο γύρο για να βάλει τα μεσαία. Τα μεσαία φόρεσε και η Mercedes στον Bottas, στον 26ο γύρο, ενώ η Ferrari προτίμησε τα μαλακά για τον Leclerc, ένα γύρο αργότερα.
Ο Hamilton ήταν ο επόμενος, φορώντας τα μεσαία σλικ, αλλά τότε έπεσε μια νέα μπόρα που δεν είχε πιάσει το μετεωρολογικό ραντάρ. Ο Leclerc γλίστρησε αμέσως και βγήκε στην προτελευταία στροφή, πέφτοντας στην μπαριέρα με χαμηλή ταχύτητα και κολλώντας στην αμμοπαγίδα, με αποτέλεσμα να ξαναβγεί το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Στον επόμενο γύρο το ίδιο λάθος έκανε κι ο Hamilton, αλλά κατάφερε να συγκρατήσει το μονοθέσιο που απλά έξυσε την μπαριέρα. Η εμπρός πτέρυγα έσπασε, αλλά ο Βρετανός κατάφερε να συνεχίσει και να μπει στα pits καβαλώντας καθυστερημένα και παράνομα τη νησίδα. Η ομάδα του ήταν ανέτοιμη, ακολούθησε χάος μέχρι να αλλάξουν τα λάστιχα και την πτέρυγα, κι ο Hamilton τιμωρήθηκε με ποινή 5”.

Στη συνέχεια όλοι σταμάτησαν για να ξαναφορέσουν ενδιάμεσα λάστιχα, αφού τα σλικ αποδείχτηκαν ακατάλληλα. Έτσι πρώτος βρέθηκε ο Verstappen, μπροστά από τους Bottas, Hulkenberg, Albon, Hamilton, Sainz, Raikkonen και Vettel.

Με την επανεκκίνηση, ο Hamilton γρήγορα πέρασε τον Albon, ενώ ο Hulkenberg ανάγκασε τον Bottas σε άμυνα, με αποτέλεσμα ο Verstappen να ξεφύγει σχεδόν 10” μπροστά. Αυτό επέτρεψε στον Ολλανδό να κάνει ένα σχεδόν τζάμπα pit-stop για ενδιάμεσα λάστιχα όταν ξαναβγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας στον 40ό γύρο, λόγω εξόδου του Hulkenberg, «καρμπόν» με εκείνη του Leclerc. O Γερμανός, που είχε μόλις χάσει την 3η θέση από τον Hamilton, έχασε έτσι κι άλλη μια ευκαιρία για το πρώτο βάθρο της καριέρας του.

Η πίστα άρχισε ξανά να στεγνώνει καθώς τα μονοθέσια γύριζαν πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, και η Racing Point αποφάσισε να ρισκάρει, καλώντας τον μέχρι τότε αφανή Stroll για σλικ, ένα γύρο πριν την επανεκκίνηση. Το ίδιο έκανε και η Toro Rosso με τον Kvyat.

Ο Καναδός κι ο Ρώσος έπεσαν στις τελευταίες θέσεις, αλλά βρέθηκαν δεύτερος και τρίτος, πίσω από τον Verstappen, όταν όλοι σταμάτησαν για λάστιχα λίγο αργότερα. Ο Kvyat πέρασε τον Stroll με τη βοήθεια του DRS στη φουρκέτα, στον 50ό γύρο, ενώ ο εφιάλτης για τη Mercedes έγινε χειρότερος όταν ο Hamilton σβούριξε με μεγάλη ταχύτητα στην Κ1 πέφτοντας στη 15η θέση, και ο Bottas είχε ένα σχεδόν ίδιο τετακέ, αλλά χτύπησε δυνατά στην μπαριέρα ξαναβγάζοντας το αυτοκίνητο ασφαλείας.
  
Πέντε γύρους πριν το τέλος ο αγώνας ξεκίνησε και πάλι, με τον Verstappen πρώτο μπροστά από τους Kvyat και Stroll, ενώ ο Vettel πήρε αμέσως την 4η θέση από τον Sainz. Δύο γύρους αργότερα, ο Γερμανός της Ferrari πέρασε τον Stroll στην ευθεία πριν τη φουρκέτα, και στον επόμενο γύρο τον Kvyat, για να τερματίσει τελικά 2ος, 7,3” πίσω από τον νικητή Verstappen.

O Stroll απέκρουσε την επίθεση του Sainz και κράτησε την 4η θέση, ενώ ο Albon κατάφερε να τερματίσει μπροστά από τις Alfa των Raikkonen και Giovinazzi, παρά μια επαφή του με τον Gasly που είχε ως αποτέλεσμα να εγκαταλείψει ο Γάλλος.

Οι Grosjean και Magnussen πήραν τις δύο τελευταίες θέσεις στη βαθμολογούμενη δεκάδα, αλλά το κλίμα στη Haas δεν θα ήταν καλό αφού οι δυο τους κατάφεραν να συγκρουστούν μεταξύ τους για μία ακόμη φορά, ευτυχώς χωρίς να εγκαταλείψει κανένας τους.

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΥ GP ΣΤΟ HOCKENHEIM

Θ.

ΟΔΗΓΟΣ

ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ

ΧΡ./ΔΙΑΦ.

1

Max Verstappen

Red Bull/Honda

1h44m31.275s

2

Sebastian Vettel

Ferrari

7.333s

3

Daniil Kvyat

Toro Rosso/Honda

8.305s

4

Lance Stroll

Racing Point/Mercedes

8.966s

5

Carlos Sainz Jr.

McLaren/Renault

9.583s

6

Alexander Albon

Toro Rosso/Honda

10.052s

7

Kimi Raikkonen

Alfa Romeo/Ferrari

12.214s

8

Antonio Giovinazzi

Alfa Romeo/Ferrari

13.849s

9

Romain Grosjean

Haas/Ferrari

16.838s

10

Kevin Magnussen

Haas/Ferrari

18.765s

11

Lewis Hamilton

Mercedes

19.667s

12

Robert Kubica

Williams/Mercedes

24.987s

13

George Russell

Williams/Mercedes

26.404s

14

Pierre Gasly

Red Bull/Honda

Σύγκρουση

-

Valtteri Bottas

Mercedes

Έξοδος

-

Nico Hulkenberg

Renault

Έξοδος

-

Charles Leclerc

Ferrari

Έξοδος

-

Lando Norris

McLaren/Renault

Εγκατ.

-

Daniel Ricciardo

Renault

Εγκατ.

-

Sergio Perez

Racing Point/Mercedes

Έξοδος

Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ

Θ.

ΟΔΗΓΟΣ

ΒΑΘ.

1

Lewis Hamilton

223

2

Valtteri Bottas

184

3

Max Verstappen

162

4

Sebastian Vettel

141

5

Charles Leclerc

120

6

Pierre Gasly

55

7

Carlos Sainz Jr.

48

8

Kimi Raikkonen

31

9

Daniil Kvyat

27

10

Lando Norris

22

11

Daniel Ricciardo

22

12

Lance Stroll

18

13

Nico Hulkenberg

17

14

Kevin Magnussen

15

15

Alexander Albon

15

16

Sergio Perez

13

17

Antonio Giovinazzi

5

18

Romain Grosjean

4

19

Robert Kubica

0

20

George Russell

0

Η ΒΑΘΜΟΛΟΙΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

Θ.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ

ΒΑΘ.

1

Mercedes

407

2

Ferrari

261

3

Red Bull/Honda

217

4

McLaren/Renault

70

5

Toro Rosso/Honda

42

6

Renault

39

7

Alfa Romeo/Ferrari

36

8

Racing Point/Mercedes

31

9

Haas/Ferrari

19

10

Williams/Mercedes

0

node/39072

McLaren: Ετοιμάζεται για 1.200 απολύσεις

Στην απομάκρυνση 1.200 εργαζομένων προχωρά η McLaren, λόγω COVID-19 αλλά και λόγω περιορισμού κόστους στην F1.

Τρίτη, 26 Μαΐου 2020 | Αλέξης Γαλανόπουλος Επικοινωνία

McLaren: Ετοιμάζεται για 1.200 απολύσεις

Συνολικά 1.200 εργαζόμενοι από όλα τα τμήματα της McLaren αναμένεται να χάσουν τη δουλειά τους, λόγω των περικοπών που μόλις ανακοίνωσε η εταιρία.

Η McLaren επηρεάστηκε σημαντικά από την πανδημία, οπότε όπως ανακοίνωσε, αναγκάζεται να προχωρήσει σε μια αναδιάρθρωση που θα φέρει απολύσεις και στα τρία τμήματα της εταιρίας: McLaren Automotive, McLaren Racing και McLaren Applied. Ο ακριβής αριθμών των ανθρώπων που θα αποχωρήσουν από το καθένα μένει να καθοριστεί. Όμως συνολικά, οι 1.200 εργαζόμενοι αντιστοιχούν σχεδόν στο 1/3 των 4.000 ανθρώπων που δουλεύουν για την εταιρία σήμερα.

Η ανακοίνωση της McLaren αναφέρει: «Λυπούμαστε βαθιά για τις επιπτώσεις που θα έχει αυτή η αναδιάρθρωση στους ανθρώπους μας. Είναι μια ενέργεια την οποία προσπαθήσαμε να αποφύγουμε, περιορίζοντας σημαντικά το κόστος σε κάθε τομέα των δραστηριοτήτων μας. Όμως τώρα δεν έχουμε άλλη επιλογή, πέρα από το να περιορίσουμε το ανθρώπινο δυναμικό μας»

Ο πρόεδρος του McLaren Group, Paul Walsh, δήλωσε: «Είναι μια πολύ δύσκολη περίοδος για την εταιρία μας, και κυρίως για τους ανθρώπους μας, αλλά σχεδιάζουμε να συνεχίσουμε ως μια αποδοτική, βιώσιμη επιχείρηση με ξεκάθαρο στόχο την επιστροφή στην ανάπτυξη. Η McLaren Applied έχει ήδη εστιάσει την προσοχή της σε τομείς που θα γνωρίσουν άνθηση και θα φέρουν έσοδα. Εξελίξαμε μια νέα πλατφόρμα για ελαφριά υβριδικά αυτοκίνητα, που θα μπει στην παραγωγή πριν από το τέλος της φετινής χρονιάς».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τη McLaren 720S [video]

Η McLaren Racing ήταν υπέρ της θέσπισης ορίου στον προϋπολογισμό των ομάδων της F1 από το 2021, με σκοπό τον περιορισμό του κόστους και τη βελτίωση του συναγωνισμού. «Αυτό θα έχει μεγάλη επίδραση στη μορφή και το μέγεθος της αγωνιστικής μας ομάδας, όμως ξεκινάμε από τώρα τη λήψη μέτρων για να είμαστε και πάλι έτοιμοι για την κατάκτηση νικών και πρωταθλημάτων», δήλωσε ο Walsh.

Κάτι αντίστοιχο θα συμβεί βέβαια και στις άλλες ομάδες της Formula 1, αφού το όριο των $145 εκατομμυρίων στον προϋπολογισμό τους –που από το 2023 θα πέσει στα $135 εκατ.– θα τις εξαναγκάσει στη μείωση του προσωπικού. Πάντως ο αμοιβές των πιλότων και του διευθυντικού προσωπικού, αλλά και τα έξοδα διαφήμισης και φιλοξενίας στους αγώνες του θεσμού, δεν περιλαμβάνονται στο νέο «budget cap»...

[Πηγή: Autocar]

node/39015

Niki Lauda: Ενας χρόνος από το θάνατό του

«Εφυγε» στις 20 Μαΐου του 2019 μετά από μακρά νοσηλεία.

Τετάρτη, 20 Μαΐου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Niki Lauda: Ενας χρόνος από το θάνατό του

Στις 20 Μαΐου του 2019 η καρδιά του Niki Lauda που νοσηλευόταν στον Πανεπιστημιακό νοσοκομείο της Ζυρίχης, σταμάτησε να χτυπά. Ο κόσμος της F1 σίγουρα έμεινε πιο φτωχός, αλλά ταυτόχρονα και πολύ «πλούσιος», καθώς η παρακαταθήκη που άφησε πίσω του ο Αυστριακός είναι τεράστια.

Ο θρυλικός Αυστριακός πιλότος και μια από τις πιο δημοφιλείς προσωπικότητες αλλά και εμβληματικές φιγούρες στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 με τη Ferrari το 1975 και το 1977 και με τη McLaren το 1984.

Για πολλούς, αποτελεί παράδειγμα σιδερένιας θέλησης και πείσμονος ανθρώπου, καθώς ανέκαμψε τάχιστα και επέστρεψε στην ενεργό δράση λίγο καιρό ύστερα από το τρομακτικό ατύχημα στην πίστα του Nürburgring κατά τη διάρκεια του γερμανικού Grand Prix. Ήταν 1η Αυγούστου του 1976, ένα χρόνο ύστερα από την κατάκτηση του πρώτου τίτλου του όταν υπέστη εγκαύματα τρίτου βαθμού στο κεφάλι και στο πρόσωπό του και εισέπνευσε τοξικά αέρια που έβλαψαν σοβαρά τους πνεύμονές του, όταν το μονοθέσιό του τυλίχτηκε στις φλόγες στο Nürburgring.

Στο νοσοκομείο, όπου μεταφέρθηκε, είχαν αρχίσει ήδη τις εξόδιες τελετουργίες, αλλά ο Lauda ανέκαμψε σχεδόν θαυματουργά και επέστρεψε στις πίστες, ακόμα μπανταρισμένος, μόλις 40 ημέρες αργότερα.

Niki Lauda

Ύστερα από την καριέρα του ως πιλότου, έγινε επιχειρηματίας στις αερομεταφορές και, πρόσφατα, ένας μη εκτελεστικός πρόεδρος της ομάδας της Mercedes στη Formula 1, συμβάλλοντας στο να φέρει ο Βρετανός οδηγός Lewis Hamilton πέντε παγκόσμια πρωταθλήματα στο τιμ.

Ο Lauda, που υποβλήθηκε σε μεταμόσχευση πνευμόνων τον Αύγουστο του 2018, «πέθανε ειρηνικά», δήλωσε η οικογένειά του. «Τα μοναδικά του επιτεύγματα ως αθλητού και επιχειρηματία είναι και θα παραμείνουν αξέχαστα, η ακούραστη επιθυμία του για δράση, η απλότητα και το θάρρος του παραμένουν ένα πρότυπο και σημείο αναφοράς για όλους μας», ήταν η δήλωση της οικογένειάς του.

Ο Βρετανός πρώην πρωταθλητής F1 Jenson Button τον χαρακτήρισε «μύθο», ενώ η McLaren δήλωσε ότι η Lauda θα «αποτελεί ευλαβικό μέρος της ιστορία μας».

Η μνημειώδης αντιπαλότητα του Lauda με τον Βρετανό οδηγό James Hunt, τον παγκόσμιο πρωταθλητή του 1976, μεταφέρθηκε στο εκράν με τη γνωστή ταινία «Rush» το 2013.

Niki Lauda

O Lauda υποβλήθηκε σε δύο μεταμοσχεύσεις νεφρών, ο δεύτερος νεφρός δωρήθηκε το 2005 από την τότε φίλη του Birgit Wetzinger, πρώην αεροσυνοδό για την αεροπορική εταιρεία του, την οποία παντρεύτηκε το 2008. Με την Wetzinger έχουν δίδυμα, ένα αγόρι και ένα κορίτσι, που γεννήθηκαν το 2009, ενώ έχει και άλλους τρεις γιους από προηγούμενες σχέσεις του. 

Αποχαιρετισμός στη Βιέννη

Πλήθος κόσμου αποχαιρέτισε τον Niki Lauda από τον Ιερό Ναό του Αγίου Στεφάνου της Βιέννης, ενώ στη συνέχεια η νεκρώσιμος ακολουθία τελέστηκε σε στενό κύκλο, ανάμεσα στην οικογένεια και λιγοστούς φίλους. Ο Niki Lauda κατέληξε ύστερα από μακρά νοσηλεία και αφού προηγουμένως, το καλοκαίρι, είχε υποβληθεί σε μεταμόσχευση πνεύμονα. 

ni

Η δεύτερη σύζυγός του Birgit, η οποία του είχε δωρήσει και τον ένα της νεφρό, μαζί με τους δύο γιους τους ζήτησαν και τοποθετήθηκε πάνω στο φέρετρο του εκλιπόντος το κράνος του. 

Ανάμεσα σε αυτούς που μίλησαν για τον Niki Lauda ήταν και ο Bernie Ecclestone σε μια... εξ αποστάσεως δήλωση, αφού όπως είπε «δεν θέλω να δω το Niki νεκρό. Για μένα είναι ακόμα ζωντανός». Είπε ακόμα ότι επισκέφθηκε με τη σύζυγό του το Niki Lauda στην κλινική στην Ελβετία που νοσηλευόταν στα τέλη Απριλίου και κατάλαβαν ότι πλέον δεν υπήρχε γυρισμός. 

nik

Στη νεκρώσιμη ακολουθία παρίσταντο εκτός των άλλων ο πρόεδρος της Αυστρίας, Alexander van der Bellen, ο καγκελάριος Sebastian Kurz, ο επικεφαλής της Mercedes στην F1, Toto Wolff και πολλοί νυν και πρώην της F1.